.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: OILER handmade!  (Прочетена 131507 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

VENTO

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 918
  • Ремонт и обслужване на мотоциклети. 0878-725-667
    • Мото гараж.
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #20 -: юни 29, 2012, 10:47:13 am »

Качвай снимките! Нека да има материал за мостра.
АТФ е рядко масло, ще изтича по тръбата след като е спрян клапана! Трябва нещо по-гъсто. М10Д е добро, пък и ефтино. Предлаганото масло в комплектите на СКОТОЙЛЕР е гъсто
Активен

Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2184
  • Кара: Черна FZ1-N
  • Излекуван работохолик.
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #21 -: юни 29, 2012, 10:53:07 am »

...
АТФ е рядко масло, ще изтича по тръбата след като е спрян клапана! Трябва нещо по-гъсто. М10Д е добро, пък и ефтино. Предлаганото масло в комплектите на СКОТОЙЛЕР е гъсто


Трансмисионно не става ли? Въпреки, че в моя Сървис мануал пише за смазване на веригата - двигателно масло:



Активен
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

alien

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 265
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #22 -: юни 29, 2012, 11:44:18 am »

...
АТФ е рядко масло, ще изтича по тръбата след като е спрян клапана! Трябва нещо по-гъсто. М10Д е добро, пък и ефтино. Предлаганото масло в комплектите на СКОТОЙЛЕР е гъсто


Трансмисионно не става ли? Въпреки, че в моя Сървис мануал пише за смазване на веригата - двигателно масло:




E те тва е точно трансмисионно дето съм го сложил.
Активен
yours can go fast... mine can go anywhere
                www.balkanmotoadv.com

Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2184
  • Кара: Черна FZ1-N
  • Излекуван работохолик.
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #23 -: юни 29, 2012, 12:25:11 pm »

Не, под "трансмисионно" имах предвид "диференциално". ATF-а е нещо съвсем различно.
Активен
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8430
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #24 -: юни 29, 2012, 12:56:07 pm »

Трансмисионното (диференциално) масло трябва да е по-гъсто от двигателното. Обаче трябва да се пробва какво сечение на тръбичките ще му е необходимо хем да изтича, хем да не капе много, когато е спрял моторът. А моят както вдига жеги, всичко ще трябва да е максимално назад. Поне място имам  ;D
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

alien

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 265
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #25 -: юни 29, 2012, 04:28:03 pm »

Вярно е това със сечението на маркучите.  Като ги избирах гледах да паснат на накрайниците на клапана, но се оказаха ненужно дебели ( Ф4mm )  В понеделник мисля да сменя с по-тънък само последния маркуч от контролното кранче до иглата.
Активен
yours can go fast... mine can go anywhere
                www.balkanmotoadv.com

VENTO

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 918
  • Ремонт и обслужване на мотоциклети. 0878-725-667
    • Мото гараж.
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #26 -: юни 29, 2012, 08:32:28 pm »

Нали ви написах, че ви е нужен и един жигльор!!! С него определяте дебита. Набутваш го в шлауха и .... те така.
Активен

sith_of_darkness

  • Гост
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #27 -: юни 29, 2012, 09:13:00 pm »

Нали ви написах, че ви е нужен и един жигльор!!! С него определяте дебита. Набутваш го в шлауха и .... те така.


Не лъж хората.. Не им е нужен... Нужно им е това...
Готово е.. Със засичане на оборотите на двигателя  ;)



http://dox.bg/files/dw?a=dadc455671

Започвам работа и над печатната платка, но тя е доста повече мъка.. Ще пусна ПДФ като е готова..

Едит:

Как работи...
2 бутона.. За Он/Офф на цялата система, втория е за ръчно постоянно пускане на клапана и заработва като все едно е без електроника /принудително/
една врътка за потенциометър, за центровка на паузите между 2 пускания на калапана.. от 40 до около 160 сек, което е достатъчен диапазон според експериментите ми.
Има тример на платката за центровка на времето за пускане на клапана и то вече зависи от системата.. Какво масло, какви маркучи и т.н... Затова се центрова един път и се отавя така след това.
3 индикатора.. Че е пусната системата, че има достатъчно обороти за да е активен ойлера, тези обороти подлежат на промяна/настройка.  Има още един, който се задейства едновременно с клапана за да показва кога 'църка' ... Той ще премигва само от време на време и за време в зависимост от настройката, но до секунда макс/

Обстановката е тествана с казанче, клапана и гумени маркучи за бензин на всички центровки... Оставих го цяла нощ на 'стенд' да си виси и да работи, и така няколко нощи... Минималния дебит е около 20-30 грама за 8 часа.. Максималния е около 100-тина.. Всъщност това мерене /количество/ е на око.. Капеше в една чашка /капачка/ от спрей за вериги Хахахха.. Това звучи странно - тествам това, което ще замести спрея със самия спрей или поне част от него... Та на минималната настройка беше покрило дъното може би на 2-3 мм, а на максималната беше запълнило 1/3 за около 8 часа сън. Дебита като количество е перфектен и излезе точно толкова, колкото го бях сметнал.

Системата е напълно отворена, няма никакви стеснения или дозатори, калапана отваря за много кратко време /няколко капки пропуска/ и затваря обратно, тези капки си изтичат по тръбичките и капят по веригата, когато се спре ойлера няма почти никакво остатъчно капане / най-много няколко капки/ .. Центровката от потенциометъра на таблото е времето /междината/ между 2 пускания.

В момента с тези стойности ще се активира на около 1900 оборота...
Има малка уловка, когато мотора е на смукач и загрява ще се меша тази работа на място.. Ойлера ще трябва да пуска ръчно от бутона му, когато човека тръгне на път след загряването.
Оборотите за пускане и спиране съм го направил с известен хистерезис .. Пуска примерно от 1900 об. а спира като паднат на 1700, после тръгва пак на 1900 и така...  Хистерезисния резистор е обозначен на схемата и търпи промяна при изисквания на ползвателя.

Сигнала за детекване се взима от + на бобината /между изхода на CDI и бобината/ , там обикновено е вързан и оборотомера, който има подобна верига за моята, а самия оборотомер е един волтметър /хората със старите кави знаят за какво иде реч  :headbang: /

Печатната платка, която още не съм направил няма да е особено голяма, предполагам ще е малко по-малка от кутия цигари на размери /вероятно 2/3 от кутия цигари, а може и по-малко/


« Последна редакция: юни 30, 2012, 10:19:16 am от sith_of_darkness »
Активен

Torq

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 308
  • Кара: BMW F800S
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #28 -: юни 29, 2012, 11:22:54 pm »

Гоуем си! Респект  :headbang:
Активен
Цитат на: waleto
Помагайте!Ако не можете или не искате,не пречете!

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8430
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #29 -: юни 30, 2012, 09:10:03 pm »

 :notworthy: :notworthy: :notworthy: Предполагам, че като сглобя механичната част на системата, тази електроника няма да е проблем да се донади към клапана. Остава да споделиш някаква цена и ще има ли за всички желаещи. Че едва ли тази схема ще види бял свят изпод ръцете ми  ;D ;D
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

sith_of_darkness

  • Гост
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #30 -: юли 01, 2012, 09:15:02 am »

Не съм имал за идея да ги произвеждам в серийно производство, а всеки да си направи сам ако иска. Самата платка е лесна, но оформлението за всеки мотор ще е тотално различно. По моторите няма много място и има много варианти. Но ако желает все пак.. Аз съм насреща  ;D ;D
Активен

OBI_1

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 596
  • Кара: Kawasaki GPZ500S Ninja Kawasaki ZX-9R Ninja Kawasaki ZXR 750 Ninja Kawasaki ZR-7
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #31 -: юли 01, 2012, 01:16:00 pm »

Благодаря, за споделения материал. Май никой досега не си е направил труда да си снима системата и сподели с подробности! Да попитам, може ли да се ползва старо двигателно масло от кола или мотор, има ли нещо лошо да ползвам такова?
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8430
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #32 -: юли 01, 2012, 01:29:20 pm »

Някои го правят. Но има известна доза риск от съкращаване на живота на веригата, понеже използваното масло е загубило голяма част от качествата си и освен това не е изключено да съдържа метални частици от износването на двигателя. Последното едва ли е голям проблем, понеже "стружките" ще са микроскопични. Ама пък от друга страна като се замисля по моята що видими камъчета бяха полепнали, докато ползвах тефлоновия спрей ...
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

alien

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 265
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #33 -: юли 02, 2012, 04:48:08 pm »

Е това е моето творение:


(снимката би трябвало да е хоризонтално завъртяна на 90градуса, недоглеждане при ъплоада)


Това е "контролно кранче" с което ръчно трябва да се регулира дебита



И това вече е завършека на системата при венеца
Активен
yours can go fast... mine can go anywhere
                www.balkanmotoadv.com

VENTO

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 918
  • Ремонт и обслужване на мотоциклети. 0878-725-667
    • Мото гараж.
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #34 -: юли 04, 2012, 09:19:32 pm »

Кажи, колко парички счупи за всичките джаджи?
Активен

alien

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 265
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #35 -: юли 05, 2012, 11:01:47 am »

Кажи, колко парички счупи за всичките джаджи?

Казанчето - 3,60 лв.
Релето - 20 лв.
Бушона - около 2 лв. Непомня точно.
Маркучи - около 2-3 лв.
Другите дреболии (кабелни превръзки, кабелни обувки) си ги имах.

Абе, смятай 30 лв. всичко.
Активен
yours can go fast... mine can go anywhere
                www.balkanmotoadv.com

VENTO

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 918
  • Ремонт и обслужване на мотоциклети. 0878-725-667
    • Мото гараж.
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #36 -: юли 06, 2012, 07:54:09 am »

А така! За какво да се дават 230? Хем си чешаш крастата да си направиш нещо сам, хем си имаш ойлер който върши същата работа! Евалата!!!
Аз от моя "ойлер" съм доволен.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8430
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #37 -: август 04, 2012, 03:48:22 pm »

Така, за около 30 лв., като голяма част от закупеното остана неизползвано, и моят старец се сдоби с мазилно устройство на веригата. Гъзурчих се няколко часа пред блока и резултатът не е много "купешки", ама поне ще изпробвам ефекта от автоматичното мазане.

Та ето и малко снимков материал:
http://ivchotr.snimka.bg/motorcycles/oiler.693512.28007582
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8430
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #38 -: август 04, 2012, 03:59:03 pm »

Нещо не ми дава да качвам снимки директно от компа  :violent:
Имах намерение да пусна два щуцера от двете страни на задната зъбчатка, обаче се оказа, че вътрешният маркуч не мога да го настроя да не се клати. Тъй като рискувах някъде да подскочи и да се навре между зъбчатката и веригата, засега съм го отстранил. Имаше доработки в движение, най-вече заради невъзможността да настроя повече време между капките. Ползвах едно от кранчетата на системите за вливания - онези с колелцата, които притискат маркучите. Не ми изглежда много надеждно, но ще го пробвам и ще дам резултат след някой и друг ден.
В момента периодът от капка до капка е около 8 до 10 сек. Това много ли е, малко ли е?
Ето и едно клипче с резултата:


http://www.youtube.com/watch?v=68wp0f2n0Xc&feature=youtu.be
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

nik1234

  • Full Member
  • ***
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 97
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #39 -: август 04, 2012, 04:29:42 pm »

Браво, добре се е получило, от къде си хванал захранването за магнитния клапан! :bravisimost:
Активен
 

Страницата е създадена за 0.243 секунди с 26 запитвания.