Здравейте,
в тази тема ще направя кратко описание на това, което трябва да знаем и правим за кросовият мотор. Както всички Вие знаете кросовите мотори са най-достъпните спортни мотори, това което имам предвид е, че е много по-лесно да си купите спортен мотоциклет за мотокрос отколкото за писта. Много хора доста често забравят, че карат истински рейсингов мотор, който си иска своето. Ставал съм свидетел на какви ли не кретении и издевателства над машината.
Какво е кросов мотор?!
- Супер лек, много форсиран мотоциклет с уникално окачване и страхотни спирачки! Няма фар, стоп и нищо излишно по него.

Никога не забравяйте за това, че карате формула 1-то на мотоциклетната индустрия в този сегмент, това не всекидневен мотор, а чистокръвен спортист.
Мотокросът е единственият мото-спорт, в който машината не е от толкова голямо значение, най-важното са уменията на този, който я кара. А най-важната част от мотоциклета е неговото окачване -> гуми -> спирачки -> перформанс.
Всички съвременни/2006 ->/ кросови мотори са снабдени със страхотно окачване фабрично. Това окачване може и покрива нуждите на карач от ниво европейски шампионат, нужното условие е да добре настроено.
Гумите широко достъпни в различни ценови диапазнони, те биват:
гуми за твърд терен - мека смес и по-гъста шарка

гуми за средно твърд терен - по-твърда смес и разредена шарка

гуми за мек терен - доста по-разредена от итермедиата

гуми за кал и пясък - съвсем различен дизайн от предходните

Спирачки: стоковите спирачки работят повече от задоволително когато са в добро състояние и добре обслужени. Има доста предложения за "oversize"- по-големи дискове, които покриват изискванията на световните карачи, но и стоковите не са за изхвърляне. Всички съвременни мотори имат хубави и лесни за поддръжка спирачки със сравнително евтин консуматив, къдравите дискове работят чудесно на сухо и страхотно на кал

предимството им е, че се чистят много по-добре от стандартните дискове,

което позволява на диска да продължи да реже от накладката без проблем

това дава възможност за много по-прецизно спиране и намалява възможността от прегряване на спирачките.
Перформанс: всички световно известни карачи твърдят:
мощност надвишаваща 60кс е не ефективна и непосилна за човек. /мотокрос/
Точно поради този факт по-плавните 4т мотори са доста по-лесни и много по-неуморителни за каране.
класовете в мотокроса:
MX Junior 65 - 65cc 2stroke
MX Junior 85 - 85cc 2stroke или 150cc 4stroke
MX Junior 125- 125cc 2stroke
MX2 - 250cc 4stroke или 150cc 2stroke
MX1 - 450cc 4stroke или 250cc 2stroke
MX3 - no limits
Следва:
-поддръжка
-настройка
-какво да гледаме при покупка на употребяван мотоциклет
-тунинг