Разделил съм снимките в два поста, поради лимит. Ако може някох Админ, да го убедини в един ще е супер, ако не и така става
HONDA CBR 600 F4 - сваляне на карборатори:
Накратко ще опиша, как свалих карбораторите на моята Хонда.
1. Свалете спойлерите - Нямам снимков материал, нито ще навлизам в подробности, но накратко: имате само развиване на шестрограми, сваляне на две щипки и развиването на 4 кръстати болта, които се намират точно зад предната гума + още два, които се падат точно под лява и дясна ръкохватка.
2. Сваляне на резервоата - след като сте свалили спойлерите и вече сте освободили резервоара от 2 те пластмаси (части от спойлетите), хванати за него с общо 4 шестрограма, ви остават само 4 болта. Два се намират точно под ключалката (
снимка номер 1) и още два точно м/у задният амортисьор и акумулатора (
снимка номер 2). За да стигнете до задните два, трябва да свалите седалката.
Уверете се, че кранчето е в положение "OFF". След, като сте махнали всички 4 болта може лекичко за повдигнете резервоара. Отдолу ви чакат 3 маркуча и 2 клеми, като с бензиновия маркуч внимавайте много. Повдигайте леко, за да не го скъсате, а след това може спокойно да повдигнете по-смело и да разкачите двата маркуча на отдушниците, както и двете клеми. Не го поставяйте по гръб, защото ще започне да сълзи през отдушниците. Поставете го в същата поза, както би бил на мотора.
3. Щом резервоарът е свален, стигаме до въздушната кутия. На
снимка номер 3 тя вече е свалена и разкачена, но общо взето това е гледката, която ще видите. Чакат ви 10 кръстати болта (ако не се лъжа за бройката) за да отворите кутията. Щом го направите, махнете въздушния филтер (увийте го в кухненска хартия и го оставете настрани) и отвийте скобите на въздухоотводите. Напънете малко и те ще излязат.
В левия край има маркуч, който е омотан в тиксо и е хванат към кутията с бяла скобичка. Уверете се, че сте го премахнали. След това имате още 4 маркуча за премахване (3 показани на снимката) и един подобен от задната страна. Забележете, че десният маркуч излиза от кутията и не влиза никъде ! После да не се чудите.
За съжаление нямам снимка отвътре на кутията, но щом махнете филтера, под него ще видите две капачета, всяко от, които хванато с по два болта. Отворете ги и вътре ще намерите две дунапренчета, които служат, като филтри за мръсотия. Уверете се, че сте ги почистили.
На снимка номер 4 може да видите тези отделения отвън
Щом кутията е свободна, съветвам да си сложите филтера вътре и да я сглобите "набързо" за да не загубите болтовете.
4. След като свалите въздушната кутия, трябва да виждате същото, като на
снимка номер 55. Преди да продължите напред, трябва да източите антифриза. Макар и в книжката да пише, че той се източва от радиатора, резервното казанче и водната помпа, аз го правя по друг начин.
За мен е по-бързо да разкача маркуча, който свърза водната помпа с радиатора и да източа по-голямото количество от там (
снимка номер 6). Застанете на мотора и го разклатете малко, за по-добър ефект.
След като спре да капе, минавам към резервното казанче (
снимка номер 7. Зад него има една гума, която трябва да свалите и после просто разкачате първото маркуче и останалото е гравитация.
Пак повтарям, че това е мой начин !6. След като няма какво да капе от системата, можем да се заемем със самите карборатори. Премахнете всички, маркучи, които влизат или са свързани с тях от горната им страна. Трябва да ви останат 4, които ще се паднат отдолу и ще свалите на по-късен етап.
Отвийте стоперчето на газта, което се намира точно до горивния филтер.
Дупките за отвиване на карбораторите и стоперчето изглеждат така -
снимка номер 8Карбораторите са хванати към дупките на двигателя с общо 4 скоби, които изглеждат така -
снимка номер 9 Те се развиват с дълга кръстата отверка (ама наистина дълга!). Насочени са по две към дупка и се развиват лесно стига да имате добра светлина (фенер, мобилна лампа и тн). Развивайте и сваляйте смело. Дори нещо да падне ще си го намерите после. Няма къде да ходи. Лично аз развивам докрай, така, че да падне самият болт и после завъртам скобата с отверката, така че да знам, че наистина е разхлабена и не е клеясала.
7. Следвата стъпка е да махнете жилата на газта и смукача от карбуратора. Те излеждат така и се свалят лесно, стига да имате усет: жило смукач -
снимка номер 10, жило газ -
снимка номер 11. Ако се загледате в снимка номер 10, ще видите, че жилото на смукача има едно стоперче, което влиза в една скоба. Много внимавайте, като го вадите, защото аз го напънах и го счупих, та сега трябва да го лепя. След жилото на газта, разкачете и индикатора за газ (черна пластмаса). Използвайте плоска отверка.
8. След като вече сте махнали жилата ви чака едно яко напъване и друсане нагоре-надолу. Много е вероятно карбораторите ниога да не са били сваляни, което само по себе си говори, колко лашкане искат за да излязат. Преди да започнете да напъвате, използвайте сешоар и обдухайте портовете обилно. Горещият въздух ще отпусне пластмасите и ще ви е по-лесно.
Застанете на мотора, хванете карбовете и започнете да ги клатите нагоре-надолу.
В никакъв случай не правете това, ако моторът е на стойка ! При мен отне две обдухвания от по 2-3 минити и още 15 минути напъване, но накрая всичко се получи -
снимка номер 12Първата ви работа щом ги извадите е да напъхате кухненска хартия или подобно в дупките на двигателя -
снимка номер 13 Всякакви външни частици там са НЕЖЕЛАТЕЛНИ. После имате още 4 маркуча за разкачане и жилото на газта, ако не сте го свалили вече.
Крайният резултат - снимка номер 14
Надявам се да съм бил полезен