Автор Тема: Чат тема на "проектантите"  (Прочетена 28183 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен BladeMast6r

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 178
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #40 -: януари 08, 2013, 10:14:11 am »
Ето едно мое творение с желание всичко се прави, естествено някои неща отиват оразмерени да ги направи стругар като втулки и подобни диска го начертах лично и ми го изрязаха на лазер.




« Последна редакция: януари 08, 2013, 10:16:20 am от BladeMast6r »

Неактивен Wild Hog

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 708
  • Кара: Kawasaki
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #41 -: януари 08, 2013, 10:28:14 am »
Ето едно мое творение ...  диска го начертах лично и ми го изрязаха на лазер.

+1  :bravisimost: :notworthy:
"suburban biker wannabe"


Неактивен Torq

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 304
  • Кара: CBR600F/L
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #42 -: януари 08, 2013, 08:40:34 pm »
Евала. Страхотна изработка.
Ако не е тайна, от каква стомана е диска? Бъркам ли или си личат следите от челната фреза? Нарочно ли е оставен така или ще го носиш да го поошлайфат? Или само на снимката е така <само визуално>, а в действителност повърхността си е гладка?
Цитат на: waleto
Помагайте!Ако не можете или не искате,не пречете!

Неактивен Torq

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 304
  • Кара: CBR600F/L
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #43 -: януари 08, 2013, 08:42:33 pm »
абе ............. търсим детайлни снимки на мотора на Мики Рурк от Филма - "Harley Davidson and Marl Boro man"


Клипче няма ли да стане?

http://www.youtube.com/watch?v=po_4OLxnvSU


П.П.
Мотора се казвал Black Death.
Гугъла даде ей това като резултат


П.П.П.
Ей тука има няк'во инфо, най-долу на страницата има снимки.
« Последна редакция: януари 08, 2013, 09:07:24 pm от Torq »
Цитат на: waleto
Помагайте!Ако не можете или не искате,не пречете!

Неактивен BladeMast6r

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 178
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #44 -: януари 09, 2013, 08:04:00 am »
Евала. Страхотна изработка.
Ако не е тайна, от каква стомана е диска? Бъркам ли или си личат следите от челната фреза? Нарочно ли е оставен така или ще го носиш да го поошлайфат? Или само на снимката е така <само визуално>, а в действителност повърхността си е гладка?

Значи повече от месец търсих закалена стомана, но неможах да намеря никъде или по скоро такова парче колкото за диска. И ми писна и реших да рискувам и ми изрязаха диска от стомана която имат в цеха с лазера - единствено се знае че е неръждавейка .... Но досега диска не се е изкривил нарочно начертах толкова много отвори за да се охлажда че прегрее ли както стоманата е под съмнение може да се изкриви, а по принцип това упражнение е за стънт където постоянно се кара на спирачка и дисковете често са почервеняват от прегряване... Това което ти изглежда надраскано е просто леко запилване със флекса и шкурка защото след лазерното рязане остават леки ръбчета...

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3605
  • "RBT Custom motors" Jsc
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #45 -: януари 09, 2013, 11:05:05 am »
по принцип ти трябва DIN 2cr13 стомана за диска , но и от най-най обикновенна неръждавейка няма проблем ;) Реално отзад колкото и да го тормозиш няма да има проблем НИКОГА - Дори да загрее и да се "изкриви" той става като тава и ако не е от Хранително вкусова Неръждавейка ще се върне към начална форма когато изстине .......
Гаражът:
TRX850'97 Aprilia RS4 125'15  748SP'02 F800S'08 S1000RR'15

Неактивен BladeMast6r

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 178
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #46 -: януари 09, 2013, 12:20:48 pm »
Какво точно имаш в предвид под "Хранително вкусова Неръждавейка" защото в този цех където ми го изрязаха с техен материал правят разни мивки и метални шкафове за кухни :D

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3605
  • "RBT Custom motors" Jsc
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #47 -: януари 09, 2013, 02:26:19 pm »
Какво точно имаш в предвид под "Хранително вкусова Неръждавейка" защото в този цех където ми го изрязаха с техен материал правят разни мивки и метални шкафове за кухни :D
  При неръждавейката има няколко марки не е само един вид - ама това гусин ИнжЕнерот - Torq трябва да го разясни , той е проектант в такава фабрика(на неговата помощ се радвам редовно за чертежи и 3D проекти когато е нужно) и е най-запознат със основните типове/марки неръждавейка - DIN и други стандарти , кодове и кво ли не ..........
Гаражът:
TRX850'97 Aprilia RS4 125'15  748SP'02 F800S'08 S1000RR'15


Неактивен BladeMast6r

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 178
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #48 -: януари 10, 2013, 09:52:32 am »
На мен един "капацитет" ми каза че може да съм извадил късмет и това да е самозакаляваща се сплав и от триенето да се закалява сама.....

Неактивен Torq

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 304
  • Кара: CBR600F/L
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #49 -: януари 10, 2013, 01:30:36 pm »
За хранително вкусовата промишленост се ползва главно AISI 304=DIN 1,4301. Ако е агресивна среда - основи или киселини AISI 316 <забравих в момента какво й е съответствието по DIN>. Лошото е че е малко "мека", ама пък какво толкова. И не може да се закалява. Такава й е структората <по спомен аустенитна>. При нагряване топлината си "остава" главно на мястото което е нагрято<затова не става за радиатор на реле регулатор - пробвано е :), ся да не скочите и да кажете че съм казал че едва ли не е термоизолатор :) :) :) > , ама пък така или иначе накладките трият почти по цялата повърхност и едва ли чак толкова ще се нагрява, пък е и супер яко вентилирана... Нали няма да спираш със задна от 180 км/ч до 0 :)
Относно самозакаляването <не съм термист и ако бъркам - ще се радвам на корекции> - не трябва ли да се вдигне малко повечко температурата и после да се охлади бързо? Ако се нагрява до някъде и после се охлажда бавно- това не беше ли отвръщане? И точно това отвръщане се прави за да се намали малко закалката и разбира се да се намалят вътрешните напрежения.
Освен това в цех в който правят мивки и шкафове, колко е голяма вероятността да имат нещо различно от AISI 304 :)

Стомана DIN 2cr13=AISI 420. Правят и ножове от нея. Тя подлежи и на закаляване.Има повечко въглерод в нея, пък и структората й е по-различна. Пак по спомени беше мартензитна
Цитат на: waleto
Помагайте!Ако не можете или не искате,не пречете!

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3605
  • "RBT Custom motors" Jsc
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #50 -: януари 10, 2013, 03:17:56 pm »
2cr13 е уникалната Стомана  ;) :cheers:
Гаражът:
TRX850'97 Aprilia RS4 125'15  748SP'02 F800S'08 S1000RR'15

Неактивен MX13

  • инж. Мартин Тошков Василев
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2689
  • работя в ZM-PerfOrmance Варна
    • www.motoforum-bg.com
  • Кара: yz250/RGV250/GSXR1100 '88/GSXR1100 '92/ GSXR711Turbo /TL1000R /RS250 /RD250 /ES175-2 /ES250
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #51 -: януари 10, 2013, 08:06:42 pm »
аз предпочитам чугун, и ползвам от bmw X6M, цепя диска на две после "абрихт и щраихмус" -> лазер и готово!
Чугуна е доста по-едрозърнест и така дисковете работят много по-добре - режат много повече от накладките, което увеличава спирачното усилие и намалява преноса на топлина към апаратите. друго предимство е, че чугунът и много по-добър топлопроводник така и дисковете са доста по-студени, а ето го и най-якото нещо чугуна е с 10-12% по-лек от хромникела а това значи само едно много по-лесно завиване  ;) ;) ;) 

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #52 -: януари 10, 2013, 11:06:28 pm »
Относно самозакаляването <не съм термист и ако бъркам - ще се радвам на корекции> - не трябва ли да се вдигне малко повечко температурата и после да се охлади бързо? Ако се нагрява до някъде и после се охлажда бавно- това не беше ли отвръщане? И точно това отвръщане се прави за да се намали малко закалката и разбира се да се намалят вътрешните напрежения.

Работил съм в цех за пружини.Закалката представлява загряване до около 800градуса,потапяне в масло и след това отпуск на точно определена температура в зависимост от стоманата(360/280гр.)за определено време.
"Отпускът" е нормализация на детайла за да не се чупи.
При някои стомани закалката беше във вода за определени секунди.
Ако след изваждането от маслото или водата детайлът не се вкара веднага за отпуск,се получават микропукнатини.
За да се избегнат,или отпускаш веднага или оставяш да изстине в маслото.
"Отгрев" е обратното на закалка.Нагряваш до около 800гр. и просто оставяш да изстине,след което стоманата става кашкавал.
Интересно е че при медта например,"отгревът" евсе едно правиш закалка на стомана - нагряваш,потапяш във вода и медта става още по мека и лесна за работа.
Температурите които съм посочил се отнасят за пружинни стомани!

Неактивен Torq

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 304
  • Кара: CBR600F/L
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #53 -: януари 11, 2013, 01:11:27 am »
 :bravisimost: Мерсим
Значи съвсем малко съм объркал термините и процесите:) Точно колкото да стане каша :)
Мамка му... забравил съм бая неща. Трябва да  :downtown:
Цитат на: waleto
Помагайте!Ако не можете или не искате,не пречете!

Неактивен BladeMast6r

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 178
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #54 -: януари 11, 2013, 08:30:56 am »
Важното е че досега нямам никакъв проблем с диска, но това може и да се дължи че още съм назад със стънта. Виждал съм някои когато карат дълго без да спрът диска да добие червен цвят се едно е изваден от пеща :D Нагрявал съм го но не до такава степен че да си смени цвета :P тогава може да даде дефект .

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3605
  • "RBT Custom motors" Jsc
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #55 -: януари 11, 2013, 08:50:30 am »
 На стънта за да загрее толкова диска има само едно единствено обяснение:
 НЕПРАВИЛНО ПОДБРАНИ НАКЛАДКИ ЗА ВИДА МАТЕРИАЛ НА ДИСКА!
 или в превод - както 99% от БГ Самоделкаджиите така и стънтърите в по голямата си част гледат да направят мотора с минимум средства.......... и да речем напипваме Хубав голям диск от Стар мотор за без пари , да ама от тия старите мотоциклети дисковете не са от хромова стомана а са ЧУГУНЕНИ , а чугуна никак не се обича със Синтетичните накладки...... ама нали като идеш в магазина гледат да ти продадът Синтетика(по скъпа е) а не да ти предложат някакви Органични накладки(каквито трябва да използваш за чугуна) щото са евтини и няма "остатък"
 - Просто е важно да подбираш правилните накладки за определената стомана!
Гаражът:
TRX850'97 Aprilia RS4 125'15  748SP'02 F800S'08 S1000RR'15

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2007
  • There is no replacement for displacement......
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #56 -: януари 11, 2013, 09:01:33 am »
Любителите на кафетата.....в Mobileto има две дукатита(supersport) дето плачат да станат някое кафе
няма ли някой да ги налази и да почне някое проектче - едното е 600лв. без документи, другото е 1500
'01 KTM SX 250
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
'98 Honda VTR1000 Firestorm
'95 KTM 620 EGS Supermoto
'89 Suzuki GSX750Fighter

Неактивен MX13

  • инж. Мартин Тошков Василев
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2689
  • работя в ZM-PerfOrmance Варна
    • www.motoforum-bg.com
  • Кара: yz250/RGV250/GSXR1100 '88/GSXR1100 '92/ GSXR711Turbo /TL1000R /RS250 /RD250 /ES175-2 /ES250
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #57 -: януари 11, 2013, 09:07:26 am »
Любителите на кафетата.....в Mobileto има две дукатита(supersport) дето плачат да станат някое кафе
няма ли някой да ги налази и да почне някое проектче - едното е 600лв. без документи, другото е 1500
аз търся цвайтер за кафенце ;)

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2007
  • There is no replacement for displacement......
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #58 -: януари 11, 2013, 09:19:55 am »
аз търся цвайтер за кафенце ;)

цвайТактер или цвайЦилиндер  ;)
'01 KTM SX 250
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
'98 Honda VTR1000 Firestorm
'95 KTM 620 EGS Supermoto
'89 Suzuki GSX750Fighter

Неактивен MX13

  • инж. Мартин Тошков Василев
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2689
  • работя в ZM-PerfOrmance Варна
    • www.motoforum-bg.com
  • Кара: yz250/RGV250/GSXR1100 '88/GSXR1100 '92/ GSXR711Turbo /TL1000R /RS250 /RD250 /ES175-2 /ES250
Re: Чат тема на "проектантите"
« Отговор #59 -: януари 11, 2013, 09:23:48 am »
аз търся цвайтер за кафенце ;)

цвайТактер или цвайЦилиндер  ;)
дитакт-смокер