.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: OILER handmade!  (Прочетена 128645 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

mv.angel

  • Full Member
  • ***
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 63
  • Кара: Honda Hornet CB600F
Re: OILER handmade!
« Отговор #80 -: декември 22, 2013, 01:48:15 pm »

Здравейте на всички,

Някой успя ли да направи система с електронната регулация? Интересувам се да закупя управлението! Моле съобщения на лични или тел за контакт.

благодаря.
Активен

mv.angel

  • Full Member
  • ***
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 63
  • Кара: Honda Hornet CB600F
Re: OILER handmade!
« Отговор #81 -: декември 25, 2013, 09:45:29 pm »

Някой пробвал ли е с ПИР с реле и таймер за време? Да се сложи например под опашката и при движение да пуска релето за колкото се настрои, от 20сек то 2мин а при спиране, например на светофар или работа на място, да спира съответният клапан?
нещо такова:
http://vikiwat.com/pasiven-infrared-senzor-za-dvijenie-lx-m15.html
или подобно

систамата ще е нещо такова:
Резервоар (бутилка от шампоан например...), снадка от магазин за акраристика, силиконов маркуч акваристика, ел. клапан от газова, управление от релето (което играе ролята на дозатор), комплекп за система от аптека, там има две игли, мостов кабел 50см за укрепване на иглите, свински опашки за закрепване

За мераклии може да се добави вместо ел. клапан помпичка пак от акваристиката, или от помпа за чистачки (стъклоумивателно) за автомобил за 10ина лв. При движение, ПИР датчика пуска помпата за няколко секунди. Така системата става независима от външната температура и от монтажните наклони.

Цена: към 30лв + 10лв за помпичката.

весела коледа!
Активен

burkov

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 547
  • Кара: Honda VFR 800 VTEC
    • Безплатно българско списание за Автомобили :)
Re: OILER handmade!
« Отговор #82 -: декември 25, 2013, 10:11:21 pm »

Аз и много точен дозатор/помпа си намерих, но нямам реле за време...
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8412
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: OILER handmade!
« Отговор #83 -: декември 26, 2013, 12:14:24 am »

Един колега - Sith_of_darknes, беше направил електроника. Даже някъде из темите имаше обяснения. Трябваше да пуска капките според оборотите. Обаче някъде изчезна този човек  :-\
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: OILER handmade!
« Отговор #84 -: декември 26, 2013, 07:38:26 pm »

PIR няма смисъл, защото работи с инфраред, тоест топлина. Мисля, че ще стане идеално с един датчик с ХАЛ ефект или по-просто казано магнитен датчик (същия принцип, по който работи скоростомера на велосипеда). Само трябва малък магнит на джантата. Дори може да се вземе готово целия кабел с датчика и магнита от колело. Според мен обаче електроники за това са излишни. Все си мисля, че ойлер работещ на вибрация или друг механичен дразнител ще е най-ефикасен, прост и лесен за поддръжка. Не виждам смисъл от ойлер контролиран от оборотите на двигателя, защото това значи, че на светофара ако се забавиш ще изтече доста масло за нищо.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8412
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: OILER handmade!
« Отговор #85 -: декември 26, 2013, 09:11:49 pm »

Ми че то на светофар оборотите са най-ниски, което ще рече че там ще са най на рядко капките. Ако на празен ход пуска по капка на 60 секунди, на светофар ще пусне най-много 3 - 4 капки. Голям разход, значи  ;) като цяло и аз не виждам смисъл от управление на капките според оборотите. Ама човекът го беше разработил.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Tayfun

  • Sr. Member
  • ****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 121
Re: OILER handmade!
« Отговор #86 -: февруари 24, 2014, 05:36:33 pm »

Привет, колеги! И аз реших да монтирам ойлер-самоделка на F 4-ката. Разположих елементите на удачни и удобни места по мотора. Сега остава връзването им. Маслената магистрала е лесна. Притеснява ме само електрическото връзване на електомагнития клапан(от газова на автомобил е). Четох някъде, че колеги съобщават за проблеми в ел. инсталацията по моторите след връзване на такива клапани, в т.ч. и изгорели реле-регулатори на напрежението. Моля, ако някой има подобен опит или коментар, да сподели.
Активен

burkov

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 547
  • Кара: Honda VFR 800 VTEC
    • Безплатно българско списание за Автомобили :)
Re: OILER handmade!
« Отговор #87 -: февруари 24, 2014, 06:09:07 pm »

Пусни го с реле и забравяш
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8412
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: OILER handmade!
« Отговор #88 -: февруари 24, 2014, 07:25:59 pm »

Или му сложи предпазител поне.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Tayfun

  • Sr. Member
  • ****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 121
Re: OILER handmade!
« Отговор #89 -: февруари 24, 2014, 08:42:37 pm »

Благодаря за препоръките! Реле ще монтирам и предпазител-също. Даже и едно ключе, което да прекъсва захранването, мисля да сложа. Като намеря време за да довърша нещата, ще направя и снимки на сътвореното. 
Активен

soadfan

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1220
  • Кара: F шестнай... две :D
    • Ъ?
Re: OILER handmade!
« Отговор #90 -: февруари 25, 2014, 05:06:15 am »

Благодаря за препоръките! Реле ще монтирам и предпазител-също. Даже и едно ключе, което да прекъсва захранването, мисля да сложа. Като намеря време за да довърша нещата, ще направя и снимки на сътвореното.

Аз моето реле, контролиращата верига я управлява габаритите.
Активен


Tayfun

  • Sr. Member
  • ****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 121
Re: OILER handmade!
« Отговор #91 -: февруари 25, 2014, 09:11:14 pm »

Днес имах възможност да обсъдя въпроса с евентуални проблеми по ел.инсталацията на мотора след монтиране на електромагнитен клапан с приятел, който е специалист в областта на електрониката и той каза, че е напълно възможно да се очакват такива проблеми, ако не се спазят някой изисквания при подобен монтаж. Без да изпадам в подробности, той препоръчва при връзването на електрическия клапан, задължително да се монтира и диод. Примерни стойности 1000V 1 A. 
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8412
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: OILER handmade!
« Отговор #92 -: февруари 25, 2014, 10:54:58 pm »

И какви проблеми могат да се очакват от един клапан?
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Tayfun

  • Sr. Member
  • ****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 121
Re: OILER handmade!
« Отговор #93 -: февруари 25, 2014, 11:23:13 pm »

Колега, повод да поставя въпроса беше въпросният коментар, който прочетох в един друг форум. Копирам го директно:
"Мазане на верига.
Да попитам и аз,някой(от хората с правените ойлери) сблъскал ли се със следния проблем.Когато ойлера се отваря с електромагнитен клапан (от газова уредба от автомобил)да се получават някакви аномалии.Примерно да пада тока в акумулатора(когато си реши той),да изгори реле за зареждане и т.н.
Питам защото на три различни мотора се получиха страни неща след монтажа на ойлер.
Първо Сузуки ДР 650 РС,след монтаж на ойлер,(калпана е закачен към задния габарит) изгоря реле за зареждане.После Каджива Навигатор акумулатора започва да си пада точно когато си иска,задния габарит гори постояно(има си бушон).След изключването на клапана всичко престава.
И последно КТМ 640 Адвенчър(клапана е закачен на мястото на предният габарит) за една година два акумулатора просто дават на късо.Акумулаторите са Магнети Марели.
Един колега ми обяснява,че имало много голям ток който се натрупва в клапана и при разряда дава проблем.Не съм сигурен че го предавам правилно,аз съм на вие с тока.
Та дали и на други се е случвало или просто гадно съвпадение."
« Последна редакция: февруари 25, 2014, 11:26:06 pm от Tayfun »
Активен

soadfan

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1220
  • Кара: F шестнай... две :D
    • Ъ?
Re: OILER handmade!
« Отговор #94 -: февруари 26, 2014, 06:07:52 am »

Както казах, моя е през реле, което се управлява от габарита. На това реле съм накачил всички афтър маркет консуматори, не само клапана (вкл. и 12В вентилатор от ПЦ над реле-регулатора) и нямам проблем, за сега.  То ако имаше проблем, колите как щяха да ги поддържат тия клапани  (че даже и по два един за бензина, един за газта) ?
Активен


ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8412
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: OILER handmade!
« Отговор #95 -: февруари 26, 2014, 11:30:54 am »

Колега, повод да поставя въпроса беше въпросният коментар, който прочетох в един друг форум...


Моят клапан е вързан за кабел, на който идва "+" когато е даден контакт. Никакъв спомен нямам къде отива кабелът - просто дадох на контакт и с мултицета си избрах кабел, който се захранва след контакта. До сега проблеми не съм имал. Не виждам и причина да се появяват. Клапанът в същността си е електромагнит, който се задейства при подаване на напрежение и се изключва при отнемане на напрежението. Аз си взех възможно най-малкия клапан предвид малкото място, на което трябваше да го монтирам. Като консуматор обаче едва ли е много по-различен от всички други консуматори, които могат да се включват допълнително по мотора. Защо на колегите ти с клапаните, вързани към габаритите, са им горели последните, мога само да предполагам. Ако са направили последователно свързване - може това да е в основата на проблема.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Tayfun

  • Sr. Member
  • ****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 121
Re: OILER handmade!
« Отговор #96 -: февруари 26, 2014, 02:08:05 pm »

Благодаря за коментарите, колеги! Радвам се, че споделихте опит и че Вашите машинки работят добре с директно връзване на клапана. В моя случай реших да взема  (+) от габарита на задния стоп, да го прекарам през ЦК ключе и да захраня бубинката на клапана  връзвайки и един диод (примерно този:1 N 4007) с катода към (+), а анода към (-). В най-лошия случай този диод няма какво да навреди - точно обратно. В много релета фабрично са заложени диоди.
Активен

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: OILER handmade!
« Отговор #97 -: февруари 26, 2014, 08:32:21 pm »

Колеги, аз намерих друг начин за закичване на разни ел. консуматори по мотора. Без да се реже нищо. Сглобих това:
http://i971.photobucket.com/albums/ae198/aniobash/20140226_201829.jpg
размера на платката е 4х6см (побира се в шепата). Освен релето има компаратор и разни други елементи. Връзва се директно за клемите на акумулатора. С отвертка се регулира на колко волта да "запали" и да включи релето. Когато мотора ми е изгасен волтажа е около 12.5 волта. Като го запаля алтернатора го вдига на над 13 (не съм мерил колко точно).
Закачам го на акумулатора и въртя регулатора докато изгасне лед-а и съм готов. После като запаля релето се включва. Избрал съм малко реле (5А), но на мен ми трябва за малки неща. Подготвил съм си и едно 40 амперово ако реша да прекарам светлините от там, защото малко ме дразни, че са постоянно включени.
Тая кутийка не мога да реша още къде и как да я закрепя под седалката. И какви точно терминали да изведа от платката, за да ми е лесно да закачам разни работи за тока. Приемам предложения :)
Активен

http

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 44
  • Кара: те
Re: OILER handmade!
« Отговор #98 -: февруари 27, 2014, 12:16:51 pm »

Аз моят съм го вързал към задните светлини, през предпазител и реле. Проблеми никакви, пробвах два клапана за газ и двата изпускаха маслото в топло време. Накрая се ядосах и взех споменатия клапан за бензинови пари. Човека от който го купих ми даде два за 10 лева, като единия умря, опитвайки се да намаля физическите му размери :). Сега се сдобих с още по-прецизен и малък линеен иглен метален дросел FESTO.
Активен

burkov

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 547
  • Кара: Honda VFR 800 VTEC
    • Безплатно българско списание за Автомобили :)
Re: OILER handmade!
« Отговор #99 -: февруари 27, 2014, 12:22:22 pm »

колега може ли линк към дросела?
Активен
 

Страницата е създадена за 0.081 секунди с 20 запитвания.