В България да си купиш нещо скъпо , и да си изцапаш ръцете докато му махаш опаковката , се оценява много повече , отколкото да си направиш нещо сам. Дори покупката на китайски мотор е по-интересна , от това да си направиш мотор.
Продължавам с окачването. Задното окачване на Супер Тенере няма никакви настройки , освен една гайка за натягане на пружината с около 10 мм. , но тя върши работа ако се слагат куфари. Исках да сложа някакъв истински амортисьор , но с задно-разположеният резервоар възникнаха проблеми. Имаше строго определено място за амортисьора , част от резервоара е между амортисьора и гумата , пред амортисьора е масленият резервоар. Наложи се да сменя и шарнира , моят беше къс , и гумата щеше да опира в резервоара. Намерих еди чисто нов за КТМ 690 , беше на разпродажба , и цената му беше почти същата , ако си купя втора употреба , и му сменя лагерите. Освен това Немеца беше дал всеки един размер , и бях сигурен , че ще стане.

Огромна разлика в теглото , спрямо оригиналния , евтини консумативи, като водач и плъзгач на веригата,със 6см. по-дълъг. Наложи се да сменя спирачният апарат и оста на джантата.
Външният размер в предната час , беше по-малак , а вътрешният по-голям , от размерите на оригиналния.
Това ми даваше възможност да го местя в ляво или дясно , така, че да постигна съосие , разбира се не мина без втулки.
Между шарнира и рамата направих втулки , между двигателя и шарнира трябваше да са по-големи , но ги ползвах за опорна точка на резервоара.

Оформих две парчета шина , в долният край ги заварихме за втулките , а в горният край се захваща резервоара. Преди да ги боядисам , ги надупчих с цел да са по-леки , и при падане да поемат удара така , че да не пострада резервоара.

Между двете шини минава амортисьора , между шарнира и рамката маркучите за спирачната помпа.
Амортисьора трябваше да е от ендуро , така имаше голяма вероятност твърдостта на пружината , да отговаря на теглото на мотора. Трябваше да има всички настройки , да съвпадне дължината и хода му , с това което ми трябва. След доста търсене , си намерих един чисто нов от Хускварна 610 , има доста за натягане на пружината , регулиране на твърдостта при къси ходове , при дълги ходове , и регулиране скоростта на разпъване.

И за мой късмет , стана точно до милиметър в строго определеното място , отпред е рамката , отзад резервоара.
С тези елементи от два модела Хускварна , и един модел Априлия , нагласих хода , твърдостта , и положението на амортисьора при движението на шарнира. За да проверя всичко , си направих дървен макет на амортисьора в свито положение , гумата не трябваше да опира в резервоара.




Весело посрещане на новата година , вече поръчвам части за модела 2012.
