Автор Тема: Подържане на супермото?!?!  (Прочетена 32985 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен nakazatelq

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 51
Подържане на супермото?!?!
« -: август 27, 2013, 06:44:56 pm »
Здравейте на всички четящи, както вече казах се разделих с моя cbr 600 f3 който беше супер и сега се интересувам от супермото.
Сега си мисля за нещо като априлия 250cc 4т, Honda crf 250-400cc, KTM... но не знам много за поддръжката на този тип мотори.
Ако може да споделите колко пари струва подържането и какво точно се сменя и каква марка да избера ще съм ви благодарен. Веднъж един приятел ми каза че е доста по-скъпа поддръжката supermoto от пистовите вярно ли е?

Неактивен nakazatelq

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 51
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #1 -: август 27, 2013, 06:49:39 pm »
Търся нещо добро надеждно и по-леко около 110-140кг.
« Последна редакция: август 27, 2013, 06:53:07 pm от nakazatelq »

Неактивен MX13

  • инж. Мартин Тошков Василев
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2689
  • работя в ZM-PerfOrmance Варна
    • www.motoforum-bg.com
  • Кара: yz250/RGV250/GSXR1100 '88/GSXR1100 '92/ GSXR711Turbo /TL1000R /RS250 /RD250 /ES175-2 /ES250
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #2 -: август 27, 2013, 09:06:35 pm »
За какво ще го ползваш?

Неактивен nakazatelq

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 51
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #3 -: август 28, 2013, 06:25:16 am »
За градско и извънградско каране.

Неактивен ludau

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 338
  • Кара: YZF 426 '02
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #4 -: август 28, 2013, 10:17:44 am »
Вземай и не го мисли много!
Марка избрал ли си вече?
Айнщайн казва:
"Да унищожиш предразсъдаците на хората е по трудно,
отколкото да разделиш атома на частици."

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2020
  • There is no replacement for displacement......
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #5 -: август 28, 2013, 11:52:24 am »
Априлия 250цц 4т не се сещам да има СМ.
Хонда ЦРФ ако е Р е крос, ако е Х е ендуро.
Кроса е без стартер и е по-напилен.
Като гледам си се ориентирал по по-напилени машини, а не към градски супермото-та като ФМХ, ЛЦ4, ХР, така че поддръжката наистина ще ти е по-голяма от тази на пистовия.
А самата поддръжка ти е
-масло и маслени филтри на 15-20 часа
-пране и смазване на въздушния филтър на няколко излизания - щом ще е по асвалт ще е по-рядко
-проверка/реглаж на клапаните на 3-4 смени на маслото
Ако го мислиш за мотор за всеки ден, по-добре си вземи някое "градско" заводско супермото като ЛЦ4, ДРЗ или Хъски(при тях е малко сложно с частите). На тях подръжката ще им е като на пистовия.
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

Неактивен nakazatelq

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 51
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #6 -: август 28, 2013, 12:18:34 pm »
Априлия 250цц 4т не се сещам да има СМ.
Хонда ЦРФ ако е Р е крос, ако е Х е ендуро.
Кроса е без стартер и е по-напилен.
Като гледам си се ориентирал по по-напилени машини, а не към градски супермото-та като ФМХ, ЛЦ4, ХР, така че поддръжката наистина ще ти е по-голяма от тази на пистовия.
А самата поддръжка ти е
-масло и маслени филтри на 15-20 часа
-пране и смазване на въздушния филтър на няколко излизания - щом ще е по асвалт ще е по-рядко
-проверка/реглаж на клапаните на 3-4 смени на маслото
Ако го мислиш за мотор за всеки ден, по-добре си вземи някое "градско" заводско супермото като ЛЦ4, ДРЗ или Хъски(при тях е малко сложно с частите). На тях подръжката ще им е като на пистовия.
Мерси много хубав отговор.
ще разгледам за лц4, дрз и хъски.
Само не разбрах какво означава " -масло и маслени филтри на 15-20 часа"?
През толкова часа требва да ги сменям ли? То тогава каде ще е кефа да го карам като преди да го искарам требва да  сменявам масла и филтри.

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2020
  • There is no replacement for displacement......
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #7 -: август 28, 2013, 12:52:52 pm »
Да, правилно си разбрал - на толкова мото-часа се сменят. Поне по книга на толкова го дават да се сменя, ти ако искаш може да не го сменяш, но всичко си има последствия.
Аз за събото- неделно каране(не всеки уикенд) му ги навъртях за 2 месеца 15 часа.

Смяната на моя ктм му е 2 маслени филтъра(25лв. КТМ или 20лв. шампион) и ,1.5л масло 25лв./л....грубо 50лв. на смяна
Пера му филтъра на 2-3 излизания, но в гората...на асвалт не се цяпа толкова - маслото за филтъра е 20-25лв. и мисля че ще стигне за 10-15 пранета.

А какъв е кефа.....ми като се качиш ще разбереш че си струва.
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

Неактивен hristolichev

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 309
  • Кара: Kawasaki ZR-7S
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #8 -: август 28, 2013, 01:00:00 pm »
Мани ги тея супермото мотори, чувал съм, че много рипат  ;D

Неактивен angel4o

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 833
  • 'някви мотори...
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #9 -: август 28, 2013, 01:17:55 pm »
Да, да, много гадни  :D , последния път манивелата ме ритна, мамка му и кон, 3 дни ме болеше ходилото...

Малко инфо при моя - имам 2 филтъра, единия е микрофилтър и струва 52лв, само оригинален на КТМ, другия го взех на HiFlo 16лв. Масло пълна синтетика подходящо за този мотор 20-30лв на литър. Хубави предни накладки - около 60-70лв. Масло за въздушния филтър около 20-25лв за флакон, според мен издържа поне 25-30 пранета. Общо взето, както Che обобщи...

Ето снимка на скакалеца(KTM LC4 620):

http://www.vbox7.com/play:0c6339a3
Възможно е нещата да се случват!
Колкото повече опознавам хората, толкова повече обиквам прасетата....

Неактивен hristolichev

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 309
  • Кара: Kawasaki ZR-7S
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #10 -: август 28, 2013, 01:30:38 pm »
Не знам. Аз още не смея да се кача на нещо подобно. Имам чувството, че в момента, в който му подам газ, ще се прекантаря.

Неактивен angel4o

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 833
  • 'някви мотори...
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #11 -: август 28, 2013, 01:47:41 pm »
Е,чак пък толкова... моя не толкова нервен, 55к.с. 125кг. зареден
http://www.vbox7.com/play:0c6339a3
Възможно е нещата да се случват!
Колкото повече опознавам хората, толкова повече обиквам прасетата....

Неактивен nakazatelq

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 51
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #12 -: август 28, 2013, 02:59:19 pm »
Angelcho супер ти е мотора :bravisimost:
Но на мен не ми се занимава да сменям толкова често компоненти, нямам нерви да го правя иначе са наистина страхотни.
Не случайно снимат honda crf в Борн и Агент 007.

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2020
  • There is no replacement for displacement......
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #13 -: август 28, 2013, 03:17:55 pm »
Angelcho супер ти е мотора :bravisimost:
Но на мен не ми се занимава да сменям толкова често компоненти, нямам нерви да го правя иначе са наистина страхотни.
Не случайно снимат honda crf в Борн и Агент 007.

е па на Ангелчо на лц4-ката маслото се сменя веднъж в годината като на Ф3-ката
не знам за какви нерви говориш
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

Неактивен nakazatelq

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 51
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #14 -: август 28, 2013, 03:40:27 pm »
Angelcho супер ти е мотора :bravisimost:
Но на мен не ми се занимава да сменям толкова често компоненти, нямам нерви да го правя иначе са наистина страхотни.
Не случайно снимат honda crf в Борн и Агент 007.

е па на Ангелчо на лц4-ката маслото се сменя веднъж в годината като на Ф3-ката
не знам за какви нерви говориш
Нали каза на 15-20 часа бе мой!?!?

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2020
  • There is no replacement for displacement......
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #15 -: август 28, 2013, 04:04:18 pm »

Като гледам си се ориентирал по по-напилени машини, а не към градски супермото-та като ФМХ, ЛЦ4, ХР, така че поддръжката наистина ще ти е по-голяма от тази на пистовия.

Ако го мислиш за мотор за всеки ден, по-добре си вземи някое "градско" заводско супермото като ЛЦ4,ДРЗ или Хъски(при тях е малко сложно с частите). На тях подръжката ще им е като на пистовия.


На Ангелчо е с ЛЦ4 двигател, той няма нищо общо с двигателя на моя (РФС).
Неговия е 620(609цц), моя е 525(510цц).

Да обобщи и разясним:

Напилени крос/хард ендуро двигатели имат
-Honda CRF250/450
-Yamaha YZF/WR 250/400/426/450
-Suzuki RMZ 250/450
-KTM EXC/SX 250/400/450/520/525
На тях поддръжката им е сериозна.....

Градски заводски супермото-а:
-Suzuki DRZ-SM 400
-Honda FMX 650
-Husqwarna SM 610
-KTM Duke I/DUke II, 620 SM, 640 SM

Това са супермото които излизат в този вид от завода, на които доддръжката е горе долу като на пистовия.

Трети вариант - ендуро със СМ джанти и спирачки:
-Honda XR 400/650
-KTM LC4
-Yamah TTR/XT600
-Kawasaki KLR650
При тях също поддръжката не е плашеща.

Да спомена и заводски напилени супермото-та
-KTM SMR 450
-Husaberg FS 650

Хубаво е и да знаеш, че кросовите мотори не подлежат на регистрация.







'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

Неактивен nakazatelq

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 51
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #16 -: август 28, 2013, 04:24:48 pm »
Виждасе светлина в тунела с този коментар.
Значи се насочвам към " Градски заводски супермото-а:
-Suzuki DRZ-SM 400
-Honda FMX 650
-Husqwarna SM 610
-KTM Duke I/DUke II, 620 SM, 640 SM
Това са супермото които излизат в този вид от
завода, на които доддръжката е горе долу
като на пистовия".

Неактивен MX13

  • инж. Мартин Тошков Василев
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2689
  • работя в ZM-PerfOrmance Варна
    • www.motoforum-bg.com
  • Кара: yz250/RGV250/GSXR1100 '88/GSXR1100 '92/ GSXR711Turbo /TL1000R /RS250 /RD250 /ES175-2 /ES250
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #17 -: август 28, 2013, 05:59:29 pm »
Виждасе светлина в тунела с този коментар.
Значи се насочвам към " Градски заводски супермото-а:
-Suzuki DRZ-SM 400
-Honda FMX 650
-Husqwarna SM 610
-KTM Duke I/DUke II, 620 SM, 640 SM
Това са супермото които излизат в този вид от
завода, на които доддръжката е горе долу
като на пистовия".
добре си се ориентирал!

Неактивен soadfan

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1220
    • Ъ?
  • Кара: F шестнай... две :D
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #18 -: август 28, 2013, 06:41:35 pm »
Не знам. Аз още не смея да се кача на нещо подобно. Имам чувството, че в момента, в който му подам газ, ще се прекантаря.

Ми... моя шеф кара LC8 990. Не може да му смогне на задни гуми, за това и ще го продава, но не му се отплева предницата от земята, макар, че си го ребри :D Колкото и да ти е спокойна ръката, т'ва животно (СМ) си има доволно въртящ момент от ниски обороти още и щя яде гумите доста по-бързо от напилените пистарки/шосета :D



Неактивен gelev

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 2
Re: Подържане на супермото?!?!
« Отговор #19 -: февруари 11, 2014, 08:08:36 pm »
Аз да се включа като новак. За Yamaha Wr426/50 или Ktm 450/500+ Exc примерно каква е поддръжката?