Автор Тема: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени  (Прочетена 71709 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4039
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: BMW & HD
 Заповядайте , аз ще се наслаждавам и ще помагам от време на време!

Тук ще говорим за КАЧЕСТВО не за ТЕХНОЛОГИЯ и НОВОВЪВЕДЕНИЯ.......... моля да се придържате и да не бъркате нещата

 Давам тон за песен
 За момента в мен а и в още няколко човека които разбират доста и се ровят много в мотори се е загнездила една мисъл - Старото е Качествено , а Новото е Готино  :hello: :bravisimost:

 Нека големият спор започне сега........................
« Последна редакция: декември 30, 2011, 11:25:18 pm от kokoVmaxa »
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

Неактивен Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2184
  • Излекуван работохолик.
  • Кара: Черна FZ1-N
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #1 -: декември 30, 2011, 10:07:43 am »
Според мен - трябва да сравняваме мотори от един и същ тип и близка кубатура, но от различни "поколения". Примерно, гледаме Yamaha XS 1000 (1978г.)





С кой модел да я сравним? С последните голи мотори на същата фирма:





Значи - 1978 срещу 2012 - повече от 30 години разлика в моделите.

Също стои въпросът - по какви показатели ще ги сравняваме?

1. Външен вид - тук не можем да кажем кои са "по-готини", това е въпрос на лични предпочитания и вкус.

2. По характеристики, удобство, лекота на управление, комфорт - няма смисъл, новите са явно по-добри.

3. Икономичност - тук новите губят, ясно е, че искат по-скъпи консумативи и обслужване като цяло, а и по-голямата мощност става с повече бензин.

4. По надеждност, здравина и възможност за ремонти - ето тук вече е спорно и мненията трябва да се аргументират. Хайде, да видим...

Веднага да кажа - на стария въздухар просто клякаш и му развиваш свещите с автомобилен ключ, от инструмента на Москвича. На новия въздухар - трябва специален ключ, ама пак става. На ФЗ-то източваш цялата система, откачваш маркучите, сваляш радиатора с все вентилаторите, и чак тогава имаш шанс да стигнеш до свещите. Да, ама те се сменят веднъж на 20 000км, а пък ако са иридиеви - и по-рядко. А старите свещи трябва да ги ръчкаш всеки сезон. И какво излиза, кой мотор е по-лесен и прост за обслужване?
« Последна редакция: декември 30, 2011, 10:14:45 am от Bushman »
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

Неактивен darmadan

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 7
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #2 -: декември 30, 2011, 11:55:33 am »
Твърдо съм за старите . Всичко е по-качествено. Относно визията , новите ми приличат на насекомо под лупа , а онова си е МОТОР. Относно това че сменяш свещите всяка година - да , обаче старият двигател има има 3 пъти повече ресурс от новите. " Едно време мотоциклетите се правеха от техници , а сега от икономисти"

Неактивен Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2184
  • Излекуван работохолик.
  • Кара: Черна FZ1-N
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #3 -: декември 30, 2011, 01:34:15 pm »
Добре де, кой и как определя, че ресурсът на новите мотори е по-малък? А и какъв ресурс търсите от мотоциклета, колко години мислите да го карате? 30 години, 150 хиляди километра? Това да не е камион, егати? Питайте жените си дали искат палто, чанта или обувки, които да носят 20 години, например...

Дайте първо да се уточним - говорим за ресурса на машината, но при две условия:

- Предписаното на фирмата-производител обслужване и
- НОРМАЛНА експлоатация.

Не може да пипнеш някоя резачка, да я караш само на задна гума, да я търкаляш по няколко пъти на сезон, да й сипваш каквото масло намериш, да не сменяш филтри и после да плачеш - новите мотори са калпави, старите бяха по-здрави. Чул съм и още по-безумни оплаквания:

1. Че като блъснеш новия мотор, алуминиевата рамка се цепи и не можеш да я разпънеш и да я завариш като старата - от стоманени тръби. Извинявайте, ама ВСЕКИ мотор ще пострада при челен удар. Ако искаш МПС, което да си блъскаш без щети, ще трябва да се насочиш към танкове и булдозери, мотоциклетите определено не са подходящи за целта.

2. Че новите горели повече - ами естествено, нали искате мощност, тия 150 коня как ще ги изкарате без гориво?

Хайде да видим, ако един нов мотор се кара нормално и се обслужва редовно и с качествени консумативи - дали няма да изкара ПОНЕ колкото стария въздухар, ако не и повече? Как ще строшиш нещо, което е направено да върви с 300км/час, ако го караш със 120 - 140? Дори само заради водното охлаждане двигателите (трябва да) имат по-голям ресурс - защото работят в относително постоянен температурен режим. Нали сте съгласни, че има разлика - минерално масло при температура 140 - 160 градуса С, или синтетично с температура 80 - 90? Кое от двете държи по-голямо налягане, маже по добре и прави по-устойчив филм? Хайде да не си приказваме приказки от 1001 нощ, грамотни хора сме...

Друго се сетих - ами новите имат повече електроника (това е безспорно), но чисто механично са направени много по-просто. Сега не ми се търсят снимки, но който се интересува - може да провери. Значи вижте предницата на един въздухар 1000 - 1100 кубика от периода 1980 - 85 година и я сравнете с новите "обратни" предници - няма НИЩО общо. Ония (старите) имаха някакви безумни системи, например AVDS (свързани със спирачките), настройваха се с едни шайби отдолу. Маслото им се сменяше всеки сезон, и се помпаха с въздух или инертен газ под налягане - на 6 бара. Като ти изпусне някой семеринг - първо маслото ти измива очите, после предницата пада на тампоните, щото пружините в коловете са само "за красота". А като ги разглобиш - вътре са едни втулки, клапанчета и шайбички - ум да ти зайде... А как са новите предници - няма нищо да се прави по тях. Масло не се сменя, даже и пробки нямат. Не се помпат - втори голям (+). Нямат никакви системи, като въпросния AVDS. Правиш няколко настройки и това е - цялата работа е няколко минути четене в книжката и въртене с отвертката. Да не говорим за возията, устойчивостта на мотора, как спира и изобщо... Е, хайде да сравним "новите" и "старите" предници, какво ще кажете? А също - и спирачките, и задното окачване... Мотоциклетът не е само двигател, нали така?
« Последна редакция: декември 30, 2011, 02:20:23 pm от Bushman »
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

Неактивен Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2184
  • Излекуван работохолик.
  • Кара: Черна FZ1-N
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #4 -: декември 30, 2011, 02:00:04 pm »
Ето гледайте за какво става въпрос - това е предница с AVDS на 250-кубиково Кавасаки:



Както виждате - системата е свързана със спирачните апарати и си има отделен болт за обезвъздушаване. Чак и ребра са му сложили - за охлаждане... А болтчето отстрани на "ботуша" е пробка за смяна на маслото в предницата. Пребройте колко точки има за обезвъздушаване, само от едната страна, егати...

Задното окачване на старите уж е по-просто, на тези, които са на вилка с 2 амортисьора. Ама уни-трака на шосейните беше нещо страшно, имаше... колко... май бяха 6 лагерчета и десетина семеринга само по шарнирите, отделно имаше на вилката. Всяка година това беше на парчета и ги правех, мамка му...
« Последна редакция: декември 30, 2011, 02:09:31 pm от Bushman »
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

Неактивен 4XL

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 201
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #5 -: декември 30, 2011, 02:08:18 pm »
Естествено, че новото е за предпочитане. Щото докато ние тука циклим и мислим колко сме тарикати в развитите държави ни карат уникалните стари мотори още днес та да имаме храна за размисъл след 15 години . Ако имам пари в достатъно количество нито за екипировка ще мисля за всеки детайл нито за мотор - просто отивам и си купувам това което харесвам и си се кефя на живота без задръжки . Вярно има легендарни мотори има и такива със особена сантиментална стойност за притежателя те не влизат в тая категория на разумен избор .

Неактивен The Truth

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 83
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #6 -: декември 30, 2011, 04:41:54 pm »
Първо май трябва да се уточни че,основната "мишена" на тези спорове са най-"напилените" машини,...-а това са "пистовите"(от няколко години и "кросовите"),-общо взето машините който гонят максимални резултати!

Аз също съм на мнение че старите машини са механично по-здрави и издръжливи,и това си има много просто обяснение(дори няколко).

Старите машини не са толкова "напилени",и имат пре-достатъчен резерв/аванс(80-та година от 1000 кубика изкарваха 90-110 коня при 8-9-10 000/об,...в момента знаете...-190-200 коня на 12-13-14 000/об),в същото време заради постигането на такива обороти се налага зверско олекотяване на детайлите(а и заради сваляне на общата маса с цел по-добро представяне),а от това което съм виждал съм разбрал едно нещо -"килограмите важат като стане дума за здравина"...няма как например, да не е по-здрава 1-вата скорост на едно ЦБ 750 80-ти набор,от 1-вата скорост на последното ЕР 1,при условие че само едното зъбно колело на ЦеБе-то сигурно тежи колкото целия комплект зъбчатки на вторичния вал на еР-1цата,...отделно дето ЦеБе-то е три пъти по-умряло,и "боя" които носи това зъбно колело е много по-..."мижав"! ;)

Втория момент е че технологиите много се развиха,и инженерите могат да си позволяват да оставят много по-малки резерви в агрегатите,освен това и маслата станаха по-добри,и горивата...и т.н.! ;)

Третия "момент" е че ние мотористите станахме по-претенциозни,по-"искащи" и по-готови за "многото"...-едно време 100-120 коня бяха "върхът на сладоледа"..."суперспорта","хай-тека",а в момента с толкова се "кичат" голите градските "хулигани" и то в средния клас! ;)

Четвърто,много голяма роля играе "пазара",икономическия момент и икономистите(както спомена колега по-горе),...-за какво им е на инженерите да правят модел който издържа на 10 години "здрав бой",при условие че моделите се сменят на година-две,...и 10-годишния го водят "морално-остарял"-въпреки че новия модел го превъзхожда със такива мижави стойности,че надали ще ги усетим...-"стария бил 160 коня,а новия 190...и единия "дига" 295 а другия 302 км/ч...и единия набира 0-100 за 3,1 а новия за 2,94...!  ;)

А съм убеден че чисто технологично вече е възможно да се произведе суперздрав дълговечен мотор,...но на кой му е потрябвал,все едно цял живот да ходиш с едни и същи обувки!...-а и производителите после трябва да спрът да работят! ;)

Цялата работа е че сме бедни и търсим под "вола теле",...ако имам възможност да си сменям мотора на две-три години дали ще ми пука колко е здрав и издръжлив?! ;) :occasion18:
Това не означава че "новите" или пък "старите" са по-лоши,...-просто са продукт на своето време със всичките си плюсове и минуси! ;)

Лично мнение!
Лека вечер и весело посрещане на 2012,
...а през новата ни пожелавам да се доближим до момента в който ще си купуваме моторите нови,и през две-три години! ;) :cheers:

Неактивен Любо Африката

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 31
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #7 -: декември 30, 2011, 06:24:19 pm »
 "Старото е Качествено , а Новото е Готино"
Никола, това твърдение могат да го кажат хора които са се сблъсквали и с двете неща. Къде бяха преди 30 години повечето от тук пишещите когато карахме старите (спрямо сегашните разбирания) модели мотори. Или как да си обясня сегашното консуматорско отношение към мотоциклета? Едното беше религия (за някои все още е), другото е просто мода.

П.С. дано не съм обидил някого, с най- добри чувства към всички

Неактивен Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2184
  • Излекуван работохолик.
  • Кара: Черна FZ1-N
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #8 -: декември 30, 2011, 06:25:26 pm »
...
Старите машини не са толкова "напилени",и имат пре-достатъчен резерв/аванс(80-та година от 1000 кубика изкарваха 90-110 коня при 8-9-10 000/об,...в момента знаете...-190-200 коня на 12-13-14 000/об),в същото време заради постигането на такива обороти се налага зверско олекотяване на детайлите(а и заради сваляне на общата маса с цел по-добро представяне),а от това което съм виждал съм разбрал едно нещо -"килограмите важат като стане дума за здравина"...няма как например, да не е по-здрава 1-вата скорост на едно ЦБ 750 80-ти набор,от 1-вата скорост на последното ЕР 1,при условие че само едното зъбно колело на ЦеБе-то сигурно тежи колкото целия комплект зъбчатки на вторичния вал на еР-1цата,...отделно дето ЦеБе-то е три пъти по-умряло,и "боя" които носи това зъбно колело е много по-..."мижав"! ;)
...
Цялата работа е че сме бедни и търсим под "вола теле",...ако имам възможност да си сменям мотора на две-три години дали ще ми пука колко е здрав и издръжлив?! ;) :occasion18:
Това не означава че "новите" или пък "старите" са по-лоши,...-просто са продукт на своето време със всичките си плюсове и минуси! ;)
...

Ами това е, колегата го каза с две думи и не мога да не се съгласяа с него. Ние искаме от моторите си характеристики като на F1 (конска сила на килограм), пък после ревем, че машините не могат да изкарат 20 години и искат скъпа поддръжка.


Май тази тема е мястото да споделя едни мои подозрения... Много сме спорили с приятелите и стигнах до един извод - и на мотоциклетните фирми не им е лесно. Има жестока конкуренция между тях, това е ясно. Та въпросът е - как да те накарат да си купиш техен мотор, но да не го караш 20 години, а само 5 (примерно)? И - след това да го махнеш, и (най-важното) - ПАК да си купиш от техните, само че по-нов модел? Не мислете, че тази задача е толкова лесна, колкото изглежда на пръв поглед! Сигурен съм, че цели екипи от специалисти си блъскат главите как да постигнат това... Те лесно могат да направят мотор, който да се строши на 5-тата година, но ако двигателят ти закове или рамата ти се сгъне - кога ще си купиш мотор от същата марка? Значи с основните агрегати (като двигател, спирачки, окачване, рама и др.) компромиси не могат да правят. Аз мисля, че постигат същата цел по няколко други (заобиколни) пътища:

1. Правят мотора така, че ти сам да си го строшиш. Дали не могат фабрично да му сложат краш-тапи и роул-бари? Дали не могат да приберат малко мигачите, така че да на хвърчат при първото падане? Също и кюнецът, и стъпенките, и капаците на двигателя, особено пластмасите - едно (дори - леко) падане и всичко се разхвърчава по пътя. Да не говорим за челен удар - защо да няма вградени в рамката някакви демпфери, които да се деформират и да поемат енергията на удара? А сега даже и професионалните майстори вдигат рамене пред изкривените и сцепени рамки от алуминиеви сплави. Не можеш да се сърдиш на фирмата-производител, сам си паднал (блъснал мотора). Моторът пак може да се кара, но вече няма вид - не прилича на нищо след падането...

2. Правят моторите да са трудни и скъпи за ремонт. Знаете колко струва един комплект спойлери, нали? А защо да бъде така, какво толкова има в тях? Нали е половин кило пластмаса, егати...? Сигурен съм, че цели екипи от технолози са работили усилено години на ред, докато измислят пластмаса, която да става на парчета при удар, да не може да се залепи с НИЩО и да не може да се боядисва. Същата работа е с капаците на двигателя - те са като алуминиевите картери на автомобилите. Обяснете ми - ЗАЩО капаците на двигателя да не бъдат от черна ламарина, тенеке? Хем ще бъдат евтини (ще се правят на преса), хем лесно ще се ремонтират (изправяш с чука, заваряваш на телоподаващото, пилиш с флекса, шкуриш). Ама не - то е магнезий, то са алуминиеви сплави шибани, и се леят центробежно и под налягане... А след няколко години - няма повече части за твоя модел, и това е! Повече примери няма да давам, щото се ядосвам, мамка му...

3. Въдеждат мода при моторите. Това е транспортна машина, а не моден аксесоар - значи можеш да го ползваш докато работи. Но не - сега излизат на мода стрийт-файтерите (примерно). После пак ще бъдат пистовите (шосейните), после изведнъж ще се напълни с ендура. Понякога измислят и нови типове-кръстоски - супермото, например. Понякога измислят пък съвсем изчанчени, като Ямаха BT 1100 Булдог или МТ-01. За мен и V-Maкса е нещо подобно - пробват кое ще се приеме. Няма лошо да се пускат нови продукти, лошото (според мен) е, че налагат някакви модни линии и тенденции, и по този начин "те натискат" да си смениш мотора. Отделно пък вдигат показателите със всеки нов модел - що да караш "стария" модел (отпреди 5 години), като новия има 15 коня повече, по-лек е с 4 кила има 5Nm по-висок вртящ момент? А кога реално ще усетиш тези "подобрения" при нормално каране - дето вика колегата...

Сигурни има и други способи, с които те карат да изхвърлиш съвсем редовен мотор и да си купиш нов. Нов, но от същата марка.
« Последна редакция: декември 30, 2011, 06:37:58 pm от Bushman »
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8451
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #9 -: декември 30, 2011, 07:11:15 pm »
 ;D ;D Колегата Квак 73 сякаш ми е прочел мислите  ;D ;D ;D ;D Сегашните най-нови модели вероятно ще се срещат и след 20 - 25 години. Да сме живи и здрави дотогава, ще имаме отговор на въпроса. Ако ги има - ясно. Ако ли пък не се срещат вече - още по-ясно  ;D Вчера даваха най-стария рокер в БГ - някакъв дядо на почти 100 години, с вярното Балканче. То май моторчето се беше предало, ама нейсе. Като го гледам моя дъртанян, може и да ме вози докато стана на 100, ако устискам до тогава  ;D
Между другото имам такава система AVDS и ми обясняваха, че служи да не потъва предницата при рязко набиване на предната спирачка. Вярно ли е това и има ли и друго предназначение. До сега проблеми не ми е правила.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен The Truth

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 83
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #10 -: декември 30, 2011, 08:05:20 pm »
...
Между другото имам такава система AVDS и ми обясняваха, че служи да не потъва предницата при рязко набиване на предната спирачка. Вярно ли е това и има ли и друго предназначение. До сега проблеми не ми е правила.

Системата за която говориш като цяло се казва "Антидайв"(при отделните производители може да има и по-"сложни" имена),и служи точно за това за което са ти казали! ;) ...а относно машината ти -железна! :bravisimost:


"Старото е Качествено , а Новото е Готино"
Никола, това твърдение могат да го кажат хора които са се сблъсквали и с двете неща. Къде бяха преди 30 години повечето от тук пишещите когато карахме старите (спрямо сегашните разбирания) модели мотори. Или как да си обясня сегашното консуматорско отношение към мотоциклета? Едното беше религия (за някои все още е), другото е просто мода.

П.С. дано не съм обидил някого, с най- добри чувства към всички
...сегашното консуматорско отношение и "модата" да си моторист,аз лично си го обяснявам с достъпноста на моторите.Преди 30 години(когато съм бил на 8 !) около мен имаше всичко на всичко трима човека с "западни" мотори,и защото бяха толкова труднодостъпни и редки,се превръщаха в "религия" за мотористите(и мечта за такива лапетии като мен),затова и толкова държим на моторите си,...а сега около мен има 40-50 моториста,25 от тях не заслужават даже да чуят мотор -кво да говорим за притежаване,но...така стоят нещата в консуматорски свят- имат кинти купуват...-че е модно да си "байкър"!
Все пак,хората които сънуват мотори,и моторджийството е като религия за тях,си проличават и се познават,...дали по мотора,дали по начина на каране,или начина на държане но се познават,...и винаги е приятна приказката с тях! ;)
А за останалите "модните мотористи"(тия които имат мотор щото е модерно и "куул"),...рано или късно се отказват и забравят!
В старите мотори има чар и спомени,и като видя някой "кютук" ;D от средата на 80-те в отлично състояние,и горд собственик до него(който го притежава от ...ъмнайси години) ми грейва лицето...а и човек разбира че те двамата(собственика и мотора) имат доста какво да разкажат! ;)
В новите мотори има технологии,мощност,адреналин,БЯС,...и според собственика приятни спомени,забавление,фън,нов свят...или "начесано его",страх,комплекси,кофти случки...и цена! ;)

Неактивен 4XL

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 201
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #11 -: декември 30, 2011, 08:48:44 pm »

А за останалите "модните мотористи"(тия които имат мотор щото е модерно и "куул"),...рано или късно се отказват и забравят!


Сакън лоша дума не казвайте за тях ! Те ни осигуряват почти нови машини на добри цени има ги повсеместно в богатия свят са много повече отколото тук . Бог да ги поживи !

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4039
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: BMW & HD
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #12 -: декември 30, 2011, 09:04:08 pm »
........ ами аз го гедам от странат когато "отворя" един мотоциклет на 20-30г та дори вече имам поглед и над 40г ............. и един на 1-2 3 години
 Гума(уплътнение,маншон и т.н.) от 1971 все още си е ГУМА за разлика от подобно ама 2005 примерно......... , няма да изпадам в подробности за кабели ,ел инсталации и всичко но мога да кажа че онова което е правено до '92-'95 е в пъти по качествено от към вложените материали , а за количество пък съвсем няма да говорим преди няма нищо спестено и всичко е правено едва ли не да пребъде вечно.............. за разлика от тези сега които изкарват до към края на гаранцията или по рано , но пък има винаги добро основание "гаранцията" да отпадне................. защо ли  :friends:
 и до къде бяхме стигнали..........

 П.П. защо един мотоциклет на 40Г струва точно толкова колкото и един на 1 , 2г максимум ??
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 823
  • Кара: Majesty 400
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #13 -: декември 30, 2011, 09:09:09 pm »
Аз изцяло подкрепям мнението на колегата  Bushman,  макар че не мога да преглътна факта, че има наистина легендарни мотори, но все пак не мога да се съглася, че старите мотори са по-добрите. Не мога с лекота да подмина факта, че говорим за технология от преди 30 години  :notworthy: (която все пак е основоположник) да е по-добра от сегашната, където прецизността е в пъти по-голяма и,.... такива неща! Просто не мога да приема твърдение, че новите са по-некачествени, все пак изразявам мнение  :notworthy:
 
Валентин Андреев

Неактивен pecata_91

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 140
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #14 -: декември 30, 2011, 09:13:34 pm »
за тези които се кефят на старите запазени машини нека ви покажа моята сузанка

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8451
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #15 -: декември 30, 2011, 09:23:58 pm »
Ами като говорим за преди 30 години, да не забравяме, че все пак става въпрос за 80-те години на 20-ти век. По онова време материалите, влагани в двигателите си бяха не по-лоши от сегашните. Даже, ако не бъркам, по онова време май бяха направили вече и ДВГ с керамично покритие на цилиндрите. По онова време със сигурност са правили здрави машини и доказателството е чудесно запазените и до днес екземпляри. За днешните ще знаем със сигурност след още 30 години.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4039
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: BMW & HD
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #16 -: декември 30, 2011, 09:28:06 pm »
 след 30г. .................. едва ли  ;)
 Проблема е че тук някой хора бъркат технологията и напредъка с едно друго нещо - КАЧЕСТВО на изработка , на вложени материали и т.н. ..................
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

Неактивен ILHS

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 116
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #17 -: декември 30, 2011, 09:50:07 pm »
новото или старото е въпрос на вкус.
Скутерът трябва да е SYM JET Euro X (кубатура    49.40 сс
максимална мощност    2.78 kw) Другият (ретро) скутер е Simson KR50 (1959г), (модела е с 2 скорости и 2к.с. кубатурата му е около 50сс, 49 или 50 не съм сигурен).
 Относно кои е по добър е ясно че е новият. Но при факта че единият е с 50 годинки по стар, не трябва да се подценява. Аз лично бих избрал ретрото.
In the midnight hour she yell more, more, more  :downtown:

Неактивен stodi

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 124
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #18 -: декември 30, 2011, 09:53:27 pm »
бе.. на мене пък ми замирисва на носталгия по минало време..  ;D
същото е като .. " това сегашните мотори  мотори ли са .... навремето какви МОТОРИ  се правиха   еееей...   :occasion18:
никога няма да се върнат старите мотори  и затова ни гони носталгия.. отдавна прехвърлих 30 те год. и още като видя старо MZ ми се превърта нещо в стомаха.. но немога да кажа същото за младежта..  :D
за качество на изработка виж мога да поспоря с който е да е ... сега ги сменяме моторите по често от носни кърпи а навремето се караше докът издъхне.. било то балканче карпати мz ..  то нямаше друго  ;D
ремонтираше се на пътя с чук и гаечен ключ 10 ка.. всичко по мотора  :headbang:
мерака беше страхотен.. карахме на -15гр. по анцунг и маратонки  ;D
еми.. няма такива времена..
█│║▌║▌│║▌║ ▌│║▌║ █│║║ █│║▌║▌│


Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8451
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #19 -: декември 30, 2011, 10:04:18 pm »
Върти ми се нещо из главата, че преди 30-тина години японците имаха ограничение за макс. мощността на моторите си, предназначени за европейския пазар. Едва ли е било кой знае какъв проблем и по онова време да се правят двигатели с мощността на днешните. В крайна сметка максималната скорост не зависи само от мощността, ами и от скоростната кутия най-малкото. Аз лично предпочитам коляновият вал да лагерува на съчмени лагери, отколкото на черупкови. Пък ако ще и да не може да стига 300+ км/ч. И 240 са си съвсем достатъчни, като се има предвид, че по пътищата с повече от 100 вече почва голямото изваждане за глоби. Който пък иска да е пръв на писта - въпросът вече е друг.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.