Автор Тема: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......  (Прочетена 36406 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2007
  • There is no replacement for displacement......
Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« -: март 02, 2012, 09:10:44 am »
Миналото лято вече ми писна от човъркане и ремонти и зарязах проекто който мъчех доста време.
Продадох каквото мога, някой лев в джоба и тръгнах да си търся мотор който само ще карам и няма да му пипам нищо. ::) Търсех ф2-ка до 1500лв., да върви там да си обикалям с нея, но попаднах на добра оферта и взех VTR1000F :D
Натокан , нагласен, мотор мечта с всичко което исках от проекта ми - USD предница с 6 бутални апарати, 5,5 джанта(толко си е оригинално), карбонови гърнета, BMC филтър и много въртящ момент и сила на всякакви обороти.

Ето го как исглеждаше като го купих
(продаваше се без радиалните помпи и без демфера)






'01 KTM SX 250
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
'98 Honda VTR1000 Firestorm
'95 KTM 620 EGS Supermoto
'89 Suzuki GSX750Fighter

Неактивен MX13

  • инж. Мартин Тошков Василев
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2689
  • работя в ZM-PerfOrmance Варна
    • www.motoforum-bg.com
  • Кара: yz250/RGV250/GSXR1100 '88/GSXR1100 '92/ GSXR711Turbo /TL1000R /RS250 /RD250 /ES175-2 /ES250
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #1 -: март 02, 2012, 09:18:36 am »
Ами сега?!?!


Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2007
  • There is no replacement for displacement......
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #2 -: март 02, 2012, 09:32:28 am »
И така, уж мотор само за каране, ама знаете как е - винаги може още :P
Мотора го взех с оригиналните помпи, а не радиалните и тук дойде първия проблем.
Оригиналната помпа беше малка  за 6 буталните апарати и спирането не беше от най-добрите. Мотора спираше но не както трябва или по-точно както исках аз. За това се започна с модовете.
Радиална Попа Nissin + "спортни" маркучи + накладки Ferodo SinterGrip
Сложих помпата, но единия маркуч не стана - накрайниците бяха под раличен ъгъл и маркуча се нагъваше, затова сложих само единия. За накладките не остана време.
Мотора спираше осезаемо по-добре и контрола на спирачката беше много по-добър, но пак беше малко гумена.
Миналата седмица взех и друг маркуч и го сложих за да си е всичко като хората. Но като свалих болта на единия апарат направо се хванах за главата - едната дупка беше запошена от мизерии и все едно съм спирал само с десния апарат :o
Изчистих го, нова течност, хубаво обезвъздушаване  и сега спирачката е както трябва(поне така си мисля). Нямах възможност да я пробвам много заради лошото време и кофти пътна обстановка, но мисля че вече всичко е ОК.

За новата помпа ми трябваше дръжка, защото я взех със счупена. Имах китайско "Pazzo", но то не стана и за това поразрових в ибей и попаднах на комплект DHM които ми излязоха 30лв. :D

Гумените дръжки също бяха за смяна и пак от ибей се сдобих с новички(FastBikes) на добра цена.

Казахчето на спирачката не иглеждаше добре, а и беше трудно да му намеря място, за това реших проблема с малко 8мм маркуч и болт за тапа - колкото и да е чудно HRC продават такива като оригинална част.
направих същото с казачето на съеинителя защото то беше превено, метално, и нямаше как да го напълниш докато е на мотора >:(, пък и има опасения че е под голям наклон и понякога помпата дърпа въздух.
Остана ми малко маркуч и реших да напавя и задното казаче комплект с предните.

Ето моторЯ с новите неща.



тук със старото казанче на съединителя




'01 KTM SX 250
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
'98 Honda VTR1000 Firestorm
'95 KTM 620 EGS Supermoto
'89 Suzuki GSX750Fighter

Неактивен MX13

  • инж. Мартин Тошков Василев
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2689
  • работя в ZM-PerfOrmance Варна
    • www.motoforum-bg.com
  • Кара: yz250/RGV250/GSXR1100 '88/GSXR1100 '92/ GSXR711Turbo /TL1000R /RS250 /RD250 /ES175-2 /ES250
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #3 -: март 02, 2012, 09:37:43 am »
хехе няма как да стане освен наклона на мотора ако не 180 градуса или USD  ;) аз съм карал така много хиляди километри!
Продължавай напред :bravisimost:

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2007
  • There is no replacement for displacement......
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #4 -: март 02, 2012, 09:46:14 am »
Освен направеното до сега, има доста неща които са ми в главата и са в процес на изпълнение.
Чакам да пристигнат 2 обтегача за нагренажа за да ги нампрая механичи и да ги качвам. Болтовете и гайките са вече купени  ;)


Като слагам обтегачите че настроя TPS-a на 500ома, казват че този мод е доста ефективен.
Тгава и ще сложа втори дълъг тромпет на карбовете да повече сила на срените и ниските. В момента е с един дълъг  и един къс, а имам още една филтърна кутия която ще позвам за донор.
Следва и повдигане на иглите с по една шайба(в момента не помня точно колко мм трябваше да е).

Другото, което чакам да пристигне е HESD демпфер, който мисля да преработя и вече да е с мехянична настройка, а не електрически сигнал от ECU-то.



Идеята за псевдо слипър, или система за освабождаване на вакума при върната газ все още ми е в главате и върся решения.
Другата идея която ми се върти е за flo-commander(http://www.flo-commander.com/), но едва ли мога да отделя 150$ за него и за това търся по-евтини варианти "направи си сам"



За сега толко.
Проекта не е замислен като проект, за това нещата стават и ще стават доста бавно.
Дано поне имам повече време за каране защото от както съм го купил и 1000км не съм му навъртял. ;D






 
'01 KTM SX 250
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
'98 Honda VTR1000 Firestorm
'95 KTM 620 EGS Supermoto
'89 Suzuki GSX750Fighter

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2007
  • There is no replacement for displacement......
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #5 -: март 02, 2012, 09:51:43 am »
хехе няма как да стане освен наклона на мотора ако не 180 градуса или USD  ;) аз съм карал така много хиляди километри!
Продължавай напред :bravisimost:
за казанчето на съединителя ли става въпрос?
ако е за него има как - заради по-ниската предница положението на помпата е наколнено напред, а казанчето е част от помпата. Така че то стои колкова наклонено че ако му отворя капачката направо ще се излее а дупката на помпата от която тегли течност е 2-3мм под нивото и при едно спиране няма да е трудно да глутне въздух
'01 KTM SX 250
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
'98 Honda VTR1000 Firestorm
'95 KTM 620 EGS Supermoto
'89 Suzuki GSX750Fighter

Неактивен MX13

  • инж. Мартин Тошков Василев
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2689
  • работя в ZM-PerfOrmance Варна
    • www.motoforum-bg.com
  • Кара: yz250/RGV250/GSXR1100 '88/GSXR1100 '92/ GSXR711Turbo /TL1000R /RS250 /RD250 /ES175-2 /ES250
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #6 -: март 02, 2012, 10:13:35 am »
хехе няма как да стане освен наклона на мотора ако не 180 градуса или USD  ;) аз съм карал така много хиляди километри!
Продължавай напред :bravisimost:
за казанчето на съединителя ли става въпрос?
ако е за него има как - заради по-ниската предница положението на помпата е наколнено напред, а казанчето е част от помпата. Така че то стои колкова наклонено че ако му отворя капачката направо ще се излее а дупката на помпата от която тегли течност е 2-3мм под нивото и при едно спиране няма да е трудно да глутне въздух
не за маркучетата  ;)

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2007
  • There is no replacement for displacement......
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #7 -: март 21, 2012, 10:31:29 am »
Тъка, какво пипанах миналата събота и неделя.
Най-накрая сложих новите накладки Ferodo SinterGrip, макар като свалих старите видях че и те са ferodo и инааха повече живот от новите :-\
Буталцата а папаратите се движеха доста зле и за това ги рздвижих малко, но в скоро време трябва да ги сваля и да ги обслужа като хората.
Сложих една фтулка на ръчката на съединителя на мястото на джаджата която ми липсваше - сега съединителя се натиска доста по-добре и няма празен ход както преди.

Махна PAIR ситемета, или по-точно я блокирах. Ства кат се обърнат едни пластинки на клапаните на капака на главите.
За 15 мин работа, която трябваше да доведе до по-малко гърмежи в ауспуха при връщане на газта, но понеже генерацията ми е доста зле направена там където гърнетата се свързвас с нея, та има от къде да си влиза въздух колкото щеш.
Падна ми батерията и не можах да направя снимки :'(
'01 KTM SX 250
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
'98 Honda VTR1000 Firestorm
'95 KTM 620 EGS Supermoto
'89 Suzuki GSX750Fighter


Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2007
  • There is no replacement for displacement......
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #8 -: април 02, 2012, 09:18:14 am »
в събота си поиграх с VTR-a :smile:

Първо сложих "спортен" маркуч и на задната спирачка(да си отива с предната)




след това реших да погледна какво имам във филтърната кутия...сспоред продавача мотора трябва да е с BMC филтър :smile:
отворих и какво да видя....BMC  ама не точно - някаква направи си сам история, приличаща на BMC но нямам представа от какво са го взели този филтър :o



първо мислх да сложа две дълги фунии, вместо оригиналните една дълга и една къса, но реших за сега да са така и да правя модовете един по един за да знам какъв е ефекта от всеки и за това продължих със разгобяването за да стигна до TPS-a и да г онастроя на 500 ома - другия много хвален мод във форумите
Намира се от дясно(от към капака на съединителя) и за да се стигне до него трябва да се свали филтърната кутия. Свалянето на кутията е свързано с откачването на 5-6 маркуча и около 20 болта :-(
Моя TPS  беше настроен на около 650 ома, за това трябваше да разширя отворите и да го звъртя за да постигна желаните 500.




Осезаема разлика във вървенето не усетих. Струва ми се че двигателя работи по-плавно и пали по-лесно, но може и да си въобразявам :smile:

Направих едно пробно каране - Пазарджик-Варвара-Ракитово-я.Батак-Батак-Пещера-Пазарджик
Пътя не беше много добър, особено след Ракитово си беше само пясък и вода, и за това не успях да го пробвак както трябва, но мотора си набираше много добре и работеше много плавно.

има една отсечка от 12км около я.Батак, която е много добра за каране(завои и настилка), но все още е студено и има много сняг

'01 KTM SX 250
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
'98 Honda VTR1000 Firestorm
'95 KTM 620 EGS Supermoto
'89 Suzuki GSX750Fighter

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3557
  • "RBT Custom motors" Jsc
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW R nine T"
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #9 -: април 02, 2012, 09:32:04 am »
BMC ама от некъв друг мотор залепен за оригиналната основа на ВТР-ския филтър
Мотогаражът:
Japans: CB500Four K1'71 GR650XD'82 TRX850'97
Europeans:Ducati 748SP Track'02 F800S'08 S1000RR'15

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2007
  • There is no replacement for displacement......
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #10 -: април 02, 2012, 09:40:31 am »
BMC ама от некъв друг мотор залепен за оригиналната основа на ВТР-ския филтър

Да, това се досетих, ама от какъв модел е взет и дали е същите размери(и пропоскливост) като филтъра за VTR един господ знае. Другото е преградата за въздуха....поне на K&N филтрите я няма, но не знам дали на BMC я има и дали да я махна :-\

'01 KTM SX 250
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
'98 Honda VTR1000 Firestorm
'95 KTM 620 EGS Supermoto
'89 Suzuki GSX750Fighter

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2007
  • There is no replacement for displacement......
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #11 -: април 02, 2012, 09:45:37 am »
и още една джаджа в процес на разработване.....
HESD демпер с мехинична настриойка вместо елентронен сигнал от ECU-то

демпера пристигна ви веднага заигра шлайфа.....


и ето така изглежда иглата клапана, който регулира твърдостта на демпера


идеята ми е да я свържа с болт на резба с който да регулирам положението на иглата и съответно двърдостта
'01 KTM SX 250
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
'98 Honda VTR1000 Firestorm
'95 KTM 620 EGS Supermoto
'89 Suzuki GSX750Fighter

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3557
  • "RBT Custom motors" Jsc
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW R nine T"
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #12 -: април 02, 2012, 09:53:35 am »
............... знаеш ли какъв е принципа на тоя демпфер и какво го различава от другите ?!
 Идеята е такава - когато се движиш бавно и така на татък - демпфера не работи(там вътре има електромагнит) а колкото по висока е скороста и е по отворен дросела - толкова повече "стяга" ............. демпфера реално не работи само на 6-та без газ кажи речи , отделно има около никой незнае колко степени - всичко се командва от ЕКУ-то
 Тоест ако нямаш ЕКУ което да го командва - това е най кофти демпфера който можеш да си вземеш - не искам да те отчайвам , просто ти казвам да знаеш и да го имаш в напредвид  :bravisimost:
Мотогаражът:
Japans: CB500Four K1'71 GR650XD'82 TRX850'97
Europeans:Ducati 748SP Track'02 F800S'08 S1000RR'15

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2007
  • There is no replacement for displacement......
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #13 -: април 02, 2012, 10:07:34 am »
МИслех че този демпер е на принципа на останалите роторни демпери и единствената му разлика е в елетрония контрол а не ръчна настройка като при aftermarket демперите. В ибей ги има доста евтини точно заради електронния контрол и възникнали проблеми с него - има случаи(така казват по форумите) на блокиране на демфера, а това в движение е доста неприятно. В един два форума използваха такива демфери, но ги контролираха ръчно, но пак по електронен път - нещо като потенциометър който регулира напрежението което отива към демпера, но пак се регулира ръчно, а не чрез сигнал от ECU-то. Понеже не съм много вещ в елетрониките, а и имам повече вяра на механиката реших да заменя liner solenoid-a(не знам как ена на български), който контролира иглата, и да я регулирам механично.
Дори и при ръчно нартискане на иглата(с пръстче ;)), демфера ставаше по-твърд, а като я отпусна - по-мек
Съответно не виждам причина да не работи като обикновен демфер със степени, като спепените ще са оборотите на завъртане/отвъртане на болта, който контролира иглата
за сега се умува как точно да е корпуса на това регулиране за да няма течове на масло....след това ще мислим и как да напълним демфера, защото науката иска жертви и вече е без масло
'01 KTM SX 250
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
'98 Honda VTR1000 Firestorm
'95 KTM 620 EGS Supermoto
'89 Suzuki GSX750Fighter

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2007
  • There is no replacement for displacement......
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #14 -: юни 04, 2012, 09:02:24 am »
Айде да се похваля  :smile:

Да ви е честит новия VTR на месец Май в може би най-големия VTR форум - www.superhawkforum.com

http://www.superhawkforum.com/forums/members-rides-35/vtr-month-may-2012-a-28191/


Цитат на: 8541Hawk;331403
Congratulations to chemomche for winning the May 2012 VTROTM!
 




 

'01 KTM SX 250
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
'98 Honda VTR1000 Firestorm
'95 KTM 620 EGS Supermoto
'89 Suzuki GSX750Fighter

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3557
  • "RBT Custom motors" Jsc
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW R nine T"
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #15 -: юни 04, 2012, 10:36:00 am »
Ехеехехееееееееееее  :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:
 :bravisimost: :bravisimost: :bravisimost: :bravisimost: :bravisimost: :bravisimost: :bravisimost: :bravisimost: :bravisimost:
 :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:
Мотогаражът:
Japans: CB500Four K1'71 GR650XD'82 TRX850'97
Europeans:Ducati 748SP Track'02 F800S'08 S1000RR'15

Неактивен Torq

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 304
  • Кара: CBR600F/L
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #16 -: юни 04, 2012, 02:19:23 pm »
Евала!  :beer: :occasion18: :bravisimost: :notworthy:
Цитат на: waleto
Помагайте!Ако не можете или не искате,не пречете!

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2007
  • There is no replacement for displacement......
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #17 -: юни 20, 2012, 03:43:09 pm »
тия дни много ми се наби идеята за DIY quickshiter и мисля че лека полека нещата се нареждат
но изникна голям проблем, няма  къде да го пробвам тоя shifter(не че е готов де)

Онзи ден припалих моторя....заредих акумулатора, вътрнях няколко пъти, запали, поработи...включи перката
видях че имам малко вода в разширитения съд и долях антифриз, всичко точно
докато не го изгасих и на натиснах отново копчето на стартера и всичко оганса  :o
никакви призначци на живот, никото като въртя ключа, нито като натискам копчета, абе нищо

меря акумулатора - 12,9v
меря контактния ключ - има напрежение, дава контакт
проверих всички бушони - всичко ок
зачистих и смазах всички букси - ниакъв резултат

накрая, докато бях извадил един от бушоните и стана чудо - таблото отново светна
връщам бушона - гасне  :-\
бре, как стана тая работа...бушона си здрав, как пък като го сложаа гасне
гледам към неко вързана бензиновата помпа, откачих я и пак светна - закачам я и таблото угасва
тръвам да натискам стартера(без включена помпа) пак всичко гасне
акумулатора е толкова свършил че дори консумацията от помпата му дърпа тока че да няма за таблото
ем така е, все пак още като го купих мотора миналата есен беше за смяна,. даже се чуда как изкара толко

сега съборам пари за акумулатор :-[

междувременно, преди да се скапе той, пък ми се счупи ключа е капачката за бензина
извадих парчето но така и не успах да я отключа, накрая се ядосах, извадих голямата бургия и с магоческите думи
"е сега ти ебах мамата" успах да я отворя и вече е DIY keyless fuel cap  :P
сега остава да измисля как да направя отключването на сегалката да става без ключ и съм готов
имам една макина която ми остана от катаната за изнесено по седалката регулиране на задния амортесьор чрез жило, която мисля че ще свърши работа :D


'01 KTM SX 250
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
'98 Honda VTR1000 Firestorm
'95 KTM 620 EGS Supermoto
'89 Suzuki GSX750Fighter

Неактивен d3x73r

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 220
  • Кара: Двойката...
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #18 -: юни 20, 2012, 04:50:36 pm »
DIY keyless fuel cap  :P
ХАХАХ you're funny  ;D

сега остава да измисля как да направя отключването на сегалката да става без ключ
Ми ти начина си го открил с капачката на резервоара :)
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с л@йна по стената - чете се, но не е приятно

Неактивен OBI_1

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 596
  • Кара: Kawasaki GPZ500S Ninja Kawasaki ZX-9R Ninja Kawasaki ZXR 750 Ninja Kawasaki ZR-7
Re: Уж нямаше да му пипам нищо, но.......
« Отговор #19 -: юни 20, 2012, 05:59:14 pm »
И аз така веднъж бях шокиран  :o като ми умря акумулатора изведнъж. Май нещо изгаря клетка и има напрежение, но като му се пусне няква консумация нема никой.