.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени  (Прочетена 68303 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......

знам, знам, ама нали нещо трябва да се пише по тия теми  ;)

иначе и аз съм на мнение че старото ебава мамата на новото
като гледам развитието на GS/GSX във времето...най-стария ще ги надживее
като видях К5 в магазина на цериградско като излезе, е па няма такива заварки, такава изработка

поръчвах капак за стария GS750, като го взех "новия" капак изглеждаше като китайска отливка от ибей за 0.99$+ 8$ shipping.....
Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

udan

  • Sr. Member
  • ****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 191

+1 за К7 правих няколко още докато бяха на по година две.............. а забеляза ли какво и колко е количеството на материала в самата предница - Алуминии и Метал = кг ??  :friends:
Количеството на материала също ме притесни. Коловете все едно са от фолио.
Активен

Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2184
  • Кара: Черна FZ1-N
  • Излекуван работохолик.

Вижте, този въпрос (старо срещу ново) го е имало винаги и във всяка една област на техниката. Имам приятел, който е съчетал професия и хоби в елетрониката, до степен на пълно вманиачаване. Та според него, само ламповите усилватели заслужават внимание, защото полупроводниковата техника давала някакви "деформации" и кривяла звука. Той прави някакви безумни конструкции, даже с радиатори за водно охлаждане на лампите... Може и да е прав, но аз никога няма да си сложа лампово радио в колата и да понеса лампов телефон, независимо колко "прав" звук ще ми изкарат... Нещо подобно може да ви разкаже ВСЕКИ друг специалист във ВСЯКА друга област. Примери - колкото искате.

Когато не карам мотоциклет се преструвам на строителен конструктор. Та и аз съм изпадал в удивление пред старите каменни сгради (например - църкви, манастири, крепости, кули), пред старите каменни мостове. Каменната зидария е цяло изкуство, вече почти забравено. Хората са чиракували години наред, докато станат майстори на каменна зидария. Вече такива майстори няма, сега даже обикновен паваж няма кой да ти нареди. Разхождам се и гледам - дебели каменни стени по 2 метра, огромни колони, внушителни сводове от камък... А дали е здраво? Изглежда масивно, да. Достатъчно здраво - да, стига да няма земетресение. Функционално? Трудна работа... Когато са зидани тези каменни стени, никой не е мислил за енергийна ефективност, например. Има го и това, дето викате за икономическата ефективност - каменната зидария е бавна, а строителството е сериозна инвестиция - значи ако вкараш парите сега, а започнеш да получваш въвращаемост от инвестицията след 15 години (примерно) - колко съвременни предприемачи ще се навият на такива условия? Освен технологиите, се променя и икономиката, сега парите се въртят много по-бързо и конкуренцията е по-жестока. Ако даден производител иска да оцелее в тези икономически условия - трябва да се съобразява с тях. Или отпада от играта...

Подобна е картината и при старите оръжия - другото ми хоби. Ако вземеш една пушка от Руско - турската война или малко след нея - няма НИЩО общо със съвременните пластмасови автомати. Примерно една турска Мартина (произведена в Щатите) - най-съвършенната еднопатронна пушка и до ден-днешен. Онова тежи 6 кила и е дълго метър и трийсе, без щика. Материали - стомана и орегонски червен махагон, нищо друго. Скорострелност - до 15 изстрела в минута, реална далекобойност - 400м. Всяка частица е фрезована и изработена с уникална прецизност и внимание. Здраво ли е? Представа си нямате, тия пушки са влачени из окопите век и половина и са изкарали 4 - 5 войни. Ама бихте ли излезли с такава срещу най-обикновен Калашник, дето се прави за няколко минути от тенеке и пастмаса?

Та това искам да кажа - технологиите се развиват, техиката върви напред и да жалим за "здравите" стари възухари е все едно да тъгуваме по черно-белите телевизори, ютиите на въглища и бакелитовите телефони. Здрави са и са изработени качествено - за това спор няма. Ама просто вече не вършат работа.
Активен
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4039
  • Кара: BMW & HD
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com

 - Ами ти пак смеси нещата  ;)
 Лампов усилвател - има причина да струват по 40-50 000$ и да се произвеждат и до ден днещен(имам приятел маниак на тема АУДИО)
 АК47 - Технология = 1942г / 1945 произведени единични бройки за спец частите / одобрена 1947 за производство и въоръжение
 като си конструктор да си поговорим за Пруски сводове ?!?
 да си поговорим за Люгер - нали знаеш какво имам в предвид...............
 Новото , както е модерно да се казва е - Куул ама за малко  ;) като хартиените обувки много са куул , много са евтини и винаги се налага да ги смениш за следващо излизане
Активен
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2184
  • Кара: Черна FZ1-N
  • Излекуван работохолик.

Добре де, какво за Luger P08? Слагаме го до един пласмасов Glok и какви характеристики ще сравняваме? Хайде, тая тема (за пистолетите) ми е малко странична, но ако искаш да сравним изделия на един и същ производител, с разлика около 120 години:

http://www.militaryrifles.com/austria/88Mann.htm

http://www.steyr-mannlicher.com/behoerdenwaffen/steyr-ssg-04/

И двете са магазинни пушки, произведени от Щаер - Манлихер. Повярвай ми - просто няма какво да сравняваме...



« Последна редакция: януари 16, 2012, 03:08:59 pm от Bushman »
Активен
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4039
  • Кара: BMW & HD
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com

Имам Лугер(наследвство) - Артилерииски(предполагам след като се занимаваш знаеш колко типа и модели биват и от какво се обуславят) с удължена цев , незнам Ти колко си пострелял с различни видове оръжия , но да кажем аз съм имал удоволствието с години да ходя на едно стрелбище до шумен и да прострелвам оръжие и мога да кажа няколко неща:
 Пистолетна стрелба - точно до 100-120м от там на сетне всичко е късмет и Глок и ТТ и Макаров и квото ти дойде на ум.............. Лугера е перфектен на 250 и на 400м ........
 Пушки......... Калашников , Драгунов , Манлихер образец '41 това са горе доло добрите стрелци като вземем в предвид начина на зареждане и всичко останало бих предпочел образец 41-ва ;)
 Да си поговоим за Уйнчестер ?! тая каубойксата от Уестърните ?!
Активен
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!

По-старите модели пушки, от края на 19-и и началото на 20-и век са ползвали доста мощни боеприпаси, при това с голям калибър. Ако се вземе предвид и тактиката на водене на бойните действия тогава, ще стане ясно, че за определено време са вършели работа. Някои екземпляри са водели прицелен огън до над 1500 метра със стандартните мерни прибори. За сравнение днес това го могат само някои снайперски пушки. Когато вижданията за тактиката са се променили, се е наложило да се търси по-голям запас от муниции в магазина на оръжието и старите боеприпаси вече не са отговаряли имайки предвид теглото им. Та така постепенно е преминато към по-леки боеприпаси с по-малка мощност и по-малък калибър. От което пък е намаляла прицелната далекобойност, но пък се е увеличил броят муниции в магазина и възможността да се води автоматичен огън. 45 калибровия Колт е добро и мощно оръжие, но събира само 7 патрона в пълнителя. И е с бая внушителни размери. От обикновен револвер го отличава само един патрон и малко по-бързото презареждане. Как да го сравняваме с 15 заряден Зиг? Да не говорим за отката на първия. Това обаче не го прави по-неиздръжлив. Доколкото металът не е остарял с времето. Но все пак В темата говорихме за разлика в моторите от 15-20 години. Колтът е модел 1911 г. и пак си е желязо  ;D
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

udan

  • Sr. Member
  • ****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 191

......................
Че всичко ново (каквото и да е то ) се произвежда с цел да се печели и за в бъдеще от него (дали от ремонти, дали от резервни части, или комбинация от двете) е ясно.
  Мисълта ми е , че  масовият моторист е обикновен човек с ограничен бюджет, и примерно , би предпочел да си изправи коловете (доколкото това е възможно) вместо да купува нови, а силно се съмнявам, че новите мотори подлежат на такава интервенция, особенно кото видях колко им е материала.
Активен

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......

дай Боже всеки му да има пари да сменя само нови мотор
 :cheers:
Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

MX13

  • инж. Мартин Тошков Василев
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2689
  • Кара: yz250/RGV250/GSXR1100 '88/GSXR1100 '92/ GSXR711Turbo /TL1000R /RS250 /RD250 /ES175-2 /ES250
  • работя в ZM-PerfOrmance Варна
    • www.motoforum-bg.com

Добре де, какво за Luger P08? Слагаме го до един пласмасов Glok и какви характеристики ще сравняваме? Хайде, тая тема (за пистолетите) ми е малко странична, но ако искаш да сравним изделия на един и същ производител, с разлика около 120 години:

http://www.militaryrifles.com/austria/88Mann.htm

http://www.steyr-mannlicher.com/behoerdenwaffen/steyr-ssg-04/

И двете са магазинни пушки, произведени от Щаер - Манлихер. Повярвай ми - просто няма какво да сравняваме...
Аз съм имал честта да стрелям с Манлихер на военно стрелбище, то няма такова животно !!!
след време се надявам да се сдобия с такава пушка както и с някое РГ500гамма ;)
Активен

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......

след време се надявам да се сдобия с такава пушка както и с някое РГ500гамма ;)

аз чакам Хаябусите да станат по 500-1000лв. и да скачам :headbang:
Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

Torq

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 308
  • Кара: BMW F800S
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #51 -: февруари 04, 2012, 10:42:09 am »

Добре де, какво за Luger P08? Слагаме го до един пласмасов Glok и какви характеристики ще сравняваме? Хайде, тая тема (за пистолетите) ми е малко странична, но ако искаш да сравним изделия на един и същ производител, с разлика около 120 години:

http://www.militaryrifles.com/austria/88Mann.htm

http://www.steyr-mannlicher.com/behoerdenwaffen/steyr-ssg-04/

И двете са магазинни пушки, произведени от Щаер - Манлихер. Повярвай ми - просто няма какво да сравняваме...


Верно няма какво да се сравнява :) Едното си изглежда пушка като пушките, а другото все едно е сглобено от киндер сюрприз :)
Тоя дъртия манлихер както и да го погледнеш е пушка от всякъде. Виж само детайлите, това е пушка правена от хора които са искали а правят най-хубавите пушки. Конструирана е от инженери, и произвеждана от майстори. За да може да идеш с нея навсякъде и да не те предаде в най-важния момент <което ни връща към издръжливостта в съвременната техника> Това е пушка която вдъхва респект. Това е пушка за Воин, не за войник

А оная детската играчка... От далече му личи че са го правили в счетоводството с девиза "Повече качество на по-ниска цена" Айде няма нужда. И че в създаването му са вземали участие 3 пъти повече дизайнери <за да изглежда куул> от колкото инженери. Тая пушка като я видя и все едно гледам някой от тия "метросексуалните"



Пък за каменната зидария... При тия дебели стени... Нито може да измръзне както трябва зимата, нито лятото можеш да се свариш в собствен сос.
Първия етаж на къщата дето живеят на жена ми родителите е изграден от камъни. Замазка отвън, замазка отвътре и дървена ламперия по стените и тавана. Половин метър стени. От там радиация трудно ще мине, камо ли някви си 30-40 градуса температурна разлика :) Отоплението е безумно евтино, охлаждането също.
Обаче няма как да не се съглася с факта, че ако сега се строи така, възвращаемостта си е направо нула. Освен ако не си го правиш за себе си.

Същото е и със ламповите усилватели- Те наистина работят много, ама много стабилно, почти не се влияят от промени в напрежението <в определени граници де> Не изкривяват звука независимо от това колко "газ" им даваш <пак си трябва добра схема де> 

И пак опираме до това не кое е по-добро, а кое повече ни харесва. Ама ако аз трябва да избирам-  и защото си говорим за къщи, мотори и въоръжение - За мен най-доброто е каменна къща, кон и Меч.  Обаче няма как да стане :) Прогрес, майна...  Което май ни води към мнението на  Bushman за бакелитовите телефони и всичко останало
Активен
Цитат на: waleto
Помагайте!Ако не можете или не искате,не пречете!

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Нов или Стар мотор ............... или кои са по качествени
« Отговор #52 -: февруари 04, 2012, 04:53:56 pm »

Няма как да загърбим прогреса. Той ни тика напред. Когато са майсторили Манлихера от първата снимка, са били адски горди, че са направили такова пушкало. Като се сети човек само 20-30 години преди това с какви железа са боравили. Днешните конструктори сигурно също се кефят на произведенията си и едва ли си мислят, че са по-лоши от предишните. Просто трябва да сваляме шапки на онези от преди 30-40 години, които са направили машини, които и днес са като нови. На сегашните има време да се подготвим да им сваляме шапки. Или пък не... Времето ще покаже.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

micra_k11_16v

  • Newbie
  • *
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4
  • Кара: golf

Според мен, по добре е старото да си го ъпгрейднеш и готово.
Активен

perso

  • Sr. Member
  • ****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 120

"старците" са страхотни, лошото е, че трудно се намират части.
Активен

Moni

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 874
  • Кара: XL 700

Оня ден чух нещо което ми стана много интересно.Оня казал на другия той на следващия и така та чак на мен.Та едно време преди да излезне нов модел на пазара нали първо се тества.Изкарва се на улицата и в реални условия му навъртат едни 100.000км. разглобяват го и всички що годе по-износени части се  преправят усилват и в следващия двигател се износват равномерно.В днешно време се практикува по същия начин(с теста) само че на по здравите части им се намалява здравината на равно с по износените и така пак всичко се износва равномерно.С разликата че живота му е има няма едни 10-15 години по кратък.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!

Нали трябва да се купуват новите продукти. Ако старите траят 30 - 40 години, фабриките ще намалят оборота.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......

Айде, пак почнахте с легендите.....
Москвичите от едно време са най-здрави, айде карайте москвичи.
Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!

Бе на теб майтап ти се струва работата, ама аз доста време изкарах с един Москал не заради друго, ами защото ми се налагаше да катеря едни баири в Родопите, дето други коли издъхваха в буквалния смисъл. Яка машина си беше. Но само толкова  ;D
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.
 

Страницата е създадена за 0.147 секунди с 24 запитвания.