Автор Тема: Историята на Piaggio Group  (Прочетена 1137 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен rumen59

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 13
  • Кара: Скутер
Историята на Piaggio Group
« -: февруари 16, 2013, 10:37:27 pm »
                                        Историята на Piaggio Group
Създадена през далечната 1884 година, Piaggio & C. S.p.a. днес е абсолютен лидер и една от четирите най-големи компаниина пазара на превозни средства на 2 колела  в света.

Продуктовата й гама включва скутери, мотопеди и мотоциклети от 50 до 1299 кубика с марките Piaggio, Vespa, Gilera, Aprilia, Moto Guzzi, Derbi и Scarabeo.
С придобиването на фабриката Понтедера, компанията започва да произвежда мотори със собствен патент, а не както досега мотори по лиценз. Годините, които следват са изпълнени с успех след успех - износът расте експоненциално, расте и броят на заетите в компанията. Piaggio започва да произвежда широка гама от продукти в транспортния сектор - вагони, железопътни линии,трамваи, камиони, автобуси.

 Първият прототип на Vespa е произведен в Понтедера и незабавно е представен на пазара. След известна колеблива реакция от пазара, изведнъж продажбите скачат до небето - безпрецедентен успех. За 10 години са произведени 1 милион бройки и започва експанзията към външни пазари.
. Sfera, първият скутер с пластмасова каросерия, е произведен в Понтедера.
В началото на 90-те Piaggio се преобразува в холдингово дружество, а Джовани Алберто Аниели е избран за президент на Piaggio Veicoli Europei S.p.A.
1994 г. е белязана с изключително постижение - представянето на макси скутера Hexagon.
1996 - 1997 г.
  В чест на 50-годишнината от създаването на  Vespa от Енрико Пиаджо и Корадино Д'Асканио, на пазара е представена нова Vespa през 1996 г. Piaggio Group придобива Derbi-Nacional Motor S.A. - солиден испански производител на мотоциклети и лидер при малките двигатели.
През същата година Gilera се завръща на състезателната писта и незабавно бележи международна победа, отвеждайки Manuel Poggiali до титлата Световен шампион по мотоциклетизъм в клас 125 кубика.
В наши дни Gilera си е осигурила място в световните мото състезания, с множество международни титли и световни шампиони.
2003 г. Сключен е финансов договор за придобиването на Aprilia - Moto Guzzi Group, и с това се ражда безспорният лидер на пазара на превозни средства " на 2 колела" в Италия: 24% от пазара на превозни средства "на 2 колела" в Европа и 35% от пазара в Италия, над 600 000 превозни средства на година, 6 000 служители и 8 фабрики в целия свят, присъствие на пазарите в 50 държави. IMMSI S.p.A. става мажоритарен акционер след сделката с Aprilia, със стратегическите 40% в Piaggio.
11 януари 2005 г.
« Последна редакция: февруари 16, 2013, 10:40:37 pm от rumen59 »