.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: ULTIMATE Supermoto/Enduro  (Прочетена 36439 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
ULTIMATE Supermoto/Enduro
« -: октомври 03, 2013, 10:12:21 am »

След като разбрах че колкото и да ми харесват, пистите на са моя тип мотор, а и не са много подходящи за моите маршрути, пък и гората все повече ме влече - решението беше ясно - ВТР-а трябваше да си замине. :'(

Така дойде ред на следващия проект - КТМ 525! :Devil:


(първа снимка преди да го вкарам в гаража, след като го взех от Еконт :D)


Рамка и окачване - КТМ 520 ЕХС RACING 2001
Двигател - КТМ 525 SX 2003 6 скорости, портната глава, HOT CAMS

Цел на проекта - перфектната среда между Супермото и Ендуро!
(най-добре с да имаш мотор за асвалта и мотор за гората, но като няма пари и един стига  :downtown:)

Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #1 -: октомври 03, 2013, 10:32:32 am »

Започна се с леки пипвания тук и там......


Стоп и стойка за номера за да мога да го регистрирам



Часметъра беше поставен на мястото му(дайде с кашона с чаркове към мотора)
километража не е свързан, просто не ми е нужен




Допълнителна скоба, защото оригиналната има лека пукантина.....да се затраховам


Предпазител за ауспуха....евтина и полезна джаджа




Имаше лек инцидент със съединителя - гайката се беше отвила и дисковете удариха капака, но пък след това имаше промивка на двигателя и смяна на маслото



"Белята" стана на 10-тата от първото му изкарване от гаража, за това си заслужи и тази лепенка

Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #2 -: октомври 03, 2013, 05:02:30 pm »

Двигателят на SX от 2003-та е с най-лекия вал и най-лекия маховик от всички RFS модификации, в добавка към това има най-високия прекъвач - 10 800об.

"03 525SX got the smaller magneto, lightened crank, 41mm Gen II carb, conical valve springs, lightened crank, rev limiter raised from 9,800 to 10,800 (black box ending in part #200)"


Заради толкова лекия вал и маховик двигателя се разжърта като двутактов......няма никакво замсляне....нищо общо с ЕХС-то на брат ми.

Но както казват - много хубаво не е на хубаво.....

"ISSUES
525SX, Many blew up and there was a recall to go back to the generic rev limiter (9,800, part # ending in 100) aimed at keeping the engine alive. Clutch discs failed.
Super light weight cranks proved to be a hand full in some off road situations, too prone to stalling."

Въпреки че има сила на ниските, двигателя няма инерцията на тежкия маховик и гасне доста лесно. За Супермото няма проблем, но в гората е направо мъка. Особено на наклон, няма тръгване - даваш ли малко газ загасва без да пита, опиташ ли се да тръгнеш с повечко газ и гумата се закопава.


Та за момента е супер за супер мото, но мноиго далеч от ендуро за гората.


За това беше и срамота да не му сложа 17-ките и да го подкараш по хАсвалъта.

Понеже тези от ЛЦ4-ката не паснаха дирекно, получи назаем тези от ЕХС-то.



Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #3 -: октомври 04, 2013, 10:06:14 am »

Малко данни за разликата между вървенето на SX-а, EXC-то и VTR-а
Време засечено на 12км маршрут покрай я.Батак
-VTR - 11:05.9
-EXC - 10:00.6
-SX Първи опит - 9:39.6
а преди 2 седмици - 9:06.2  :Devil:



Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

maldezzar

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 354
  • Кара: Ямаха Узф Р125 ; Хонда Ф4и спорт ; Ямаха Т-макс : Хонда 919, Yamaha R1 04
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #4 -: октомври 04, 2013, 10:21:47 am »

Не се прави , ти сега нарочно не си давал гас на ВТР - а  ^-^ Шегувам се , екстра е супер мотото сигурно е голям кеф . Не съм карал , но имам голяма желание да пробвам  :cheers:
Активен

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #5 -: октомври 04, 2013, 11:03:51 am »

Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #6 -: октомври 05, 2013, 11:05:52 am »

Разширителен съд за антифриза....нали уж са чайници. Макар че след като направих нивото на натифриза и не е хвърлил и капка.



Обух му и чорапки......







 :P
« Последна редакция: октомври 05, 2013, 11:08:41 am от che »
Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #7 -: октомври 08, 2013, 12:42:35 pm »

Май си пиша сам, но нищо.

За да го укротя малко и да направя ниските по-плавни като за ендуро, реших да сложа маховик от  EXC.
Да но за да сменя маховика, трябва да сменя и статора и капака на статора.
Намерих капак и статор в подавалника, след това и маховик намерих но чак от USA.
Пристигна всичко, уж нямаше какво да се обърка, но след смяната нямаше искра.



Вижда се колко голяма е разликата между двата маховика
 
Върнах стария ми статор/маховик и запали от първото ритане.
Маховика няма какво да му се счупи(поне така се надявам), та остава да е статора.



Докато умувам какво да правя със статора и къде е проблема, попаднах на тежест за вала, която играе ролята на втори маховик и която се следа на моделите след 2003-та точно с цел да се излекува гасненето и ниските обороти.

Стои от другата срана на вала, а това е зъбчатката която зацепва за съединителя.


Тежестта вече е поръчана и пътува от USA.

За моя радост вчера намерих и но афтермаркет статор, които купих и също чакам да пристигне но от УК.




Отделно чакам и тези повдигачи, че в момента съм с едни правени от мен и не ме кефят много.


И това, че все се чудя къде да го подпирам


Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

hristolichev

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 309
  • Кара: Kawasaki ZR-7S
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #8 -: октомври 08, 2013, 04:06:54 pm »

Що бе, аз я следя с интерес. Напоследък си мисля дали да не разкарам туриста и да взема някое супермото-ендуро. Обаче след това се сещам колко много обичам да пътувам надълго и за сега ще си карам кавата. А междудругото ми се върти една перверзна идея да направя едно CZ350 на скрамблер  :Devil:
Активен

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #9 -: октомври 10, 2013, 12:58:10 pm »

Що бе, аз я следя с интерес.

а дано да са повече като теб

Напоследък си мисля дали да не разкарам туриста и да взема някое супермото-ендуро. Обаче след това се сещам колко много обичам да пътувам надълго и за сега ще си карам кавата.

Дам, това не е мотор за всеки ден, а само за кеф 2-3 пъти в месеца.

По темата - преди малко взех повдигачите.
А вчера бащата ми каза по телефона че имало нещо за мен в пощата....
"някакво желязо, на сифон прилича" му бяха думите  ^-^

Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

KroGh

  • Sr. Member
  • ****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 177
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #10 -: октомври 10, 2013, 02:43:17 pm »

Що бе, аз я следя с интерес.

а дано да са повече като теб





И аз следя,но тъй като все още нямам машинка само чета и се любувам  :'(
Активен

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #11 -: октомври 10, 2013, 03:05:14 pm »

И аз следя,но тъй като все още нямам машинка само чета и се любувам  :'(

аз пък като имам само пиша и се любивам на чаркалъците за които си харча парите
а за каране няма време... >:(
Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

KroGh

  • Sr. Member
  • ****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 177
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #12 -: октомври 10, 2013, 03:34:58 pm »

аз пък като имам само пиша и се любивам на чаркалъците за които си харча парите
а за каране няма време... >:(
Пак е по-добре от това да имаш време,а да нямаш какво да караш  ;D
Активен

ludau

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 338
  • Кара: YZF 426 '02
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #13 -: октомври 10, 2013, 07:36:56 pm »

И аз я следя с интерес !!! ;)
Активен
Айнщайн казва:
"Да унищожиш предразсъдаците на хората е по трудно,
отколкото да разделиш атома на частици."

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #14 -: октомври 10, 2013, 09:44:33 pm »

Харчи, колега ни е се кефим колко много обичаш превозното си средство. :notworthy:

за мен мотора е много далече от превозно средство, за това и се хвърлят пари да прави повече кеф карането, а не да те "превози" от точка А до точка Б
Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #15 -: октомври 14, 2013, 06:41:54 pm »

Тежестта за вала пристигна :occasion18:



730грама(със зъбчатката), хич не е малко

Ето как изглежда на мотора


Първото кръгче за проба мина супер. Разлика е осезаема, вече двигатела работи много по-плавно и равномерно на ниските обороти, но силата в средните и високите не е променена. Двигателя се развърта добре, като го няма "зачудването" на EXC-то.
Един вид най-доброто от двете. Единствено двигателната спирачка може да не малко в минус, защото е намаляла доста, но пък не е болка за умиране.

Резултата...гума налепена с "бабеци"(поне в Пз им казваме така)


Сложих таралежките и направих истинска проба - в гората.



Мотора е супер в ниските, няма го вече гасненето, нямо го вече лашкането....бетон.
Само на едно място успях да загасна, след като свърши пътеката....

Но пък преди да свърши имаше 50м доста стръмно изкачване, на което ктм-а се представи достойно.



Толкова много ми хареса как върви само с тежестта на вала, че вече се замислям дали да слагам маховика от ЕХС :-\



Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #16 -: октомври 14, 2013, 08:58:16 pm »

Забравих да вметна че сложих повдигачите и сега е друга бира...
Само за ускорителната помпа не остана време, ама и нейния ред ще дойде ;D
Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

MX13

  • инж. Мартин Тошков Василев
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2689
  • Кара: yz250/RGV250/GSXR1100 '88/GSXR1100 '92/ GSXR711Turbo /TL1000R /RS250 /RD250 /ES175-2 /ES250
  • работя в ZM-PerfOrmance Варна
    • www.motoforum-bg.com
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #17 -: октомври 14, 2013, 09:29:23 pm »

Краси доста труд си хвърлил по таз КаТМа
 :notworthy:
Активен

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #18 -: октомври 15, 2013, 06:41:57 am »

Краси доста труд си хвърлил по таз КаТМа
 :notworthy:

Мерси, но има още доста за правене....както знаеш винаги може още :P

Имам цяла зима да наглася 4 бутланото брембо което съм му приготвил и да му намеря подходяща помпа. Но трябва да погледна и окачването, защото нещо не ми хареса последното излизане. Иска една хубава ревизия и ако имам късмет и пари може и направо 48мм предница да сложа и друг заден.

 



Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: ULTIMATE Supermoto/Enduro
« Отговор #19 -: октомври 17, 2013, 02:05:43 pm »


Само на едно място успях да загасна, след като свърши пътеката....



ето и как стигнах до там....


http://www.youtube.com/watch?v=YWPthxz1E8I

на клипчето наклона не личи но си имаше
с "предишия" SX да бях загаснал още при тръгването :-\
Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R
 

Страницата е създадена за 0.147 секунди с 23 запитвания.