.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: С какво масло карате  (Прочетена 469800 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 823
  • Кара: Majesty 400
Re: С какво масло карате
« Отговор #960 -: февруари 16, 2019, 11:06:19 am »

Туй SL ще рече ,че маслото е било модерно.....

Аз по-нагоре написах модерно в кавички, именно поради факта, че рекламата му е много, затова снимах и етикета. Ако сте обърнали внимание: намаля разхода, повишава мощността и т.н., а иначе ще го покарам това лято пък каквото такова.
Активен
Валентин Андреев

yamaha1100cc

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 692
  • Кара: Lifan LF 150-9J 1.РЕГ:17.07.2014 Сега с Двигател Zongshen 167FMM 229сс 17 коня
Re: С какво масло карате
« Отговор #961 -: февруари 16, 2019, 12:08:58 pm »

Хич им нямам доверие на маслата в България. На нито едно масло купено в бг няма дата на производство......
Активен

dirtlego

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 919
  • Кара: Ducati Diavel
  • Ducater
Re: С какво масло карате
« Отговор #962 -: февруари 16, 2019, 05:38:37 pm »

Хич им нямам доверие на маслата в България. На нито едно масло купено в бг няма дата на производство......
И без масло ли караш? ;D
Активен
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

yamaha1100cc

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 692
  • Кара: Lifan LF 150-9J 1.РЕГ:17.07.2014 Сега с Двигател Zongshen 167FMM 229сс 17 коня
Re: С какво масло карате
« Отговор #963 -: февруари 17, 2019, 09:21:53 pm »

Купувам си ги от Германия,Холандия или Италия,но най вече от Германия. Сега поспрях да патувам навънка,но имам братовчед той ми донесе две туби кастрол. Иначе корсата я карах с едно лидълско на W5 марката. Него от Хуйландия го носех но и от бг съм го вземал последно.
  Та интересно ми е защо на запад всичкото е с дата ,че и час на производство а в бг не?!?!?!..... Нали уж сме Европейци да го евъ....
  П.п. карал съм и с Българско именно затуй ме е страх да налея такова....
« Последна редакция: февруари 17, 2019, 09:26:35 pm от yamaha1100cc »
Активен

kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4039
  • Кара: BMW & HD
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
Re: С какво масло карате
« Отговор #964 -: февруари 20, 2019, 06:00:10 pm »

 ENEOS - цялата гама GP4T - 5W30  до 15W50 + мах performance 10W40 , 10W30 ........
 SHELL ADVANCE 4T ULTRA RCE (GTL+) - 10W40 , 15W50 / SHELL ADVANCE 4T AX7 RCE (GTL+) 10W40 , 15W50
 ENI iRide  - Пълната гама масла от 5W40 до 20W50
 Q8Oils SBK 4T 10W50 Racing

 Гарантиран Произход , TDS- за всяко , Всички със Дати на Бутилиране и всичко останало + Опаковка за партидата според годината  ;) :cheers:

 Скоро ще пусна пакетни предложения и Доставка до адрес на цена което е о евтино от колкото да се разходиш да си го вземеш сам.......
Активен
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 556
  • Кара: TDM900
Re: С какво масло карате
« Отговор #965 -: февруари 20, 2019, 06:10:14 pm »

  Та интересно ми е защо на запад всичкото е с дата ,че и час на производство а в бг не?!?!?!..... Нали уж сме Европейци да го евъ....
  П.п. карал съм и с Българско именно затуй ме е страх да налея такова....
Аз па досега не съм случвал на масло без щампа за срока на годност/дата на производство
Активен

yamaha1100cc

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 692
  • Кара: Lifan LF 150-9J 1.РЕГ:17.07.2014 Сега с Двигател Zongshen 167FMM 229сс 17 коня
Re: С какво масло карате
« Отговор #966 -: февруари 21, 2019, 10:59:46 pm »

Бре значи имало и такива мала в Бг......
Активен

kalinaki

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 9
  • Кара: Honda XLV 650 Transalp, Honda CBF 600S
Re: С какво масло карате
« Отговор #967 -: февруари 02, 2022, 05:59:07 pm »

Виждам, че темата отдавна е в девета глуха, въпреки че предвид "стандартите" в БГ тя винаги ще е актуална. С риск никой да не надникне тук, въпреки всичко ще попитам.....мойто конче е Honda CBF 600 S 2008 . До сега винаги съм му наливал Енеос gp4t ultra racing 10w40 и никога не съм имал грижи нито с предавките, нито с някакви странни шумове и т.н. Производителя дава препоръки за масло с ето този код 08232-M99S1LHE. Когато попитах чичо Google за този код ми излезна ето това https://bmeshop.bg/4-taktovo-mototsikletno-maslo-na-honda-10w30-ma Така....маслото се предлага в Бултрако на много приемлива цена. Въпро са ми е, някой ползвал ли е това масло и имали впечатления.Благодаря предварително.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8430
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: С какво масло карате
« Отговор #968 -: февруари 02, 2022, 06:34:50 pm »

Хм. 10w30 ще е пригодно за по-хладен климат. При нашите жеги лятно време е по-добре да се ползва поне 10w40. Щом моторът ти се държи добре с него, защо търсиш друго?
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4039
  • Кара: BMW & HD
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
Re: С какво масло карате
« Отговор #969 -: февруари 02, 2022, 10:51:10 pm »

 ЕNEOS Mах performance 10W30  :bravisimost:
Активен
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

Mit

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 270
Re: С какво масло карате
« Отговор #970 -: февруари 03, 2022, 07:04:17 am »

Аз ползвам точно това 10W30 MA , което се предлага от Бултрако за мотора и пак от там 10W30MB за скутера.
И така вече пет години.
Активен

kalinaki

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 9
  • Кара: Honda XLV 650 Transalp, Honda CBF 600S
Re: С какво масло карате
« Отговор #971 -: февруари 03, 2022, 02:18:57 pm »

Хм. 10w30 ще е пригодно за по-хладен климат. При нашите жеги лятно време е по-добре да се ползва поне 10w40. Щом моторът ти се държи добре с него, защо търсиш друго?
В интерес на истината не търся друго масло, защото както казах, съм изключително доволен от Енеос.Но ми направи впечатление, че в bike parts honda  препоръчват да се ползва това масло....не някоя друга марка със същите характеристики. Разбира се че съм склонен да го пробвам, но както казваш 10/30 е тънко. Пробвах преди 2 години с Мотул 7100 10/30 и не бях впечатлен, за това отново предпочетох Енеос 10/40
Аз ползвам точно това 10W30 MA , което се предлага от Бултрако за мотора и пак от там 10W30MB за скутера.
И така вече пет години.
Ето това ме интересува...дали някой е пробвал и какви впечатления има от това масло. NC-то е много ниско оборотна машина и вероятно двигателя се чувства прекрасно, но незнам как ще е с предавките. Видях че в Бултрако се предлага масло със същия код но с вискозитет 10/40 и мисля да налея в началото ма сезона.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8430
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: С какво масло карате
« Отговор #972 -: февруари 03, 2022, 07:47:55 pm »

Нале се сещаш, че Хонда няма да препоръчат да наливаш в моторите им Ямалюб, примерно ;)
Принципно, когато се препоръчва масло с даден вискозитет, се казва за кой климатичен пояс става въпрос. Другата отправна точка са хлабините, които са оставени в двигателя. С течение на времето те обаче неминуемо се увеличават. И ако 10w30 в началото на експлоатацията е било най-доброто за двигателя, на 15-тата година вече няма да е така. Дори да не е издевателствано с мотора и да му е сменяно маслото на 3000 км, както прави Пламката.

Затова по-горе писах, че щом моторът ти работи добре с 10w40 (предполагам, че го караш предимно през лятото), с 10w30 може да имаш някои леки проблеми.
Но пък нищо не пречи да опиташ и да споделиш мнение. То ще стане ясно дали е добро, след първите 1500 км лятото в жегите.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Mit

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 270
Re: С какво масло карате
« Отговор #973 -: февруари 03, 2022, 11:49:18 pm »

Да бе ivchotr, те от Хонда всякак се опитват да прецакат моторите собствено производство и те пък все най- надеждни в целия свят .
Дали W30 или W40  няма значение. Важното е маслото изцяло да отговаря на пълната спецификация препоръчана от производителя- не само Хонда , а за всеки мотор на света.
 Тогава и само тогава няма предпоставка за грешка - от незнание например. Не всички имат опита на Koko, нали така ?
В моя случай маслото трябва да е: SAE10W30 JASO T903 MA, API SG or higher. Точка по въпроса, или отговаря и съм абсолютно сигурен, или не отговаря и ми трябва повече информация.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8430
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: С какво масло карате
« Отговор #974 -: февруари 04, 2022, 08:20:29 pm »

Някое тире няма ли да сложиш? Нещо като крайна инстанция се изказваш. Точка?!?
Човекът пита за неговия мотор, НЕ за ТВОЯ. Сещаш ли се? Аз нямам проблем да си сложи и W20, aко иска или пък го е предписал производителят за мотора му като нов. Ама, ако моторът му е бил правен за Норвегия, у нас нещата са други. Същото важи и за твоя. Самият факт, че моторът му се държи повече от добре с W40 сам по себе си е красноречив. И си направи труда да провериш до какви температури се препоръчва W30 и до какви W40. Може и да се изненадаш, че не е баш същото.
Що ли изобщо се моря?!?
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Mit

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 270
Re: С какво масло карате
« Отговор #975 -: февруари 05, 2022, 08:41:22 am »

За Норвегия е важно числото преди W! А дали след това е 30 или 40 точно в Норвегия  няма значение
Но ОК, на теб ти е важно да си казал нещо
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8430
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: С какво масло карате
« Отговор #976 -: февруари 05, 2022, 02:23:57 pm »

И двете числа са важни, защото се отнасят до маслото в една бутилка, ама както и да е. Като няма значение, що не правят всички масла да са W60?!? Специално за Норвегия. Ама щом искаш да казваш нещо, пиши си, не ми пречиш.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Mit

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 270
Re: С какво масло карате
« Отговор #977 -: февруари 05, 2022, 11:28:48 pm »

Не пиша отговор на ivchotr и категорично не очаквам коментар от него.  Четенето на напълно безсмислени изказвания, които освен това нямат с нищо общо с гореказано, хабят скъпа психическа енергия и ценно време.
За тези, които четат все още този форум и евентуално горния въпрос ги интересува :
- По спецификацията за маслата SAE цифрите преди W се отнасят за  студения температурен диапазон и имат връзка с минималните трмпрюератури, при които маслото запазва изцяло качествата си.
Цифрите след W  съответно се отнасят за максималните такива .Затова за хладни държави като скадинавските , няма разлика дали имате w30 или w40  защото и двете покриват топлия температурен диапазон много лесно и с резерв.
Числото преди w обаче е решаващо важно, защото там има  много ниски температури през зимата. Не че някой се убил да кара мотори при минус 30 :) но все пак говорим за масла . Естествено за Африканските държави логика е обратна и трябва добре да се съгласува числото след w , защото там е възможно да е екстремно горещо.
Освен SAE , има JASO, има API , има куп важни неща, които обезателно трябва да се съобразят, затова ще кажа още веднъж : най- лесно, най-сигурно, най-безопасно  е просто да вземете това, което производителят е посочил като подходящо за вашия мотор.
И накрая, за да не остане грешно внушение от други постове, моторите произведени за Европа се продават в  Европа и не са различни двигатели, хлабини и т.н за различните държави, напротив със съвсем еднакви двигатели са и за Норвегия , Дания, Германия, Франция България и т н
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8430
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: С какво масло карате
« Отговор #978 -: февруари 06, 2022, 05:12:51 pm »

Някой да не вземе да си помисли, че отговарям на Мит. Ако въобще някой друг чете този форум, де.

Масло с вискозитет 10W30 покрива експлоатация на двигателя при температури от -20 до +30 градуса. И ако в Норвегия или Швеция това са нормални температури, у нас не са. Затова у нас е препоръчително да се ползва масло с второ число 40 или нагоре. По отношение на спецификациите на маслата - всяка година след датата на производство на Хондата на Калинаки, тези качествени показатели се подобряват и няма никакъв шанс да нацели масло, което е с по-лоша спецификация от тази, която производителят на мотора му е предписал преди 14 години.
Освен това, дори между масла с един и същ вискозитет и една и съща спецификация има разлика, която предполагам всички от нас са усещали. Дали имат значение външните температури всеки сам може да разбере, като измери температурата на двигателя, ако МПС-то му няма нарочен уред за това. В момента едва ли вдига повече от 95 градуса, но през юли и август по обяд нещата стават съвсен други. Тогава "зимните" масла стават вредни. В някои ръководства дори е обърнато специално внимание на това в какъв климатичен пояс ще се ползва МПС-то и съответно какво масло да се ползва там.

Аз мога да кажа само на база опита си, че Хондата на Калинаки е по-вероятно вече да е с по-големи хлабини в цилиндрите и буталата, коляновия вал и зъбните колела в предавателната кутия. Не поради друго, а защото този двигател не е стоял 14 години без да работи. И никой не може да каже кой с какво масло го е ползвал през това време. Така че дори производителят да е препоръчал през 2008 г. да му се налива 10W30, днес това масло най-вероятно няма да осигурява добро смазване на триещите се части. Пак ще се позова на това, което каза и Калинаки - че моторът му работи много добре с 10W40. И то не заради друго, а защото второто число осигурява добро смазване при околни температури и над 40 градуса.

Но пък всеки може да прави каквото си иска с неговата си собственост и не е длъжен да слуша когото и да било.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2898
Re: С какво масло карате
« Отговор #979 -: февруари 07, 2022, 11:39:10 am »

Някой да не вземе да си помисли, че отговарям на Мит. Ако въобще някой друг чете този форум, де.

Масло с вискозитет 10W30 покрива експлоатация на двигателя при температури от -20 до +30 градуса.

Не е баш така. От първото число се вади 25 и се получава минималната температура, при която маслото може да работи.
В този случай е -15 градуса, а не -20!!!.

Втората стойност НЕ е максимално допустима околна температура, а средна стойност. Тази стойност напълно отговаря на температурния диапазон у нас през летните месеци.

Другото, с което лично аз не съм съгласен е, че с времето трябва да се преминава на "по-дебели" масла, щото хлабините се били увеличавали. Първо, климатичният индекс не е адекватен показател за това колко "тънко" или "дебело" е дадено масло и второ - кинематичният вискозитет при 40 и при 100 градуса е посочен в дейташийта на маслото. Друг въпрос е защо се гледа само този показател, след като едно масло има още поне дузина други параметъра... Две масла с еднакви данни на етикета (например 10w40) могат да имат много различни вискозитети в дейташийта. Вискозитетът далеч не е най-важното нещо.
Производителите обикновено посочват точното масло за конкретния двигател и никъде не съм виждал препоръки да се преминава на друг вид/клас масло по време на експлоатацията. Тук-там из упътванията се мъдрят предложени алтернативи (в случай, че посоченото масло е недостъпно) и също са упоменати климатичните зони, както и експлоатационния сертификат (API).
Активен
 

Страницата е създадена за 0.135 секунди с 23 запитвания.