Автор Тема: Историята на мотоциклетите.  (Прочетена 39076 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Wild Hog

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 708
  • Кара: Kawasaki
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #60 -: април 24, 2017, 10:40:15 pm »
Любопитно ще ми е да науча, как и кога е направен първия мотоциклетен четиритактов двигател с повече от два клапана


Според Уикипедия, (ще се изненадате) това е Пежо от 1914 г.

1914 Peugeot 500M
500cc parallel-twin 8-V DOHC racer
2 цилиндъра, 8 клапана, 2 горни разпределителни вала



https://3.bp.blogspot.com/_lVCC9aDALT4/S1_zzt3LB7I/AAAAAAAAKJU/OelFIfV-TtI/s400/20100124-20100124-IMG_4995.jpg

Следват Indian, Triumph.

През 1928 Gilera пускат първия 4-цилиндров редови двигател с по 4 клапана на цилиндър.



Имат и двигатели с течно охлаждане и суперчарджър през още през 30-те.

Многоклапановите концепции съществуват от зората и при мотоциклети и при автомобили, но не са били широко разпространени поради по-високата цена.

Джилера: http://www.gilera-saturno.com/history/
"suburban biker wannabe"

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #61 -: април 24, 2017, 10:52:22 pm »
На приложената картинка валът е един.

Да, един е, но това намерих като информация. Минавам през няколко източника преди да пиша нещо. Превеждам от английски и това е. Темата е отворена за всеки, който има желание да я допълни.

Последно за марката Cleveland :


Двигателят за Cleveland, разработен от Е.Х.Делонг, е от типа IOE (intake/inlet over exhaust).
Тази конфигурация е използвана в ранните четиритактови двигатели. Състои се от всмукателни
клапани, разположени в главата, и изпускателни разположени в цилиндъра или двигателния блок.
Тези двигатели са широко използвани в ранните мотоциклети, като първоначално всмукателните
клапани се задействат от вакуума, създаван от буталото. Недостатък на тази система е,
че с увеличаването на оборотите тя, достига своя лимит. Това налага конструирането на механично
задвижвани всмукателни клапани.

Намерих повече информация за NSU, та следващата марка тия дни ще е NSU.


Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #62 -: април 30, 2017, 10:51:53 am »
NSU

През  1873 година двама млади механици - Хайнрих Стол и Кристиян Шмид – откриват Mechanical Shop for Manufacturing Knitting Machines (Магазин за производство на плетачни машини) в германския град Редлинген, край Дунав. Малко по-късно се местят в по-подходящи помещения в Некарсулм. Там те кръщават марката си НСУ от имената на реките Некар и Сулм, минаващи край фабриката. Плетачните машини се продават добре, но растящата популярност на велосипеда кара младите предприемачи да поемат по нов път. Велосипедите НСУ бързо получават признание, а развитието на модерни колела със съчмени лагери напредва бързо.
 
 Следващата крачка е предприета през 1901 гогато, когато излиза първият мотоциклет НСУ с двигател от  1,5 конски сили, внесен от Швейцария, а през 1903 година НСУ започват производство на собствени двигатели.
 
 През  1904 година НСУ предлага 6 различни модела, а през  1909 година представя модел с 1000-кубиков V-образен двигател. През  1910 година НСУ отчита сериозни успехи на чуждите пазари - 22% от продадените в Англия мотоциклети носят марката НСУ. 1905-а е и годината, когато е представен и първият автомобил НСУ, а малко по-късно започва производството на таксита и малки камиони.
 
 Първата световна война забавя скороста на развитие за марката, която в този период произвежда коли и мотори за немската армия. Годините между 1923 и 1927-а са най-успешните за НСУ в атомобилните състезания. Някои смятат, че Ауди А8 е първата кола с изцяло алуминиева каросерия, но още през  1923 година НСУ представят кола с такава - модел 8/24.
 
 Вследствие на финансови затруднения, автомобилното подразделение на марката е продадено през  1928 година на Фиат, които произвеждат автомобили НСУ до 1932 година.
 
 През  1933 година НСУ отново правят кола - Typ32 - по-популярна като „Бръмбърът на Фердинанд Порше”. Направени са 3 прототипа, един от които сега е в Музея на Фолксваген.
 
 1936-а е друга бележита година за НСУ. Тогава купуват велосипедното производство на Адам Опел и представят два от най-продаваните си мотоциклети - Quick и Pony. През същата година към фирмата се присъединява и дизайнерът Алберт Родър.
 
 По време на Втората световна война НСУ отново работи за армията - произвежда мотоциклета 250ZDB, както и полуверижния Kettenkrad, задвижван от двигател на Opel Olympia. В края на войната фабриката в Некарсулм е полуразрушена от бомбандировките и е изпозвана като ремонтна база от съюзническите сили.
 
 През 1948 година НСУ празнува 75-а годишнина и организира мащабна рекламна кампания за новия си мотоциклет  Fox, задвижван от 4-тактов 100-кубиков двигател. Лозунгът на кампанията е Fixe Fahrer fahren Fox  („Умните шофьори карат Fox”).
 
 Оздравяването и развитието след Втората световна война тече с бързи темпове, а в началото на 50-те НСУ започва да произвежда по лиценз италианския скутер Ламбрета. Моделът Quick продължава да е най-продаван, а Konsul I и II от 350 и 500 кубични сантиметра, базирани на предвоенни модели, са въведени в опит да се конкурират с BMW и Zündapp. Тези олдтаймери изчезват през 1953 годин когато е представен моделЪТ Max (четиритактов , 250 кубични сантиметра). Той бързо постига репутацията на качествен и лесен за управление мотоциклет.
 
 По-късно през същата година е пуснат И мотопедът Quickly (50 кубични сантиметра), като от  1954 до 1960 година са произведени над милион от модела.
 
 Следва...
« Последна редакция: април 30, 2017, 10:59:08 am от gufi »

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #63 -: май 01, 2017, 02:32:11 pm »
Продължение...
През  1955 г. изтича лицензът за производство на скутери Ламбрета  и конструкторите на НСУ създават собствен скутер – 147 кубиковия Prima D, който се появява на пазара през 1956 г. Развитието не спира и скоро на пазара са представени Prima III (150 куб.см) и Prima V (175 куб.см).
През 50-те години НСУ отново се завръщат на автомобилния пазар, като първоначално проектът е за триколесен миниавтомобил, наречен Макс Кабин, но е реализиран през 1957 г. като четириколесен с името  Prinz I & II, с 600-кубиков двигател. През 1963 г. излиза Prinz 4, който става най-произвежданата от НСУ кола. Производството продължава до 1973, когато НСУ отново приключват с автомобилите.
 
 НСУ си сътрудничи с Феликс Ванкел и през 1963 г. на Панаира във Франкфурт е представена колата Wankel Spider, от която до 1967 г. са произведени 24 хиляди броя.
 
 НСУ  допринася много за развитието на ванкеловия двигател, но това коства твърде много на компанията и под натиска на един от основните акционери е продадена на VW / Audi през 1969 г.

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #64 -: май 14, 2017, 12:47:08 pm »
NIMBUS

Нимбус е датски мотоциклет, произвеждан от 1919 до 1960 г. от Fisker и Nielsen в Копенхаген, Дания. Първият мотоциклет е със 746-кубиков четирицилиндров  четиритактов редови двигател и кардан. Скоро след появяването си, мотоциклетът получава псевдонима  Kakkelovnsrоr (кюнец), заради дебелата тръба между кормилото и седалката, която е част от рамата и резервоар в едно.
През 1920 г. Fisker & Nielsen става дружество с ограничена отговорност и започва серийно производство. Разочарован от лошите продажби, Fisker пуска мотоциклета във всички състезания, в които може, за да изгради добра репутация на машината. Този ход не помага много, особено след като през 1924 г. е въведен данък върху продажбите на мотоциклети. Последвалата икономическа рецесия постепенно води до прекратяване на производството през 1926 г.
 
 През 1932 г. Fisker, заедно със сина си Anders, проектира нова машина и две години по-късно е представен новият Нимбус - Type C. Карданното задвижване е запазено, но двигателят е напълно преработен и мощноста му вече е 18 (по-късно 22) к.с. - двойно повече  спрямо стария двигател. Рамата е от занитени стоманени листове, а предното окачване е с телескопична вилка. Заради шумния си ауспух, мотоциклетът получава прякора  Humlebien (пчела).
Първият клиент получава своя Type C през лятото на 1934 г. и скоро мотоциклетът става най-продаваният в Дания. Клиенти стават датската поща, полиция и армия.
По време на немската окупация между 1940 и 1945 г. компанията страда от недостиг на материали и произвежда едва 600 мотоциклета. След войната производството успешно продължава, без да се проектират нови модели, а само да се подобряват съществуващите. Датската армия купува около 20% от продукцията. Пощенската служба също купува много мотоциклети, които използва до 1972, за разлика от полицията, която се отказва от Нимбус в началото на 60-те години, когато мотоциклетът става твърде бавен, за да се справи с модерните коли и мотори. Максималната му скорост е само 120 км/ч и то за кратки периоди.
 
 Производството е прекратено през 1960, когато е изпълнен последният договор за армията.

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #65 -: май 14, 2017, 12:50:39 pm »
.

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Историята на мотоциклетите.
« Отговор #66 -: май 20, 2017, 07:44:09 pm »
VELOCETTE

От създаването в началото на 20-и век до затварянето на фабриката през  1960 г. Velocette остава под контрола на едно семейство – Гудманс. Още по-забележително е, че семейството, отговорно за това, което мнозина считат за най-английския мотоциклет, е от немски произход.
През 1876 г. 19-годишният Йоханес  Гютгеман идва в Англия, където се жени за Елизабет Ор. Установяват се в Бирмингам, раждат им се двама сина, Пърси и Юджийн, а Йоханес приема английското име Джон Тейлър. През 1911 г. той получава английско гражданство и променя фамилията си на Гудман.
Синовете развиват инженерни кариери и основават New Veloce Motors, с намерението да произвеждат автомобили. Въпреки  че представят прототип, не получават поръчки. След това Пърси проектира мотоциклет с доста напреднал дизайн, но и той не е добре приет. След като свалят летвата, представяйки опростен и достъпен мотоциклет, братята имат успех. Машината, известна като VMC (Veloce Motor Company), струва 42 паунда и се продава добре. Между  1913 и 1925 г. компанията произвежда двутактови мотоциклети и въвежда не една иновация, например маслена помпа, контролирана от газта.
През 1924 г. Пърси създава нов двигател, който е с горно разположен разпределителен вал. За да се вмести двигателят в съществуващите рами, трябвало да е максимално тесен. Резултатът е много тесен и здрав колянов вал, който постига голям ход, без да се деформира. Дизайнът също така дава на всички едноцилиндрови Velocette тази уникална характеристика, при която съединителят е вграден в крайното задвижващо зъбно колело. Новият модел епредставен за първи път на изложението Olympia през 1924 г. и се радва на голям успех.
 
 През 1925 г. две машини на Velocette участват в състезанието на остров Ман и, макар да не завършват, цялостното представяне едобро. Скоро след това известният състезател Алек Бенет посещава фабриката и е обявено, че ще води екип за предстоящото състезание през 1926 г. Другите двама са Гас Кун и Фред  Пови. Бенет печели надпреварата с 10 минути аванс, а съотборниците му са в челната десетка. Velocette печели и първото място сред производителите. Това е забележителен успех за такава малка фабрика – само 42-ма служители и без състезателен отдел. Състезателните мотоциклети са сглобявани от Пърси и Юджийн в следработно време.
През 1928 г. Алекс Бенет отново печели на остров Ман, което дава увереност на компанията да предложи за продажба партида състезателни машини на изложението Олимпия. Машините са описани като точни копия на мотора на Бенет, способни да развият 85 мили в час. Външно се различават по неполираните картери с три подсилващи ребра. Монтирана е и допълнителна маслена помпа, която връща маслото от главата директно в масления резервоар. Променен е маховикът, като и буталата, а скоростната кутия е тристепенна, с крачна смяна на предавките.
Производството на състезателни мотоциклети продължава  до 1953, а през 1960 г. фабриката окончателно затваря врати.