Автор Тема: OILER handmade!  (Прочетена 103418 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8190
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #40 -: август 04, 2012, 06:18:59 pm »
Ами намерих някакъв кабел от купчината такива покрай реле-регулатора, който получаваше "+" при даден контакт и там хванах плюса на клапана. Минуса го вързах за най-близката маса (оказа се най-лесно за единия болт, който придържа РР за рамата).
Системата работи. Току-що се връщам от едно 20 километрово разкарване за проба. Резултат:
1. Веригата се е поомазала, като зъбчатката чак стоеше мокра като го оставих на паркинга.
2. Определено хвърля капки масло напред, понеже забелязах такива върху предпазителя на веригата. Това няма да се хареса много на жената, понеже се вози отзад  ;D и понякога се барва с бели панталони. Ще трябва да свиква, като се има предвид, че скоро трябва да завършва курса за кат. А и се очертава да си кара свой мотор  ;D ;D Без значение, явно ще трябва да търся начин да намаля дебита.
3. От някоя от снадките, до които се наложи да прибегна при монтажа, прокапва масло. Ще трябва да се дооправя, но за тази седмица се мърлях предостатъчно, така че остава за другата.
4. Оцапах си бялата тениска в степенките на един чопър, докато се гъзурчих да сваля анамнезата по горните точки  ;D

Някой да сподели през колко секунди е добре да пуска капка, че да не прекалява с мазането, респективно с мятането на масла по мен и пасажера.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен VENTO

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 918
  • Ремонт и обслужване на мотоциклети. 0878-725-667
    • Мото гараж.
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #41 -: август 05, 2012, 04:28:38 am »
Браво, добре си го направил!!! :cheers: На около 30+ сек. да капе по капка.
И при мен е на по-често, но го пускам и спирам ръчно. По моя преценка. Опитвах с различна гъстота масла, но няма голяма разлика в дебита. За това, едно ЦеКа ключе оправи нещата.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8190
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #42 -: август 05, 2012, 11:02:15 am »
Благодаря. Честно казано можеше доста по-добре да се получи, ама аз гонех краен резултат без да държа много на външния вид. Имам няколко свински опашки на задния шарнир и стои малко като превързан ветеран  ;D. Значи с тези 30+ секунди ще бера ядове, освен ако този винт на бензиновия клапан не е и той за регулиране на дебита. Ама не се сетих да го пробвам  :violent:

http://media.snimka.bg/s1/0882/028007587.jpg?r=0
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен VENTO

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 918
  • Ремонт и обслужване на мотоциклети. 0878-725-667
    • Мото гараж.
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #43 -: август 06, 2012, 08:37:57 am »
Не, той за аварийно спиране! От там не става да се регулира, пробвах.

sith_of_darkness

  • Гост
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #44 -: август 06, 2012, 02:18:45 pm »
Хора, промених стария си проект... Вече няма ръчно регулиране, само си прави всичко със 3-4 степени на дебит на масълцето... Пригоден за стар мотор без електронен километраж...
Само, че съм доста зает и работата по него съм я зарязал.. Дано успея да направя няколко бройки да ги тествате...

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8190
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #45 -: август 06, 2012, 02:23:15 pm »
Вчера не бях карал, а тази сутрин под щуцера (респективно задната зъбчатка) имаше петно от масло, не много голямо, но по част от маркуча такова липсваше и имаше тук-там мехури въздух. До работа - около 12 км, масло въобще не прокапа. Явно има бъг в системата  ;D Ще се доизкосурява май  :-\
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

sith_of_darkness

  • Гост
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #46 -: август 06, 2012, 02:40:15 pm »
Ако няма електроника винаги ще е така. Петно има, защото дори и като спреш мотора в системата има малко масълце и си докапва, при моята система няма такова нещо, защото пуска само няколко капки, когато е нужно..  :P :P :P

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8190
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #47 -: август 06, 2012, 02:47:01 pm »
Ами айде давай да пробваме. Обаче пак остава въпросът, кое задържа маслото в маркуча, за да не го дръпне гравитацията. Май последният отвор трябва да е по-малък. Щото, макар и съвсем прост, нашият вариант пак е с клапан и маркуч след него. Дали ще цъка с електроника или не, маслото в маркуча ще си стои там до следващия тласък. Аз ще взема да подменя целия маркуч, че сега съм му направил няколко снадки и не е изключено от там да смуче въздух и така да бърка работата. Иначе физиката по въпроса е проста - от едната страна няма ли допир до атмосферата, от другата не би трябвало да капе. Това с вода става, че с масло ли няма.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

sith_of_darkness

  • Гост
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #48 -: август 06, 2012, 03:28:39 pm »
Не е вярно, тествах го...
При мен: .. Клапана отваря за горе-долу 0.3-0.9 секунди, достатъчно да преминат няколко капки и пак се затваря клапана /това се настройва спрямо системата и вискозитета на маслото/ и тези капки си се стичат сами по маркучите и си изкапват по веригата.. Когато електрониката пресметне, че е дошъл ред за нов цикъл на капане, отваря пак за същото време и нови капки политат надолу. Електрониката съм я направил да пресмята колко да паузата между 2 капания, това ще зависи от скоростта с която се движиш, съответно при висока скорост ще капе през 40-50 сек някъде, на малката степен през около 3 минути и така сам ще си регулира.
Няма остатъчно капане, защото дори и да се спре точно, когато е капнало, то няма да се разтече по-далеч от веригата. Само няколко капки са все пак..

При вашата система целия маркуч е пълен с масло след клапана и докато не изтече - няма спирка. Това може да са 20-30 грама, ама не са 2-3 капки като при мен...

Вие решете, кое е по-доброто решение..


Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8190
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #49 -: август 06, 2012, 09:18:42 pm »
При теб с каква дължина е маркучът след клапана и право надолу ли се спуска. Щото при мен има около 50 см почти хоризонтален ход и ако не е пълен маркучът, няма капане върху веригата. В момента моят действително гълта въздух отнякъде и капе когато му скимне. И така системата сама си се регулира  ;D ;D Поне веригата е омазана.
Иначе твоята система е примамлива, па макар и да е с пълен маркуч, При всяко положение новите капки ще оказват натиск на обема пред тях през секундите, които там си изчислява електрониката и в края на краищата през щуцера ще падат определените капки. Стига да не смуче въздух. При мен двигателят вдига градуси около и над 120 по Целзий и тази вечер установих, че е омаслен и щуцерът на казанчето, където е снадено началото на маркуча. Явно се разширява от жегата, а е с доста малък диаметър и няма толкова малка скоба  :( та съм го стегнал със свинска опашка. Ще има преработка през почивните дни.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен VENTO

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 918
  • Ремонт и обслужване на мотоциклети. 0878-725-667
    • Мото гараж.
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #50 -: август 07, 2012, 10:11:08 pm »
Не четох всичко, че ме болят очите, но разбрах, че имаш теч след като е затворил клапана. Ела да пием по НЕЩО и да ти дам накрайник, защото твоя явно смуче въздух. Тефлонова тръбичка с малък диаметър. Ще ти покажа как да си я моделираш. Стеф, ще искам а пробвам от твоите изобретения!

sith_of_darkness

  • Гост
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #51 -: август 08, 2012, 01:37:14 pm »
В момента правя ремонт в нас, дълъг и мъчителен ! .. Цялото ми ел. оборудване за проектиране и производство на платки ми е в кашони и прибрано на топло.. Не знам кога ще мога да ги направя... А иначе тоя ремонт ми е и за преоборудване в тази насока..  :headbang:


Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8190
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #52 -: август 08, 2012, 02:56:53 pm »
...защото твоя явно смуче въздух...

:friends:  :friends:
И аз до тоя извод стигнах. Ще видя накъде ще тръгнат нещата събота и неделя и може да се обадя.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8190
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #53 -: септември 06, 2012, 06:54:00 pm »
Такаааа, подмених значи днес голямата част от маркуча след клапана, дето първия път го бях надил на амнайсе места и добавих кранче. Намерих го в мосю Бриколаж. С негова помощ докарах интервал между капките от минута и малко.Ще има сега известно време пробване и донастройка на капката. Само тази ярката врътка дано не предизвиква желание у дечурлигата да я барат, че ще падат настройки често - често  ;D ;D

http://media.snimka.bg/s1/1045/028334015.jpg?r=0
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен koceeeii

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 103
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #54 -: септември 06, 2012, 08:08:13 pm »
И аз ще си направя, но смятам отдоло на венеца да сложа това
http://www.motorco.biz/catalog/product_info.php?cPath=175_77&products_id=44636
Много добри идейки. :bravisimost: :cheers:

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8190
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #55 -: септември 06, 2012, 09:18:24 pm »
И аз бях решил първоначално да го направя с мазане от двете страни, обаче се появи опасение, че системата може да попадне между венеца и веригата и се отказах. И от едната страна е достатъчно добре. Маслото така или иначе се стича по венеца и се разпределя по веригата. Ама нищо не пречи да се пробва и това. Все пак е правено във фирма, не пред блока  ;D
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен VENTO

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 918
  • Ремонт и обслужване на мотоциклети. 0878-725-667
    • Мото гараж.
Re: Ойлер handmade!
« Отговор #56 -: септември 06, 2012, 09:22:48 pm »
Пробвах! Ефекта е същият. Само че го направих от тройник и два шлауха с тел вътре за по-лесно моделиране на профила. Честно казано, не намерих някаква разлика. Сега пак съм с един накрайник и веригата е чиста и мазна.

Неактивен soadfan

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1220
    • Ъ?
  • Кара: F шестнай... две :D
Re: OILER handmade!
« Отговор #57 -: декември 15, 2012, 06:22:22 am »
Имам един въпрос. При положение, че производителя не е предвидил "масльонка" и ти казва, че веригата се смазва през еди колко си пробег, нужно ли е да си правиш автоматичен или е достатъчно ръчен с кранче? Пускаш го за десетина минути после като поизсъхне веригата пак и така - в смисъл такъв, че един волтметър мога да си вържа (захранване - клема 15 и електроди за замерване към акумулатора) ама да си направя сам електронен блок за управление на клапана...



Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8190
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: OILER handmade!
« Отговор #58 -: декември 15, 2012, 09:44:22 am »
Въпросът ти е основателен и със сигурност не си си го задавал само ти. Ако се информираш колко струва такова устройство в магазините, при това чисто механично, ще забележиш, че цената хич не му е малка. Например ето нещо на промоция ЦЪК Както съм забелязал, екстра от подобен род поставена от производителя, се оскъпява няколко пъти, което пък вдига цената на возилото. Освен това ойлерът ти спестява необходимостта да се занимаваш с почистването на веригата, тъй като производителят освен че препоръчва същата да се смазва през определен пробег, препоръчва преди това и да се почиства. А за почистването и се отделят едни пари за разните му там химии. И сега представи си случай да тръгнеш някъде на по-дълго пътуване, колко пъти трябва да запряташ ръкави и да се мърляш с тези необходими операции, ако искаш веригата ти да се запази здрава по-дълго време.
Ойлерът те избавя от тези задължения. Единствено трябва да му доливаш казанчето с масло. Особено е полезен при каране в по-запрашена среда, понеже маслото мие веригата и не позволява полепването по нея на песъчинки, прахоляци и т.н., които стават добър абразив, ако не се отмиват.
Май това е накратко положението  ;D ;D ;D
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен soadfan

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1220
    • Ъ?
  • Кара: F шестнай... две :D
Re: OILER handmade!
« Отговор #59 -: декември 15, 2012, 10:11:45 am »
Въпросът ти е основателен и със сигурност не си си го задавал само ти. Ако се информираш колко струва такова устройство в магазините, при това чисто механично, ще забележиш, че цената хич не му е малка. Например ето нещо на промоция ЦЪК Както съм забелязал, екстра от подобен род поставена от производителя, се оскъпява няколко пъти, което пък вдига цената на возилото. Освен това ойлерът ти спестява необходимостта да се занимаваш с почистването на веригата, тъй като производителят освен че препоръчва същата да се смазва през определен пробег, препоръчва преди това и да се почиства. А за почистването и се отделят едни пари за разните му там химии. И сега представи си случай да тръгнеш някъде на по-дълго пътуване, колко пъти трябва да запряташ ръкави и да се мърляш с тези необходими операции, ако искаш веригата ти да се запази здрава по-дълго време.
Ойлерът те избавя от тези задължения. Единствено трябва да му доливаш казанчето с масло. Особено е полезен при каране в по-запрашена среда, понеже маслото мие веригата и не позволява полепването по нея на песъчинки, прахоляци и т.н., които стават добър абразив, ако не се отмиват.
Май това е накратко положението  ;D ;D ;D


т.е. предимството на автоматичния е единствено, че е автоматичен. Щото мога примерно маркуче със кранче от медицинска система и някъв контейнер там. Преди каране го пускам да поприкапва и после си го спирам? Щото в такъв случай говорим за някви много къси пари, а иначе може и ТОВА за стотина лв по-малко от твоето предложение?