Автор Тема: А кажете и за Баварците...  (Прочетена 65384 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Veselin_YZE 750

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 281
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #40 -: юни 01, 2012, 07:52:28 am »
Те ако не бяха Германците , то Американците нямаше да знаят що е то ракета , да не говорим дали щяха да кацнат на луната , а войната са я загубили заради оня с мустаците. А за колите не си прав , за кола която се обслужва от "майстори" в нашите сервизи , кара се по нашите пътища , с нашите горива , не може да се каже добра ли е , лоша ли е.


Неактивен Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2184
  • Излекуван работохолик.
  • Кара: Черна FZ1-N
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #41 -: юни 01, 2012, 08:03:35 am »
За ракетите си прав, но за колите не съм съгласен. Ако правят коли, които могат да се карат само по техните пътища и с техните горива - да напишат с големи букви на предното стъкло: "Този продукт не може да използва извън територията на Германия". Що ми ги рекламират тогава: Радостта е бегранична, радостта не признава граници, радостта от шофирането... 7,5 литра синтетика в мотора и още 9 литра в автоматика, отделно в двата дифа и раздатката, 80 лева въздушен филтър, още толкова - горивен, и 90 лева за някаква странна пластмасичка, дето се води "маслен сепаратор на картерните газове" - егати радостта от шофирането...
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

Неактивен boyko_stoqnov

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 425
  • Кара: Yamaha YZF R6; Yamaha fz6 '08
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #42 -: юни 01, 2012, 08:16:52 am »
За ракетите си прав, но за колите не съм съгласен. Ако правят коли, които могат да се карат само по техните пътища и с техните горива - да напишат с големи букви на предното стъкло: "Този продукт не може да използва извън територията на Германия". Що ми ги рекламират тогава: Радостта е бегранична, радостта не признава граници, радостта от шофирането... 7,5 литра синтетика в мотора и още 9 литра в автоматика, отделно в двата дифа и раздатката, 80 лева въздушен филтър, още толкова - горивен, и 90 лева за някаква странна пластмасичка, дето се води "маслен сепаратор на картерните газове" - егати радостта от шофирането...
Ххахахаха, блг разсмя ме рано сутрин  :bravisimost:

Неактивен hristolichev

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 309
  • Кара: Kawasaki ZR-7S
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #43 -: юни 01, 2012, 08:24:39 am »
Bushman, сега да не почнеш да се разкайваш от избора си на x3-ката  :cheers:

Неактивен Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2356
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #44 -: юни 01, 2012, 08:53:59 am »
За ракетите си прав, но за колите не съм съгласен. Ако правят коли, които могат да се карат само по техните пътища и с техните горива - да напишат с големи букви на предното стъкло: "Този продукт не може да използва извън територията на Германия". Що ми ги рекламират тогава: Радостта е бегранична, радостта не признава граници, радостта от шофирането... 7,5 литра синтетика в мотора и още 9 литра в автоматика, отделно в двата дифа и раздатката, 80 лева въздушен филтър, още толкова - горивен, и 90 лева за някаква странна пластмасичка, дето се води "маслен сепаратор на картерните газове" - егати радостта от шофирането...
За това си има висок клас автомобили, среден и нисък. Който няма пари да си поддържа колата си купува нисък клас и кара с по-евтини консумативи. Не обвинявайте германците за това... те не са мислили, че ''умния'' българин ще си купи ''Ес'' класа и после няма да има пари да я поддържа или пък Х5
Доста хора могат да си купят скъпа кола, но въпроса с поддръжката е друг, дали ще могат да дават периодично големи суми за консумативи или някакъв вид ремонт ?!
Мислиш ли, че е по-различно с високия клас японски коли, примерно Инфинити? Мой познат си купи ново Инфинити, поддръжката му не отстъпва по нищо на Х5 или МЛ, само, че не се оплаква защото не му е проблем да дава много пари за масло и тем подобни.
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams


Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8011
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #45 -: юни 01, 2012, 09:18:06 am »
И по какво точно се различава направата на маслен / въздушен филтър за БМВ или Мерцедес от тези за Фиат или Опел? Производителите и търговците просто спекулират с марките за да къртят повече пари. За Бога, братя, не купувайте скъпи коли! Да видим дали няма да им паднат цените. Същата работа е и с моторите. Въздушният филтър на моя е 4 пъти по-скъп от този на колата, а е с 2 пъти по-малка площ.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 451
  • Кара: BMW R1100GS
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #46 -: юни 01, 2012, 09:21:22 am »
По-добре да не говорим общи приказки германци - японци, ами да направим едно сравнение на конкретни модели. ;)
Аз съм карал Хонда Магна към 4 години, Ямаха ТДМ 850 пак някъде там към 4 години, а последният японски мотоциклет, който карах преди да купя БМВ-то беше Хонда Африка Туин 750 RD 07. Африката я карах малко над три години и успях да и навъртя към 37 000 км.
Ще сравним Африката RD 07 1998 год модел с БМВ R 1100 GS 1998 год. Хонда 750 куб см V-образен двуцилиндров двигател с водно охлаждане - БМВ 1100 куб боксер с въздушно маслено охлаждане.
Хонда 62 коня, около 60 НМ въртящ момент - БМВ 80 коня 100 НМ въртящ момент.
Тегло. Хонда Африка 220 кг пълен. БМВ 244 кг пълен. Тук БМВ отстъпва на Хонда.
Разход 5,5л за Хонда при 110 км/час - 5,5л за БМВ при 110 км/час бензин А95.
Резервоар 24 литра за Хонда и 24 литра за БМВ 1100.
Седалка. За Хонда много зле! Тясна и твърда след минаване, на около 200 км започва да те боли задника, а след пътешествия по 5-6000 км, които правех няколко дни бях като разглобен. Няколко пъти модифицирах седалката и най-накрая направихме нова, което частично реши проблема. БМВ широка и удобна седалка, никакви ядове!
Основна предавка. Хонда - верига. Непрекъснати инспекции, смазвания, монтаж на ойлер, вечно омазана задница на мотора, и когато паркирам някъде обикновено оставаше петно от масло от ойлера на настилката. БМВ - кардан. Никакви проблеми и ядове. През 50 000 км инспекция с евентуална смяна на семеринги и с евентуално смяна на главен лагер.
При Хонда висок център на тежестта и трябва да се внимава при по-рязко накланяне и сваляне в остри завои. БМВ - нисък център на тежестта, много леко и стабилно влизане в остри завои. Определено с по-висока скорост се взимат завоите, от колкото с Африката.
Ремотопригоденост. Тук нещата са несравними направо. При БМВ всичко е пред теб, ако решиш да сваляш и да разглобяваш. Даже клапаните се регулират за 20 минути с две ключета и луфтомер насред пътя, ако се наложи. При Африката нещата са сложни. Само свещите да и смениш, за двете трябва да свалиш само страничните спйлери, но за другите две, (защото тя е с по две свещи на цилиндър) трябва да разглобиш половината мотор и да свалиш единият радиатор. Тя е с два радиатора. За клапани да не говорим. Трябва сервиз. Само до карбураторите да стигнеш ти трябва сериозна разглобка на мотора. Доста е нагъчкан, като всеки японски мотор.
Хранителна система. Хонда - карбуратори. БМВ - инжекцион. Може би за това разхода е еднакъв въпреки сериозната разлика в кубатурите.
Возия. И двата мотоциклета возят меко и имат голям ход на окачването, което позволява каране по черни пътища без проблеми, но Хондата се задъхва, когато е натоварена с три куфара и двама човека поради по-слабият си двигател. БМВ не прави разлика, дали е натоварено, или празно само с водача от горе му. Върви и тегли по един и същи начин.
Максималната скорост на Африката е 170 км/час, а на БМВ 200 км/час. И двата мотоциклета ги вдигат спокойно тези скорости, и ги поддържат без проблеми дълго време.
Джанти със спици. При Хонда 21х17 предна-задна, а при БМВ 19х17, но Хонда е с вътрешни гуми, а на БМВ са така направени джантите, че са с безкамерни гуми въпреки спиците! В последно време много други фирми започнаха да копират това решение.
Хонда няма възможност за монтаж на АБС, подгряване на ръкохватките, или седалката. Стандартно не е предвидено. При БМВ това са опции. Тоест моторът излиза от завода стандартно без тях, но всичко по него е предвидено за монтаж на такива системи. Има съответните места, кутии, места за датчиците, индикатори и бутони по таблото.
БМВ стандартно има извод за жак 12V за включване на допълнителни консуматори и устройства. Хонда няма такива изводи.
БМВ стандартно е с централна стойка. При Хонда това е опция и трябва да се купува допълнително. Без нея не можеш да смазваш веригата, ако нямаш ойлер и не можеш да сваляш гумите, ако се наложи.
По отношение на частите. Части съм купувал от Бултрако за Хонда и от Камор-ауто за БМВ. И едните и другите са абсолютни кожодери, но частите са оригинални! Частите са скъпи и за Хонда и за БМВ!
Повече какво да пиша? Такива са фактите!
БМВ е по-добрия, по-бързият, по-удобния, по-мощния, по-ремонтнопригоденият, с по-просто устройство, по-тежкият, но по-стабилен мотор, а със същият разход на гориво...
« Последна редакция: юни 01, 2012, 09:48:01 am от ВладиЧ »

Неактивен Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2356
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #47 -: юни 01, 2012, 09:22:18 am »
И по какво точно се различава направата на маслен / въздушен филтър за БМВ или Мерцедес от тези за Фиат или Опел? Производителите и търговците просто спекулират с марките за да къртят повече пари. За Бога, братя, не купувайте скъпи коли! Да видим дали няма да им паднат цените. Същата работа е и с моторите. Въздушният филтър на моя е 4 пъти по-скъп от този на колата, а е с 2 пъти по-малка площ.
Може да не се различава, но точно това казах е, че има нисък клас коли, среден и висок. Името  определя цена в тези случаи !
За това всеки сам преценя дали е готов да дава много пари за поддръжка на БМВ или по-малко за поддръжката на опел.
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams

Неактивен Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2184
  • Излекуван работохолик.
  • Кара: Черна FZ1-N
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #48 -: юни 01, 2012, 09:57:21 am »
Bushman, сега да не почнеш да се разкайваш от избора си на x3-ката  :cheers:

Яд ме е да го гледам тоя самоходен курник, разкрачен... Още утре бих го бартеросал за RAV4 или Grand Vitara - на по-малко километри, по-икономична и по-нова. Ама Директорката се е влюбила в тоя автомат, не дава да спомена за ръчни скорости. Пък японците (незнайно защо) не комбинират дизелови двигатели с автоматична СК. Интересно - или бензинови автоматици, или дизели с ръчни скорости. Странна работа...

Сравнението между Хондата и БМВ-то е много интересно, явно Колегата говори от личен опит. Всичко е ясно, само един параметър незнайно защо е пропуснал - цената...
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!


Неактивен ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 451
  • Кара: BMW R1100GS
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #49 -: юни 01, 2012, 12:10:42 pm »
8000 лева купих Хондата през 2008 година със три куфара, оригинални ролбари, централна стойка и високо тунинг стъкло отпред. Продадох я миналата година юни месец за 6000 лева на 78 000 км.
БМВ-то го купих края на септември, началото на октомври миналата година на 60 000 км, за 6900 лева, пак с три куфара и оригинални ролбари.
И двата мотора са произведени през 1998 година, както вече писах.
Иначе нова Африка няма. Можело да се поръча според някои и щяла да струва, около 17 000 лева, ново БМВ, но вече  R 1200 GS в момента струва 26 000 лева. Няма начин по-хубавото да е по-евтино от по-лошото, или поне да са на една цена. Такъв филм няма! ;)

Неактивен Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2184
  • Излекуван работохолик.
  • Кара: Черна FZ1-N
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #50 -: юни 01, 2012, 12:47:10 pm »
...
Иначе нова Африка няма. Можело да се поръча според някои и щяла да струва, около 17 000 лева, ново БМВ, но вече  R 1200 GS в момента струва 26 000 лева. Няма начин по-хубавото да е по-евтино от по-лошото, или поне да са на една цена. Такъв филм няма! ;)

Естествено, качеството струва пари. Въпросът е какво РЕАЛНО получаваш за парите си? Не можем да сравняваме цените на стари мотори, защото те зависят от много фактори - моментно състояние на пазара, състояние на машината, умение да се пазариш, доколко си "на зор" и много други... Ако гледаме цените на новите машини (приемам на доверие написаните от теб) - какво излиза? Срещу близо 10 бона отгоре получаваш:

- по-удобна седалка;
- възможност са по-лесен ремонт и обслужване (това май важи само за боксерните мотоциклети, щото в колите им не м ожеш да бръкнеш, за смяна на въздушен филтър или подгревателна свещ ти трябват две висши, един ден свободен  и оборудван сервиз);
- възможност за монтаж на "екстри";
- централна стойка и букса за запалка;

И какво още? А, за малко да забравя - щастието да караш "баварец" = безценно!

Не се връзвай Колега, малко се заяждам, ама нали темата е такава - за чешене на езиците...
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

Неактивен ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 451
  • Кара: BMW R1100GS
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #51 -: юни 01, 2012, 01:55:43 pm »
Не е така. БМВ непрекъснато се опитват да го "бутнат" от пазара и непрекъснато някой производител обявява, че точно новият им модел е убиеца на БМВ-та, но нещо после не се получава...  ;)
Ямаха XTZ1200 Супертенере с кардан, джанти със спици, но с безкамерни гуми, пълна тежи 250 кила струва 29 000 лева. Поредният убиец на БМВ-та, който нищо не уби... Между другото БМВ R 1200 GS e вече 110 коня, но тежи 220 кг пълен, а АБС, тракшън, подгреви и т.н. вече са стандарт, а не опция. :D Хонда Кростурър 1200 4 цилиндъра V образен с кардан, джанти със спици, струва над 30 000 лева и тежи 270 кила. Дукати Мултистрада - 150 коня. Това си е шосеен мотор. Ляти джанти 17х17 със задна гума с размер 190 и цена 37 000 лева. Водят го ендуро и поредният убиец на БМВ... Смях... :D
Сузуки V-сторм 650 кубика. Ляти джанти, верига, около 210 кг пълен. Цена 19 000 лева. За 650 кубика и 67 коня толкова! Сузуки 1000 V-сторм вече е 98 коня, пак с верига и ляти джанти, но вече тежи 236 кг пълен и цената съответно е съвсем друга, а не 19 000 лева. Не я знам точно... И така нататък... ;)
« Последна редакция: юни 01, 2012, 01:59:32 pm от ВладиЧ »

Неактивен tomahouk

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 872
  • Кара: HONDA CBR 900 RR
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #52 -: юни 01, 2012, 09:58:27 pm »
Ако искате да ви се надървят п*****те  си купувайте BMW и то с дълготраен ефект  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Вижте какви седалки правят пък да не говорим за останалите части  :headbang: :headbang: :headbang: ;) ;) ;)

Неактивен ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 451
  • Кара: BMW R1100GS
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #53 -: юни 02, 2012, 07:18:07 am »
http://moto.bg/2012/05/03/american-sues-bmw-for-erection/
Прочетох тая тъпотия и не успях да разбрера, какво точно БМВ има вина в случая? Тук става въпрос за тунинг седалка на фирма Корбин, която тунингова седалки за всички мотоциклетни фирми. БМВ не излизат от завода стандартно със седалки на Корбин. Със същият "успех" въпросният идиот е можел да кара със седалка Корбин и Хонда, Ямаха, Сузики и т.н. какъвто мотоциклет се сетите. ;)

Неактивен Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2184
  • Излекуван работохолик.
  • Кара: Черна FZ1-N
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #54 -: юни 02, 2012, 12:27:45 pm »
Има логика да съди фирмата, човекът е пострадал не от седалката, а от вибрациите на въпросната редосеялка... Обаче сам си е виновен, никой не го е накарал на сила да се вози на Баварец, при това - цели 4 часа.

p.s. Имаше едни машини за ронене на кукуруз, ама забравих как се казват. Нещо такова:

« Последна редакция: юни 02, 2012, 12:30:09 pm от Bushman »
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

Неактивен Wild Hog

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 722
  • Кара: Kawasaki -> Yamaha
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #55 -: юни 02, 2012, 06:39:10 pm »
Темата стана интересна, особено за мен дето още нямам мотор (по ред причини, всички пътища водят към Дупница).
ВладиЧ, много аргументирани мнения и безценна информация за сравнението от първа ръка.  :notworthy:

Само да вметна:

1-вите два Дакар-а '79 и '80, когато състезанието не е било комерсиално, победител при моторите Yamaha XT500



После Ямаха като захапват за 10 години от 91 до 2000 г. 1 път победа за Каджива и 2 пъти за БМВ.  ;)

Сега ако не бяха милионите на Дитрих Матешиц(собственика на Ред Бул), вложени в родния КТМ и в привличането на двамата най-добри в "бранша", Ямаха щяха да мачкат отново (БМВ в момента участват с дъщерната Хускварна).
"suburban biker wannabe"

Неактивен ILHS

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 116
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #56 -: юни 02, 2012, 09:14:27 pm »
Тя тая новина е стара и май сме я коментирали в форума ама ако това наистина е той (Хенри Уулф)

според мен трябва да напише благодарствено писмо на БМВ и Корбин за
Цитат
ерекция, която не минава вече 20 месеца.
. Все пак тези  двете са големи "филии". От първа ръка знам че това да си в ерекция на някое публично място , като здравно заведение, училище, градски транспорт, кафе, е много гадно. Ама все си мисля че ако ги намаже тези "филийки", все ще му се начеше крастата, и ще му мине ( и без бъзе  :D)

п.с. Bushman-  разпитах за -
по нашия край( северозападния, и по конкретно Плевенския) му викат "Буачка". Не съм оперирал с такава машина( поради наличието на съвременна такава), ама изхождайки от това че си се сетил за нея ,като си прочел темата за вибрациите и пораждащата се от тях ерекция, ще си купя такава във случай че закъсам доста.  ;D ;D ;D.  Само ми обясни как действа. Натискаш ръчката  и ти става  :)?
« Последна редакция: юни 02, 2012, 09:16:16 pm от ILHS »
In the midnight hour she yell more, more, more  :downtown:

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8011
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #57 -: юни 04, 2012, 09:35:55 am »
Само да не вкараш "кочана" вътре, че ще пееш сопрано до края на живота  ;D ;D ;D
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 451
  • Кара: BMW R1100GS
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #58 -: юни 05, 2012, 11:32:03 am »
Тази тема не знам защо е пусната в разделя "лигня и спам". Може би поне в "общи" трябва да я преместят модераторите?

Ето ви едно много интересно филмче за обиколка на света с БМВ за 180 дни. Много професионално направен филм. Интересното е, че пича даже не е с БМВ Адвенчър, а със стандартно БМВ R 1200 GS. Приятно гледане!

http://www.dailymotion.com/video/x2cm4y_around-the-world_shortfilms

Неактивен Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2184
  • Излекуван работохолик.
  • Кара: Черна FZ1-N
Re: А кажете и за Баварците...
« Отговор #59 -: юни 05, 2012, 03:18:21 pm »
Ами защото за темата за Харлей-те беше тук, викам си - да "обсъдим" и  баварците покрай тях... Ако не е на място, местете я.

Аз пък гледах един филм, дето пак обикаляха с едни БМВ-та. На едното му заваряваха рамата някъде в Русия, ако съм запомнил правилно. Уж си беше обикновена рама от стоманени тръби, ама голям зор видяха с нея. Аз като си взех първия джип, една пачка "Вежен" отиде само по шасито и окачването, ама това нали е БМВ, така де... Сигурно рамата му не може да се заварява с обикновен електрожен в някое село по пътя. Това трябва да стане само във фирмен сервиз със специални електроди БМВ, които се поръчват в Дару Кар и се чака 3 седмици за доставка. А, и електроженът трябва да минал на TUV и да е одобрен от фирмата, иначе не става.
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!