.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: Отново спор ........  (Прочетена 85739 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2924
Re: От фабричните - кой ви кефи?
« Отговор #20 -: октомври 17, 2011, 01:21:35 pm »

лъснаха,направи невероятни неша по скоростната кутия,и ми спести закупуването на нова която е май към 3000 + лв нова   

Каква е тая кутия 3 бона, бе колега! 
Активен

Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2184
  • Кара: Черна FZ1-N
  • Излекуван работохолик.
Re: От фабричните - кой ви кефи?
« Отговор #21 -: октомври 18, 2011, 12:09:06 pm »

ей колега значи не си запознат с suzuki gsxr 1100
този мотор може да се извади мощност към 190hp+

а доста хора са чували за Русенското gsxr 1100 turbo 
което е към  270hp+
или Врачанското  suzuki gsxr 1100 което е сащо към  270hp+



Чакайте малко. Аз твърдя, че повече мощност се постига с повече гориво, а то като изгаря отделя топлина - значи на по-форсираният двигател му трябва и по-сериозно охлаждане. Вие ми обяснявате, че не съм прав, и после показвате снимки на някакъви въздухари с ОГРОМНИ маслени радиатори. Ами аз точно това казвам - че 180 коня без съответното охлаждане не можеш да изкараш. Ако колегата (който си сглобява стрийтфайтер) го снабди с подобна охладителна система - сигурно ще се получи. Но на моторите на горните снимки (специално визирам белия с номер 76 на резервоара) не виждам радиатори - значи трудно ще ме убедите, че тоя дръгел ще даде 180 коня.

Все пак приемам форсираните въздухари повече като изключение. Знаете, че при състезателните мотори борбата е за всяка конска сила и за всеки килограм. Та ако ония конструктори са можели да минат без радиатор, водна риза, водна помпа, термостат и 2 литра вода - сигурно са щели да го направят.

Така, сега за турбината. Хайде малко се напънете - да видим колко фабрични (стокови) мотори с турбо ще се сетите? Аз съм виждал само едно Кавасаки - GPz 750:



Знам и за едно Сузуки - XN 85:



Оказа се, че има и една Хонда:



И една Ямаха:



И толкова! Тия всичките тия дръгели са около 1982 - 1985 година. Изобщо не са се наложили на пазара и никога повече (30 години от тогава) четирите големи японски фирми не са правили такива експерименти. Знаете, че конструкторските бюра на тези 4 фирми са в жестока конкуренция и използват всякакви начини да изкарат по-мощен двигател на пазара - инжекциони, 4 и дори 5 клапана на цилиндър, разни екзюпи, електроники и какво ли не. Обаче по някаква причина не слагат турбо - компресори на моторите си, интересно защо? И ето, че един нашенец е излязал по-хитър от всичките професионални конструктори на четирите японски мотоциклетни фирми и е измислил нещо, което те не са се сетили, а именно - да монтира турбо-компресор на мотоциклет. И е постигнал нечувани характеристики на мотора!

Kак ви звучи тая приказка?


А това, че карбураторите били по-ефективни от инжекцията - изобщо няма да го коментирам. По тая логика и 8-битовия Правец може да е по-добър от съвременните компютри и парната машина може да има прединмства пред дизеловия двигател.
« Последна редакция: октомври 18, 2011, 12:14:19 pm от Bushman »
Активен
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: От фабричните - кой ви кефи?
« Отговор #22 -: октомври 18, 2011, 12:58:57 pm »

Абе, честно казано, не го вярвам това... Как ще изкараш 150 РЕАЛНИ коня от карбураторния въздухар? С колко клапана на цилиндър е това? То ако можеше въздухарите да дават такава мощност - щяха ли да правят всички съвременни мотори на водно охлаждане? Знаеш колко е голям радиаторът на съвременните хилядарки, нали? А това как ще се охлажда, с тия няколко ребърца по цилиндрите? Или ще го форсираш на 150 коня, ама разходът ще му остане същия и няма да загрява? Повече мощност става с повече бензин, няма друг начин. И дори да изкараш такава мощност от двигателя - нали окачването и спирачките са от преди 30 години? Не знам как мислиш да биеш новите "като маче у дирек" с това. Ще излезеш ли срещу нова хилядарка, примерно след 2008-ма година?

Чакайте малко. Аз твърдя, че повече мощност се постига с повече гориво, а то като изгаря отделя топлина - значи на по-форсираният двигател му трябва и по-сериозно охлаждане. Вие ми обяснявате, че не съм прав, и после показвате снимки на някакъви въздухари с ОГРОМНИ маслени радиатори. Ами аз точно това казвам - че 180 коня без съответното охлаждане не можеш да изкараш. Ако колегата (който си сглобява стрийтфайтер) го снабди с подобна охладителна система - сигурно ще се получи. Но на моторите на горните снимки (специално визирам белия с номер 76 на резервоара) не виждам радиатори - значи трудно ще ме убедите, че тоя дръгел ще даде 180 коня.


колега ти нещо почна да си противоречиш май
1. каза че gixxer-a  е "карбораторен въздухар с няколко ребърца по цилиндрите" - отговориме че не е въздухар а ми е с въздушно-маслено охлаждане и голям маслен радиатор(оригинално)
2. каза че не може да изкараш 150 коня от него - е пак грешиш
3. никой не е казал че точно тоя с номер 76 е 180 коня...но постнаха снимки на такива които са
4. турбото - това фабричното турбо не го бъркай със слаганото турбо......
5. с карборатори може да се изкара мног сила от двигателя, но те са много по-капризни и за това идва инжекциона...един карборатор да работи перфекно трябва да е настроен за съответното надморско равнище и температура.....
Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

MX13

  • инж. Мартин Тошков Василев
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2689
  • Кара: yz250/RGV250/GSXR1100 '88/GSXR1100 '92/ GSXR711Turbo /TL1000R /RS250 /RD250 /ES175-2 /ES250
  • работя в ZM-PerfOrmance Варна
    • www.motoforum-bg.com
Re: От фабричните - кой ви кефи?
« Отговор #23 -: октомври 18, 2011, 06:33:35 pm »

Bushman ти да не си "ГОШКО" под прекритие ?  ::)

1-во: знаеш ли какво значи абривиетурата SACS?
2-ро: карбураторите са много просто нещо, но не са за прости хора, какво те кара де симислиш, че за спорт карбовете са по-лоши от инжекцията?
3-то: вземи си твоя "Не Дрънгел" мотор и ела да те напука един, както Ти ги нарече Стар Въздухар с карбуратори дето едвам достига 150 не реални конски сили/ Вземи си и малко кеш може да го удвоиш/
Колегата ZABA с удоволствие ще се включи и той с неговия "25 годишен дрънгел"
 
Активен

zaba

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 456
  • Кара: GSX-R 7/12
  • OFFERINGS TO THE GOD OF SPEED
    • ZABA
Re: От фабричните - кой ви кефи?
« Отговор #24 -: октомври 18, 2011, 06:38:38 pm »

Bushman ти да не си "ГОШКО" под прекритие ?  ::)

1-во: знаеш ли какво значи абривиетурата SACS?
2-ро: карбураторите са много просто нещо, но не са за прости хора, какво те кара де симислиш, че за спорт карбовете са по-лоши от инжекцията?
3-то: вземи си твоя "Не Дрънгел" мотор и ела да те напука един, както Ти ги нарече Стар Въздухар с карбуратори дето едвам достига 150 не реални конски сили/ Вземи си и малко кеш може да го удвоиш/
Колегата ZABA с удоволствие ще се включи и той с неговия "25 годишен дрънгел"
 
:bravisimost:
Активен
OFFERINGS TO THE GOD OF SPEED
SUZUKI GSXR 1200cc 5 speeds BY:

valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 823
  • Кара: Majesty 400
Re: Отново спор ........
« Отговор #25 -: октомври 18, 2011, 07:14:36 pm »

Пак "петленца" почнахте да се перчите,... айде  :cheers:
Активен
Валентин Андреев

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8412
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Отново спор ........
« Отговор #26 -: октомври 18, 2011, 09:17:29 pm »

Всъщност преди доста години, по мои спомени някъде по времето когато японците са слагали за кратко турбо на моторите, бяха прокарали изискване да не се правят много мощни машини, че бая народ се беше изпотрепал. Не е изключено поради тази забрана да е спряно производството им. Освен това във всекидневието такива мощности са напълно излишни. Друго нещо е да се правят състезания за бързина на писта. Тогава всеки може да си прави каквито иска разработки и както при колите, карбураторите са предпочитани струва ми се.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

BeLo

  • Full Member
  • ***
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 87
  • Кара: ZX6R
Re: Отново спор ........
« Отговор #27 -: октомври 18, 2011, 10:16:00 pm »

Спори се кое е по-красиво/брутално/изродско или кое върви повече?

Щото няма по-брутален вървеж от пипан GSXR...
Активен
ProstaX team

Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2184
  • Кара: Черна FZ1-N
  • Излекуван работохолик.
Re: От фабричните - кой ви кефи?
« Отговор #28 -: октомври 19, 2011, 08:16:05 am »

Bushman ти да не си "ГОШКО" под прекритие ?  ::)

1-во: знаеш ли какво значи абривиетурата SACS?
2-ро: карбураторите са много просто нещо, но не са за прости хора, какво те кара де симислиш, че за спорт карбовете са по-лоши от инжекцията?
3-то: вземи си твоя "Не Дрънгел" мотор и ела да те напука един, както Ти ги нарече Стар Въздухар с карбуратори дето едвам достига 150 не реални конски сили/ Вземи си и малко кеш може да го удвоиш/
Колегата ZABA с удоволствие ще се включи и той с неговия "25 годишен дрънгел"
 

Не съм никой "под прикритие", представил съм се съвсем редовно във форума и се казвам Стефан. Вече не съм на такива години - да се дърпам с вас, момчета. Въпреки, че понякога все още ме засърбяват ръцете да натрия муцуната на някой многознайко, дето е покарал един сезон, минал е 1000 - 2000 километра с мотора си, прочел е няколкио статии в Интернет и вече много разбира от мотори. Разбира се, не визирам никой конкретно, защото просто не познавам хората от форума.

Никъде в постовете си не съм говорил за конкретен модел и не знам защо ми навирате тоя GSXR. Тезата ми е, че трудно можеш да излезеш по-хитър от конструкторите на големите мотоциклетни фирми и да измислиш нещо, което те не са се сетили. И после да слобиш в гаража си нещо, което те в своите цехове да не могат. Като малък обичах приказките, даже още ми харесват, ама вече не съм на такива години - да ми ги разправяте...

Приемам, че някой подобрения по мотора са възможни, но винаги постигнатия ефект е за сметка на нещо друго - примерно вдигаш мощността с 30 коня, но разходът става двоен и съкращаваш живота на мотора 4 пъти. И тези подобрение винаги стават с много пари, затова не виждам какъв е смисъла да вкараш в един 20-годишен мотор пари като за нов и после да се хвалиш колко много върви.

За старите въздухари не е необходимо да ми обяснявате, първият такъв съм си купил през 1994-та година и съм покарал доста. Знам, че са здрави и охлаждането им е направено достатъчно ефективно. НО! - при нормална експлоатация. За състезания не стават, това е положението. Дори при по-спортно каране издъхват, особено тези без маслен радиатор. Като прегреят - не блокират (щото луфтовете им са по-големи), но губят мощност и двигателят почва да "рендосва", нали си представяте минералното масло при 160 градуса каква плътност има, какво налягане държи и как маже? Като накичиш един такъв с турбо-компресор, електроника и радиатори, какво постигаш? Не казвам, че не е възможно, но дали ефектът си струва?

Активен
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: От фабричните - кой ви кефи?
« Отговор #29 -: октомври 19, 2011, 08:32:54 am »

Знам, че са здрави и охлаждането им е направено достатъчно ефективно. НО! - при нормална експлоатация. За състезания не стават, това е положението. Дори при по-спортно каране издъхват, особено тези без маслен радиатор. Като прегреят - не блокират (щото луфтовете им са по-големи), но губят мощност и двигателят почва да "рендосва", нали си представяте минералното масло при 160 градуса каква плътност има, какво налягане държи и как маже? Като накичиш един такъв с турбо-компресор, електроника и радиатори, какво постигаш? Не казвам, че не е възможно, но дали ефектът си струва?

при нормална експратация......ми моторите с водно ако ги пиптнеш там не трябва ли да се погрижиж за по добро охлаждане?много ясно че щом пипаш някъде трябва да видиш как това ще се отрази на целия двигател и какви други промени ще последват от това


ти за инжинерите не се бой....те могат много неща да измислят, но има едно нещо което се казва
"маркетинг" и друго "норми" които ги спират да правят каквото си искат
ако мислят само да направят по-бърз мотор, тогава щяха да се провадават само хаябуси
фирмите се стремят да имат по-голям пазар, по-ниски цени и т.н.
а нормите - еко и сякакви там също дърпат много назад
Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

Torq

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 308
  • Кара: BMW F800S
Re: Отново спор ........
« Отговор #30 -: октомври 19, 2011, 10:50:40 am »

Със сигурност конструкторите са се сетили за много работи за които ние хал хабер си нямаме, и работниците в цеховете могат да ги изпълнят тия много работи перфектно. Само дето, както казаха и колегите - има строги норми които не трябва да се прекрачват. Отделно, не стига че моторите са си опасни по принцип, ами и ако почнат да ги правят фабрично супер бързи- за 2 години жив моторист няма да остане да ги купува :) Ше са избием сами ше са избием... Хаябусата ще е начинаещи от там нагоре ще идват рейсърите :) :) :)

Да, ако увеличиш мощността-натоварваш по всеки един познат начин двигателя и мотора като цяло. И по-скоро рано, отколкото късно го хвърляш. Ама в края на краищата - ако си се хванал да го правиш- вероятно знаеш за последствията.
А мощност не е никакъв проблем да се изкара. Както казаха колегите - най-малкото е едно турбо. Във файтърския форум имаше един пич дето си сложил компресор и турбо. Вместо екелтроника сложил Мегаскуирт. Мисля че беше на някаква Ф2-ка. Е, каза че резервоара му стигал за 10 мин. каране, ама пък мотора си понавървявал :)

А относно къстъм или сток файтър - къстъм е 1000 пъти по-добре. Стига да не са го почнали като файтър, а да са го завършили като рат байк.
А всъщност най-добре е мотора да си те кефи тебе, а не другите. Защото има хора дето като видят сини или мигащи пръскалки по колите и се кефят яко и викат ебати якия тунинг, а на други им идва да вземат бухалката :)
Ама в края на краищата, ако не плащаш данък обществено мнение- мотора ще си изглежда както тебе те кефи
Активен
Цитат на: waleto
Помагайте!Ако не можете или не искате,не пречете!

MX13

  • инж. Мартин Тошков Василев
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2689
  • Кара: yz250/RGV250/GSXR1100 '88/GSXR1100 '92/ GSXR711Turbo /TL1000R /RS250 /RD250 /ES175-2 /ES250
  • работя в ZM-PerfOrmance Варна
    • www.motoforum-bg.com
Re: Отново спор ........
« Отговор #31 -: октомври 19, 2011, 03:00:35 pm »

Приемам, че някой подобрения по мотора са възможни, но винаги постигнатия ефект е за сметка на нещо друго - примерно вдигаш мощността с 30 коня, но разходът става двоен и съкращаваш живота на мотора 4 пъти. И тези подобрение винаги стават с много пари, затова не виждам какъв е смисъла да вкараш в един 20-годишен мотор пари като за нов и после да се хвалиш колко много върви.
Колега ако примерно вдигнеш мощността си с 30 коня и разходът на гориво е станал двоен значи стоков си бил 30 коня  ;)
Въпросните сузукита които Аз лично боготворя не са с въздушно охлаждане а с течно, само че течността не е вода а МАСЛО! Има два кръга 1ви високо налягане и малък дебит, който образно казано смазва двигателя но преди това минава през редиатора, също така охладеното масло се впръска през жигльори по челата на буталата от долната страна. 2ри кръг ниско налягане и голям дебит, масло с което се облива главата и отнема температурата. Има хубава опция която се добавя още един радиатор точно в този кръг и така лесно двигателя работи на мощност от 300 коня и е подходящ за всекидневна употреба, ако 300 коня са  :D малко множко за евридей !
Активен

kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4039
  • Кара: BMW & HD
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
Re: Отново спор ........
« Отговор #32 -: октомври 19, 2011, 04:35:27 pm »

.........................Аре пак никой нищо не знае!! 2-ки на всички!!!
 Който е разглобявал маслена помпа на въпросно лайно да вдигне ръка
 - Аз  :headbang:
 - Други !?!?!?
Активен
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

MX13

  • инж. Мартин Тошков Василев
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2689
  • Кара: yz250/RGV250/GSXR1100 '88/GSXR1100 '92/ GSXR711Turbo /TL1000R /RS250 /RD250 /ES175-2 /ES250
  • работя в ZM-PerfOrmance Варна
    • www.motoforum-bg.com
Re: Отново спор ........
« Отговор #33 -: октомври 19, 2011, 07:41:38 pm »

.........................Аре пак никой нищо не знае!! 2-ки на всички!!!
 Който е разглобявал маслена помпа на въпросно лайно да вдигне ръка
 - Аз  :headbang:
 - Други !?!?!?
Ами аз не съм  ;) никога не ми се е налагало, за високото е 100% роторна помпа, си признавам не знам как е реализиран 2-рият кръг!
Я ни светни  :cheers:
Активен

kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4039
  • Кара: BMW & HD
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
Re: Отново спор ........
« Отговор #34 -: октомври 19, 2011, 07:52:12 pm »

1-ви жокер
GSX-R750R Limited
 4 сектора
 1 Първи основен + 3 допълнителни
Първи основен от Смукател през Маслен радиатор към Последващите допълнителни
 - 1 сектор за колянов вал
 - 1 сектор за глава
 - 1 сектор за скоростна кутия
GSX 750R
 3 сектора
 1 Първи основен + 2 допълнителни
Първи основен от Смукател през Маслен радиатор към Последващите допълнителни

 Само дето тука не помня Кутията дали беше обща с магистралата за главата или с коляновия вал или как точно.........
 1100-то дето му викат "бързото масло" (след '90) имаше обширна статия за него , та това нещо 1-ви сектор прекарва 16л масло за 1мин при 6000 оборота  :o с налягане 0,8 бара което отива в междинна секция с предпазен клапан от там зарежда другите - Под Налягане (тва само съм го чел) и излишното масло се връща в "картера" , след другите сектори имаше още един възвратен клапан(тва на 750-то лимитираното) а картера е като едно малко лабиринтче с магистрали и пътища , така беше направено че излишното охладено масло да се подава най-близо до смукателя - абе Това е правено с презункция да е вечно наистина двигателя е измислен и направен перфектно!!
 Ти погледна ли 750-то а?? кво ще кажеш за 26г двигател ??
Активен
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

MX13

  • инж. Мартин Тошков Василев
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2689
  • Кара: yz250/RGV250/GSXR1100 '88/GSXR1100 '92/ GSXR711Turbo /TL1000R /RS250 /RD250 /ES175-2 /ES250
  • работя в ZM-PerfOrmance Варна
    • www.motoforum-bg.com
Re: Отново спор ........
« Отговор #35 -: октомври 19, 2011, 08:10:14 pm »

Ами не беше отварян, отне ми 2 часа да му сваля главата така беше залепнала!!!
За сега съм му нагласил едни валчета от 1100! ;)
Активен

kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4039
  • Кара: BMW & HD
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
Re: Отново спор ........
« Отговор #36 -: октомври 19, 2011, 08:40:46 pm »

Ами не беше отварян, отне ми 2 часа да му сваля главата така беше залепнала!!!
За сега съм му нагласил едни валчета от 1100! ;)

Питах за състояние на железата вътре! Видя ли как изглежда истинско японско качество?!?! Това ако сега намеря някой оригинален Зефир от 80-те или някое оригинално СВ750/900 направо му се мятам и не го мисля!! Ама го искам 100% оригинал
Активен
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

MX13

  • инж. Мартин Тошков Василев
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2689
  • Кара: yz250/RGV250/GSXR1100 '88/GSXR1100 '92/ GSXR711Turbo /TL1000R /RS250 /RD250 /ES175-2 /ES250
  • работя в ZM-PerfOrmance Варна
    • www.motoforum-bg.com
Re: Отново спор ........
« Отговор #37 -: октомври 19, 2011, 09:46:42 pm »

Има едно ЦБ900 булдор за продан, може да мине за оригинал!!
Активен

kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4039
  • Кара: BMW & HD
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
Re: Отново спор ........
« Отговор #38 -: октомври 20, 2011, 08:07:31 am »

Има едно ЦБ900 булдор за продан, може да мине за оригинал!!
Снимки Снимки Снимки Снимки Снимки  :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:
Активен
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2924
Re: Отново спор ........
« Отговор #39 -: октомври 20, 2011, 09:41:30 am »

За състезания не стават, това е положението. Дори при по-спортно каране издъхват, особено тези без маслен радиатор. Като прегреят - не блокират

това е първия мотор направен точно за състезания, всъщност от там тръгва модата за сериййни мотори които се прават и за писта.. конструиран е за писта и са произведени 500 бройки за да може да е лиценциран!
 Абревиатурата SACS означава Suzuki Advansed Cooling Sistem - умна охладителка
Активен
 

Страницата е създадена за 0.228 секунди с 28 запитвания.