.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)  (Прочетена 108159 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

soadfan

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1220
  • Кара: F шестнай... две :D
    • Ъ?
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #140 -: ноември 22, 2013, 02:58:22 pm »

Знам, просто ми е чудно колко нисък клас масло препоръчват за този двигател. SE в момента са от най-евтините масла на пазара, нещо от сорта на М10Д и М10Е.

Е то, не е баш клас за качество. По-скоро двигателите се усъвършенстват и с тях изискванията за масло, не е случайно, че всеки клас е обвързан с дадена година на производство и тези преди нея.

П.П. И филтъро дойде
Активен


MX13

  • инж. Мартин Тошков Василев
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2689
  • Кара: yz250/RGV250/GSXR1100 '88/GSXR1100 '92/ GSXR711Turbo /TL1000R /RS250 /RD250 /ES175-2 /ES250
  • работя в ZM-PerfOrmance Варна
    • www.motoforum-bg.com
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #141 -: ноември 24, 2013, 10:07:14 am »

Вижте нещо интересно за моторното масло. Следващите данни съм извадил от ръководството за ремонт:



Първо - класът на маслото е SE, а сега съвременните масла са SM. Значи смятайте колко букви са межди "Е" и "М" по латинската азбука...

Друго интересно - налягането на маслото. При 3 000 оборота / минута и температура 60 градуса по Целзии налягането е около 0,2 бара!! (по спецификация)!! А при работна температура на мотора пада още... Аз на моя (стария) мотор съм мерил в движение към 0,10 - 0,15 бара. Някой виждал ли е двигател с плъзгащи лагери да работи с толкова ниско налягане на маслото? Как са го направили, мамицата им японска...

Забравих да кажа, че основните и биелните лагери на коляновия вал са ролкови. Разпределителните валове са на плъзгащи лагери в главата, с също и буталните болтове са на плъзгащи втулки.
ГПЗ-а е с търкалящи лагери!
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8416
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #142 -: ноември 24, 2013, 07:12:59 pm »

Ми те и ролковите са търкалящи се  ;)
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2184
  • Кара: Черна FZ1-N
  • Излекуван работохолик.
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #143 -: ноември 25, 2013, 07:48:40 pm »

Да докладвам за развитие по темата, ако може така да се каже...

Оголих напълно рамката, трябва да се изчисти и (евентуално) - да се боядисва. Не е удряна, кривена, спукана или заварявана - значи няма какво друго да правя по нея:






Пристигнаха и няколко дреболии, които си поръчах от каталога на Louis - двата чистача на предните телескопи, някаква лайсна и 8 болта за слюдата:


Болтчетата са черни, с мека пластмасова шайба, а втулката им е гумена, с метална гайка в нея. Като цяло - изглеждат по-добре от оригиналните, които са с пластмасова втулка:


Сега да ви разкажа за задното окачване (уни-трака). До последно хранех някакви надежди, че може да мине и без ремонт, но не би... От цялата система успях да "спася" само стоманения шарнир:




и трите болта, с които шарнирът се монтира:


Втулките на иглените лагерчета (надянати са на болтовете) са накълцани, а всичко останало от лагерите (гривни, иглички, сепаратори и гумените предпазители) беше в ето такова състояние:


Първо мислех да търся подобен шарнир от друг мотор (за този модел няма в целия и-бей), но нямаше да бъде същия, а нали искам да възстановя мотора в оригинален вид... След доста мерене с шублера, четене, търсене в мрежата, въртене на телефони и чесане по главата - ето какво решение измислих:

Иглени лагерчета и семеринги си купих от някаква софиска форма "Руди":


Лагерите са FAG, а семерингите са някаква неизвестна (за мен) немска марка. Забележете, че става въпрос за истински семеринги (с пружинка), а не просто гумени уплътнители, каквито са монтирани оригинално:




Остана въпросът с вътрешните лагерни втулки. Фирмата предлага и такива, но са с дължината на лагера и ми идват много къси, а и вътрешните им отвори не съответстват на диаметъра на болтовете... Първата възможност беше да ми ги направят в някакъв сервиз за хидравлика. Но после се сетих друго - може за лагерни втулки да се използват бутални болтове! Те са шлайфани и циментирани, остава само да се намерят с точния диаметър... Ето ги и болтовете от завод "Дружба", Разград - ф20мм. за Таврия и ф25мм. за Газ-ка:




Сега остава само да измисля как да отрежа болтовете на нужната дължина... Мога лесно да ги рапна с "флекса" и после да ги запиля на шмиргела, но по-добре е да "челосат" на струг. Проблемът е, че стоманата е закалена и циментирана, та не знам дали ще може да стане... Може би с видиев нож?
« Последна редакция: ноември 25, 2013, 07:54:24 pm от Bushman »
Активен
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

veso-o

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 37
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #144 -: ноември 25, 2013, 10:39:30 pm »

Ще стане челосване на струг.Всеки що годе кадърен стругар ще ги направи.Ако нямаш познат такъв,обади ми се и ще ги направим!
Активен

Moni

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 874
  • Кара: XL 700
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #145 -: ноември 26, 2013, 09:30:31 am »

Не съм на ясно с конкретната стомана но помня като работих в ЗММ-то че при такива обработки си имаше определена технология.Та караха заготовките на термо-обработка да се отвърне(омекне)материала после ги връщаха при нас за студената обработка и пак обратно на термото да се закалят отново.Всичко беше изчислено от големите мозъци и работата направо пееше.Ако имаш съответната  възможност ще обработиш втулките на желания размер и ще останеш доволен (и аз). :bravisimost:
Активен

Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2184
  • Кара: Черна FZ1-N
  • Излекуван работохолик.
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #146 -: ноември 27, 2013, 09:20:36 pm »

Е, да правя термична обработка на втулките нямам нито желание, нито възможност... Днес говорих с един стругар и се разбрахме аз да ги отрежа грубо с флекса, а после той ще ги "челоса" на струга, за да ги докара на нужната дължина.
Активен
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

васко-57

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 684
  • Кара: Honda VT-750C, Honda ANF 125i Wave
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #147 -: ноември 27, 2013, 10:20:49 pm »

Ако стругарят може да ги челоса, би трябвало да може и да ги отреже. ;)
Друг е въпросът има ли ножовете за едното и за другото, и ако ги няма - при него трябва да се ходи като при доктор от бърза помощ.... :beer:
« Последна редакция: ноември 27, 2013, 10:33:18 pm от васко-57 »
Активен

Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2184
  • Кара: Черна FZ1-N
  • Излекуван работохолик.
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #148 -: ноември 27, 2013, 11:24:12 pm »

Знам ли го, може да има нож с видия за челно стъргане (Номер 4 на картинката), но не и за рязане (Номер 7)...



Ножовете за рязане имат особена форма и се заточват по специален начин, доколкото си спомням от производствената практика в училище. Режещият ръб трябва да е най-широката част на ножа, иначе ще се заглави в среза.

Ето обикновен нож за рязане, но не е заточен и не е с видия:


А циментираните бутални болтове без видия не могат да се отрежат, мисля...

Активен
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8416
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #149 -: ноември 28, 2013, 04:07:27 pm »

А търсил ли си информация каква е разликата в натоварването, което понася буталният болт когато е монтиран на мястото му в буталото и това, което понася втулката в шарнира. И най-вече кое от двете е по-натоварено.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

ludau

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 338
  • Кара: YZF 426 '02
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #150 -: ноември 28, 2013, 07:33:00 pm »

При буталния болт са такива натоварванията,че не можеш да си представиш. При един дизелов двигател, инерционните сили стигат до 3000 нютона.
Активен
Айнщайн казва:
"Да унищожиш предразсъдаците на хората е по трудно,
отколкото да разделиш атома на частици."

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8416
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #151 -: ноември 28, 2013, 10:24:18 pm »

Да, наистина, така пише в теорията. Само дето силите, които им действат, на двете места не са съвсем едни и същи.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

veso-o

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 37
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #152 -: ноември 28, 2013, 10:30:42 pm »

"Само дето силите, които им действат, на двете места не са съвсем едни и същи. "Бъди сигурен,че там дето го слага Буш,нема да види толко зор,като на оригиналното си място...
Активен

Hawk

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 507
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #153 -: ноември 28, 2013, 11:58:53 pm »

Бутален болт трябва да издържи, ако бутален болт не издържи на окачването значи... нищо няма да издържи там.
Активен

Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2184
  • Кара: Черна FZ1-N
  • Излекуван работохолик.
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #154 -: декември 01, 2013, 09:22:24 pm »






Честно казано, не съм смятал какво усилие ще дойде на втулката на лагера, а и не съм сигурен, че мога да направя това изчисление. Аз съм строителен конструктор и съм учил повече статика, а не динамика и кинематика.  3kN (ако наистина е толкова услилието в болта) не е голямо натоварване, идва около 300 kg, което си е направо нищо за масивен стоманен детайл, като втулката. В строителството съм работил със стотици и хиляди тонове, квадратен сантиметър на най-слабата арматурна стомана носи 2,25 тона на опън и около 1 тон на срязване (по изчисление).

Активен
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2184
  • Кара: Черна FZ1-N
  • Излекуван работохолик.
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #155 -: декември 03, 2013, 09:18:26 pm »

Дойдоха и гарнитурите за двигателя:




Всъщност, купих комплекта предимно заради двете гарнитури за главата, гумичките на клапаните и другите гумени уплътнения. Другите (обикновени) карнитури си изрязвам сам от 0,5мм клингерит. Мислех, че в комплекта влизат и 4-те гумички отстрани на разпределителните валове, но ги няма. Изглежда ще слагам обратно старите, не са много опечени...

Поръчах да ми направят задния калник - нов от фибростъкло, тъй като двата, които имам, са много изпотрошени. Набавих и някои други дреболии. Свалих капаците на двигателя (на запалването, на генератора, на съединителя и на задната зъбчатка, при което скъсах един болт М6 - резбата остана в блока на двигателя. Сега мислим с един приятел как да го разпробием. Двигателят отвътре изглежда много добре - нямаше стружки по магнитите на генератора, нито някакви сериозни утайки по дъното му. Това е за момента, общо взето.
Активен
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2356
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #156 -: декември 03, 2013, 10:22:52 pm »

Добре вървят нещата честно казано.
Болта го разпробийте с бургия, която е по-тясна, след това ще остане една люспа на резбата, която мисля, че ще успеете да ''изчегъркате''...
Активен
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams

soadfan

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1220
  • Кара: F шестнай... две :D
    • Ъ?
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #157 -: декември 04, 2013, 06:12:33 am »

Добре вървят нещата честно казано.
Болта го разпробийте с бургия, която е по-тясна, след това ще остане една люспа на резбата, която мисля, че ще успеете да ''изчегъркате''...


Или с такива "екстрактори" - закалени "винтове" с обратна резба, с накрайник за тресчотка (примерно). С тънка бургия му правиш легло и после е лесно. По железарийте има и китайски комплекти за къси пари, ама ти така или иначе ще го ползваш 1 път в годината, аз така си взех комплект бор корони за 8 лв, като си взех тапите за мотора. Само веднъж съм ги ползвал в общи линии, ама си свършиха работата.

П.П.
Активен


Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2184
  • Кара: Черна FZ1-N
  • Излекуван работохолик.
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #158 -: декември 04, 2013, 10:20:14 am »

Такива екстрактори имам, но не вярвам скъсаната част да се развие, защото болтът се скъса точно при развиване. Той беше най-горният на капака на генератора. После (като извадих скъсаната част) се учудих колко силно е корозирал... Явно във вдлъбнатината на капака (за главата на болта) се е събирала вода, която е просмуквала през отвора. Ще опитаме да го отвием, но по-вероятно ще стане по варианта на Пламен.
Активен
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8416
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #159 -: декември 04, 2013, 01:10:00 pm »

С разпробиване е най-удачно, но ако успеете да държите точен център. Иначе може да се наложи да навиваш нова резба в блока. Има вариант, ако се вижда краят на скъсаната част, към него да се парне със заварка друг болт и с това удължение да се развърти скъсаният. Така съм развъртал скъсан болт на картера на кола.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.
 

Страницата е създадена за 0.115 секунди с 22 запитвания.