Автор Тема: Историята на мотоциклетите.  (Прочетена 37066 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 813
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Историята на мотоциклетите.
« -: януари 29, 2013, 06:20:31 pm »
Не открих подобна тема във форума,а и не знам дали има смисъл поради преливащия от информация интернет,но все пак това е МОТОфорум и предполагам че ще е интересно за някои.....

CZ

Преди да започне да прави мотоциклетите CZ, заводът Ceska Zbrojovka е производител на огнестрелно оръжие.Той е създаден като клон на предприятието Skoda в Страконице  през септември 1919г.Първоначално оръжейната фабрика е наречена Jihoceska Zbrojovka,а после следват сливания и през 1922г. се създава акционерно дружество.Заводът произвежда пистолети,въздушни и автоматични пушки,които са успешни продукти и са приети на въоръжение в Европа и други части на света.През 1929г. обаче има поврат в развитието на компанията.Заради спад в продажбите на оръжие след Първата световна война, фирмата започва да произвежда велосипедни части в завода "Кралипу над Вълтаву",на река Вълтава,които се изнасят в Европа,Азия,Африка и Южна Америка.Стига се до решението за производство на моторизирани велосипеди CZ 98 през 1932г.,а три години по късно от Страконице на пазара излизат първите мотоциклети.Поставя се началото на една славна епоха за марката CZ.През 1934г. излизат първите серийни мотоциклети CZ 175,а след две години производителната гама се увеличава с CZ 350.За съвсем кратко време марката става най големият производител на мотоциклети в Чехословакия.Към продукцията се добавят вериги и металообработващи машини.По време на Втората световна война заводът е под германска окупация и отново се връща към старият си познат бизнес - оръжията,предимно пистолети,снаряди и ръчни гранати.
Като едно от най големите промишлени предприятия,компанията е национализирана през 1946г.Поради политическата ситуация в страната обаче,производството в завода в Страконице е спряно,а през 1948г. CZ Motorcycles се слива с основният си съперник Jawa. Това не пречи на разработването и развитието на мотоциклети CZ.Марката става една от най известните и големи в света и втори производител в Европа.През този период CZ постига най големите си състезателни успехи в класовете 250 и 350 куб.см. в мотоциклетната Гран При.Байковете са много технически развити,но не са конкурентни на италианските MV Agusta,Gilera и Mondial.
През 1969г. CZ произвежда техническото чудо Type-860 - модел за Гран При с 350-кубиков V4 двигател,разработен от инж. Франтишек Пудил.Мотоциклетът е с двоен горноразположен разпределителен вал,16 клапана и 8-степенна скоростна кутия,вилкаCeriani и карбуратори Del Orto SSI.Мощността е 63к.с. при 16 000 об/мин и максимална скорост 240 км.ч.С тази машина има много успехи,но най значителният е през 1971г.,когато в Гран При на Чехословакия,Бохумил Стаса става втори след Ярно Сааринен с Ямаха в клас 350 куб.см.През 1972г.,същият чех без малко да спечели Гран При на Австрия.Няколко обиколки преди финала машината CZ води пред Джакомо Агостини ( :o :headbang:) с MV Agusta,но опира до технически проблем.В края на 1972г. CZ  се оттегля от пистовите състезания и се концентрира в мотокроса,където производителят има много състезателен опит.
Наистина CZ има повече успехи с двутактовите си машини за мотокрос.Те са първата компания,която използва разширителни камери в техните изпускателни тръби.През 60-те години CZ е доминираща сила в офроуд състезанията,като печели 7 световни титли по мотокрос и Международните 6-дневни състезания на триал.Белгиецът Жоел Робер е световен шампион с CZ в клас 250 куб.см. през 1962,1968 и 1969г.,а в същият клас руснакът Виктор Арбеков е с титлата през 1965г.В клас 500 куб.см. Паул Фридрихс от бившата ГДР печели титлите през 1966,1967 и 1969г.Националният отбор на Чехословакия триумфира в 6-дневните състезания 15 пъти - през 1947,1952,1954,1956,1958,1959,1962,1970,1971,1972,1973,1974,1977,1978 и 1982г.Тимът на Чехословакия - Антонин Баборовски,Зденек Велки,Иржи Хурави и Мирослав Новачек,печели и Мотокроса на нТеациите през 1975г.Те побеждават силният тим на Белгия,който е от трима индивидуални световни шампиони - Роже ди Костер, Хари евертс и Гастон Райе,плюс Яак ван Велтховен.От чехите само Новачек има опит в клас 500куб.см.Баборовски и Хурави карат 125куб.см.,а Велки кара 250 куб.смОтборът е със серийни CZ400,защото няма пилот със заводски подготвен мотоциклет през 1975г.Затова пък със заводския CZ250,пилотите Ярослав Фалта и Велки печеляут победи.В фАвстрия Фалта изпада от топ 10 заради здравословен проблем.Мислят че е левкемия,но се оказват болни бъбреци.
С появата на евтините японски мотоциклети през 70-те години CZ губи огромен дял мотоциклетния пазар.И каква ирония!Много от техническите новости,измислени от чехите,са копирани от японците.Спасение не идва и от италианците.През 1993г. мотоциклетният клон на CZ е купен от Каджива,като намеренията са да използват чешките заводи и специалисти за производството на техните собствени марки,както и нови модели ЧЗ и ЯВА.През 1997г. идеята претърпява провал,тъй като Каджива има и свои собствени финансови трудностие.Така мотоциклетитеЧЗ слизат от производство а компанията започва производство на компоненти за автомобили - ск.кутии,турбини,вериги,инструменти,матрици,отливки и машинни инструменти.


Това съм го преписвал,та правописните грешки са си лично мои,да знаете :D
« Последна редакция: януари 29, 2013, 06:42:19 pm от gufi »

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 813
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #1 -: февруари 05, 2013, 12:07:12 am »
Объркал съм разделът,неволно.Ако  модератора реши,да мести.
Продължавам със още една марка.....

Brough Superior

Този мотоциклет е най бързият за своето време - достигнал е невероятната скорост 200 км/ч.Една от първите машини на марката е била собственост на Лорънс Арабски,който е загинал с него.Фен на марката е бил и Джордж Бърнард Шоу.Такъв Мотор има и водещият Джей Лено.Това е най скъпо продаденото класическо двуколесно през миналата(2011) година - за 442 000 долара.Наречен е Ролс Ройс на мотоциклетите... Това е британският Brough Superior.
Основател на компанията Brough Superior е Джордж Броуф.Интересът му към моторите е още от неговото детство.И как не,след като баща му е отличен инжeнер и има фирма за мотоциклети.Затова още 10 годишен,малчуганът от Нотингам яха мотор в раьона на Хейдън Роуд.Естествено,щом става пълнолете,той веднага започва да участва в състезания,което не се приема възторжено от баща му,въпреки че печели победи.Всъщност Джордж работи във фирмата на Броуф - старши,но счита,че произвежданите мотоциклети не са достатъчно добри.Затова основава собствена компания в Нотингам.Преди това обаче той прави първите си 3 -4 мотоциклета в къщата на баща си.Помага му друг младеж - Айк Уеб,с когото са приятели от военната служба.След това взима своя дял от имота на Броуф - старши в размер на 1000 паунда и купува парцел на Хайдън Роуд,където построява едноетажна сграда от бетонни панели.Името на марката се ражда в кръчмата, на пинта бира.Приятел на Джордж му казва:"Защо не наречеш своя мотор Brough Superior?"Когато Джордж слага новото име бащата е бесен и изсумтява:"Предполагам,че тази марка ще стане Brough inferior"С други думи,от върха,ще слезе в низините.Но жестоко греши.
Първата реклама на..... се появява през ноември 1920г. написана лично от Джордж Броуф,а през 1921г. е пуснат първият модел.Той не е толкова успешен,но това е само началото.Броуф обръща особено внимание на дизайна на мотоциклета,което куца при разработките на баща му.Освен това той залага не на количеството,а на качеството, за разлика от другите мотоциклетни компании.Ръчната и фина изработка на отделните детайли гарантира на купувачите качество и изискан дизайн.Много от своите мотоциклети Броуф прави за участие в състезания,защото прекалено добре знае какво точно е нужно за такъв тип машини.С тях стартират много велики пилоти по онова време,като Фреди Диксън,Берт льо Вак и др.Ръчната изработка естествено прави мотоциклетите изключително скъпи Brough Superior се произвеждат предимно по поръчка,като се купуват от ценители като споменатият по горе Лорънс Арабски.Освен това Brough Superior не прави свои двигатели,а ги купува от известни производители като JAP,MAG и Matchiess.Най често специалният тип мотор,който компанията поставя на мотоциклетите си,е двуцилиндровият V twin с обем от 500 до 1096 куб.см.С по малки агрегати,Superior не са произвеждани.Тъй като повечето машини се правят по поръчка,за всяка се определял индивидуално типа и обема на мотора.Рядко са се използвали 4-цил. двг. - само в няколко версии Brough Austin с обем 800куб.см.През 1923г. е пуснат модела SS 80 като броуф писмено гарантирал,че  за 400м. той може да ускори до 129км/ч.Такова задължение пред клиентите нито един производител досега не е поемал.След това излиза и новият модел SS100,по известен като Моби Дик.Той става флагман на компанията.Сега Джордж Броуф гарантира скорост 161км/ч.Това е и най скъпият класически мотоциклет на британеца,който непрекъснато се модернизира и му монтират все по мощни двигатели.Многократно с тази машина са се подобрявали рекорди от Фреди Диксдън,от съмия Броуф...На тестове през 1931г. с модел Моби Дик,пилотът Льо Вак развива 207км/ч и Brough Superior става най бързият мотоциклет за онова време.Двигателят на машината е 1142 кубиков JAP.с тристепенна предавателна кутия.
Друг не толкова сполучлив модел е Golden Dream.Машината е създадена с еспертната помощ на Ейч Джей Хеч - бивш дизайнер на Blackburne с който искат да направят истински Ролс Ройс на две колела.Той е с 4-цил. двг. и прилича на друг мотоциклет на Brough Superior - Squaere Four.От Golden Dream са направени само 5бр.,но пък елитни и на висока цена.След войната цената на един екземпляр върви между 80 000 и 100 000 паунда.По време на Втората световна война дейността на компанията замира.В началото Броуф опитал с военни поръчки но нямал финансиране.До днес се спори защо Brough Superior е загинала.Едно от мненията е,че дори и да бе устояла на кризата през войната,фалитът би бил неизбежен,защото времето на компании сглобяващи ръчно скъпи машини,било отминало.За да оцелее,й трябвало серийно производство на евтини модели.Само няколко марки,подобни на VBrough Superior са оцелели,но това са единични случаи.Джордж също разбирал къде е разковничето,но не успял да преустрои производството.
Така завършва историята на легендарната компания.За 21-годишното й кратко съществуване са произведени малко повече от 3000 мотоциклета,но повече от 70 години след като прекратява дейността си марката продължава да има непреходна слава,а оцелелите машини да са невероятно скъпи.Джордж Броуф остава една от най ярките фигури в мотоциклетния свят.
Мнозина твърдят за него,че е най великия,защото е бил не само производител,но и дизайнер,състезател и конструктор.


Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 813
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #2 -: февруари 05, 2013, 11:02:25 am »
Малко снимки на гореописаните :

CZ


Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 813
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #3 -: февруари 05, 2013, 11:07:21 am »
Brough Supirior


Неактивен Hesoss

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 531
  • Кара: KAWASAKI ZX10R 04-05
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #4 -: февруари 05, 2013, 04:03:28 pm »
„Кавазаки" е най-малкият представител от групата на Четирите големи японски производители на мотоциклети. Въпреки това „Зелените" придобиват почти митологичен статус в света на мотоциклетизма. Емблематична е спортната серия „Нинджа" на компанията. През 2006 г. именно най-голямата „Нинджа" (ZZR-1400) отново направи „Кавазаки" най-бързата марка двуколесни в света.

Този материал представлява диагонален преглед на историята на „Кавазаки", тръгвайки от самите й корени и проследявайки я до ден днешен, а също така предлага най-общ корпоративен профил на компанията, за да се получи накрая едно своеобразно досие. Не е лошо да познаваме поне марката, която караме.

Предисторията:
 
Любимата на мнозина мотофенове по света японска марка „Кавазаки" носи името на своя основател - роденият през 1836 г. Шозо Кавазаки. Всичко започва през април 1878 г., когато той взима кредит на стойност 30 000 йени и сключва с японското правителство договор за лизинг на част от токийското пристанище, където да започне свой собствен бизнес в сферата на корабостроенето. Кавазаки назначава един талантлив млад инженер и открива бизнеса си. След известен период на очакване младата фирма най-накрая получава първата си поръчка - за 80-тонният „Хоккай Мару". Това ранно начинание успешно анонсира включването на младата компания в разрастващия се японски индустриален сектор.

„Кавазаки" излизат на стоковата борса на 15 октомври 1896 г. под името „Kawasaki Dockyard Co. Ltd". Същата дата остава в историята като рожденна за фирмата. Първият президент на „Kawasaki Dockyard Co. Ltd" е Коджиро Мацуката, а самият Кавазаки остава в компанията само като съветник.

От корабостроене към...:

В периода между Корейската война (1950 г.) и арабското петролно ембарго през 1973 г., „Кавазаки" и останалите японски корабостроители се радват на ненадминат успех. До средата на 50-те години Япония вече се е превърнала в световен лидер в областта на корабостроенето - забележително постижение за страна опустошена от война само десетилетие по-рано. Националната икономика се е устремила към евентуално световно лидерство и „Кавазаки" разтягат продуктовата си гама. Нарастващата, в световен мащаб, зависимост на индустриализираните страни от петрола, създава доходен пазар за супертанкери и „Кавазаки" скоро става експерт в строенето на тези най-големи от всички кораби. По същото време компанията открива цементов завод в Малайзия, построява бейзболен стадион в Кошиен, Япония и доусъвършенства дизайна и техническите характеристики на своите двигатели. Много от последващите подобрения са резултат от сътрудничеството с утвърдени европейски и американски фирми, като част от преследваната от „Кавазаки" политика на коопериране с най-добрите.

Известната ни днес „Kawasaki Aircraft Heavy Industries" е създадена през 1969 г. от реинтегрираните „Kawasaki Aircraft" и „Kawasaki Rolling Stock", с оригинален родител „Kawasaki Dockyard". Скоро след това, с настъпване на петролното ембарго, „Кавазаки" търси да разнообрази продуктовата си линия и корабостроенето от тогава насам остава на заден план. Строителното подразделение на фирмата взима връх и по настоящем е най-силното за „Кавазаки". Днес компанията строи всичко, от промишлени роботи, до мотоциклети, джетове и фабрика за производство на етилен в България (данни от 1989-1990 г.).
Mach III се появява през 1969 година
 ...производство на мотоциклети:

Връщаме се на 1949 г., когато във връзка с разширяването на продуктовата си гама „Кавазаки" предлагат първият си продукт свързан с мотоциклетите - двигатели. В техния каталог се включвали 60-кубиков двутактов, както и 150-кубиков и 250-кубиков четиритактови двигатели, разработени с технология на BMW - компания, с която японците си сътрудничели още от навлизането им в индустрията на въздухоплаването по-рано през века.
 
Светът трябвало да чака до 1954 г., за да види първият завършен мотоциклет на компанията, носещ марката Мейхацу (филиал на „Kawasaki Aircraft Co."). Скоро след това „Кавазаки" се опитали да лансират на пазара своя серия скутери, но бързо осъзнали, че не могат да се съревновават с двата гиганта производители на скутери по онова време: „Fuji Rabbit" и „Mitsubishi Silver Pigeon".

И сега преди да продължа с историята на „Kawasaki Motorcycles", трябва да отворя една скоба... Не може да говорим за „Кавазаки" без да споменем една друга марка спомогнала за последващото превръщането на „Кавазаки", както „Хонда", „Сузуки" и „Ямаха", в един от топ играчите на японския мотоциклетен пазар. Става дума за фирмата „Meguro Motorcycles", по-добре известни тогава като „царете на четиритактовите двигатели".

През годините „Мегуро" произвеждат някои много добри 250 и 350-кубикови едноцилиндрови и двуцилиндрови двигатели. При всички тях се наблюдава силно британско влияние. Тогава, благодарение на търговския успех, „Мегуро" процъфтяват и пускат 125-кубикова разработка за малокалибрената им серия, а също така 650-кубиков, който да прави компания на вече съществуващия 500-кубиков двигател. Ала през 1958 г., когато „Мегуро" се опитват да се отърват от британското влияние в техните разработки, нещата тръгват на зле. „Meguro Motorcycles" остават сред десетте най-големи производители до 1960 г., но поради някои недалновидни решения фирмата зпочва да запада и е закупена от „Кавазаки". До 1962 г. марката „Мегуро" вече е напълно изчезнала. 

И това ни връща обратно на „Kawasaki Motorcycles"... В началото на 60-те години на миналия век компанията решава да даде сериозен тласък в развитието на мотоциклетното подразделение на „Kawasaki Aircraft Co." Този прозорлив ход прави така, че „Kawasaki Motorcycles" имат най-широката продуктова гама на пазара по това време. Те са в състояние да предложат от 50-кубиков мотопед до мощен, скъп и красив 650-кубиков двуцилиндров мотоциклет. През 1965 г. „Кавазаки" стъпват на американския пазар, където и днес имат изключително силни позиции. Същата година от фирмата представят пред широката публика модела W1 или още известен като „Commander".

Той бил най-високо капацитетният мотор правен някога в Япония - 650 кубика, четиритактов, с въздушно охлаждане и два паралелно разположени цилиндъра. Ето защо „Кавазаки" възлагали големи надежди за високи продажби в САЩ. Те така и не се оправдали. В последствие „Commander" бил изтеглен от американския пазар. През 1969 г. се появили моделите „Mach III" и  Z1, които се оказват изключително популярни сред мотоентусиастите.
GPZ900R - първата Нинджа - 1983-1984 година
 Тези два модела се произвеждат и през по-голямата част от 70-те години. С появата на GPZ900R през 1983-1984 г. „Кавазаки" поставя началото на може би най-разпознаваемата мотоциклетна серия в цялата индустрия - „Нинджа". Въвеждат водната обшивка (водата/охладителната течност тече директно по външната стена на цилиндрите вместо в отделен алуминиев блок), което означава, че цилиндрите могат да се разположат по-близо един до друг, спомагайки за постигането на цялостен по-тесен и елегантен вид на двигателя. Техническите характеристики и добрата управляемост на машината й осигуряват незабавен успех и я превръщат в бъдеща класика. Остава в производство цели 10 години.ZX-12 дебютира през 2001 година и почти моментално добива митологичен статут
 В средата на 90-те години „Кавазаки" отстъпват позиции на своите конкуренти. Каталогът им се състои предимно от модели създадени през отминалото десетилетие. За щастие на многото им фенове, в самия залез на второто хилядолетие и в началото на третото, „Кавазаки" като че ли възкръсват и започват пълно обновление на продуктовата гама. Най-забележими са дебютите на ZX-12 през 2001 г., който придобива почти същия митологичен статут като съперника си „Сузуки Хаябуса", и този на ZZR-1400 през 2006 г. - най-бързият серийно произвеждан мотор на планетата.ZZR-1400 - най-бързият серийно произвеждан мотор на планетата от 2006 година насам
Заключението:

Важно е да се спомене, че силно специфичната природа на „Kawasaki Motorcycles" и чувството на независимост от техните основни конкуренти винаги ги е отличавало в мотоциклетната индустрия. Днес „Кавазаки" са един от големите играчи на мотосцената и следвайки своята традиция те предлагат богат асортимент от модели за всеки вкус и предпочитания. Дано да ни радват и за напред!Корпоративен профил:
Име на компанията: Kawasaki Heavy Industries, Ltd.

Вид собственост: обществена (продават се акции на стоковата борса)

Основана: 15 октомри 1896 г.

Главна дирекция: World Trade Center Bldg., 4-1, Hamamatsu-cho, 2-

                            сhome, Minato-ku, Tokyo 105-6116, Japan

Президент: Тадахару Охаши

Производства: Локомотивостроене, Космически технологии,

                       Корабостроене, Строителство, Мотоциклети

Капитал: ¥104,328 милиона (данни от 31.03.2008 г.)

Брой на емитираните акции: 1,669,629 (към 03.2008 г.)

Нетни продажби: ¥1,501,097 милиона (03.2008 г.)

Брой служители: 30,563 (03.2008 г.)

Фирмен девиз: Let the good times roll.

"Едно нещо разбрах със сигурност през моя живот - че навсякъде може и без мене."

Неактивен Hesoss

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 531
  • Кара: KAWASAKI ZX10R 04-05
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #5 -: февруари 05, 2013, 04:05:27 pm »
Историята на SUZUKI е част от всички митологизирани истории, които сме прочели или чули, за развитието на индустриална Япония от началото на века до 2-та Световна Война и фантастичния икономически бум на Японското икономическо чудо в следвоенният период, превърнал една държава, разграбена, разрушена и победена в един от най- важните планетарни индустриални фактори на последната четвърт на 20 век.

Както обикновено се случва и тук историята започва от пепелта, от малкото предприятие за производство на предачни машини през 1909 година.

1920 година е ключовата година, в която се поставят корпоративните основи на компанията и започва нейното постепенно разрастване за да я превърне в най-проспериращата японска корпорация за последните 20 години на века.
Началото поставя създаването на корпоративният център на компанията в Хамаматцу в префектура Шизуока.
В “Началото” разбира се е мотопеда. Първото производство представлява мотопед с името “ POWER FREE”, който си спечелва огромна популярност сред населението на многолюдна Япония и съвсем естествено води до развитие в тази насока с един чист 125сс мотоциклет със звучното име “Коледа”.

С края на войната и преодоляването на нейните последствия, на бял свят излизат новият поглед , новите идеи, по пътя към изграждане на нов съвременен начин на живот.
Така през 1955година е създаден първият автомобил на SUZUKI, който влиза в масово производство и продажба в Япония с името “SUZI LIGHT”. Той заедно с мотопедите и мотоциклетите създадени до тогава, са една революция в Японското машиностроене, произведени по най-модерните технологии на своето време. Те създават основата и потенциала, които понасят стремглаво SUZUKI CORPORATION в битка за място на пазара и живота на потребителя в световен мащаб.

Новаторството и прецененият риск намират своята висока оценка сред хората с първите модели за “EXPORT”, които SUZUKI представя на световните пазари през 1978 година като LJ 80, SC 100, CARRY, в последствие първият 4x4 SJ410, ALTO, SA 310.
Тези модели не само откриват нова ера в автомобилостроенето, но и водят до изграждане на световния имидж на SUZUKI CORPORATION, което привлича вниманието на всички големи в този бранш, които с готовност подават ръка за съвместна работа с динамичния механизъм на SUZUKI.

1981 година полага началото на едно ползотворно сътрудничество с гигант като GM довел до популяризирането и разширението на производствената и пазарна мрежа на SUZUKI на всички континенти, за да достигне 80% от общото производство да се произвежда извън Япония.
С годините, имената на моделите като VITARA, SWIFT, BALENO, ALTO, CARRY, SAMURAI, GRAND VITARA, JIMNY се превръщат в емблема за безкомпромисно качество и издръжливост на разумна цена. SUZUKI достигна през 1997 година 10 милиона автомобила продадени извън Япония и почти 2 000 000 броя годишни продажби.

Разбира се голямата гордост на компанията са мотоциклетите SUZUKI , които покоряват всяко сърце със своя дизайн и качества, сърцето на компанията, израз на всяка нова идея измислена от инженерите на SUZUKI.

В последното десетилетие на 20 век SUZUKI доказа революционното си мислене в развитието на митичните си модели GSX, GSX-R,V-Strom като ги превърна в еталон за висока технология, дизайн, динамични показатели и надеждност.
"Едно нещо разбрах със сигурност през моя живот - че навсякъде може и без мене."

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 813
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #6 -: февруари 09, 2013, 04:19:05 pm »
SIMSON

Братята Льоб и Моузес Симсон купуват през 1854г. една трета от фабриката за стомана в германският град Зул.Бизнесът потръгва и през 1856г. се основава фирмата Simson & Co.Тя започва производството на пистолети,пушки и оръдия,а през 1896г. пуска и първите велосипеди.Следващата стъпка са автомобилите - през 1907г.,а състезателната Simson Supra е невероятна за времето си.През Първата световна война компанията изпълнява огромни поръчки за германската армия.
Нещата се объркват през 1936г. с идването на власт на Адолф Хитлер.Фамилията Симсон е еврейска и те са принудени да напуснат страната.Така фирмата попада под попечителство и се асоциира с други фабрики като Berlin Suhler Waffen und Fahrzeugwerke [BSW].Същата година в хангарите се прави и първият мотоциклет BSW с едноцилиндров 100-кубиков двигател.Компанията става още по голям производител на оръжие,а през 1939г. е известна като Gustloff-Werke-Waffenwerk Suhl.Произвеждат се и мотоциклети с двигатели Sachs от 47 до 123 куб.см.До 1945г. заводът произвежда велосипеди,оръжие и коли.Година по късно съветските войници разглобяват частично фабриката и я транспортират до СССР като компенсация за Втората световна война.През 1947г. заводът се интегрира с руската SAG Awtowelo за производство на мотоциклети.През 1952 заводът е предаден от СССР в ръцете на ГДР и правителството го преименува на VEB.Лека-полека дейността се концентрира в производството на мотоциклети.От линиите на завода излизат над 300 000 броя от образцовата машина AWO 425.Мотоциклетът е с 250 кубиков  4-тактов двигател,4-степенна предавателна кутия и задвижване с кардан.Мощноста на мотора е 12 коня а максималната скорост - 100 км/ч.Те намират много радушен прием в страните от Източния блок.Има дори версии с кош и с ремарке за багаж.По късно се правят Simson 425 T и 425 S.През 1953г. се появява и състезателна версия AWO 425 R първо с 28,а след това с 30 к.с. при 10 000 об/мин.Марката печели титлата на ГДР през 1953,1954 и 1955г. на писта.ПРез 1958г. машините на Simson вече са с телескопична предна вилка и шарнирно задно окачване.През 1957г. се пуска лимитираната серия от 30 бр. Simson Eskorte за полицията с 350 - кубиков двигател с 23 к.с. и максимална скорост 130 км/ч.В началото на 60 - те години правителството на ГДР,чиито конци се дърпат от СССР,решава,че частните автомобили и мотоциклети ще бъдат само двутактови.Производството на мотоциклети в Зул е спряно и се възлага на заводите MZ в ЧопауЗа Зул остават мотопедите.Конвейрът бълва над 200 000 годишно,а в монтажните халета работят 4000 души.
Първият мотопед SR 1 е с 48куб.см. и 1,5к.с. последван от SR 2 и SR 2 E.През 1958г.Simson представя KR 50,който прилича на скутер с предпазители за краката,с 50 кубиков мотор 2,1к.с. от SR,но с по голяма компресия - 8,5:1.През 1964 започва производството на KR 51 Schwalbe с двигател от 3,4 к.с.Диаметърът и хода на буталото на 50-кубиковия мотор е 39,5-40 мм,а степента на сгъстяване 9,5:1 Schwalbe помага заводът в Зул да стане известен по целияг свят и да нареди ГДР сред големите мото-производители.След повторното обединение със Западна Германия,Schwalbe има същият статут като на традиционните клубове и асоциации на собствениците  на VW Beatle или Vespa.Развитието на Schwalbe върви бавно през годините и производството му спира чак през 1985г.
Представени са и моделите SR 4-1 Spatz и SR 4-2 Star,които са с дизайн на мотоциклети.Те също са 50-кубикови,както и следващите SR 4-3 Sperber,SR 4-4 Habicht.През 1970г. Simson пуска мопеда SL 1 Mota в стил велосипед,стартиращ с педали,двигател 50 куб.см. и мощност 1,6к.с. Цялата гама се харчи добре на пазара и се модернизира повече като дизайн и по малко в техническо отношение.През 1983г. Simson представя 70-кубиковия S 70 с 5,6к.с.,който се произвежда до 1990г.,заедно с другите модели на марката.След това излизат нови 50-кубикови машини,но се търси и нещо ново.През 1998г. Simson представя 125-кубиковият Shikra с 4-тактов двигател Honda и 15к.с.,произвеждан в Тайван.
След обединението на Германия през 1989г. изчезва големият пазар на СИВ.Правят се опити за модернизиране на завода и на поточни линии.Няколко инвеститори се опитват да запазят производството с нови модели мотопеди и мотоциклети,но без успех.В края на 2002г. производството е спряно,а на 1 февруари 2003г. компанията обявава банкрут.Останалите в завода 90 работници са съкратени без никаква компенсация.

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 813
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #7 -: февруари 09, 2013, 04:39:58 pm »
Снимки на последните 3 марки:


Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 813
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #8 -: февруари 10, 2013, 03:58:56 pm »
ARIEL

Фирмата е основана през 1870г. в Борнбрук,Бирмингам Джеймс Старли и Уилям Хилман,който по късно става известен с колите си.Името идва от първия велосипед,който бил толкова лек,че те го наричат Ариел-"дух на въздуха".Велосипедът е лек,защото в него са двете иновации на Старли - колело с тънки метални спици и лека рамка.Велосипедите стават още по търсени след като им монтират пневматичните гуми Дънлоп,които вече са въведени в масово производство и се ползват от всички марки.Ариел всъщност е част от компанията Дънлоп.През 1872г. Старли и Хилман се разделят.Първият продължава с иновациите си,печели велосипедни състезания и рекорди,като привлича в бизнеса и синовете си.Хилман основава по късно Premier Motorcycles.В края на 1880г. Ariel Cycles става част от концерна Rudge-Witworth,в който са събрани и няколко малки велосипедни компании.
Името Ариел е използвано отново през 1890г.,когато е направена търговска регистрация за производство на мотоциклети.През 1897г. Ariel Cycles Co. се мести в Дейл Роуд и година по късно е направена първата моторизирана триколка Ариел с двигател De Dion.През 1901г. се ражда и първият мотоциклет Ариел с двигател Минерва 211куб.см.,с иновативното магнетно запалване и карбуратор.От този момент започва прогрес в производството мотоциклети с големи и средни едноцилиндрови двигатели по лиценз.Поставят и агрегати V-twin взети от MAG,J.A.P. и AKD.Едноцилиндровите от 1910г. са базирани на 482-кубиковите White & Pope.Първо ги купуват,а после ги правят по лиценз до 1926г.
През 1905г. Ариел е придобита от Чарлз Сангстър,който построява двутактов мотоциклет с три предавки,известен на пазара като Arielette,но неговата малка фабрика е затворена при избухването на Първата световна война.През 1918г. синът на Сангстър - Джак поема фирмата и разработва мотоциклет с двигател Whie & Pope и мощност 4 к.с.,който се оказва много успешен.Джак увеличава гамата,като включва 586 и 992-кубикови машини.
Повратната точка в развитието на Ариел е през 1925г.,когато Джак наема нов дизайнер - Вал Пейдж от J.A.P.Той прави революция в моделната гама на Ариел от следващата година.Първо конструира модерен двигател,но трябва да изчака до 1927г.,преди рамата и другите части на мотоциклета да добият същото качество като на агрегата.Тези машини поставят началото на линията Red Hunter,която просъществува до момента,когато Ариел спира четиритактовите двигатели през 1959г.Страничните клапани на 250 и 557 куб.см. и OHV на 500-кубиковите са основата на марката,преди в началото на 30-те да се появи Sloper,заедно с 4-клапановата версия.
Ариел градят позитивен имидж,марката диктува модата,а машините са сред най продаваните.Във фирмата идва Едуард Търнър,който проектира друг легендарен мотоциклет през 1931г. - Square Four.Той е 500-кубиков,а после,през 1932г. се прави и 600-кубиков за моторите с кош.Скоро след това компанията  влиза в ликвидация,заради депресията от началото на 30-те,но възкръсва отново,благодарение на Square Four 600 OHC.Помага и класическият 500-кубиков Red Hunter,който се комбинира с голям хромиран резервоар и вграден инструментален панел.Към края на 30-те години Square Four е последван от първият 600,а след това и от 1000 куб.см. двигател Iron 4G,който се монтира в мотоциклетите в периода преди и след Втората световна война.По време на войната заводът на Ариел произвежда машини за армията - Ariel W/NG350.Мотоциклетът е базиран на Red Hunter,но е с по голям просвет.
През 1944г. Ариел е продадена на BSA Group - мегакорпорация с огромни ресурси.Когато работниците разбират че имат нови шефове,незабавно обявяват стачка,като се страхуват че BSA ще затворят фабриката.Това обаче не става и производството продължава.500-кубиковият модел KH се произвежда с по мощният Huntmaster,който е модифициран  BSA A10 650 куб.см.Снадеждният мотор могат да се развият вече 160км/ч,а Huntmaster става популярен при мотоциклетите с кош.В края на 40-те Ариел представя двуцилиндровия 500-кубиков OHV-KH.След това,през 50-те години, Iron и Square Four са преработени в алуминиевия МК1,който е заменен през 1953г. от МК2.За следващата година машините на Ариел Се произвеждат с рамата Pivoted Rear Fork,която се ползва до спирането на производството през 1959г.Изключение правят само мотоциклетите Square Four.
През 1954г. Ариел произвежда 650 Huntmaster.Двигателят е базиран на BSA 650 А10,с много еднакви вътрешни компоненти.Показан е и малкият 200-кубиков,четиритактов Ariel Colt.Моделът се произвежда от 1954г. до 1959г. като по същество е копие на BSA C11G.През 1958г. се появява и ревулюционен модел - Ariel Leader с 250куб.см.,който се произвежда до 1966г.,а от него през 1960г. произлиза по малкият събрат Ariel Arow.По слабата версия с 200 куб.см. идва на сцената през 1964г.
Ариел имат успехи в състезанията пи триал със своите 350 и 500-кубикови HT и HS.Двата модела от 1954г. са с алуминиеви двигатели и спициални състезателни рами - от тръби и без много от стандартното оборудване в задната част,като например степенките за пътника.НТ има и модифицирана скоростна кутия.Моторите постигат голям успех в ръцете на състезатели като Сами Милър,Рон Лангстън и шампионите при мотоциклетите с кош Франк и Кей Уилкинс.
През 1959г. Ariel/BSA решава да спре производството на всички четиритактови мотоциклети и най вече на продаваните като топъл хляб Red Hunter и Square Four,за да се концентрира върху двутактовите,много популярните спечелили награди Leader и Arow.Това е феноменална грешка и лебедовата педсен за още един голям класически британски производител на мотоциклети.Нещата не вървят и през 1963г. BSA преминава към машини с малки кубатури.През 1967г. Ариел произвежда последният си мотоциклет - Arow.От BSA правят опит за възкресение на името Ариел през 1970г. с трайка Ariel 3 с 49куб.см.Машината е определена като ужасна и е пълен провал

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 813
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #9 -: февруари 10, 2013, 04:19:47 pm »
Снимки на Ариел:
« Последна редакция: февруари 10, 2013, 04:25:35 pm от gufi »

Неактивен rumen59

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 13
  • Кара: Скутер
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #10 -: февруари 13, 2013, 07:56:06 pm »
                                         Историята на Piaggio Group
Създадена през далечната 1884 година, Piaggio & C. S.p.a. днес е абсолютен лидер и една от четирите най-големи компаниина пазара на превозни средства на 2 колела  в света.

Продуктовата й гама включва скутери, мотопеди и мотоциклети от 50 до 1299 кубика с марките Piaggio, Vespa, Gilera, Aprilia, Moto Guzzi, Derbi и Scarabeo.
Първият прототип на Vespa е произведен в Понтедера и незабавно е представен на пазара. След известна колеблива реакция от пазара, изведнъж продажбите скачат до небето - безпрецедентен успех. За 10 години са произведени 1 милион бройки и започва експанзията към външни пазари. 1948 г.
1964-1969 г.
  Компанията се разделя на две: I.A.M Rinaldo Piaggio (авио и железопътен сектор) и Piaggio & C. (скутери). Когато Енрико Пиаджо умира през 1965 г., Умберто Аниели става Президент на Piaggio & C. Две години по-късно, започва производството на Ciao, предшественика на модерния мотоциклет. През 1969 г. Piaggio поема контрола върху Gilera di Arcore, един от най-старите производители на мотоциклети в Европа, с легендарна слава заради постиженията си на спортната арена, в състезанията.
През 1973 г. е представен на пазара мотоциклетът Bravo
След придобиването на Bianchi през 1981 г., Piaggio изживява мини криза по отношение на Vespa, която успешно балансира с пускането на нови превозни средства като Cosa, Superbravo, Grillo и  ApeCar D, всичките лансирани в перода 1987-1988 г.
Sfera, първият скутер с пластмасова каросерия, е произведен в Понтедера.
В началото на 90-те Piaggio се преобразува в холдингово дружество, а Джовани Алберто Аниели е избран за президент на Piaggio Veicoli Europei S.p.A.
1994 г. е белязана с изключително постижение - представянето на макси скутера Hexagon.
1996 - 1997 г.
Piaggio Group придобива Derbi-Nacional Motor S.A. - солиден испански производител на мотоциклети и лидер при малките двигатели.
През същата година Gilera се завръща на състезателната писта и незабавно бележи международна победа, отвеждайки Manuel Poggiali до титлата Световен шампион по мотоциклетизъм в клас 125 кубика.
В наши дни Gilera си е осигурила място в световните мото състезания, с множество международни титли и световни шампиони.
2003 г. Сключен е финансов договор за придобиването на Aprilia - Moto Guzzi Group, и с това се ражда безспорният лидер на пазара на превозни средства " на 2 колела" в Италия: 24% от пазара на превозни средства "на 2 колела" в Европа и 35% от пазара в Италия, над 600 000 превозни средства на година, 6 000 служители и 8 фабрики в целия свят, присъствие на пазарите в 50 държави. IMMSI S.p.A. става мажоритарен акционер след сделката с Aprilia, със стратегическите 40% в Piaggio.
11 януари 2005 г.

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 813
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #11 -: февруари 15, 2013, 07:13:13 pm »
MOTO GUZZI

През Първата световна война,двама пилоти на самолети и един механик служат във военновъздушните сили на Италия.
Гуци,Равели и Пароди служат в една и съща ескадрила - Miraglia,базирана близо до Венеция.Тримата стават близки приятели,въпреки че са от различни социални прослойки.Решават след войната да започнат да правят мотоциклети.
Гуци ще е инженер по моторите,Пароди - син на корабовладелец от Генуа,ще се занимава с бизнеса,а Равели,вече известен пилот и мотоциклетен състезател,ще изпитва и развива машините.Така Карло Гуци,Джорджо Пароди и брат му създават Мото Гуци през 1921 г.По ирония на съдбата,Равели загива при самолетна катастрофа няколко дни след края на войната.В негова памет в логото на Мото Гуци има орел с разперени криле.
Карло Гуци,Джорджо Пароди и брат му Анджело Пароди,създават частната фирма Societa Anonima Moto Guzzi на 15 март 1921 г.Началният капитал идва от бащата на Пароди - Виторио Емануеле,който дава 2000 лири срещу правото да контролира дейността на новата компания.Фирмата е със седалище в Мандело дел Ларио,близо до Генуа.Първите мотоциклети носят името G.P.[Guzzi-Parodi],но то бързо се сменя с Moto Guzzi. Причината е че,Пароди иска да предпази техният морски бизнес и да се избегне объркването на инициалите GP с Джорджо Пароди.Карло Гуци получава авторски и лицензионни възнаграждения за всеки произведен мотоциклет,но не е собственик на компанията с негово име.Едва през 1946г.,Мото Гуци става акционерно дружество с представител Джорджо Пароди.
Първият двигател с дизайн на Карло Гуци е едноцилиндров,хоризонтален,който доминира в първите 45 години от историята на компанията в различни конфигурации.До 1934г.,всеки агрегат е с подписа на механика,който го е построил.Фирмата използва състезанията за популяризиране.През 1935г. в ТТ на остров Ман,заводският пилот на Мото Гуци Стенли Уудс прави впечатляваща двойна победа при леките ТТ и при ТТ SSenior.До средата на 40-те години,най масово продавани са мотоциклетите с традиционният 500 кубиков,едноцилиндров,четиритактов двигател.За отбора и за частни пилоти се правят по мощни състезателни мотори с различна горивна камера,многоклапанна конфигурация и друг дизайн на цилиндъра.
През 50-те години Мото Гуци заедно с Джилера и Мондиал ,са водещи в мотоциклетната Гран При.С издържливите и леки мотори от 250 и 350 куб.см.,проектирани от Джулио Каркано,фирмата доминира в средните класове.В 350 куб.см. в периода 1953-1957 г. Мото Гуци печели пет поредни световни титли.В същото време Каркано прави ве-образен,осем цилиндров500 кубиков двигател за състезания,който е един от най сложните за времето си.Разходите растат,а продажбите на мотоциклети намаляват и през 1957 г. Мото Гуци се оттегля от спорта.В Гран При обаче Мото Гуци са спечелили 3329 състезания,8 световни титли при пилотите и 6 при конструкторите и 11 победи в ТТ на остров Ман.
След Втората световна война годините са трудни.В Мандело дел Ларио ришават да правят евтини и леки мотоциклети.Така през 1946 г. излиза Motoleggerra с мотор 65 куб.см.,много популярен в следвоенна Италия.Четиритактовите 175-кубикови скутери Galletto сащо се продават добре.Моторът е с 3-степенна скоростна кутия,като предавките се сменят с крак,а после тя е подменена с 4-степенна.Обемът се увеличава до 192 куб.см. през 1954г.,а от 1961г. е поставен електрически стартер.Мото Гуци обаче трудно се конкурира със скутерите на Piaggio [Vespa]  Lambreta.Последните искат да влязат в територията на Мото Гици и пускат малък мотоциклет с двигател V-tween.Двете компании се компрометират взаимно.Гуци никотга повече не произвеждат малки скутери,а Lambreta-мотоциклети.Гуци решават да пуснат V-twwen модел едва 10 години по късно.
През 1964г.,компанията е в пълна финансова криза.Емануеле Пароди и синът му Джорджо умират,а Карло Гуци се оттегля от бизнеса и го оставя в ръцете на Енрико Пароди,браг на Джорджо.Гуци умира на 3 ноември 1964г. в Мандело,след дълго лечение в болница в Давос.През 1967г. SEIMM [Societa Esercizio Industrie Moto Meccaniche] придобива собственоста на Мото Гуци.След това фирмата попада в ръцете на аржентинският идустриалец Алехандро де Томасо,после ги купуват Априля,а наскоро - Пиаджо.

п.п. Марката оцелява,което много ме радва.Един път видях такъв на живо и първо бях така - :o,а после ми падна ченето :D
« Последна редакция: февруари 15, 2013, 07:26:17 pm от gufi »

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 813
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #12 -: февруари 15, 2013, 07:43:47 pm »
Снимки:

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 813
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #13 -: февруари 23, 2013, 05:26:10 pm »
NSU

Това е бил най големият производител на мотори в света,преди на сцената да се появи Сойчиро Хонда.
Компанията е създадена от Кристиан Шмид И Хайнрих Щол през 1873г. в Рейдлинген,на брега на Дунав.Започва като производител на плетачни машини.След това през 1886г. се мести в Некарсулм,където се събират реките Сулм и Некар.От там идва и името на марката NSU [Neckar и Sulm].През 1886г. в завода започват да се правят велосипеди под името Germania,които през 1892г. заменят изцяло плетачните машини.Първият мотоциклет NSU се появява през 1901г.Двигателят е 211 куб.см. и е произведен в Цюрих,а максималната скорост е 40 км/ч.Следващият модел от 1903г. е Neckarsulm с едноцилиндров 4-тактов двигател с обем 331 куб.см. и 2,5 конски сили при 2000 об/мин.,с максимална скорос 50 км/ч.През 1905г. от завода излиза и първия автомобил.През 1932г. заводът за коли в Хайлборн е продаден на FIAT.
Мотоциклети обаче продължават да се правят,като основните поръчки са за Вермахта.От NSU,по проект на Ернст Шмид,произвеждат Kettenkrad или NSU HK 101.Това е мотоциклет задвижван свериги и с двигател на Opel Olympia,тъй като в NSU тогава не са имали достатъчно мощен двигател.Машината става герой в операциите на армиите на фелдмаршал Ромел в Африка.Правят се и мотоциклети с кош.
След войната,през декември 1946г. NSU е една от първите фирми,която започва да работи и произвежда в Германия.Вярно,това са колела и моторизирани велосипеди,но това е ново начало,след като през юли бордът назначава за генерален директор Валтер Егон Нигтиш,който преди това е работи 17 години в Opel. NSU започва мотоциклетно производство в напълно разрушения завод,който е възстановен.Дизайнът на машините е предвоенен,но се появяват моделите Quikly,OSL и Konsul.Прави се и верижният HK 101,но в цивилна версия.Мотопедът Quikly е най популярният модел,от 1953г. 1966г. са произведени над 1 000 000 броя,като над 60% са продадени по света.NSU прави и най големият едноцилиндров мотор,благодарение на Фриц Лангер.На базата на NSU Konsul 500,Фриц заменя оригиналният цилиндър и бутало  с 122 кубиков елемент от радиален самолетен двигател.Буталото обаче тежи 3,3 кг.Лангер отива до фирмата Mahle,които му правят по леко бутало - само 1,6кг.Той разширява и блока на двигателя.Изпускателната система е от неръждаема стомана с диаметър 75 мм без заглушител.Първия следвоенен модел се появява през 1949г.Това е NSU Fox в дву- и четиритактова версия.През 1953г. излиза NSU Max с 250 куб.см. и уникален разпределителен вал в главата.Всички тези нови модели имат иновативна монококова рама от пресована стомана и централно разположено задно окачване,направено от шеф инжинера Алберт Рьодел.Започва щурм на пазара и през 1955г. NSU става най големият производител на мотоциклети в света.Моделите на NSU Max,Prima,Maxi и Quickly слизат от производство в началото на 60-те.Това е грешно решение,защото дърпа компанията надолу.Сойчиро Хонда пътува в Европа през 1954г. за да посети мотоциклетни фабрики във Великобритания,Италия и Германия.След това той се завръща в Япония и произвежда серия от нови проекти.Моделите Honda Cub,Benly и Dream не са копия,но в отделните им детайли се усеща влиянието на NSU.Г-н Хонда е силно впечатлен от технологията на NSU и потвърждава значението на марката за развитието на индустрията на двуколесните машини.Той казва: "Израснал съм заобиколен от NSU и имам прекрасни спомени от детството си за тях."При обиколката си през 1954г. Сойчиро Хонда е свидетел на победата на Вернер Хаас в ТТ на о.Ман с R22-54 Rennmax и твърди че това е машината на мечтите му.Така след години той използва своите знания и технически данни,свързани с Max,Sportmax и Rennmax.През 50-те години NSU печели и няколко първи места в ТТ на остров Ман.После Хонда стават герои на остров Ман,а по производството на мотоциклети японската компания става номер едно.На мястото на NSU!NSU поставя 4 световни рекорда за скорост - през 1951,1953,1954 и 1955г.През август 1956г. на соленото езеро в Боневил,щата Юта,Вилхелм Херц става първият човек,който преминава с мотоциклет границата 200 мили в час.Той постига 211 мили в час,което приблизително е 322 км/ч.Моделът е  Delphin III с обем 500 куб.см. с експериментален трироторен ванкелов двигател.Формата на возилото е по скоро като на риба,отколкото на мотоциклет,но така се намалява аеродинамичното съпротивление.През 1957г. NSU отново излиза на пазара на автомобили с модела Prinz - малка кола с два мотоциклетни двигателя от NSU Max с въздушно охлаждане,обем 600 куб.см. и мощност 20 к.с.През 1964г. NSU прави първата кола с ванкелов двигател Wankelspider.В развитието на проекта NSU създава Sport Prinz със 129к.с. и 995 куб.см. с два ротора.След това се ражда и NSU Ro80 с мощност 115 к.с. с предно задвижване и независимо окачване.Развитието на роторният двигател обаче е твърде скъпо за малката компания.Освен това агрегатът често получава повреди и клиентите се отдръпват.Производството на мотоциклети продължава до 1968г.Последният модел на NSU е Quck 50.През 1969г. Volkswagen Group купува NSU и го "жени" за Auto Union,като се основава компанията Audi NSU Auto - Union A.G.Производството е преместено в Инголщад.През 1973г. излиза последната кола Ro80 с марката NSU.
Първо в завода в Некарсулм се правят автомобилите Audi 100 и Porsche 924 и 944,а сега там се произвеждат топмодели като A6,A8 и R8.

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 813
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #14 -: февруари 23, 2013, 05:43:53 pm »
Снимки:
« Последна редакция: февруари 23, 2013, 05:46:25 pm от gufi »

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 813
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #15 -: февруари 24, 2013, 02:20:54 pm »
BULTACO

Пилотът Франсиско Хавиер Булто е испански шампин на шосе и преди,и след Втората световна война.Той е съосновател на компанията Montesa през 1944г. заедно с Педро Перманиер.Булто или Дон Пако,както го наричат,става технически директор на Montesa.Пако е голям фен на спорта и когато бордът на директорите на компанията решава да напуснат Гран При през 1958г.,Франсиско подава оставка.Същата година той,заедно с още няколко души от Montesa,започва да оборудва за производство на мотоциклети една къща в село Адриан де Бесос в околностите на Барселона.Кръщават малката компания Bultaco,а името е предложено от Джон Грейс - близък приятел на Пако от Гибралтар.
Така на 17 май 1958г. започва работа по първия модел Tralla 101,с двутактов 125-кубиков двигател,с диаметър и ход на буталото 51,5 х 60 мм,мощност 12 к.с. и максимална скорост 115 км/ч.Машината има добри спирачки,модерно окачване,4-степенна скоростна кутия и множество екстри.Моторът е представен пред медиите на 24 март 1959г.Ражда се и версията Tralla Super Sport с двигатели 125 и 250 кб.см.Мотоциклетът дава шанс на много частни състезатели,включително и на 18-годишният Бари Шийн,който участва в първото си състезание през 1968г. с Bultaco.От модела се продават 1136 броя още в първата година и това дава значителен тласък за първата победа в Гран При,където Bultaco се състезава срещу двигателите DOHC на MV Agusta и Desmo на Ducati.Нещо повече,в топ 10 има 7 машини Bultaco.През следващите години Bultaco има още доста спортни успехи със състезателния TSS,а и прождажбите се увеличават.
При посещението си в САЩ,Дон Пако открива огромен потенциал за офроуд байковете и през 1960г. Bultaco произвежда мотора Sherpa N с двойно предназначение.През 1962г. отборът участва в шампионата ISDT с племенника на Пако - Ориол Пуч Булто.Те се връщат с два златни медала.Bultaco участва в престижните 6-дневни състезания по триал в Шотландия.Ориол отпада с електрическа повреда,което дава шанс на Сами Милър да спечели със своя Ariel GOV 132.Тъкмо заради Сами Милър през 1965г. се появява първият модел Sherpa T за триал.Ирландецът е с огромен професионален опит,но заводският тим на Ariel напуска спорта през 1964г.,а от компанията отхвърлят неговия модел.Булто обаче отива при Милър,дава му лист хартия и го моли да му нарисува мотоциклет,способен да побеждава.Милър отива в Испания и за 12 дни прави първият Sherpa T.Така се ражда машината,доказала се в сериозни изпитания.Милър сам демонстрира качествата му,като печели 6-дневните състезания в Шотландия. Това е първа победа на чуждестранна марка и на двутактов мотоциклет в надпреварата.Така започва серия от успехи и 15-годишна доминация в спорта.Bultaco печели европейския шампионат по триал 9 пъти между 1968 и 1979г. и четири пъти поред - от 1975 до 1979г. световния.
През 1965г. е представена и версията Pursang,която пробива на американския пазар и продажбите скачат още повече.Популярност печели и ендурото Matador,а също и Astro.Същата година се случва трагедия,заради която Франсиско Булто е готов да се откаже от състезанията.С мотоциклет Bultaco загива талантливият пилот Рамон Торес,който е и приятел на Булто.По-късно в абсолютен хит се превръща Metralla Mk2,представен през 1967г.Моделът има огромен успех - той е бърз и надежден,с добри спирачки,окачване и много евтин.Тъй като е със затворена верига,това дава възможност да се измине изключителен пробег от 50 000 км с оригиналната.Както повечето мотори Bultaco,той е с окачване Betor.Същата година този модел става звезда - на финала на серийните машини в ТТ първите три места в клас 250 куб.см. печелят три мотоциклета Metralla.
През 1979г. компанията Bultaco затваря врати,заради трудностите на пазара.Година по късно работата е възстановена с помоща на правителството,но през 1883г. са произведени само 249 мотора и компанията отново спира.Bultaco обаче пак прави сензация.Създава мотоциклета Sherco - много лек,с едноцилиндров двигател 250 куб.см. с водно охлаждане и рама от хром молибденова стомана.С него Греъм Джарвис печели 6-дневната надпревара в Шотландия.
Краят на Bultaco е на 6 февруари 1987г.Заводът е купен от концерна Derbi и компанията престава да съществува.Пако Булто умира през 1998г. на 86 години.Един от наследниците му е неговият внук Сете Гибернау - звезда в Мото ГП.До спирането на компанията са произведени над 330 000 мотоциклети Bultaco.

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 813
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #16 -: февруари 24, 2013, 02:27:50 pm »
Снимки:

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 813
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #17 -: март 02, 2013, 06:36:07 pm »
Moto Rumi

Компанията Rumi е създадена в самото начало на века - през 1900г. в Бергамо,като леярна от бащата на Донино Руми.
Донино е роден през 1906г.Той е художник и скулптор,но се захваща с бизнеса.Компанията произвежда компоненти за машините за текстилната индустрия.При избухването на Втората световна война,Руми започва да работи за военните,като прави торпеда,перископи и витла за подводници.
През 1950г. Руми решава да започне и производство на леки мотоциклети,които се търсят много като превозно средство.
През 1952г. популярноста на скутерите Rumi расте.Те са с хоризонтален двигател,двутактов,с обем 125 куб.см.Първият успех идва с модела Squirrel (катерица) или Scoiattolo,който се отличава с тяло от стоманен монокок,тръбно окачване отзад и телескопична вилка отпред,14-инчови колела и 3-степенна предавателна кутия.Следващите с скутери са с 4-степенна трансмисия,електрически стартер и се смятат за най бързите по онова време.Двигателят е 8 к.с. при 6500 об/мин.Rumi произвежда и туристическата версия Turismo,наречен Velocita.През 1952г. започва производството на мотоциклети Rumi Sport и Super Sport,които са съответно с един и с два карбуратора Dell orto 18мм.Rumi Sport е показан в Милано през 1951г. и привлича вниманието със 125-кубиковия двигател с 8,5 к.с.,който постига максимална скорост над 100 км.ч.Двигателят се използва и за скутерите,защото се отличава с плавна работа.Моделът Super Sport  е заменен от Competizione или Gobbetto,а заводският тим печели с него шампионата на Италия през 1954г. на пистата Монца.През 1955г. моделите Junior Corsa и Junior Gentleman заменят Competizione Rumi Turismo и Rumi Sport са със заоблени линии,докато Gobbetto се отличава с по-ръбести форми и голям резервоар.Другите модели - Junior Gentleman,Bicarburatore SS и Esportazione са с 160-кубиков,двутактов едноцилиндров двигател,но има и с 4-тактов OHV V-twin.През 1954 започва производството на Formichino или "малката мравка",проектиран от дизайнера инж. Салвати.Цялото тяло,с изключение на предните вилки,ролбар и предпазителите за краката е направено от лят алуминий и към него е монтиран двигателя.Конструкцията е лека и здрава.Задното рамо,предпазителят за веригата и ауспухът също са от алуминий.Оригинално моделът е с 8-инчови колела,но от 1958г- вече са 10-инчови,което дава подобра стабилност и просвет.Моделът Formichino е обновен през 1956г. с двойна задна рама и стоманена тръба под предната седалка.Скутерите са с 2-цилиндрови двигатели с обем 125 куб.см. които се монтират и на мотоциклетите.Моделът Е не носи успех и след няколкостотин броя е спрян.Другият е успешен и първо пробива на пазарите във Франция и Великобритания.Скоро машините започват да се търсят и в други големи европейски страни - Белгия,Швеция,Швейцария и Австрия.
През 1958г. Rumi произвежда спортната версия Tipo Sport,която има карбуратор 22 м.м.,дълги ауспуси и висока компресия.През 1957,1958 и 1960г. Rumi печели невероятното 24-часово състезание в Монтлери,Франция - Bol dor.След състезанието Rumi пускат скутер с името Bol dor в чест на победата.
Успехът на скутерите е сериозен,докато Lambretta и Vespa не пускат най новите си модели.При Lambretta това са Li150,TV150 и GP200,а при Vespa са GS150,160 и 180.Те "изяждат" пазара на Rumi и избутват компанията от Бергамо на заден план.Така за съжаление през 1960г. Rumi върви към ликвидация и спира производството,а Донино Руми,създателят на легендарните мотоциклети и скутери се връща към първата си любов - скулптурата и рисуването.

Донино Руми е доста неспокоен дух и невероятен талант.Започва работа на 12 години като чирак в леярната на баща си.Той е неуморим работник,изпълнен с любопитство и с определено влечение към изкуството - рисува,прави дърворезби,вае фигури.Приятел на семейството - Гисланди,стимулира момчето да учи в Академия Карара в Бергамо.
Но Руми е с особен характер - срамежлив и неспокоен,често непоносим.Въпреки че има талант,не обича дисциплината в училище и не го завършва.Тръгва сам по пътя към изкуството.Творбите му от 20-те са доста забележителни.Всъщото време се занимава и със семейният бизнес.Производството се увеличава и работниците от 10,стават 1000.Руми се жени през 1932г. и има 3 деца.
По време на войната,когато фабриката минава на военно производство,армията назначава комисар във фабриката.Руми не е съгласен с това,първо се укрива,а после отива при партизаните и се бие с германците.Заловен е и е затворен в Санта Агата в Бергамо.Но и тук не се отказва от изкуството.След войната Донино запретва ръкави - индустрията е съсипана,а той преструктурира производството.От витла и перископи,Донино започва да произвежда машини за тесто и сладкиши,камери за печене,плетачни машини и мотоциклети.Донино Руми умира на 17 август 1980г.

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 813
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #18 -: март 02, 2013, 06:48:20 pm »
Снимки:

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 813
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #19 -: март 17, 2013, 04:32:40 pm »
DKW / MZ


DKW (Dampfkraftwagen - парна кола),е създаден от датчанина Йорге Скафте Расмусен.Той завършва инженерство в Германия,установява се в Кемниц,Саксония,през 1904г. и открива фирма.През 1906г. се мести в Чопау,където купува празен шивашки цех и полага основите на компанията,която става един от стълбовете на съвременната мото-индустрия.Расмусен започва с превозни средства задвижвани с пара.Важна за развитието на марката е 1919г.Тогава някой си Хюго Рупе предлага на Расмусен проект за двутактов двигател.Расмусен прави малка реплика-Das Knaben Wunsch (мечтата на момчето),а после макетът става двигател,който задвижва велосипед.Едва през 1922г. се превръща в мотоциклет,наречен  Das Kleine Wunder (малкото чудо).Той е плод на труда на Расмусен,мениджъра Карл Хан и главния проектант Херман Вебер.За кратко време DKW се превръща в най-значимият мотоциклетен производител.През 1928г. Расмусен купува фабриката на Ауди в Цвикау и през 1931г. се появяват и първите автомобили DKW.През 1929г. DKW произвеждат над 60 000 мотоциклета,с което стават световен лидер.DKW е реорганизирана през 1932г. и влиза в сдружението Auto Union,заедно с Audi,Horch и Wanderer.
По време на Втората световна война DKW прави мотоциклети за Вермахта.Съветската армия влиза в в Германия през 1945г. и се спуска Желязната завеса.DKW и заводът в Чопау се оказват в грешната половина.Всички производствени мощности са разглобени и пренесени в СССР,заедно с цялата техническа документация.Три години по късно е създадено държавно предприятие на ГДР под името IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau).През 1950г. излиза мотоциклетът с марка IFA - RT 125,разработван още преди войната.Той обаче няма патент и е подложен на "грабеж" от британски,италиански,американски,западногермански и японски производители.Според експерти,Япония дължи бумът на производство на мотоциклети именно на този първи RT 125.
През 1956г. на 60 км от Дрезден се създава  Motorradwerk Zschopau или MZ.Преди това,през 1952г. излиза BK 350 - първият двутактов мотоциклет с карданно задвижване.Появява се и нов модел ES 125/ES 150,който и до днес е най произвежданият германски мотор.
Закономерно започва и спортния възход на MZ,благодарение на инженера Валтер Каден,който е цар на двутактовите двигатели и създател на разширителната горивна камера.Неговият състезателен мотор 125 куб.см. е първия в света със специфична мощност 200 к.с. на литър.Да,но "предателя на родината" Ернс Дегнер отмъква технологията и я продава на Сузуки.
През 50-те и 60-те години на миналия век MZ печелят 6 от общо 7 шампионски титли в мотокроса,имат успехи на писта - 13 победи в Гран При и 105 подиума между 1955 и 1976г.Отборът по ендуро на MZ печели международните 6-дневни през 1963,1964,1965,1966,1967,1969 и 1987г.Заради избралия свободата Дегнер,правителството на ГДР спира финансирането и участието на фирмения тим в международни състезания.
През 1970г. MZ произвеждат едномилионният мотоциклет- MZ ETS 250 Trophy Sport.13 години по късно - през 1983г. се появява и двумилионният мотор - моделът ETZ 250,който е с дискови спирачки и 12-волтова ел.инсталация.През 1972г.заводът започва да произвежда мотоциклети с кош,които се правят чак до 1989г.Моделите в гамата на MZ трудно се обновяват,но се ползват с репутацията на високотехнологични.Моторите се използват в армията и полицията на ГДР.И не само там,а и унас,и в други соц страни.
През 1989г. берлинската стена пада и Германия се обединява.През 1991г. компанията MZ е приватизирана,а след 2 години собствениците продават патента за модела ETZ на турската фирма Kanuni.Сформира се компанията MuZ,която е купена от малайзийската Hong Leong през 1996г.Появяват се 500R - първият 4-тактов мотоциклет на MZ и ETZ 251 с 500-кубиковдвигател Rotax.Другият е прототипа MZ Skorpion с 600-кубиков агрегат Ямаха с водно охлаждане.Hong Leong инвестират в създаването и производството на последните модели на MZ - уникалния Mastiff и модерните  1000S/1000SF/1000ST.
През 1999г. фирмата става пак MZ,но на 9 юни 2008г. заводът спира да работи,тъй като малайзийците спират финансирането заради реализирани загуби.На 13-ти декември MZ официално затваря врати,след 88 години съществуване.Бившата източногерманска фабрика става нощен клуб под името MZWerk.През 2009г. нови собственици на MZ стават бившите мотоциклетни състезатели Мартин Вимер и Ралф Валдман.Те взимат правата върху марката MZ.Двамата бивши пилоти,заедно с д-р Мартина Хагер - съпруга на Вимер,Хелмут Лихтенберг и Ото Елберс отново отварят вратете на MZ,като започват да произвеждат електрическите скутери Charlie и 600-кубиков мотоциклет,базиран на състезателния прототип за Moto2.Сега компанията носи името Motorenwerke Zschopau GmbH.