Автор Тема: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени  (Прочетена 71709 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4039
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: BMW & HD
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #20 -: декември 30, 2011, 11:23:55 pm »
А чакайте сега - тука смесихте пак нещата!!
 Говорим за КАЧЕСТВО не за ТЕХНОЛОГИЯ и НОВОВЪВЕДЕНИЯ.......... нали така(такава тема пуснах уж до колкото си спомням)
 Давайте факти!
 Аз ще започна
- Гумени маншони за предница 1971 - искам да подчертая 101% оригинални на гумата се вижда щемпела на датата(тя дори е 11.1970) = Гума
- Предница 1971г - Предница с ОРИГИНАЛНИ Семеринги , оригинално масло - Още държи,работи  :-\
- Кабелни прихвати по рама(едни ламаринки облечени в гума или нещо такова) няма едно обелено или напукано - 1971г
- Амортесьор заден централен 100% регулируем - 1983г работи като нов , изработката му надхвърля доста смели очаквания
- Кабели ............... ел.техниците знаят новите кабели на година две и как и колко са окислени вътре под изолацията , за разлика на тях тея 40г кабели или онея 25г кабели са като нови
- Обтегач спирален за ангренажна верига 1:1 с прочутият проблемен обтегач на СРАД 600/750 само че 1983г - Перфектен няма забележка!
- Скоростна кутия 1983г по километраж е на 40 000км ................. никой неможе да си представи състояние и повърхности
- Разпределителни валове 1983г - НОВИ а са уж на 40 000км по километраж
- Същото мога да го кажа и за '79 CB 650F SOHC К двигателя е като нов вътре................. километража сочи 98700км  :cheers: :cheers: работи като прахосмукачка

 .................... да ви разкажа ли как работи двигателя на ЧИСТО НОВ ЦБР1000РР 2008-2011 ???? Някой знае ли колко време изкарва предница преди ремонт на мотор от 1000сс клас от магазина..??
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4039
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: BMW & HD
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #21 -: декември 30, 2011, 11:27:00 pm »
Според мен - трябва да сравняваме мотори от един и същ тип и близка кубатура, но от различни "поколения". Примерно, гледаме Yamaha XS 1000 (1978г.)





С кой модел да я сравним? С последните голи мотори на същата фирма:





Значи - 1978 срещу 2012 - повече от 30 години разлика в моделите.

Също стои въпросът - по какви показатели ще ги сравняваме?

1. Външен вид - тук не можем да кажем кои са "по-готини", това е въпрос на лични предпочитания и вкус.

2. По характеристики, удобство, лекота на управление, комфорт - няма смисъл, новите са явно по-добри.

3. Икономичност - тук новите губят, ясно е, че искат по-скъпи консумативи и обслужване като цяло, а и по-голямата мощност става с повече бензин.

4. По надеждност, здравина и възможност за ремонти - ето тук вече е спорно и мненията трябва да се аргументират. Хайде, да видим...

Веднага да кажа - на стария въздухар просто клякаш и му развиваш свещите с автомобилен ключ, от инструмента на Москвича. На новия въздухар - трябва специален ключ, ама пак става. На ФЗ-то източваш цялата система, откачваш маркучите, сваляш радиатора с все вентилаторите, и чак тогава имаш шанс да стигнеш до свещите. Да, ама те се сменят веднъж на 20 000км, а пък ако са иридиеви - и по-рядко. А старите свещи трябва да ги ръчкаш всеки сезон. И какво излиза, кой мотор е по-лесен и прост за обслужване?

 Тук се отплесваш - ти не сравняваш КАЧЕСТВО а ТЕХНОЛОГИЯ!! Това няма кво да го мислим и спорим дори и 5г ми син ще ти каже кое е по готино и по добро погледнато от този ъгъл!
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

Неактивен Иван Байчев

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 140
  • Кара: Honda VFR750 RC36 , Honda VT1100C Shadow
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #22 -: декември 30, 2011, 11:53:11 pm »
Много си прав , но по него време тенденциите са били такива,да е здраво,надеждно,качествено иначе си изхвърлен от пазара.Аналогичен е примера и с колите .А сегашните мотори технологично са по близо до пистата. Забележи че турърите и други модели не са се отклонили кой знае колко от предшествениците си .Малко подобряване на визията,някой друг кон,но без резки промени като цяло.

Неактивен ILHS

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 116
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #23 -: декември 31, 2011, 03:16:30 pm »





 Тук се отплесваш - ти не сравняваш КАЧЕСТВО а ТЕХНОЛОГИЯ!! Това няма кво да го мислим и спорим дори и 5г ми син ще ти каже кое е по готино и по добро погледнато от този ъгъл!

За 5 годишният ти син не знам но според мен първият(старият) е по готин. Както в по горни публикации споменах това е въпрос на вкус. С какво ще ме убедиш в обратното?  Ако някой ми предложи 1 от тези 2та мотора не бих се замислил и веднага бих избрал "ретрото"( ако са в едно и също техническо състояние, в движение). 
п.с. sorry about spamming  :-[
« Последна редакция: декември 31, 2011, 03:18:18 pm от ILHS »
In the midnight hour she yell more, more, more  :downtown:

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4039
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: BMW & HD
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #24 -: декември 31, 2011, 03:25:36 pm »
Едно време Коли/Мотоциклети се проектираха и удобряваха от ИНЖ/К.Т.Н/ПРОФ и т.н. а сега ............... сега се проетират от ИНЖ по задания на малоумен цайсат счетоводител който единствено го интерисуват цифрите........... и след като се проектират минават на одобрение при друг подобен цайсат индивид дето вика - скъпо е трябва да е с още по ниска себестойност за да сме конкурентни............сега конкуренцията е в цената,визията и екстрите а не както през 60-те , 70-те и 80-те в НАДЕЖДНОСТА и Качеството
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

Неактивен award

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 608
  • Кара: CBR 1000 RR
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #25 -: декември 31, 2011, 03:44:32 pm »
Аз мисля, че 70-те години е имало същите дискусии .... е не във интернет естествено :)

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 823
  • Кара: Majesty 400
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #26 -: декември 31, 2011, 05:06:53 pm »
Едно време Коли/Мотоциклети се проектираха и удобряваха от ИНЖ/К.Т.Н/ПРОФ и т.н. а сега ............... сега се проетират от ИНЖ по задания на малоумен цайсат счетоводител който единствено го интерисуват цифрите........... и след като се проектират минават на одобрение при друг подобен цайсат индивид дето вика - скъпо е трябва да е с още по ниска себестойност за да сме конкурентни............сега конкуренцията е в цената,визията и екстрите а не както през 60-те , 70-те и 80-те в НАДЕЖДНОСТА и Качеството

Е извинявай, но ако мислиш, че през 70/80-те години на 20-и век не е имало "цайсати" счетоводители, които са се интересували от конкурентно способност,....  :-\ :-\ :-\ :-\  май бъркаш понятието пазарна икономика,....  :notworthy: 
п.п. нищо лично Коко
Валентин Андреев

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4039
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: BMW & HD
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #27 -: декември 31, 2011, 06:06:39 pm »
 Да повярвай ми имало е и не бъркам нищо , само че тогава конкурентно способноста не е измервана в ценова политика и минимална себестойност а във съвсем други мерни единици  ;) :bravisimost:
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2924
Я кажете, в контекста на спора, има ли следващ модел който да е с нещо по-лош от предшественика си!
Дайте пример по-точно.. един приятел ме пита преди няколко години като излезе к7 цата "защо е с два ауспуха, това по-добре ли от К6 1000 " който е с един ..
Има ли според вас модели мотори които са тотално по-лоши от предшественика си ,.. не само в някой си параграф.. като тегло, или мощност, или цена, или ремонтабилност... или каквото и да било!Да е такъв модел за който да се каже "по-добре да си бяха произвеждали стария.."

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Я кажете, в контекста на спора, има ли следващ модел който да е с нещо по-лош от предшественика си!
Дайте пример по-точно.. един приятел ме пита преди няколко години като излезе к7 цата "защо е с два ауспуха, това по-добре ли от К6 1000 " който е с един ..
Има ли според вас модели мотори които са тотално по-лоши от предшественика си ,.. не само в някой си параграф.. като тегло, или мощност, или цена, или ремонтабилност... или каквото и да било!Да е такъв модел за който да се каже "по-добре да си бяха произвеждали стария.."

имаше в една от сериите на топ гиър 400м драг между Голф 1,2,3,4 и 5
познай кой беше пръв :D
всеки нов модел трябва да отговаря на безумни нарми
да е рентабилен за производителя, което води до компромисите в качеството итърсенето на по-добра цена за сметка на параметрите и качеството

старото може да не е по-бързо на пистата, но има много повече ресурс и ще надживее новото

'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4039
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: BMW & HD
К5-К6 1000 е по добро от К7-К8 1000  ;)
 абсолютно аналогично на
W124(E class до '96г) е по добро от W210(Е class от '96 до '02)
 Показва го и пазара и ценоопределянето........ инъче с какво би оправдал 20г автомобил да е по скъп от 10г автомобил ??
 Общо взето Красимир го каза правилно едно време се правеше от инжинере сега се прави от Счетоводители...........  :director:
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

Неактивен stodi

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 124
пазара определя качеството..
20 г. автомобил е по скъп от 10 год.
да..
но малко са хората който биха се зарадвали на 20 год. мерцедес
аналогично на 20 год. мотор
в белите държави масово се търкалят автомобили до 5 год. макс след това ги грабваме ние..  :D
аналогично същото става и с моторите.. до първото сериозно отъркване у асвалта и след това са у Б.Г.
е кому е нужно да се правят здрави автомобили мотори и прочие.. пазарна икономика братле.. :beer:
количеството в момента е по доходоносно от качеството
а и да не забравяме един от най ..да не кажа и по доходоносен сигмент в автомобило и мотостроенето
РЕЗЕРВНИТЕ ЧАСТИ   :bravisimost: 
там братле морето стана по големо от океана .. забележете колко авто части има във всеки град  :notworthy:
█│║▌║▌│║▌║ ▌│║▌║ █│║║ █│║▌║▌│


Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4039
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: BMW & HD
.......... ами провери в Нормалният свят НЯКОЙ от 20г автомобили колко струват на фона на тези на по 5-6г  ;)
 Отъркалян/Ударен/Бракуван е нормално да е ефтин
 - Аз се радвам много повече на стар но качествен мерцедес от колкото на нова кочина  ;) имам си едно Купе на 20г с екстри и състояние дето много малко коли с 3г възраст могат да се похвалят , Е класа произведена през 90-те е с по висока цена от на последващият я модел - Защо ли ?
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

Неактивен forry

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 160
    • Отражения...
  • Кара: скутерче
   Може би малко встрани от конкретната тема, но...
   Личните ми предпочитания по отношение на моторите са насочени към моторетки от началото и средата на 80-те. Защо? Защото аз обичам да пътувам на далеч и по забити и нетуристически места. Отделно нямам бюджет, който да ми подсигури съпорт от джипка с механик и/или неограничени средства, с които да ползвам сервизни услуги на място без да се притеснявам, или да спя по хотели със седмици, докато ми дойде някой електронен модул или някоя засукана част за мотора от на майната си в Западна Европа да речем. Отделно не съм състезател, че да гоня върхови постижения и да търся все по-нови и нови технологии, които е ясно, че са в новите машини. За моите нужди съм разбрал, че ми трябва максимално солиден и опростен мотор, който да мога да търкалям при умерена скорост и умерени грижи до където си искам! Моторът трябва да е ремонтнопригоден в полеви условия, за да може такъв цалапатник като мен спокойно да го позакрепи по пътя, или съответно някой байчо в най-близкото населено място да може да го "ремонтира". По мотори отпреди 80-та не се заглеждам, щото ми се чини, че на тях спирачките им не са достатъчни за едно нормално каране (естествено може и да бъркам, но такива са ми усещанията), а аз все пак взимам един мотор най-вече да го карам, а не да връткам кръгчета в квартала... Отделно (и чисто субективно разбира се), според мен моторите от ссредата на 80-те са уникално здрави и дълговечни с минимална поддръжка, особено ако са били в ръцете на грижовен и добър стопанин преди това, докато нещо правено от счетоводители и корпоративни вълци гонещи единствено и само чистата печалба на всяка цена, наблъскано с безброй датчици и системи (да ме прощавате ама като чуя за електроники в МПС и ми става лошо-виждам какви ли не случаи в работното си ежедневие), олекотено и "изтънено" откъм себестойност до краен предел...Е, не е за мен!
   Първо нямам парите да си купувам през две години чисто нов мотор, че да мога да карам спокойно докато е в гаранция (те нещата в днешно време е пределно ясно, че се правят с ресурс до малко след гаранцията), но и дори да мога да си го позволя как точно ще мога да си ползвам гаранцията и сервизното обслужване по някой безумен албански чукар примерно, дето не само сервиз и ппредставителство няма да има, ами и покритие на мобилните оператори обикновено няма?....
Гаражът:
Kawasaki GT750P1 1982, Yamaha XZ550S 1982, Yamaha XJ900F 1986, Yamaha FJ1200A 1991, Suzuki GSX1100F 1992, Honda XRV750 Africa Twin 1992,  BMW K1200RS 1997

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4039
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: BMW & HD
.......... абе да ти кажа тя и гаранцията им е толкова - има повече клаузи за НЕПРИЗНАВАНЕ На гаранция от колкото какво покрива тя..........
 
 нещо правено от счетоводители и корпоративни вълци гонещи единствено и само чистата печалба на всяка цена , олекотено и "изтънено" откъм себестойност до краен предел...Е, не е за мен!

  :bravisimost: :notworthy: :friends:
 +1
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8451
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
И аз не обичам бъканите с електроника коли и мотори, обаче и на по-старите като моя като му даде фира електронното запалване и нямам резервно - връщането ще е с пътна помощ. Което налага човек да има в багажа един минимален ЗИП, особено при пътувания извън страната.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен udan

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 191
Някой знае ли колко време изкарва предница преди ремонт на мотор от 1000сс клас от магазина..??
При мен почти 5000 км. Направо онемях. Мотора - К7 купен от магазина, а на баба 900 РР 92г. семеринги не помня да съм сменял, само масло на 2 сезона.

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4039
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: BMW & HD
+1 за К7 правих няколко още докато бяха на по година две.............. а забеляза ли какво и колко е количеството на материала в самата предница - Алуминии и Метал = кг ??  :friends:
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......

 нещо правено от счетоводители и корпоративни вълци гонещи единствено и само чистата печалба на всяка цена , олекотено и "изтънено" откъм себестойност до краен предел...Е, не е за мен!

  :bravisimost: :notworthy: :friends:
 +1

ама караш CBR-a  :D

нови мотори можем да караме ако имаме пари да ги сменяме всяка година
ама нямаме...за това ще караме старите - хем са по-евтини, хем ще искарат повече ;)

'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4039
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: BMW & HD
 само ми "чек"-ни подписа па после ми говори!
 Аз не съм казал че е неприятно да караш нов мотор !! Тук говорим за КАЧЕСТВОТО което е било и което е Сега , Говорим за Количеството и вида на вложения материал ............. да ти давам ли пример за Никилиран Алуминиев/метален и пластмасов мигач А?
 Хондата е хубава ............. само дето незнам кога ще здаде щафетата , за ралика от оная без Р в името и дето е на 40г  ;) :cheers:
 ТЛ-Ра много повече прилича и се доближава до качество до старите мотори от колкото до новите , всичко е направено Качествено,Скъпо и тежко........... той заради това и не просъществува дълго - ПРЕКАЛЕНО СКЪП И НЕРЕНТАБИЛЕН.................
 заради това май никога няма да си продам "старите" бижута!
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike