Автор Тема: OILER handmade!  (Прочетена 114129 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен VENTO

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 918
  • Ремонт и обслужване на мотоциклети. 0878-725-667
    • Мото гараж.
OILER handmade!
« -: юни 26, 2012, 09:03:11 pm »
Нужни материали:Казанче за спирачна течност от ЛАДА (5лв.)
,
Шлаух от медицинска система
,
около метър (подарък или в аптеките за некое левче),
един тройник да обедини двата изхода от казанчето
, бензинов клапан от газова уредба 12лв.
,
жигльор за средни обороти
, тефлонова тръбичка (за човка).
« Последна редакция: септември 21, 2012, 07:37:20 am от VENTO »

Неактивен Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2356
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #1 -: юни 26, 2012, 09:12:43 pm »
Браво !!!
А ако нямаме толкова място къде да го сложим казанчето от лада?
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams

Неактивен VENTO

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 918
  • Ремонт и обслужване на мотоциклети. 0878-725-667
    • Мото гараж.
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #2 -: юни 26, 2012, 09:20:27 pm »
Не че аз нямам място... ендуро без място е като ... Наврях го в кутията на въздушния филтър, за да не го виждам и да не ме дразни. Няма начин да няма подходящо място. Още повече, не е задължаващо да е точно от ЛАДА. Казанче става и от биберон!!!

Неактивен VENTO

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 918
  • Ремонт и обслужване на мотоциклети. 0878-725-667
    • Мото гараж.
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #3 -: юни 26, 2012, 09:21:54 pm »
ЖИГЛЬОРА може да го видите на втората снимка, в тръбичката над клапана.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8266
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #4 -: юни 27, 2012, 12:38:51 pm »
А захранването на клапана къде го върза?
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2184
  • Излекуван работохолик.
  • Кара: Черна FZ1-N
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #5 -: юни 27, 2012, 12:59:09 pm »
А захранването на клапана къде го върза?

Сигурно клапанът отваря, катосе  даде мотора на контакт. И като го загаси - затваря. Не е трудно да се върже така, може и през отделно реле - да не товари контактния ключ излишно...
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

Неактивен d3x73r

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 220
  • Кара: Двойката...
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #6 -: юни 27, 2012, 01:04:17 pm »
туй ква му е целта в живота - да маже веригата?!?!?
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с л@йна по стената - чете се, но не е приятно

Неактивен Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2356
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #7 -: юни 27, 2012, 01:16:51 pm »
По принцип ойлерите които се продават как се връзват?
Когато е запален мотора тогава ли пускат масло и те?
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8266
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #8 -: юни 27, 2012, 01:18:06 pm »
Би трябвало. Иначе като го угасиш и ще продължава да капе. На мен мисълта ми беше къде хвана кабел от ключа.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

sith_of_darkness

  • Гост
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #9 -: юни 27, 2012, 03:10:16 pm »
Ойлер ала Сит  ;D



Не мислите за контакти, не мислите за натоварване, не мислите за течове  ;D

Останалото технически изпълнение е подобно е подобно на Вентовското.. Клапан и т.н..

В момента работя над нова версия електроника, която сама детеква с каква скорост се движи мотора и съответно регулира според това.
« Последна редакция: юни 27, 2012, 03:17:14 pm от sith_of_darkness »

Неактивен VENTO

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 918
  • Ремонт и обслужване на мотоциклети. 0878-725-667
    • Мото гараж.
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #10 -: юни 28, 2012, 11:23:50 am »
По принцип ойлерите които се продават как се връзват?
Когато е запален мотора тогава ли пускат масло и те?
Оригиналния или по-скоро заводското изпълнение, се задейства от вакуум. Взима се вакуум от щуцера за синхрон, казанчето е с вакуумна мембрана,. Щом запалиш, мембраната повдига клапанчето и почва да тече. Още никой не е измислил как да се спре (автоматично) теча на масло при спрял мотор (не изгасен а спрял). Това е възможно при електрическия клапан, с ЦК ключе. Или Сит да измайстори електроника за това!!! Сит?

Неактивен VENTO

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 918
  • Ремонт и обслужване на мотоциклети. 0878-725-667
    • Мото гараж.
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #11 -: юни 28, 2012, 11:26:32 am »
На мен мисълта ми беше къде хвана кабел от ключа.
Ми от там от където ключа прекъсва захранването. С пробната лампа ще го откриеш. Можеш и от фара да вземеш ток.

sith_of_darkness

  • Гост
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #12 -: юни 28, 2012, 12:22:24 pm »
Още никой не е измислил как да се спре (автоматично) теча на масло при спрял мотор (не изгасен а спрял). Това е възможно при електрическия клапан, с ЦК ключе. Или Сит да измайстори електроника за това!!! Сит?

Как да не съм измислил  :D :D .. То е елементарно.. Разработих електроника, която се връзва за + на бобината на двигателя (все едно на входа на оборотомера на тези с електро-механичен или електронен ) Електрониката следи оборотите на двигателя, като 'брои' импулсите на запалването, подобно на вакуумната система на заводстките ойлери и 'мисли' кога и колко да пуска масло в няколко степени. Идеята ми е за 4 степени, ако броим и 0-левата докато мотора е на място под дадени обороти...
Все още не съм го реализирам наяве, а само на схема... Но и това ще стане...
Докато още не е направено.. Давайте идеи за подобряването му ?

Има малък недостатък, че ще се нуждае от монтаж на някакво табло отпред с бутони и светлини за индикация.. Все пак ще трябва да се спира/пуска, да се избира ръчна или автоматична настройка и .т.н. И това ще е проблем за някой гол мотор или някое голо ендурце за гората. Аз съм го измислил с идея за моя мотор /туристически ендурце/ , която електроника няма да е само за ойлера, а с още благинки, следящи работата на мотора - запалване, волтаж, консумация на ел. енергия, възможни проблеми по електрото като цяло, но това си е само за моя вариант.. Естествено може ойлера да се направи независимо /отделно/ изцяло

Има и друг вариант.. Настройката да е ръчна на дебита на маслото /потенциометър на въпросното табло с врътка, но да има и детекване за минимални обороти и да прекъсва при работа на място, примерно под 2000 об... ?  Какво ще кажете, давайте идеи за алгоритъма на работа, а аз ще го схематизирам и и реализирам като отделя малко време ....
« Последна редакция: юни 28, 2012, 12:26:07 pm от sith_of_darkness »

Неактивен alien

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 265
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #13 -: юни 28, 2012, 02:04:08 pm »
Моя като цяло е същият, но съм използвал казанче за спирачната течност от "Нива." Мисля клапана да го вържа към габаритните светлини и така да се включва. Всичко много добре, но се оказа проблем с монтажа, на TDM няма почти никакво място под седалката и сега съм в шах как точно да го монтирам. 
yours can go fast... mine can go anywhere
                www.balkanmotoadv.com

Неактивен burkov

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 547
    • Безплатно българско списание за Автомобили :)
  • Кара: Honda VFR 800 VTEC
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #14 -: юни 28, 2012, 02:20:55 pm »
НЕ знам на нивата колко е голямо, но това изглежда доста компактно http://motobg.net/zcart/index.php?main_page=product_info&products_id=631

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8266
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #15 -: юни 28, 2012, 02:36:37 pm »
Ще се изпразва много бързо. Мааалко по-голямо ще е по-добре.
... на TDM няма почти никакво място под седалката и сега съм в шах как точно да го монтирам. 

Някъде покрай номера няма ли място  :-\
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2184
  • Излекуван работохолик.
  • Кара: Черна FZ1-N
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #16 -: юни 28, 2012, 02:58:23 pm »
За мен по-простият вариант винаги е за предпочитане. Може да се върже направо към запалването - щом работи двигателят - да капе. Кога и колко време ще ти работи моторът на място? Най-много за минута на някой светофар - ще капнат две капки излишни - голяма работа... Но ако искате да го "изпилите" съвсем точно - може да взима сигнал и от датчика за неутрала - щом двигателят работи и моторът е на скорост - да капе. Ако светне лампичката за "N" - да затваря клапана.

Абе не е ли по-лесно да забучиш една телчица в семеринга на предната зъбчатка? Като караш - оттам ще хвърля масло на веригата, колкото по-бързо - толкова повече, чиста работа...
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

Неактивен radd_KO

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 111
  • Кара: CBR 600F2
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #17 -: юни 28, 2012, 05:18:44 pm »
може да взима сигнал и от датчика за неутрала - щом двигателят работи и моторът е на скорост - да капе. Ако светне лампичката за "N" - да затваря клапана.

Абе не е ли по-лесно да забучиш една телчица в семеринга на предната зъбчатка? Като караш - оттам ще хвърля масло на веригата, колкото по-бързо - толкова повече, чиста работа...
:bravisimost:
А с двигателно масло ли? И колко трябва да капе?

Неактивен Teo-honda-fy

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 407
  • :)
  • Кара: honda cbr 600f4 '00
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #18 -: юни 28, 2012, 06:57:39 pm »
При кантар ще се увеличава смазването ;)
MotoGP, SBK & BSB  :)

Неактивен alien

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 265
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #19 -: юни 29, 2012, 09:59:16 am »
Ще се изпразва много бързо. Мааалко по-голямо ще е по-добре.
... на TDM няма почти никакво място под седалката и сега съм в шах как точно да го монтирам. 

Някъде покрай номера няма ли място  :-\

След като прочетох вчера темата се амбицирах, и с един приятел снощи се хванахме и той го направи  ;D

Покрай номера не е удачно защото казанчето се пада по-ниско от клапана и гравитацията в тоя случай не помага.
Натиках го под седалката плътно до задните светлини, както казах по-рано го вързах към габаритите. Плюс се оказа кранчето за регулиране на клапана, и реших да махна другото кранче по трасето. Оказа се не много добра идея, защото като угася мотора и всичкото масло от маркуча изтича под мотора. Неприятна гледка. Сложих го пак, и се надявам всичко да е Ок. Налял съм Valvoline ATF за автоматична скоростна кутия.
Утре ще пътувам до Русе за събора и в понеделник ще мога да споделя преки наблюдения.
Ако някой иска да види снимки как точно е станало мога да кача по-късно.
yours can go fast... mine can go anywhere
                www.balkanmotoadv.com