Преди 2 седмици извадих скутера, за да го покарам. Целта е да ходя на работа с него, а и почти 2 години (без един месец) не бях го пипвал.
В резервоара беше останал съвсем малко бензин - около половин литър. Поставих акумулатора, който също не беше докосван две години. Припомням - акумулаторът е литиев, X-racer. Последно го свалих в края на Август 2019-та и от тогава не е зареждан. Стои в работилницата ми. Индикаторът показа, че е напълно зареден. Гумите бяха спаднали до 1,2 бара. Напомпих ги.
Скутерът запали след около 5 секунди въртене. Първите минута-две работа на място глъхнеше при подаване на газ, но това се случва всеки път след престой от няколко месеца. Качих се и направих едно-две кръгчета с по-плавно подаване на газ. Глъхненето изчезна. Работата на двигателя беше съвсем нормална, въпреки стария бензин. Имах доста бензин, който бях купувал през пролетта на 2019-та за моите генератори - оказа се общо 30 литра - една туба 10 и една 20.
Не си спомням, но би трябвало да е Shell V-power Nitro 100. Беше вечер и не ми се ходеше до бензиностанция. От друга страна не бях сигурен дали бензинът в резервоара ще ми стигне. Налях от 10-литровата туба. Цветът и мирисът си бяха нормални. Тубите съхранявах в работилницата си на стайна температура. Тъй като бензинът беше много стар, реших да сложа в първия резервоар добавка - чистител за инжекционни системи на Wuerth.
Пише, че се ползва и за карбуратори. Аз не съм привърженик на каквито и да е добавки, но специално тази ползвам за служебния автопарк, който е изцяло на газови горива и бензиновите дюзи се скапват. Там върши работа.
Не знам дали бензинът си беше запазил свойствата, но вече изминах над 400 километра градско и всичко е идеално. След първите 20 километра смених и маслото.
Направи ми впечатление една съвсем лека нестабилност в задницата. Оказа се, че малките тампони на двигателя, които смених преди 3 години отново са "заминали". Явно китайските "оригинални" за 4 лева са пълен боклук. Поръчах нови, този път произведени в Бг (Гуматрейд), а сваления комплект ще опитам да рециклирам с полиуретан.
Идната седмица възнамерявам да вградя дисплея на термостата в таблото. Така ще знам каква е температурата на постъпващото масло във всеки един момент.
За този скутер купих от щатите комплект инжекционна двугоривна система. В комплекта има тротълбоди, дюза, дебитомер, сонда, ECU, газов редуктор (изпарител), софтуер и всички тръбички и връзки. Допълнително поръчах специален резервоар за бензин и газ. Представлява същия като оригиналния, но вътре има вграден съд (около литър) за бензин, а около него е за газ. Интересното е, че редукторът може да работи и без подгряване, но аз ще прекарам горещото масло през него. Другото интересно нещо е, че дюзата за газ и бензин е една. ECU-то също.
Освен инжекционната система, успях да се снабдя и с турбокомпресор, специално за този двигател. Всичко е при мен от много време, но все не смогвам да стигна до монтажа. Надявам се това лято да успея.