Не пиша отговор на ivchotr и категорично не очаквам коментар от него. Четенето на напълно безсмислени изказвания, които освен това нямат с нищо общо с гореказано, хабят скъпа психическа енергия и ценно време.
За тези, които четат все още този форум и евентуално горния въпрос ги интересува :
- По спецификацията за маслата SAE цифрите преди W се отнасят за студения температурен диапазон и имат връзка с минималните трмпрюератури, при които маслото запазва изцяло качествата си.
Цифрите след W съответно се отнасят за максималните такива .Затова за хладни държави като скадинавските , няма разлика дали имате w30 или w40 защото и двете покриват топлия температурен диапазон много лесно и с резерв.
Числото преди w обаче е решаващо важно, защото там има много ниски температури през зимата. Не че някой се убил да кара мотори при минус 30

но все пак говорим за масла . Естествено за Африканските държави логика е обратна и трябва добре да се съгласува числото след w , защото там е възможно да е екстремно горещо.
Освен SAE , има JASO, има API , има куп важни неща, които обезателно трябва да се съобразят, затова ще кажа още веднъж : най- лесно, най-сигурно, най-безопасно е просто да вземете това, което производителят е посочил като подходящо за вашия мотор.
И накрая, за да не остане грешно внушение от други постове, моторите произведени за Европа се продават в Европа и не са различни двигатели, хлабини и т.н за различните държави, напротив със съвсем еднакви двигатели са и за Норвегия , Дания, Германия, Франция България и т н