.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: Читав акумулатор откъде?  (Прочетена 28500 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

bai marin

  • Newbie
  • *
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4
Читав акумулатор откъде?
« -: март 10, 2013, 07:37:32 pm »

Колеги от къде мога да си поръчам добър акумулатор гелов 10ач, повечето фирми предлагат необслужваеми киселинни за гелови ,двете неща нямат нищо общо,интересува ме само чисто гелов модел.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8412
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #1 -: март 10, 2013, 07:42:09 pm »

Ами примерно от ТУК
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

bai marin

  • Newbie
  • *
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #2 -: март 10, 2013, 07:49:08 pm »

там ще е в краен случай,поръчка от България ако може е за предпочитане?
Активен

kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4039
  • Кара: BMW & HD
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #3 -: март 11, 2013, 07:20:04 am »

Активен
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

bai marin

  • Newbie
  • *
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #4 -: март 11, 2013, 04:01:38 pm »

ТУК  ;)


Да това е което търсих,ще се заема веднага с поръчката.
Мерси  :bravisimost:
Активен

MX13

  • инж. Мартин Тошков Василев
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2689
  • Кара: yz250/RGV250/GSXR1100 '88/GSXR1100 '92/ GSXR711Turbo /TL1000R /RS250 /RD250 /ES175-2 /ES250
  • работя в ZM-PerfOrmance Варна
    • www.motoforum-bg.com
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #5 -: март 13, 2013, 11:01:24 pm »

LandPort са без конкуренция по съотношението качество/цена!
Няма да сгрешиш!
Активен

qko_mlqko

  • Крал Иво Дичев
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 375
  • Кара: Мокик Балкан МК50-3 1974г. и Honda CB600F Hornet
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #6 -: март 14, 2013, 01:34:36 am »

http://abt2001.bg/

Миналата година си купих от там- Бош, 8ah, за 46лв. Имаха и такива с гъст електролит( гел) , но бяха покрай 65-70лв. Магазинът се намира в Овча купел :cheers:
Активен
Тъп въпрос задаваш- тъп отговор получаваш!

Психично болен, избягал от лудницата- НА СВОБОДА!!!

nikotin

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 22
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #7 -: март 14, 2013, 10:27:03 am »

И аз си взех от там необслужваем Бош с AGM технология. Тук пише повече:
http://www.bosch.bg/bg/products/car_equip/downloads/ba_motorcycles.pdf


В момента са на промоция и 10 Ah ми излезе около 80 лв.
Активен

Freeman

  • Sr. Member
  • ****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 223
  • Кара: 636
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #8 -: април 20, 2016, 12:05:54 pm »

За тези от Варна !!!
На бул. Владислав (до спирка Патриарха) магазина на VARTA
Преди 3 дни си взех акумулатор VARTA гел на цена 61лв.
Цената му беше 77лв., но ако им оставиш старият си акумулатор, цената става 61лв.
Активен

Freeman

  • Sr. Member
  • ****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 223
  • Кара: 636
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #9 -: май 03, 2016, 05:20:48 am »

http://maxcar.bg/bg/33-akumulatori - попаднах на този сайт. Тука е дори по-евтино
Активен

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2897
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #10 -: май 05, 2016, 09:53:45 am »

Ще си позволя да споделя личен опит и един експеримент, който стартирах през 2010-та година. Тогава закъсах за акумулатор на един от моторите ми - 125 кубика. По онова време имаше някаква заигравка с оловото, киселините и безопасността, та по една или друга причина цените на акумулаторите рязко се повишиха. Помня, че 7 амперчасов можеше да се купи за 25-30 лева, но изведнъж дори китайските стигнаха 50-60... Което ме подразни и всъщност направо ме вбеси. Замалко да поставя литий-полимер, но освен няколко часа заиграване по балансиращата електроника, ме спря безопасността. Моторът стои без ежедневен надзор до други мотори и коли. Всичко може да предизвика пробив на полимерната батерия - дори мишка (случвало ми се е). Тогава опасността от пожар рязко нараства.
Затова реших да си направя един на пръв поглед безумен експеримент.  Безумен, защото реших да поставя възможно най-леката и компактна акумулаторба натерия. И най-евтината. Нито пиковите токове отговаряха, нито капацитета. Всъщност стартовия ток беше страшно далече от този, който беше изписан на "нормален" мотоциклетен акумулатор.
Поставих акумулатор от алармена система. Така наречените "сухи". Могат да се открият във всеки магазин за електроника, при това на много различни цени. Конрад, Викиват, Кузмов, Комет... както и магазинтие за охранителна техника и пожароизвестяване.

Тъй като размерите бяха идиотски, единственият акумулатор, който съвпадна беше подобен на този:

Разбира се, не беше Юаса, а някаква измислена марка и струваше 8 лева.
Първоначално подходих подозрително към конекторите. Не исках да си развалям оригиналните, които се присъединяваха с болтове към оловните клеми на акумулатора и затова направих хитроумни преходници, разбира се достатъчно надеждно изолирани и без излишна маса и обем.
Резултатът е, че след вече 6 години, този мотор пали съвсем нормално,а  акумулаторчето е в идеално здраве.
Две-три години го чаках да "заври", да се разтопи, да се деформира... все пак говорим за много по-сериозни пикови токове, отколкото е предвидено да дава. Не мога да си го обясня (или поне допреди няколко дни)...

Та преди няколко седмици, за втори път ми умря акумулатор на един от по-големите мотори. Там токовете са значително по-големи и някакси хич не ми се помисляше да си правя подобни експерименти. Да, ама не... оригиналният 7 амперчаса за 65 лева съвпадаше по габарити на основата със 7 амперчаса "за аларми"... Цена - 16 лева. В същия корпус от Конрад намерих 9 амперчаса... Така се случи, че взех един за служебния ми UPS и се изкуших да купя един за себе си. Рискувах 21 лева (толкова с отстъпката) и с треперещи ръце вързах две жици "за проба"... Какво ми беше учудването, когато стартерът завъртя като бесен и нямаше и помен от загряване на клемите??? Може само да гадаете.

Реших се и монтирах въпросният акумулатор за 21 лева. Вече два месеца той работи прекрасно, с включена аларма и при палене НА ФАР!!!. А защо не му загряват клемите? Ами защото вътрешното окабеляване на отделните клетки на "оригиналните" акумулатори за мотоциклети  е 1:1 с това на тези за аларми или UPS-и. Само края на клемите е различен... Как го разбрах ли - ами разкостих няколко стари и истината лъсна.

Споделям тази информация за тези от вас, които имат иновативно мислене, харчат умерено и не са склонни да дадат една шапка пари за нещо, което служи дори по-малко от същото, но по-изгодно.

След  тези случки, монтирах такива акумулатори на ВСИЧКИ дву- и четириколесни моторни превозни средства, с изключение на колата. Там БОШ-а още има живец, но като свърши и него ще подменя с "алармен".

След 6-7 години опити, мога да споделя мнението си:
ПЛЮСОВЕ:
1. Много по-ниска цена
2. По-малки тегло и габарити
3. Нулева поддръжка
4. Супер бавен саморазряд
5. Намират се навсякъде

МИНУСИ:
1. Отстъпват при въртене на стартер за повече от 15-20 секунди
2. На различните места цените варират и могат да стигнат колосални стойности
3. Необходима е подмяна на клемите или добавяне на "адаптери"


За колегите, които се заинтригувани, мога да постна снимки на реално монтирани такива батерии на собствените ми МПС-та.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8412
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #11 -: май 14, 2016, 01:51:48 pm »

Пусни снимки на конекторите. Мисля, че ще е достатъчно.

П.П. Преди време един колега си беше купил ел. скутер, чиито батерии не бяха оригинални, а бяха подменени с такива за ЮПС. Ми скутерът минаваше къде 40 - 50 км с едно зареждане.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2897
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #12 -: юни 20, 2016, 09:23:52 pm »

Уви, времето все не стига да щракна иновацията.

Междувременно се спомина и акумулаторът на мотопеда ми. Очевидно напоследък акумулаторите карат само една година...
Бях се подготвил и го замених с нов, от "моите":

Старият и новия. Спестих около килограм тегло.




И новите конектори:



Поставих миниатюрната нова батерийка по "моделарски" тертип. Захваната е с велкро и скоба, която на снимката още не е монтирана.
Резултатът е впечатляващ.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8412
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #13 -: юли 02, 2016, 09:58:47 am »

Този студоопор няма ли да пречи на батерията да се охлажда :-\
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2897
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #14 -: юли 02, 2016, 10:13:52 am »

Ко речи?  :o
Активен

Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2924
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #15 -: юли 02, 2016, 10:44:39 am »

МИНУСИ:
1. Отстъпват при въртене на стартер за повече от 15-20 секунди


Офффф, туй ако е минус с мед да го намажеш!

Браво за батериите Яса.



Я, малко техническо въпросче... VARTA на колата ми  74 А..след 4 години ползване, си върти добре. Дори като не я карам доста време като се позачуди си възбужда сам и си върти.  Правя си му от време на време пълен разряд и заряд.
Това за което питам е що като и кефне и ми дава слаба батерия, и що като и кефне отказва да отключи и въобще такива дребнавости които ме карат да мисля, че мери нещо и ми казва, че лекичко пада и тока не стига...
...карам предимно градско, винаги на фарове, паля и гася често, двигателя е голям V6 3000 кубика...
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8412
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #16 -: юли 04, 2016, 11:35:50 am »

Ко речи?  :o

Ми батерията загрява като се зарежда.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2897
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #17 -: юли 04, 2016, 12:35:40 pm »

Батерията не е двигател, че да загрява.
Започне ли да загрява, значи нещо куца.

Докато се зарежда, батерията не трябва да загрява. Загрява само когато се презарежда или ако се зарежда неправилно. Докато попива енергия (правилно), акумулаторът не повишава температурата си. Тръгне ли да загрява, значи енергията се превръща в топлина, което не е ОК.

Ако батериите трябваше да се охлаждат, щяха да са с оребрени корпуси, метални. На повечето автомобили акумулаторите са на най-топлото място - при двигателя... те как се охлаждат? Външната част на батерията има нищожна площ, в сравнение с това, което би било необходимо, ако целта беше от там да се отдава топлина.

За мен е най-важно да защитя батерията от вибрации и сътресения. Освен това колкото една батерия е по-"стегната" с материал около себе си, толкова по-добре за нея. За литиевите дори правим специални преси, в които клетките се стягат здравата по време на заряд. Това уплътнява структурата им и не позволява раздуване.

И не на последно място - вече 7-ма година няма проблем с такова закрепване.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8412
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #18 -: юли 04, 2016, 01:53:52 pm »

Щом казваш. Моите батерии, особено изправните, се затоплят при зареждане. Пък съм и чел, че е нормално. Естествено, че не греят като фурни, така че кутиите им позволяват да се охлаждат и без оребрения. Със сигурност обаче студоопорът около тях няма да им позволява.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2897
Re: Читав акумулатор откъде?
« Отговор #19 -: юли 04, 2016, 03:57:35 pm »

Ооооф, изобщо не ми се губи време в тъпи спорове!
Споделям опит, при
Който иска - да го ползва, който не иска - да не го ползва!

От коментари няма нужда, още повече когато се почва разтягането на локумите. На тема "батерии" не ща да споря, нито да разговарям. При положение, че ежедневно боравя с LiPo, LiFepo4, HV и производни, да седна да си губя времето за оловни батерии от памтивека, не ща! Па загрявали, па изстивали - кой както иска, така да си ги чишка!

Аз споделям опит с цел да помогна на някой в откриването на топлата вода. Моля, оставете излишните коментари настрани!
Активен
 

Страницата е създадена за 0.104 секунди с 24 запитвания.