Автор Тема: А кажете и за Баварците...  (Прочетена 57389 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2356
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #20 -: май 30, 2012, 04:23:55 pm »
Доста смехории и умнотии са написани в тая тема и то точно от хора, които естествено никога не са карали БМВ.
Приказки от рода на "ама защо фара е квадратен, или защо стопчето на този мотор е кръгло, а мигачите са овални, или онзи е бял, пък другият е син".... Има ли смисъл да ги коментирам?
При БМВ всичко е подчинено на здравината и функционалността. Например италианец, когато започне да прави мотор първата мисъл в главата му ще бъде дали, ако с това произведение, когато мине по край кафето там всички ще паднат по гръб и ще започнат да ритат в небето, като го видят с какво минава. Подобни "проблеми" изобщо не вълнуват германеца, когато започне да проектира мотоциклет. Той ще мисли за какво точно ще се използва този мотор и ще го направи точно за това, а не за нещо друго! И ако има по това произведение някакви чупки, гънки и хлътвания, то те ще са строго подчинени на функцията на мотора, а не защото в момента модата е такава, или трябва да изглежда по-добре в очите на мацките. И този мотор ще бъде направен от инженери, а не от счетоводители, и никъде няма метала да бъде заменен с цам, или с никелирана пластмаса, която да имитира, там каквото имитира, за да бъде по-евтино, но по-ефектно... При почти всички нови японски мотоциклети счетоводители и дизайнери са определящи при проектирането на тези машини, а не инженерите! А това специално мен никак не ме устроива.
Та по тази причина след близо 20 години каране на японски мотори (и преди това разни соц произведения) аз си купих БМВ, разбрах за какво става въпрос и нямам повече никакво намерение след него пак да купувам японски мотор!
Това е. Който разбрал, разбрал за какво точно пиша...
Останалите могат да продължат да оплюват стопчета, фарчета и там каквото решат.
А от италианските производители на мотоциклети най-добрите в това отношение са Мото-Гуци, а не Априлия, или пък Дукати.
  :bravisimost: :bravisimost: :bravisimost: Браво, точно на място. Много добре казано. Мисля, че всички ще те разберат.
 :cheers:
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams


Неактивен hristolichev

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 309
  • Кара: Kawasaki ZR-7S
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #21 -: май 30, 2012, 09:08:51 pm »
И така да е :) това не пречи да се позабавляваме с нетрадиционния дизайн на някой от моделите им :)

ПС Имат един модел с огромна вдлъбнатина отгоре на резервоара. Та в началото много се чудих защо подяволите са го направили това. После видях на една снимка как можеш спокойно да си поставиш шлема там без да те е страх, че ще падне.
« Последна редакция: май 30, 2012, 09:12:25 pm от hristolichev »

Неактивен nik1234

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 97
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #22 -: май 30, 2012, 09:39:49 pm »
....... И този мотор ще бъде направен от инженери, а не от счетоводители, и никъде няма метала да бъде заменен с цам, или с никелирана пластмаса, която да имитира, там каквото имитира, за да бъде по-евтино, но по-ефектно... При почти всички нови японски мотоциклети счетоводители и дизайнери са определящи при проектирането на тези машини, а не инженерите! А това специално мен никак не ме устроива.
Та по тази причина след близо 20 години каране на японски мотори (и преди това разни соц произведения) аз си купих БМВ, разбрах за какво става въпрос и нямам повече никакво намерение след него пак да купувам японски мотор!
Това е. Който разбрал, разбрал за какво точно пиша...

Съгласен съм с това!! :cheers:

Неактивен Wild Hog

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 718
  • Кара: Kawasaki -> Yamaha
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #23 -: май 30, 2012, 10:02:53 pm »
Цитат
....... И този мотор ще бъде направен от инженери, а не от счетоводители, и никъде няма метала да бъде заменен с цам, или с никелирана пластмаса


Сергей, тук са и идеите и мечтите ...


http://www.youtube.com/watch?v=y9VeTauA7sM

Да не се обидите, това е приятелска шега, не искам да засягам никой, а и нали разделът е за забавление ...  ^-^ ^-^ ^-^
"suburban biker wannabe"

Неактивен iiccoo

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 171
  • Кара: Honda CB 500S
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #24 -: май 30, 2012, 10:33:47 pm »
Аз съм хвърлил око на F 650 и сравнимо с Хонда или друга марка, не мисля, че е по-скъп. Единствено ме притеснява, че самите консумативи и части може да са по-скъпички. Иначе и на вид ми хареса, а и ми се вижда доста удобен и стабилен.

Примерно:

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=5&act=4&adv=51331026036168013&f1=details


Неактивен hristolichev

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 309
  • Кара: Kawasaki ZR-7S
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #25 -: май 31, 2012, 07:40:47 am »
То този не е много БМВ. Австрийски двигател, италиански дизайн, задвижване с верига. Този модел е съвместен продукт на БМВ и Априлия.  F650 и Пегасото дет се вика са първи братовчеди.

Неактивен ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 437
  • Кара: BMW R1100GS
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #26 -: май 31, 2012, 08:26:20 am »
Ето тука малко гъдел. Не е БМВ, но пак е проектирано и произведено от германец.  :bravisimost:
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/munch/munch_mammoth_2000.htm
Модел от 2000 година, от преди 12 години. Само 260 коня и 295 НМ въртящ момент от 2000 кубика... Малко коли могат да се похвалят с такива данни.

Неактивен Mario_95

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 385
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #27 -: май 31, 2012, 11:14:29 am »
Тоя мотор е с двигател от Cosworth т.е е английски, електронно е ограничен до 250 км/ч ?! Тогава защо му слагат толкова голям мотор? А и завойте най-вероятно ги взема както се казва...като мамут...та мотор от Форд Ескорт Косуорд с турбо 250 коня ,в Ескорд-а е ~230. Електронно ограничен до 250 при полужение че ескорд-а прави 230 и при цена от 80 000 долара преди за мотор не благодаря. Браво на германците  :headbang:
Ай спеек зи уиздъм

Неактивен Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2183
  • Излекуван работохолик.
  • Кара: Черна FZ1-N
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #28 -: май 31, 2012, 03:16:26 pm »
Доста смехории и умнотии са написани в тая тема и то точно от хора, които естествено никога не са карали БМВ.
...
При БМВ всичко е подчинено на здравината и функционалността. ... Подобни "проблеми" изобщо не вълнуват германеца, когато започне да проектира мотоциклет. Той ще мисли за какво точно ще се използва този мотор и ще го направи точно за това, а не за нещо друго! И ако има по това произведение някакви чупки, гънки и хлътвания, то те ще са строго подчинени на функцията на мотора, а не защото в момента модата е такава, или трябва да изглежда по-добре в очите на мацките. И този мотор ще бъде направен от инженери, а не от счетоводители, и никъде няма метала да бъде заменен с цам, или с никелирана пластмаса, която да имитира, там каквото имитира, за да бъде по-евтино, но по-ефектно...


Добре Колега, явно имаш немалък опит с моторите и си технически грамотен. Ето едно друго произведение на възхваляваните от теб "германски инженери":



Хайде сега да обясниш за тази шарена пластмасова кора върху двигателя - как точно тя подобрява "здравината и функционалността"? След като германецът не се вълнува от външния вид, а само от функцията - защо я е сложил? Каква "функция" има тази кора, освен да пречи на ремонта и обслужването на двигателя?

Значи германците няма как да останат извън световната икономика и да не се съобразяват с пазарните закони. Не могат да кажат - ние правим здрави мотори и майната му на външния вид. Външния вид също е фактор (при това - не маловажен) при избора на мотоциклет. Не всички купувачи са инженери и много от тях (нас) си избират машина, която им харесва на външен вид. А BMW след като продават мотори двойно по-скъпи от японските, би трявало да предлагат за тези пари нещо повече от тях - като например комфорт, надеждност или нещо друго. Защото техническите характеристики на японците явно не могат да постигнат...
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!


Неактивен ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 437
  • Кара: BMW R1100GS
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #29 -: май 31, 2012, 04:43:52 pm »
Капаци на леки коли няма да коментирам в този форум, но съм сигурен, че едва ли един и същи инженер в БМВ проектира и мотоциклетите, и капаците на двигателите на леките им коли...
Като толкова ти харесват японците и смяташ, че са много по-напред от всички останали карай си японец. Аз за себе си съм направил своя избор и не кандърдисвам никой насила да си купува БМВ! Не се сърдя на никой, че оплюва БМВ...  ;)
Имаше време и аз така, като теб се чудех, защо аджеба близо една трета от Европа карат мотоциклети БМВ, след като са по-скъпи и по-скапани от японците? Как може да са толкова глупави тези хора? ... Но вече не се чудя!

Неактивен Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2356
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #30 -: май 31, 2012, 04:44:20 pm »
А кой е казал, че не мога да ги постигнат ?
Може би знаеш, че най-мощния нейкед в света е на БМВ
А С1000 РР, така оплювания им пистов мотор, да не би да е с по-лоши характеристики от 1000рр на хонда или Р1?
Аз лично бих си купил с1000рр ако имах парите, а не х предпочел хондата или сузуки, ямаха и т.н. макар, че съм заклет фен на Хонда.
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams

Неактивен The Truth

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 83
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #31 -: май 31, 2012, 06:19:57 pm »
Доста смехории и умнотии са написани в тая тема и то точно от хора, които естествено никога не са карали БМВ.
Приказки от рода на "ама защо фара е квадратен, или защо стопчето на този мотор е кръгло, а мигачите са овални, или онзи е бял, пък другият е син".... Има ли смисъл да ги коментирам?
При БМВ всичко е подчинено на здравината и функционалността. Например италианец, когато започне да прави мотор първата мисъл в главата му ще бъде дали, ако с това произведение, когато мине по край кафето там всички ще паднат по гръб и ще започнат да ритат в небето, като го видят с какво минава. Подобни "проблеми" изобщо не вълнуват германеца, когато започне да проектира мотоциклет. Той ще мисли за какво точно ще се използва този мотор и ще го направи точно за това, а не за нещо друго! И ако има по това произведение някакви чупки, гънки и хлътвания, то те ще са строго подчинени на функцията на мотора, а не защото в момента модата е такава, или трябва да изглежда по-добре в очите на мацките. И този мотор ще бъде направен от инженери, а не от счетоводители, и никъде няма метала да бъде заменен с цам, или с никелирана пластмаса, която да имитира, там каквото имитира, за да бъде по-евтино, но по-ефектно... При почти всички нови японски мотоциклети счетоводители и дизайнери са определящи при проектирането на тези машини, а не инженерите! А това специално мен никак не ме устроива.
Та по тази причина след близо 20 години каране на японски мотори (и преди това разни соц произведения) аз си купих БМВ, разбрах за какво става въпрос и нямам повече никакво намерение след него пак да купувам японски мотор!
Това е. Който разбрал, разбрал за какво точно пиша...
Останалите могат да продължат да оплюват стопчета, фарчета и там каквото решат.
А от италианските производители на мотоциклети най-добрите в това отношение са Мото-Гуци, а не Априлия, или пък Дукати.

...Респект за мото-стажа ти колега,ама има написани неща които са пълни глупости(без да се обиждаш :cheers:!)
Италианците(конкретно тия които имаш предвид...дето уж са за "пред кафето") -търсят съвсем други неща от една машина(пистова) и затова олекотяват с "пластмаса","цам",че и магнезий...-и то още когато баварците правиха само двуцилиндрови тучове с по 2 клапана на цилиндър...-с преки наследствени връзки с моделите от войната!
Да не споменаваме за нововъведенията със същата цел!
Когато един мотор трябва да е бърз,повратлив,динамичен,мощен и контролируем в завоите,когато се търси скорост...се "отнема" от където може...почти до границата на разрушението!(за пример можеш да вземеш собствения им ПЪРВИ суперспортен модел на БМВ -S1000rr,за създаването на който бъди сигурен че немските инженери са гледали доста от японци и италиянци(да не казвам копирали),...и че им трябваха сума ти години да "загреят" че им липсва "супер-спортен модел")
С две думи докато италианци и японци "носиха вода от девет кладенеца"-с единствената идея "мощност и бързина",от БМВ предлагаха здравина,но и тежест,обикновен(безличен а понякога странен и грозен) външен вид,кроткост,90-100 коня и ...разходки до Магадан!!!

Лично за мен БМВ(и Харли Дейвидсън и Мото-Гуци),са марки със закостеняло виждане,традиции(безспорни),но трудно-приемащи новостите и съвремените изисквания на клиентите и пазара...-точно затова са се хванали като "удавник за сламка" за понятия като "традиции","история" и "наследство",но както знаем "времената се менят"!
БМВ като голям мото-производител,отдавна трябваше да има супер-спорт 600...-да ама не,щото са закостенял "мастодонт",...и точно поради тая причина от десетилетия "Краля" в категория турист е Голдуйнг-а на Хонда-кой каквото ще да ми говори! :notworthy:

Като говориш за "пластмаси"...виждал ли си модела К-1 на баварците от края на 80-те години на миналия век...-смях(жалък опит) и 100 коня от литър кубатура(японците по това време "гониха" 120-130...но от 750,"литровките" достигаха 135-140+ заводско!) ;)
Не казвам че са грозни...-напротив(с изключение на някои модели на БМВ,но това го отдавам на дрогиращи се фирмени "дизайнери"),и определено заслужават уважение и място под слънцето!!! ;)

Още малко "смехории и умнотии"...-никога не съм карал БМВ,и не мисля че ще пробвам...-няма какво да ме впечатли,такова каквото да не намеря в някой "японец" или Дукати...-дори напротив! ;)

п.п. Много ми е любопитно кои е този "най-мощен нейкид" на БМВ!? :-\

п.п.2 Мюнх "Мамут" 2  доколкото знам е с двигател на Опел(доработен от Косуърт)...има една дву-литровка с турбо,която монтирваха по Калибри,Вектри и т.н.! ;)

Лека вечер и без лоши чувства,и не бъдете "сектанти"...мото-света е шарен!

Неактивен ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 437
  • Кара: BMW R1100GS
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #32 -: май 31, 2012, 08:07:43 pm »
Че аз да не би да съм казал някъде, че мото света е черно бял? Шарен е, ама аз съм минал през японски мотоциклети, а не преразказвам нещо чуто от други... ;)
Освен това няма никакъв шанс на мен да ми харесат пистарки, защото просто не ми харесват. Това не е представата ми за мотоциклет. Някакво малко нагъчкано двигателче, ама с не знам, колко си конски сили обвито в шарени пластмаси.... Предпочитам големи двигатели, (а не големи конски сили), и колкото по-малко пластмаси има по мотора, толкова по-добре. ;)
Но темата не е за моите предпочитания, а за Баварците.
Сега ще напиша нещо, което ме впечатли по моя мотор и се надявам да ви е интересно. Купих го миналата година октомври, навъртях му 10 000 км и трябваше да сменя маслото. Купих масло, филтър и го подхванах. Аз съм с R 1100 GS. За да стигна до пробката за изтакане на маслото и до масленият филтър трябваше да сваля защитната кора под двигателя. Какво беше учудването, ми когато разбрах, че защитните кори са две. Една по-тясна и къса, но от по-дебел алуминии под двигателя и върху нея още една, която обхваща по-голяма част от двигателя, даже и странично, но от малко по-тънък алуминии...
Аз понеже съм "много отворен", като повечето българи, първата мисъл, която ми мина през главата е да махна едната кора и така да олекотя мотора. В последствие, обаче, в процеса на мислене се включиха още няколко мозъчни клетки и стигнах до извода, че щом няколко германски инженери са го измислили така по този начин, то аз едва ли съм по-умен от тях, за да ги редактирам...
Та когато пиша, че този мотоциклет е правен от инженери, а не от счетоводители то това не са празни приказки. :)

Неактивен Veselin_YZE 750

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 247
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #33 -: май 31, 2012, 08:57:41 pm »
Истинското BMW , е боксер , идеалният двигател който може да работи при всякакви условия , на места където температурата от под нулата , за часове достига до +40 градуса , на места където на стотици километри няма капка вода. Двигателя работи с почти всякакво масло , има идеален достъп до всяка част , без да е необходимо демонтиране на резервоари , седалки , радиатори .... Може да се направи основен ремонт , без двигателя да се сваля от рамката. Добре , че беше BMW , та Японците да разберат какво е това чудо тежко ендуро. И когато BMW мачкаха всичко на Дакар , японците се принудиха да слагат на ендурата си , двигатели от чопър , и 4-цилиндрови двигатели от пистарки , та да се пробват да ги следват по дюните. И всичко това в годините когато с един двигател се тръгваше от Париж , и със същият двигател се стигаше в Дакар , като сервизният инструмент се събираше в чантичка на задния калник , нещо непосилно за съвременните КТМ , Априлия , и всички японки. И понеже стана въпрос за бързина , познайте кой е единственият мотор, който е победител в общото класиране /коли , бъгита , камиони и всичко останало/. Разбира се , поради екологичните изисквания , нещата в последните години много се промениха , сега като излезе боксера с водно охлаждане , всичко това ще остане спомен за един истински надежден и здрав мотор.

http://www.youtube.com/watch?v=n9GF1qFyD9w

Няма значение колко си висок , важно е да знаеш как да караш този мотор , за да станеш двукратен победител на рали Дакар , без да е нужно с теб да се движат няколко камиона с двигатели и части.

« Последна редакция: май 31, 2012, 09:08:24 pm от Veselin_YZE 750 »

Неактивен Mario_95

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 385
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #34 -: май 31, 2012, 09:31:35 pm »
Просто си разглеждах моделите им и просто този модел нямаше как да не го споделя. Не виждам никаква функционалност и подобен дизайн не би трябвало да има след 85-та год. Да не говорим за сумата от 5000 лв за мотор на 20 години...просто няма никога да разбера мотоциклетите на БМВ и изобщо какво са си мислили като са ги проектирали. Единствения който бих си взел е К1200гт ама като удъртея а и трябва да си поживея да събера за него, а и ендурото бих си взел ,но нямам интерес към тях.
Та ето го мотора за който говоря.



П.С 1992-ра год ;1000cc ; мисля че се води К75s
« Последна редакция: май 31, 2012, 09:34:25 pm от Mario_95 »
Ай спеек зи уиздъм

Неактивен The Truth

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 83
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #35 -: май 31, 2012, 09:51:25 pm »
Истинското BMW , е боксер , идеалният двигател който може да работи при всякакви условия , на места където температурата от под нулата , за часове достига до +40 градуса , на места където на стотици километри няма капка вода. Двигателя работи с почти всякакво масло , има идеален достъп до всяка част , без да е необходимо демонтиране на резервоари , седалки , радиатори .... Може да се направи основен ремонт , без двигателя да се сваля от рамката. Добре , че беше BMW , та Японците да разберат какво е това чудо тежко ендуро. И когато BMW мачкаха всичко на Дакар , японците се принудиха да слагат на ендурата си , двигатели от чопър , и 4-цилиндрови двигатели от пистарки , та да се пробват да ги следват по дюните. И всичко това в годините когато с един двигател се тръгваше от Париж , и със същият двигател се стигаше в Дакар , като сервизният инструмент се събираше в чантичка на задния калник , нещо непосилно за съвременните КТМ , Априлия , и всички японки. И понеже стана въпрос за бързина , познайте кой е единственият мотор, който е победител в общото класиране /коли , бъгита , камиони и всичко останало/. Разбира се , поради екологичните изисквания , нещата в последните години много се промениха , сега като излезе боксера с водно охлаждане , всичко това ще остане спомен за един истински надежден и здрав мотор.

http://www.youtube.com/watch?v=n9GF1qFyD9w

Няма значение колко си висок , важно е да знаеш как да караш този мотор , за да станеш двукратен победител на рали Дакар , без да е нужно с теб да се движат няколко камиона с двигатели и части.




Силни думи,приятел! :bravisimost: ...и ОБЩО погледнато -верни!
Само че за да бъдеш честен докрай,говори с дати,цифри и времена...кога,за колко време,през кои години-тогава по друг начин ще изглеждат думите ти!
Кво имам предвид ли...-по времето когато прехваленото "идеално" и тежко "ендуро" печелеше "Париж-Дакар" това рали беше ОЦЕЛЯВАНЕ и японци и италианци тъкмо се "отваряха" на тема "рали-рейд",от много години ВЕЧЕ..."Париж-Дакар...-Пекин...-Тамбукту...-Йоханесбург...и т.н" е И СЪСТЕЗАНИЕ,и има огромна разлика...-най-малкото защото влезнаха "големите пари"!
Един жокер:Ако е толкова добър тежкия боксер за ралита и пустини-нямаше да го сменят...-"никой не сменя печелившия кон"!
Когато наизскачаха XTZ-тата,XL-ите,XR-ите,...Cagiva Elephant в края на 80-те,боксерите май "посвиха перките"! ;)
То по твойта логика най-бързия мотор за всички времена трябва да е "Бръф Супириър",че сума ти години е държал рекорда за скорост! ;)
Когато ползваш една задвижваща концепция за ендуро,спорт,турист,круйзер,нейкид и т.н.,резултатите винаги ще са посредствени от към представяне!Боксера е супер,но далеч не е идеален...има по-идеални избори за конкретни цели ;)

п.п. Аз не си спомням тим(не-аматьорски) в Ралито,да е излизал с 4-редовак "ендуро",ако някой частник си е правил експеримент е съвсем друга работа! ;)

п.п. Въпреки думите ми по-горе, -ако трябва да отъждествя марката БМВ с някой от моделите им,...-определено ще е R1100/1150/1200 GS !За пътешествия,каране,и обиколки -определено ДА,но за сътезание -няма начин! :) ;)

Лека вечер! ;) :cheers:

Неактивен Veselin_YZE 750

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 247
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #36 -: юни 01, 2012, 06:40:29 am »
Оттеглиха се , защото смениха правилата , от рали за издържливост , Дакар се превърна в рали на богатите , те определят правилата и победителите. Ако сега пуснат всички мотори участвали в Дакар през годините , без право на асистенция , до финала ще стигне само един мотор , BMW. Затова го харесват , може да не е красив мотор , но е надежден , може да те закара на всякъде , дори може да му махнеш единия цилиндър ако се повреди , и пак да продължиш. Но всичко това се отнася за истинското BMW , това до края на 80-те години.

http://www.rallye-tenere.net/BgFZT750-900.html

Това е професионален отбор с много пари.

Неактивен Veselin_YZE 750

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 247
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #37 -: юни 01, 2012, 06:51:30 am »

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YwAI3Bg-ZmQ


http://www.youtube.com/watch?v=xQ3MLt5OlMA&feature=fvwrel


http://www.youtube.com/watch?v=o5tAtSyxJ6c&feature=relmfu

Тук се вижда през кои години са побеждавали и как. А когато, както казваш боксерите посвиха перки , двукратният победител на Дакар с BMW ,Gaston Rahier , се качи на японски мотор , но не успя да победи. Но, ако не се бяха оттеглили боксерите от надпреварата , щеше да си кара боксер , и пак да победи.


http://www.youtube.com/watch?v=2zSRyvV6AwM&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=XP7Qp2pgP0k&feature=related

В днешно време има само два мотора/като изключим моя/ които могат да се нарекат тежко ендуро , това са BMW HP2 , и KTM Super Enduro , и се ползват за състезания , само вижте кой кара КТМ-а.
« Последна редакция: юни 01, 2012, 07:33:48 am от Veselin_YZE 750 »

Неактивен Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2183
  • Излекуван работохолик.
  • Кара: Черна FZ1-N
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #38 -: юни 01, 2012, 07:37:03 am »
... Аз за себе си съм направил своя избор и не кандърдисвам никой насила да си купува БМВ! Не се сърдя на никой, че оплюва БМВ...  ;)
...

Ние не ги "оплюваме", просто си говорим за тях. Факт е, че малко от нас са карали мотори от марката, затова твоят личен опит е интересен. С удоволствие някога бих седнал да покарам BMW и е възможно да "ме грабне", кой знае...

Не съм съгласен с теб за следното:
...
Аз понеже съм "много отворен", като повечето българи, първата мисъл, която ми мина през главата е да махна едната кора и така да олекотя мотора. В последствие, обаче, в процеса на мислене се включиха още няколко мозъчни клетки и стигнах до извода, че щом няколко германски инженери са го измислили така по този начин, то аз едва ли съм по-умен от тях, за да ги редактирам...

Инженерите (независимо в коя фирма работят) също са хора и също грешат.  Освен това инженери не се раждат, а инженер се става с учене и практика. Някои хора случайно стават инженери, без да имат влечение към тази работа. Инженерите от BMW са учили от същите учебници, държали са същите изпити и имат съвсем същите дипломи от технически институти, като инженерите от Опел,  Мерцедес, VW, Порше и всички останали. Аз например също съм инженер, имам повече от 18 години стаж в ядрената енергетита и съм решавал доста по-важни и отговорни въпроси от някакви алуминиеви ламарини около двигателя. А дали съм безгрешен? Дали никой друг не е по-умен от мен и не може да редактира моите решение? Никога не съм смятал така. Напротив - грешал съм и продължавам да греша ежедневно. Точно затова инженерите работят в екип - за да има шанс някой друг да забележи твоят пропуск.

Примери от практиката - колкото искаш. На дизелите на BMW хората масово изхвърлят т. нар. "пеперудки" в смукателния колектор. По форумите върви подобен спор - кои сме ние (тъмни балкански субекти), че да редактираме перфректното произведение на безгрешните германски инженери?! Да ама тези клапички явно не знаят колко безгрешно са проектирани, чупят се и двигателят ги засмуква. Ако имаш късмет - правиш само клапани и бутало на един цилиндър. Ако нямаш - може и на няколко, или цялата глава. Ако си съвсем карък - заминава и турбината. Та не ги прехвалвайте толкова германците, те ако бяха толкова добри в техниката - нямаше да започнат и да изгубят и двете световни войни... Нали БМВ са правили двигатели за Фоке Вулф? "Тъпите" американци с английски двигател на RR им разказаха играта с P-52.



Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3829
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #39 -: юни 01, 2012, 07:50:46 am »
 ........... Безгрешните Германски инжинери...........
  :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: това ми хареса - само дето не стига че това ами на всичко отгоре вече разчитат много повече на АЗИАТСКОТО си подразделение за намаляване на всичките им издънки и големият Реколл при Автомобилите и спортните мотоциклети  :downtown: :downtown: :downtown: :downtown:
Гаражът:
Ducati 748R Track bike '02 BMW F800SGT '08 BMW R1200R '09 Aprilia RSV1000 RP '02