Автор Тема: С какво масло карате  (Прочетена 225610 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен gelen4o

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 262
  • Кара: Honda CBR600 '99
Re: С какво масло карате
« Отговор #900 -: март 22, 2017, 10:04:05 pm »

Не си правя майтап, озадачен съм ...
Все са ми се стрували логични изказвания, че w50 примерно било по-добре от w40 за жегите, щото второто ставало рядко като чорба, скорости щракали, клапани тракали и прочие писания ...
Ама като видях няколко таблици се изненадах - https://www.igol.com/sites/default/files/fiche-produit-EN/TDS%20-%20PROPULS%20RACING%204T%205W-40%2010W-60%20-%202015%2007%2030%20%28GB%29%20NV.pdf

... или аз разбирам грешно таблицата

Чакаме колегата Гошко да ти обясни надлъж и нашир за втория индекс. Колегата kiko22 ще внесе нужните уточнения и си 6ца  :headbang: К ^-^

Ако действително ти е мерак, прочети предишните 20 страници и сам си направи изводите :)

Неактивен Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 512
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: С какво масло карате
« Отговор #901 -: март 22, 2017, 10:13:28 pm »
Аз накрая взех репсол 10w50, че поне съм сигурен в човека.


Неактивен edd

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 107
Re: С какво масло карате
« Отговор #902 -: март 23, 2017, 02:20:35 pm »

Не си правя майтап, озадачен съм ...
Все са ми се стрували логични изказвания, че w50 примерно било по-добре от w40 за жегите, щото второто ставало рядко като чорба, скорости щракали, клапани тракали и прочие писания ...
Ама като видях няколко таблици се изненадах - https://www.igol.com/sites/default/files/fiche-produit-EN/TDS%20-%20PROPULS%20RACING%204T%205W-40%2010W-60%20-%202015%2007%2030%20%28GB%29%20NV.pdf

... или аз разбирам грешно таблицата

Чакаме колегата Гошко да ти обясни надлъж и нашир за втория индекс. Колегата kiko22 ще внесе нужните уточнения и си 6ца  :headbang: К ^-^

Ако действително ти е мерак, прочети предишните 20 страници и сам си направи изводите :)
Грешката е моя и е с мерната единица за вискозитет.
Счетох, че при повече мм²/сек. вискозитета е по-нисък ... Логично ми се стори, ама на  ::)

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2406
Re: С какво масло карате
« Отговор #903 -: март 23, 2017, 03:42:26 pm »
Тъкмо щях да ти отговоря, че грешка няма, ама виждам, че си коригирал.

А за температурите и вискозитетните индекси, ПроМобил са го написали много просто в сайта си. Разбираемо е дори за деца:

http://www.promobile.bg/motor_oils.php?page=Viscosity

"Има много отправни точки, по които можем да класифицираме двигателните масла.
Една от възможните такива е по ВИСКОЗИТЕТА на маслото.
Този показатал се определя с две цифрови и едно буквено означения и има следния общ вид
AA W BB.
Например 15W40.

AA е число, което може да заема определени стойности 0, 5, 10, 15, 20, 25 и носи информация за свойствата на маслото при ниски температури. Следващият символ е Латинската буква W,  значеща WINTER (ЗИМА).
В указания ред се увеличава вискозитета на маслата при една и съща температура.
Вискозитетен показател АА   Най-ниска околна температура
в °C, допустима за първоначално стартиране на двигателя
0W   - 40°C
5W   - 35°C
10W   - 25°C
15W   - 20°C
20W   - 15°C
25W   - 10°C

BB е число, което може да заема определени стойности 20, 30, 40, 50, 60 и носи информация за свойствата на маслото при положителна температура.
В указания ред се увеличава вискозитета на маслата при една и съща температура.

Вискозитетен показател BB   Най-високата околна температура в °C до която е препоръчително да се използва дадения продукт
20   30°C
30   35°C
40   40°C
50   45°C
60   50°C"


Само не знам защо от АА вадят 40, но после се сетих, че са се обосновали като "минимална ДОПУСТИМА температура за СТАРТИРАНЕ". Което не значи, че е 100% безопасна.
Аз знам, че за нормална експлоатация се изважда 25... но може и да ми е стара информацията.

Другото много интересно нещо е, че са написали изключително просто и ясно, че въпросният индекс показва температурни стойности на околната среда, в която е допустимо използването на дадено масло.
Добавили са също, че спрямо тези означения, вискозитетът се променя при константа температура. Това е вярно в по-голямата част от случаите, но не и задължително. Строго индивидуално е и зависи от производителя. Защото променливата може да е крива, а не права линия.
Друго, което ПроМобил не са написали (и няма смисъл) е, че с промяна на температурата, освен вискозитета се променят и други свойства.

А от таблицата, която показва колегата edd ясно се вижда, че разликата във вискозитета при 40 и 100 градуса е почти двойна!!! Което от своя страна означава, че ако при 100 градуса успеем да запазим свойствата на маслото, когато то е с температура 40 градуса, ще имаме идеални резултати. Или с други думи няма значение дали е 30-40-50-60-70... важното е да влиза в таблицата, която е в книжката към съответното МПС. Колегата Кико, мисля я цитира. Тя е много полезна.

Чакаме колегата Гошко да ти обясни надлъж и нашир за втория индекс. Колегата kiko22 ще внесе нужните уточнения и си 6ца  :headbang: К ^-^
Ако действително ти е мерак, прочети предишните 20 страници и сам си направи изводите :)

Баш в тоя случай "колегата Гошко" владее нолиджа. Вярно, че източникът не е световноизвестен професор, но въпреки това обяснението е просто и дава максимум информация в минимум текст. От там насетне локуми могат да се разтягат до безкрай.
« Последна редакция: март 23, 2017, 03:53:05 pm от Гошко »

Неактивен dann535

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 11
  • Кара: Virago 535
Re: С какво масло карате
« Отговор #904 -: март 23, 2017, 05:39:18 pm »
Не съм убеден в градусите дадени по горе в тая таблица. Втората цифра на 5w40 да кажем показва вискозитета на маслото при 100°C. По малка цифра, по тънко е маслото при 100°C. Първата цифра показва вискозитета на маслото при ниски температури, по ниска цифра, по тънко е маслото при минусови градуси. Най добре слагайте по книжка и няма грижи с машината.

Неактивен gelen4o

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 262
  • Кара: Honda CBR600 '99
Re: С какво масло карате
« Отговор #905 -: март 23, 2017, 07:27:10 pm »
Тъкмо щях да ти отговоря, че грешка няма, ама виждам, че си коригирал.

Вискозитетен показател BB   Най-високата околна температура в °C до която е препоръчително да се използва дадения продукт
20   30°C
30   35°C
40   40°C
50   45°C
60   50°C"[/color]


 ??? :-\ :-X

Неактивен kiko22

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1079
Re: С какво масло карате
« Отговор #906 -: март 23, 2017, 08:01:15 pm »
"Има много отправни точки, по които можем да класифицираме двигателните масла.
Една от възможните такива е по ВИСКОЗИТЕТА на маслото.
Този показатал се определя с две цифрови и едно буквено означения и има следния общ вид
AA W BB.
Например 15W40.

AA е число, което може да заема определени стойности 0, 5, 10, 15, 20, 25 и носи информация за свойствата на маслото при ниски температури. Следващият символ е Латинската буква W,  значеща WINTER (ЗИМА).
В указания ред се увеличава вискозитета на маслата при една и съща температура.
Вискозитетен показател АА   Най-ниска околна температура
в °C, допустима за първоначално стартиране на двигателя
0W   - 40°C
5W   - 35°C
10W   - 25°C
15W   - 20°C
20W   - 15°C
25W   - 10°C

BB е число, което може да заема определени стойности 20, 30, 40, 50, 60 и носи информация за свойствата на маслото при положителна температура.
В указания ред се увеличава вискозитета на маслата при една и съща температура.

Вискозитетен показател BB   Най-високата околна температура в °C до която е препоръчително да се използва дадения продукт
20   30°C
30   35°C
40   40°C
50   45°C
60   50°C"


АБСОЛЮТНИ ГЛУПОСТИ!!!
Не исках отново да се включвам и да дъвчем едни и същи неща,че колегите взеха вече да се подпичкват с нас,но това наистина са пълни глупости,писани от някой чиновник на фирмата,публикувал първата информация от интернет,която му е попаднала.

Не съм убеден в градусите дадени по горе в тая таблица. Втората цифра на 5w40 да кажем показва вискозитета на маслото при 100°C. По малка цифра, по тънко е маслото при 100°C. Първата цифра показва вискозитета на маслото при ниски температури, по ниска цифра, по тънко е маслото при минусови градуси. Най добре слагайте по книжка и няма грижи с машината.

По-близко до истината.Но цифрите са вискозитетен индекс,който се изчислява по определени формули или иначе казано на прост език,показват не само вискозитета (гъстотата) на маслото при -20°С и 100°С,а и способността му да го запази заедно с някои други качества и характеристики до и при достигане на тези температури.Това именно означава израза "при градиентна температура 100°С".
« Последна редакция: март 23, 2017, 08:08:28 pm от kiko22 »
Всеки умира,но не всеки живее!

Неактивен SNikolov

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 2
  • Кара: Kawazaki zx6r
Re: С какво масло карате
« Отговор #907 -: април 17, 2017, 07:29:25 pm »
Здравейте, колеги!
Налях на zx6r 98 Motul 300v 15w50 по съвет на много "майстори", но започнаха много да щракат скоростите и до чух, че било за около 1000км само на писта. Да го карам или да го сменям, да не роди?


Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 438
  • Кара: TDM900
Re: С какво масло карате
« Отговор #908 -: април 17, 2017, 08:21:54 pm »
щракат докато загрее,нали?
тая година за сефте и аз съм с 15-50 и е по-0мазно включването...но не и на първа, като тръгна студен сутрин ;)
п.с.
мотул съм го изключил от списъка си още преди поне 7 години

Неактивен SNikolov

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 2
  • Кара: Kawazaki zx6r
Re: С какво масло карате
« Отговор #909 -: април 18, 2017, 05:34:29 pm »
Щракат постоянно, а съм изгорил три резервоара с него. Какво ще кажете за Statoil 10w40? Намерих го на 20лв. с отстъпка.
« Последна редакция: април 18, 2017, 05:40:34 pm от SNikolov »

Неактивен AMATAMA

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 80
Re: С какво масло карате
« Отговор #910 -: април 18, 2017, 08:39:56 pm »
аз карам една година с това,и сам повече от доволен !

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7245
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: С какво масло карате
« Отговор #911 -: април 18, 2017, 08:45:32 pm »
Четири години карах Трабант с едно масло, казваше се "Дитакт Микс". Имаше го в бензиностанциите на Петрол. Колата пълнеше километража без проблеми. Когато не го намирах, сипвах М 10 Д. Така си я и продадох - с перфектен двигател. Не мога да разбера какво толкова им се впечатлявате на тези миксери?
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2406
Re: С какво масло карате
« Отговор #912 -: април 29, 2017, 12:56:21 pm »
Преди много години, по бензиностанциите се продаваше само едно двутактово масло - ЛТ2Т. Малко след промените това масло изчезна. На практика нямаше с какво да се карат двутактовите машини. Появи се новоизлюпеното Дитакт Микс. По-голяма боза не съм виждал. Рядко като водя и също толкова безполезно. Трабантите, вартбурзите и вся друга сволоч станаха постоянни абонати на бай Иван Сегмента и на Йото шлайфиста...

Хубаво, че него време (началото на 90-те) Кастрол се появиха у нас и двутактовото им TT, както и двутактовото за водно охлаждане TTS, все още не бяха фалшиви.

Неактивен васко-57

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 636
  • Кара: Honda Hornet, Suzuki VX-800, Honda ANF 125i Wave
Re: С какво масло карате
« Отговор #913 -: април 29, 2017, 02:11:01 pm »
Четири години карах Трабант с едно масло, казваше се "Дитакт Микс". Имаше го в бензиностанциите на Петрол. Колата пълнеше километража без проблеми. Когато не го намирах, сипвах М 10 Д. Така си я и продадох - с перфектен двигател. Не мога да разбера какво толкова им се впечатлявате на тези миксери?
Аз пък 10 години карах Трабант нов от завода (от 1981 до 1991), направих му около 150 х., даже още имам ремонтното ръководство. В него ясно си пише, че основен ремонт (вал с бутала, сегменти и болтове, шибъри, цилиндри и глави се сменят на 70 х.). Пробвах може ли повече - първият вал блокира едната мотовилка на 78 000, след това направих каквото трябваше (само главите и шибърите не смених), карах още около 70 000 и го подарих на един приятел, че беше на зор. Двигателят си работеше добре, но шибърите дрънчаха, машинката е издъхнала след още 30 000 км. някъде в Турция и си е останала там. На онова време наистина имаше масло само ЛТ-2Т, но най-често ползвах служебно М-8-С (май го няма вече), само го размесвах в 10 л. туба и тогава го наливах в резервоара. Та оттогава си мисля, че двутактовия ДВГ, ако не се кара на свръхвисоки обороти няма особено значение с какво масло се смесва бензина, важно е да има масло в предписаното количество. Но при съвременните форсирани двутактови машини, които "вадят" мощността предимно от обороти, със сигурност качеството на маслото е доста важно - Щилката ми друго масло, освен Щил не е и помирисвала. ;)

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7245
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: С какво масло карате
« Отговор #914 -: април 30, 2017, 12:31:37 pm »
Дитакт-миксът може да е бил боза, ама аз не познавам нито бай Иван сегмента, нито Йото шлайфиста, нито който и да било друг специалист. По колата съм сменял единствено лагери на главините, защото бяха останали без сепаратори ;D и една от бобините. Не знам защо, но все една и съща даваше фира. Немските не издържаха повече от няколко десетки, до няколко стотин километра и се сдухваха. Въпросът с лагерите го реших с руски от битака. По онова време идваха руснаци и продаваха лагери с чували. Излизаха жълти стотинки в сравнение с оригиналните немски. Бобината смених с руска, от Москвич, ако не ме лъже паметта. Може и от Лада да е била, но по-скоро от Москвич. Нова, от Мототехника. Спря да гори ;D Руското се оказа по-яко ;D Та колата си отиде при новия собственик с перфектен двигател. Забелязъл съм, че двутактовите се скапват, ако не им слагаш масло ^-^ или ако не им слагаш предписаното количество. При по-стар двигател е добре леко да се завиши количеството.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен steki

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 48
  • Кара: Honda Forza 300A
Re: С какво масло карате
« Отговор #915 -: май 08, 2017, 06:13:34 am »
Скоро направих първа смяна - Honda 10W-30, 4 Stroke oil JASO MB

Неактивен zariben_fen

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 26
  • Кара: shineray xy250 stxe/Baotian bt49qt-12d
Re: С какво масло карате
« Отговор #916 -: май 27, 2017, 11:26:52 am »
Здравейте, някой има ли впечатления от маслата Orlen? По-точно става дума за Orlen Platinum Moto 4t 10w40 semisynthetic. Намерих една туба в гаража запечатана юли 2013г. Дали става за първа смяна на китайски скутер или да купувам ново?

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 438
  • Кара: TDM900
Re: С какво масло карате
« Отговор #917 -: май 27, 2017, 02:39:31 pm »
щом е запечатано, няма ядове - дават му 5 год в запечатана опаковка

Неактивен arcovk

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 11
  • Кара: Yamaha FZS 600
Re: С какво масло карате
« Отговор #918 -: август 12, 2017, 11:11:33 pm »
Колеги, за да не отварям цяла тема, кажете какво точно масло трябва да взема за мотора си, за първи път ще сменям и не знам какво да гледам, предложете нещо на Bel-Ray и Repsol, прилепям снимка от manual-а, мотора е Yamaha FZS600 Fazer  :notworthy:
« Последна редакция: август 12, 2017, 11:13:53 pm от arcovk »

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3610
  • "RBT Custom motors" Jsc
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: С какво масло карате
« Отговор #919 -: август 13, 2017, 11:20:10 am »
......... Ти питаш за масло а говориш за репсол.....

 ENEOS MAX PERFORMANCE 10W30
 Ето ти масло
 http://www.eneos.eu/motorbike-oils/

 https://www.facebook.com/rbt.custom/
Гаражът:
TRX850'97 Aprilia RS4 125'15  748SP'02 F800S'08 S1000RR'15