Автор Тема: Историята на мотоциклетите.  (Прочетена 40840 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #40 -: август 13, 2013, 02:32:49 pm »
OEC COMMANDER



OEC (Osborn Engineering Osborn  Company) е една от ранните британски компании,просъществувала доста дълго - от 1901 до 1954 г.Известни са с нестандартните си инженерни решения,особено при предното окачване.
Мотоциклета на снимката е с 500-кубиков двигател Matchless и дуплексна система на управление.




1922 MEGOLA SPORT



Тази прекрасна скулптура на колела е Sport Megola, и е построен в Германия през 1922 година. Освен изключителния дизайн, най-забележителните нещо за тази машина е, че двигателят е монтиран на предното колело. Той е пет-цилиндров, 640cc радиален.Мощността му е била достатъчна за максимална скорост между 85 и 140 км/ч, (88 mph), в зависимост от модела и годината. Двигателят има огромен въртящ момент,и няма скоростна кутия и съединител.За да се стартира мотора,трябва да се постави на стойка и да се завърти предното колело, докато двигателят запали. "Megola" е дело на дизайнерите Meixner, Cockerell и Landgraf. За съжаление, начинанията им с мотоциклети са краткотрайни, с продължителност само четири години, считано от 1921 и 1925 година.




CLEVELAND TORNADO FOUR



The Cleveland Motorcycle Manufacturing Company е съществувала между 1915 и 1929 г в гр. Кливланд,Охайо.Започнали са скромно с едно-цилиндрови леки мотоциклети.През 1929 г.,на New York Motor Show,представят Tornado - мотоциклет отличаващ се с нова,по-ниска рама и двигател с множество подобрения целящи по-голяма производителност.За времето си,това е бил един от най-усъвършенстваните четири-цилиндрови двигатели.Мотоциклетът е развивал 100 мили в час,и е имал сертификат за това.Всяка бройка е тествана за да получи сертификат.За съжаление компанията не може да преодолее икономическата криза настъпила тогава,и затваря.Произведени са само няколко броя CLEVELAND TORNADO FOUR.



Неактивен ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 402
  • Кара: BMW R1100GS
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #41 -: август 13, 2013, 06:49:33 pm »
НЕВЕРОЯТНИ!!!! Един англичанин, един германец и един американец. Не знам кой е по-красив. Не мога да избера! И трите много ми харесват. Детайлите им са много изпипани и са изключителни! За съжаление, вече никой не произвежда ммотоциклети по такъв начин.  ::)
Според мен съвременните пластмасови пистарки не могат да стъпят и на малкият пръст на тези МОТОЦИКЛЕТИ.  ;)
Благодаря на колегата, за удоволствието, което изпитах да се запозная с тези марки и модели!


Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #42 -: август 13, 2013, 08:25:45 pm »
Според мен съвременните пластмасови пистарки не могат да стъпят и на малкият пръст на тези МОТОЦИКЛЕТИ.  ;)


Напълно съм съгласен с теб!Въпреки че и аз съм с "пластмасов",възприемам го като мотор за каране и това е,а тези в темата според мен са произведения на изкуството.Зад доста от тях има интересна история,за разлика от съвременните,които са купчина части сглобявани на конвеир.

Ето още:

URS RACING SIDECAR



Един от най-великите състезатели с мотор кош на всички времена е немецът Helmut Fath. И тази машина го извела до една от най-сладките победи.Нарича се URS, и е бил продаден от аукционната къща Bonhams за 160 000 долара. Цената е висока,заради историята на този мотор.
През 1961 г., докато заема втора позиция в Световното първенство,Fath катастрофира с BMW-то си на Nürburgring. Неговият спътник Alfred Wohlgemuth загива, Fath прекарва една година в болница.Когато излеза от болницата, той  започва да подготвя двигатели BMW Rennsport за други мотоциклетни състезатели и ги прави по-добри отколкото ги правят BMW.
Когато се възстановил достатъчно,той моли BMW да кара в заводския им тим,но те го отхвърлят.Така той създава нискобюджетен отбор,и построява мотоциклета на снимките. Мощността идва от 498cc,четирицилиндров двигател,с осем клапана, два разпределителни вала и с по две свещи на цилиндър.Двигателят постига невероятните 15 000 оборота в минута и развива 88 к.с, - почти 20 к.с. повече от фабричните двигатели на BMW.
През 1968 г.,Fath  използва тази машина,за да победи заводския пилот на BMW Johann Attenberger и да спечели Световното първенство за втори път.Инцидент през следващата година отстранява  Fath от шампионата,но URS се връща в действие през 1971 г. в ръцете на състезания инженер на Fath - Horst Owesle. Забележително е,че BMW отново са втори и Owesle печели шампионата.




NIMBUS MODEL C



Създаден в Дания от производителя на прахосмукачки Fisker & Nielsen,този мотоциклет е бил предпочитан от армията,пощите и полицията.Най-познатият Nimbus е моделът C,произвеждан между 1934 и 1960 г.Nimbus може да се похвали с напреднали за своята епоха технологии,746 сс OHC двигател с 22 к.с.,кардан и рамка изработена от стоманени ленти занитени заедно.Половин век по-късно, части все още има,а машината има репутацията на един икономичен и надежден мотор за ежедневно шофиране. Много реставрирани примери са все още на пътя.




Opel  1928  “Motoclub”  496 cc OHV single



Компанията на Adam Opel е разположена в Рюселсхайм на Майн в Германия и сред нейните продукти са шевни машини, велосипеди, автомобили и мотоциклети.
Последните продукти са направени в три периода: от няколко години в началото на 1900, след това от 1913 до средата на двадесетте години и най-накрая от 1928 до 1930.
На "Berlin  Automobile and Motorcycle show" през 1928 г. Opel смаял мотоциклетното общество с две много екстравагантно разглеждащи машини.
Самият дизайн не е Opel,а на талантливия Ernst Neumann-Neander.
Едно от големите предимства на проектираната от него рама е че прави възможно да се намали времето за монтаж на мотоциклет от между 20/ 25 човекочаса до не повече от четири човекочаса.
Други характеристики са голяма достъпност до всички части и удобната позиция за сядане на водача.
Производството продължава до 1930 година.
Тази изключителна машина е добър бегач.



Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #43 -: август 14, 2013, 12:22:05 pm »
EXCELSIOR MANXMAN



В миналото,поне осем производители са използвали името Excelsior.
Този мотоциклет е произведен през 1937 г. от първите производители на мотори във Великобритания - Thomas and Co.
След като направили име с производството на евтини велосипеди,Thomas and Co създават марката Excelsior през 1910 г.,а три години по-късно създават 800-кубиков,едноцилиндров двигател - най-големият за времето си.Използват двигатели на базата на JAP, Blackburne и Villiers.След края на войната започват да участват в състезания за да утвърдят марката.
Компанията затваря през 1965 г.




VINCENT RAPIDE



Vincent Motorcycles е британски производител съществувал между 1928 и 1955 г.
Мотоциклетът на снимките излиза през 1946 г. и е най-бързият сериен мотор за времето си - развивал е 180 км/ч.
През 1931 г. Фил Ървинг става шеф-инженер в компанията,а през 1934 г. създава 500-кубиков,едно-цилиндров двигател наречен  "Meteor".Легендата гласи че Ървинг случайно поставил чертежа на  "Meteor" върху друг такъв чертеж и открил че може да се направи V-образен двигател.В резултат на това,през 1936 г. се появил 47.5° V twin с мощност 45 к.с. и кубатура от 998 сс.





THE WHITE MARS



Този мотоциклет е култов за германското мото-общество.Произведен през 1920 г.,той впечатлява както с радикалния си дизайн,така и с необичайния си двигател - опозитен,986 cc,произведен от Maybach.
Компанията  Mars е била базирана в Нюрнберг и произвежда с прекъсвания в периода от 1903 до 1958 г.



Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #44 -: август 14, 2013, 09:45:59 pm »
MOTO GUZZI CORSA 2V



Един мотоциклет с доста интересна история.
Това е частен състезателен мотоциклет,направен по поръчка,от Moto Guzzi през 1928 г.,само седем години след старта на компанията.
През 1981 г. Sandro Tamburini е на почивка в Reggio Calabria,южна Италия.Минавайки покрай някакво скрап депо,той вижда мотора да виси от челюстите на кран,който се готви да го смачка.Сандро го взима давайки в замяна три кросови мотора.
Собственикът нямал и представа колко е ценен мотора,който се канел да унищожи.В онези години гледали на тях,като на стари,безполезни мотори.Този,като състезателен,нямал никакви документи,което още повече го обезценявало.
След като го придобиват,братята Giuliano и Sandro проверяват номера на рамата в архивите на Moto Guzzi.
Това Corsa 2V е построен в Mandello del Lario в началото на 1928 г., и е продаден на Guzzi дилърът Mario Altomare. По това време дилърите трябвало да плащат предварително машините, и след това да ги продават.Моторите отивали на самоход,и доставяни на дилърите лично.Сигурно е че Altomare е имал твърда поръчка от клиент, който иска да се състезава, и този мотор е доставен.Произведени са само 200 бр. от този модел.
Най трудната част от реставрацията се оказва рамата - смачкана от крана в скрап депото.Използвана е абсолютно същата нитроцелулозна боя и цветови код както през 1928 г.





THE PERIL SPEED EQUIPE



Тези три мотоциклета са построени от Бил Браг,дърводелец,във Великобритания.
В средата на 50-те той се състезавал с мотоциклет с кош "Триумф".След тежка катастрофа в Crystal Palace той прекарва няколко месеца в болница и решава да се занимава с драг рейсинг.Веднага след излизането си от болницата той създава първият мотор с два двигателя наречен ‘Twin Thing’,но има проблеми със синхронизирането им.През 1960 г. прави мотоциклет с двигател на Триумф,650 кубика и собствена рама.В горната тръба на рамата било горивото,а в долната - маслото.Въпреки че е самоук,Бил има доста радикални идеи,които оказват голямо влияние за развитието на драг рейсингът.Жълтият обтекател всъщност е резервоар от самолет Мустанг Р51.Когато правел рамите на моторите,Бил нагрявал тръби и ги огъвал на канализационната решетка пред къщата си.




GNOME ET RHÔNE



Gnome et Rhône е познато име в ретро кръговет на въздухоплаването.Но малко хора знаят, че френската компания също   така е правила мотоциклети, от 1920 до началото на 1950. Тази прекрасна машина е един от около 3000 бр. произведени по лиценз на британската фирма ABC в строго съответствие с Sopwith, друг производител на самолети. В тези дни, авиацията и мотоциклетизъм бяха силно свързани,като за това допринася пилотът André Barthélémy, официалният дистрибутор на ABC за Франция. Barthélémy е талантлив инженер, и отстранява доста от механичните проблеми на мощния, но същевременно крехък двигател ABC. Той повишава капацитетът на 500cc, усъвършенства карбуратора и добавя охладител на маслото. (Първоначалният двигател има склонност да прегрява: псевдонимът му бил "сияещия червей", защото през нощта цилиндрите сияели в червено.)




Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #45 -: август 15, 2013, 11:59:46 am »
Май имам грешка в горния пост :-\.Изразът "сияещ червей" хич не ми се връзва,но твърде късно се усетих,че е правописна грешка - worm=червей,а warm=горещо.Вероятно правилния израз е "горещо сияние".

BROUGH SUPERIOR SS 100



Този мотоциклет е прототип,изработен специално за  George Brough.
Двигателят е 1000 куб.см. V-образен,и Brough Superior SS 100 гарантирано прави 100 mph.През 1925 г. George Brough печели с него Austrian Speed Trials.Моторът е направен от главния инженер Harold “Oily” Karslake и специално подготвен за австрийските Алпи. Brough добавя големи куфари Rexine, и две чанти за инструменти под тях. The Alpine Grand Sport,както е кръстен мотоциклета,е по-дълъг и по-нисък от стандартния SS 100,а също така има и изохронен скоростомер Bonniksen. Успехът на George Brough направил Австрия вторият най-голям пазар за Brough Superior.
George Brough задържа този мотор за личен транспорт за една година, преди да го продаде на един принц в Индия.






BIMOTA DB3 MANTRA



През последните три десетилетия, Bimota се отличават като един от производителите с най-нестандартен дизайн.DB3 Mantra е опит на компанията от Римини в гамата на "голите мотоциклети".Дизайнът е на французина Sacha Lakic.Има две версии-първата през 1995 г., а втората през 1997-със съвсем малки промени в детайлите, като например обтекател, изпускателна система и фарове. Тази конкретна машина е построена през 1997 г. и е една от само 28 бр. в червено. Повечето от 454-те произведени мантри са в жълто и сиво.Всички са V-образен двигател Ducati Monster M900 с 86 к.с.Теглото на мотора е 173кг сух,а максималната скорост - 200 км/ч.
Забелязват се известни прилики с Дукати Диавел.




MV AGUSTA 600: THE ‘BLACK PIG’



Феновете на Аугуста наричат този модел THE ‘BLACK PIG’ - черно прасе,и го определят като един от най грозните мотори създавани някога.Произведени са само 127 бр. между 1967 и 1970 г.,а този на снимките е 11-тия по ред,и втория внесен в САЩ.Този мотоциклет е сниман и при изготвянето на мануала.Всички са били в черно,освен един син,и един жълт.Мощността е 60 к.с. при 8000 об.м.,но теглото е 220 кг.,и не е бил особено впечатляващ на пътя.



Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #46 -: август 15, 2013, 03:51:05 pm »
SUNBEAM



Sunbeam S7 и S8 са произвеждани между 1946 и 1956 г., те не се продавали в големи количества, но днес имат нарастваща база от почитатели.
Тази конкретна машина е построена през 1954 година. Това е хибрид, комбинация от части от двата S7 и S8 модела. Рамата е от S8, а двигателя и панелите са от S7.
Този мотоциклет е с кардан и постига максимална скорост от 140kph. Качеството на изработка е дизайнът са доста луксозни в сравнение с други следвоенни машини.
Този Sunbeam е реставриран през 1979 г.Поради вида на двигателя (500 сс,редови),моторът имал склонност да прегрява.За да се избегнат проблеми от това,при реставрацията му добавили показатели за налягане и температура на маслото.





NEANDER



Тази красива машина е 1929 Neander P3 1. Ernst Neumann-Neander използвал различни двигатели за своите мотоциклети, включително  Villiers, JAP и Küchen,но това е една от много редките машини с двигател MAG. Това е и една от последните машини които слизат от производствената линия. Neander. Собственост на виенски търговец на кожа, тя е била продадена на мотоциклетния колекционер,професор Fritz Ehn в средата на 60-те години.По-късно професорът го продал на търг,заедно с цялата си колекция от над 300 мотора.Професорът обяснил че си продава моторите за да направи място на новата си страст - колекциониране на трактори.




Marvel Single 500



Глен Къртис е по-известен с авиаторските си подвизи преди Първата световна война.На състезания той е победил доста от утвърдените имена,като братя Райт например.На първо място за него,обаче били мотоциклетите.Освен че има рекорд за скорос,той е побеждавал и могъщата по това време компания Индиан,в състезания за издържливост.
Много малко негови мотори са оцелели до наши дни.Конкретно този мотор е много иновативен за времето си.По това време повечето производители правели долно разположени клапани,а той ги поставя отгоре и прави уникална система за задвижването им.Двигателят произвеждал от 4 до 5 к.с. и превъзхождал всичко друго на пазара.Резервоарът и двигателя са част от рамата.



Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #47 -: август 15, 2013, 06:16:29 pm »
WINDHOFF



Windhoff е определян като най-добрия от своя тип в годините между двете световни войни. Двигателят е OHC,746cc с маслено охлаждане четири-цилиндров,и е част от рамата.Компанията Ханс Windhoff излиза от бизнеса през 1933 г., жертва на икономическите премеждия,и само няколко мотоциклета оцеляват до днес.Този на снимките е произведен през 1928 г. и е имал само трима собственици до момента.





CROCKER V-TWIN



Това е първият американски мотор с горно разположени клапани,изпреварил Харли Дейвидсън с няколко месеца.
Произведени са само 60 бр.Al Crocker прави почти всички части в домът си,дори и карбураторите.Той не може да се конкурира с Харли и Индиан,и това слага край на производството.




NORTON CS1



Този 85-годишен Norton CS1 е най-старият мотоциклет който все още участва в състезания във Великобритания.Той има 400 победи в ретро състезания,пилотиран от Ian Bain от Ливърпул.Този модел е произвеждан само между 1927 и 1929 г. и е проектиран от Уолтър Мур.Конкретно този мотор е произведен през 1928 г.,а бащата на Ian, Geoff,го купува от скрап депо през 1957 г. и го тика 15 мили до домът си.Семейството има леярна и това помага при възстановяването.Доста части по двигателя са подменени,но са пълна реплика на оригиналните.Ian прави карбуратора сам.Въпреки че се състезава редовно,двигателят не е пипан в продължение на 8 (осем) сезона!





Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #48 -: май 10, 2015, 10:22:56 am »
CONDOR

Condor-Werke AG започват производство на мотоциклети за швейцарската армия през 1893 г.
Машината на снимките е Condor A580 произведен през 1953 в Courfaivre, малък град в кантона Юра.





Въпреки че приликите между Condor и BMW са очевидни, той не е пряко копие. Швейцарската армия пожелава да има мотоциклет еквивалентен на германските, използвани през Втората световна война и така Condor получава задачата да го проектира.





Концепцията за A580 е готова през 1944 г. Той е с телескопично окачване, хидравлични саморегулируеми клапани, алуминиеви глави на цилиндрите и кардан.





Интересна особеност е, че той има лост за намаляване на предавателното съотношение, с цел по-висока проходимост. Така предавките стават 8 - 4 за шосе и 4 за пресечен терен. Максималната скорост съответно е 110-50 км/ч.





Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #49 -: април 22, 2017, 06:34:43 pm »
Сори за спама. Опитах да допълня темата, но форума нещо бъгва и ми яде от текста, тъй че го изтрих.
« Последна редакция: април 22, 2017, 07:00:31 pm от gufi »

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #50 -: април 22, 2017, 07:33:40 pm »
Cleveland

Компанията е основана презю 1915 година и се утвърждава на пазара с двутактовите си машини. Първите двигатели са двутактови надлъжно разположени 220-кубикови, с двустепенна скоростна кутия. През 1920 година добавят калници, увеличават обема на горивния и маслен резервоар, а през 1921 година добавят акумулатор и по-голяма седалка. В резултат на това тежестта на мотоциклета се увеличава, което води и до увеличаване на кубатурата до 270 куб.см. Армията използва мотоцикетите през Първата световна война за базови куриери.

През 1922 година Cleveland купува мотоциклетното производство на Reading-Standard, познати с надежните си V-образни двигатели. Две години по-късно Cleveland заменя двутактовите си двигатели с 352-кубикови четиритактови едноцилиндрови. През 1925 година наемат детройтския инженер Л. Е. Фаулър, който създава четирицилиндров редови двигател с 598 куб.см и странични клапани. Поради ниската си мощност, моторът не е конкурентоспособен и продажбите са слаби.

През 1926 година компанията представя нов двигател, проектиран от Е. Х. Делонг. Той отново е четирицилиндров редови, но газоразпределителният механизъм е променен. Кубатурата се увеличава до 738, а през следващата година - до 1000 куб.см.

През 1928 година компанията има финансови проблеми и се предлага на Harley Davidson. Първоначално HD приема, защото вижда в Cleveland готов конкурент на четирицилиндровите редови двигатели, правени от Indian. До сделка обаче не се стига, защото HD решава да разработи свой такъв двигател.

През 1929 година Cleveland представя модела Tornado. Той е със снижени рама и седалка, олекотени бутала, по-големи клапани и повишена компресия. Компанията гарантира, че мотоциклетът разювива 100 мили в час. В онези години само още един производител (Brough Superior) дава такава гаранция.

За съжаление още през същата година борсовият срив води до края на Cleveland.
« Последна редакция: април 22, 2017, 07:40:25 pm от gufi »

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #51 -: април 22, 2017, 07:49:05 pm »
Пффф, тоя пост ми отне 2 часа, ама нейсе успях, ей  и снимки на Кливланд.

Неактивен Wild Hog

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 708
  • Кара: Kawasaki
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #52 -: април 22, 2017, 11:07:06 pm »
Пффф, тоя пост ми отне 2 часа, ама нейсе успях, ей  и снимки на Кливланд.

Браво, @gufi ! Продължавай !    :cheers:
"suburban biker wannabe"

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #53 -: април 23, 2017, 11:09:08 am »

В допълнение към предния пост:


Четиритактовият двигател, създаден от Фаулър, е бил от типа T-head.
Характерното за този тип двигатели е разположението на клапаните от двете страни на двигателя, за разлика от
по-популярния тогава L-head, при който клапаните са от едната страна.
T-head дизайнът е сложен за времето си, изискващ отделни разпределителни валове за всмукателните и
изпускателни клапани. Това прави двигателя по-скъп за производство, доста по-тежък и неефективен,
сравнено с типа L-head.
Популярноста на T-head дизайна се дължи на бензина, използван в началото на XX век. Той се възпламенява
при по-ниска температура, в сравнение със съвременния бензин. Ако бензиновите пари се нагреят или сгъстят повече,
експлоадират, преди да бъдат запалени от запалителната свещ. T-head двигателят решава този проблем, посредством
разположението на клапаните си в отделни камери, встрани от цилиндъра, което позволява на охлаждащата течност
да минава директно над тях. От друга страна, допълнителният обем на клапановите камери намалява компресията на
двигателя, което също спомага за избягването на нежелани детонации. По-ниската мощност на двигателя се
компенсира от надежността му и това го прави предпочитан за състезания.


Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2790
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #54 -: април 23, 2017, 06:43:00 pm »
Много добро четиво...

Неактивен verigata

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 22
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #55 -: април 23, 2017, 09:18:08 pm »
Благодарности за хубавата тема Гуфи. Трудът ти не е напразен, очите ми останаха по някои екземпляри, как не ги правят и сега, щяха да са точно в стила ми .

Активен китан

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1176
  • Кара: изтребител
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #56 -: април 24, 2017, 10:09:01 am »
Много добро четиво...
+1
 :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2389
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #57 -: април 24, 2017, 11:12:54 am »
T-head дизайнът е сложен за времето си, изискващ отделни разпределителни валове за всмукателните и
изпускателни клапани. Това прави двигателя по-скъп за производство, доста по-тежък и неефективен,
сравнено с типа L-head.

На приложената картинка валът е един.

Активен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7193
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #58 -: април 24, 2017, 11:48:18 am »
Този е модифициран ;D
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2790
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #59 -: април 24, 2017, 05:30:55 pm »
Ма па има стартер,.....

И така и така темата е интересна и предлага информация която може да трогне не само начинаещия моторист, а и такива с утвърдени знания и натрупани много такива.
Любопитно ще ми е да науча, как и кога е направен първия мотоциклетен четиритактов двигател с повече от два клапана ( на цилиндър ) и с по един вал за всмукателни и един за изпускателни клапани. Кога е направен, къде е приложен ( на състезания ли ) и кога и къде е приложен в масово производство?
Предполагам рано е било - 1920 или някъде там, ама дали???

Моето "двайсе" - знам, чувал съм и съм запомнил, че първия двигател с четири клапана на цилиндър и два разпределителни вала се прилага в някаква френска кола специално разработена за състезание: де дион ли беше пежо ли беше..не помня, но интересното е годината: 1908...
 
...до скоро като си пишеха екстрите на колите търговците го пласираха това като екстра: видите ли два вала, "шеснайсе" клапана