Нали ви написах, че ви е нужен и един жигльор!!! С него определяте дебита. Набутваш го в шлауха и .... те така.
Не лъж хората.. Не им е нужен... Нужно им е това...
Готово е.. Със засичане на оборотите на двигателя
http://dox.bg/files/dw?a=dadc455671 Започвам работа и над печатната платка, но тя е доста повече мъка.. Ще пусна ПДФ като е готова..
Едит:
Как работи...
2 бутона.. За Он/Офф на цялата система, втория е за ръчно постоянно пускане на клапана и заработва като все едно е без електроника /принудително/
една врътка за потенциометър, за центровка на паузите между 2 пускания на калапана.. от 40 до около 160 сек, което е достатъчен диапазон според експериментите ми.
Има тример на платката за центровка на времето за пускане на клапана и то вече зависи от системата.. Какво масло, какви маркучи и т.н... Затова се центрова един път и се отавя така след това.
3 индикатора.. Че е пусната системата, че има достатъчно обороти за да е активен ойлера, тези обороти подлежат на промяна/настройка. Има още един, който се задейства едновременно с клапана за да показва кога 'църка' ... Той ще премигва само от време на време и за време в зависимост от настройката, но до секунда макс/
Обстановката е тествана с казанче, клапана и гумени маркучи за бензин на всички центровки... Оставих го цяла нощ на 'стенд' да си виси и да работи, и така няколко нощи... Минималния дебит е около 20-30 грама за 8 часа.. Максималния е около 100-тина.. Всъщност това мерене /количество/ е на око.. Капеше в една чашка /капачка/ от спрей за вериги Хахахха.. Това звучи странно - тествам това, което ще замести спрея със самия спрей или поне част от него... Та на минималната настройка беше покрило дъното може би на 2-3 мм, а на максималната беше запълнило 1/3 за около 8 часа сън. Дебита като количество е перфектен и излезе точно толкова, колкото го бях сметнал.
Системата е напълно отворена, няма никакви стеснения или дозатори, калапана отваря за много кратко време /няколко капки пропуска/ и затваря обратно, тези капки си изтичат по тръбичките и капят по веригата, когато се спре ойлера няма почти никакво остатъчно капане / най-много няколко капки/ .. Центровката от потенциометъра на таблото е времето /междината/ между 2 пускания.
В момента с тези стойности ще се активира на около
1900 оборота...
Има малка уловка, когато мотора е на смукач и загрява ще се меша тази работа на място.. Ойлера ще трябва да пуска ръчно от бутона му, когато човека тръгне на път след загряването.
Оборотите за пускане и спиране съм го направил с известен хистерезис .. Пуска примерно от 1900 об. а спира като паднат на 1700, после тръгва пак на 1900 и така... Хистерезисния резистор е обозначен на схемата и търпи промяна при изисквания на ползвателя.
Сигнала за детекване се взима от + на бобината /между изхода на CDI и бобината/ , там обикновено е вързан и оборотомера, който има подобна верига за моята, а самия оборотомер е един волтметър /хората със старите кави знаят за какво иде реч
/
Печатната платка, която още не съм направил няма да е особено голяма, предполагам ще е малко по-малка от кутия цигари на размери /вероятно 2/3 от кутия цигари, а може и по-малко/