Автор Тема: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)  (Прочетена 57545 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен ivobivo

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 58
  • Мотоциклета е най-безпощадното превозно средство!
    • bikepics.com и мойте мотори...
  • Кара: 2001 Suzuki GSX 750F Katana
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #40 -: октомври 17, 2013, 07:26:59 pm »
Машинката е страшна и ти ме кефиш с ентусиазма си и желанието да възродиш нещо страро и грохнало. Пожелавам всичко да стане с по-малко ядове и средства. Ако мога с нещо да помогна ще се радвам...доста ме бива да намирам разни неща в нета. Иначе ето какво се продава на "Ботуша" - чак ми се приисква да ходя да го грабна...ама няма да е малка разправията с докарването и няма къде да го държа - http://www.moto.it/moto-usate/kawasaki/gpz-1100/gpz-1100/index.html?msg=4797120



ex Yamaha TDM900A, ex Honda CB 500S, ex Honda NTV 650 Revere, ex CZ 350-6V

Неактивен Wild Hog

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 708
  • Кара: Kawasaki
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #41 -: октомври 17, 2013, 07:49:06 pm »

:headbang: :headbang: :headbang:


Бушмане, най-малко така трябва да стане, малко хром няма да му навреди, реставрация + модерна нотка, айдее почнах да те навивам.  :fireinahole:

ПС: Има ECU от ZX6R, WP заден амортисьор и отпред са заменили анти-дайв "технологията" с нещо конвенционално, ауспух 4 в 1 и по-голям радиатор.

Пише, че данъкът му на това нещо в Италия е 11 Евро на година ~ 22 лв.
Във Варна данъкът му би бил 120 лв. от тази година, до миналата би бил 200 лв.
Яено има някакво облекчение за ретро возила.
Ето защо хората имат и пазят и ценят, а тук е по-добре да го дадеш за скрап, а ако не го направиш те наричат луд.
« Последна редакция: октомври 17, 2013, 07:58:25 pm от Wild Hog »
"suburban biker wannabe"


Неактивен Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2183
  • Излекуван работохолик.
  • Кара: Черна FZ1-N
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #42 -: октомври 17, 2013, 08:47:36 pm »
Да, обтегаите на задната ос са ексценрични. Не точно като на снимката, но много подобни.

...
Някакво окачване, конвенционално, черно + спирачки отпред не се ли замисляш да сложиш, знам че си традиционалист, но все пак да предложа, няма да му развалиш визията.  :bravisimost:


Амиии, май не те разбирам... Черно окачване - какво имаш предвид? Тия старите въздухари са направо кошмарни откъм окачване, особено предното. Коловете имат пружини, но са слаби и се помпат с въздух под налягане - има специален вентил за това. Отделно анти-дайв системата, с 6 точки за обезвъздушаване. Абе много неща могат да се направят, но моята идея е моторът да стане в оригинален (заводски) вид. Занимавал съм се с реставриране на стари оръжия (друго хоби, също не евтино...), та знам как става. Основното е търпението - да не бързаш. Някой болт не се отвива - няма ядове, напръсквам го със спрея и утре ще го пробвам пак. Липсва ми мерна пластина за Крънката, а един познат ми предлага новодел. Не, ще следя по борсите и ще чакам - все някога, след 2 или 3 години, ще излезе оригинална пластина. И така - докато направиш и окомплектоваш всичко. Има и друг проблем - на стара вещ да сложиш нови детайли - също е дразнещо. Примерно - на стара, патинирана от годините мартина - чисто нов, арсеналски приклад. Изглежда тъпо.

Добре де, аз гледах обявата, но не разбрах - този италианец за колко се продава? Не им разбирам езика и не видях цена да пише... На мен ми е много по-лесно да го направя такъв (по-модерен) - няма да търся оригинални части, а каквото ми хареса, една изпускателна генерация купувам и съм готов. Но ще стане нещо като американските хот-род - уж е стара кола, пък не можеш да я познаеш каква е... Не ме кефи това. Искам да бъде напълно автентична машината.

Ето ги кюнците, и цената ми се вижда нормална, само дето не знам как се пазарува от това...
http://www.ebay.com/itm/KAWASAKI-81-82-83-KZ-1100-GPZ-KZ1100-FULL-EXHAUST-SYSTEM-MUFFLER-PIPE-OEM-/261299561858?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3cd6aae582&vxp=mtr#ht_555wt_1257

Явно има различни видове генерации. На предишния ми мотор заглушителите се сваляха, а централното гърне беше заварено. На този е обрано - заглушителите и крайните кривкки са заварени, а цялата генерация се разделя на две по средата. Между другото - кюнците ми не са чак толкова зле, ще пробвам първо да ги спася и ако не стане - ще търся нови.

Аааа, сега видях цената - 2 800 евра. С докарването и регистрацията ще ти стъпи на 6 бона - сериозна работа. Доста ми се вижда за това желязо на 30 години, егати. Разгледах снимките - много е преправено това. Сигурно е станало по-добро като мотор, но е останало малко от оригиналната машина.
« Последна редакция: октомври 17, 2013, 08:56:12 pm от Bushman »
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

Неактивен Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2356
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #43 -: октомври 17, 2013, 08:57:19 pm »
Какво им е на твоите?
Между другото има фирми които изработват, има и хора които се занимават с това. Мисля, че могат да ти направят нови гърнета който да приличат на твоите, оригинални.
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams

Неактивен Wild Hog

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 708
  • Кара: Kawasaki
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #44 -: октомври 18, 2013, 09:59:01 am »
Амиии, май не те разбирам... Черно окачване - какво имаш предвид?

Имам предвид - обикновенна предница, да е с черни ботуши, за да изглежда като оригиналната, за да му запазиш автентичния вид - примерно от някакъв по-съвременен мотор, някакви колове 43 мм да кажем, но щом си решил да е 100% чиста реставрация, без абсолютно никакви подобрение - давай, все пак най-важното е на теб да ти харесва !  :bravisimost:
"suburban biker wannabe"

Неактивен OBI_1

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 596
  • Кара: Kawasaki GPZ500S Ninja Kawasaki ZX-9R Ninja Kawasaki ZXR 750 Ninja Kawasaki ZR-7
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #45 -: октомври 18, 2013, 10:45:43 am »
Бущмена едва ли ще си продаде FZ1-цата като стегне GPZ-то и съответно едва ли ще го кара супер много, за да му липсват супер силни спирачки, стегнато окачване и тем подобни. Щом тогава са го мислили така, сега с едни яки накладки се ще спира някак, няма да е като р1-ца 2008-ма ама пак ще е караем.

Неактивен Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2356
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #46 -: октомври 18, 2013, 11:56:18 am »
Не се знае как ще спира даже с яки накладки, защото е доста тежък мотор, а дисковете му са мънички. Апаратите също. Едва ли ще спира особено добре, но при положение, че няма да е основен мотор за каране, не мисля, че ще е болка за умиране.
Аз продадох ф2-ката именно за това, че спирачките и бяха задоволително лошо... с чисто нови предни дискове, накладки, почистена система и нова спирачна течност, пак спираше много по-зле в сравнение с Хорнета (като се има предвид, че и неговите спирачки не са кой знае какво).
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams

Неактивен Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2183
  • Излекуван работохолик.
  • Кара: Черна FZ1-N
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #47 -: октомври 18, 2013, 07:12:42 pm »
Честно казано, съмнявам се че някога ще го карам този мотор. Може да бръмна с него из града, просто да мина по улиците и да го прибера в гаража. Но за истинско каране - едва ли... Така мисля сега, а какъв акъл ще ми дойде като го сглобя - ще видим.

Днес продължих с разглобяването - захванах се с предницата. Свалих панела с контролните лампички, около контактния ключ:


После откачих таблото с километража и оборотомера:




Да ви покажа малко турлашки стайлинг - огледалата са хванати с ръждиви коларски болтове:


Свалих вътрешната пластмаса на спойлера:




После свалих самия спойлер заедно с мигачите:






Ето свалените детайли от предницата:


После - фарът със стоманената стойка:


И моторът - без тях:


Един надпис на рамата, който радва окото:


И табелката на рамата - занитена е към тръбата на рулето:


После се захванах с кюнците. Ето надписът на един от тях:


Гледайте каква планка е заварена вътре в кривките, точно на изхода от цилиндъра. Интересно, с каква цел?


Продължвам с оголването - тук моторът е вече без кутията за акумулатора:






Няколко интересни детайла - блокът на запалването, регулатор-изправителя и помпата на инжекциона. А шалтерът на стартера се оказа Хитачи:


И сеее-га - ВНИМАНИЕ! Ще видите нещо У-НИ-КАЛ-НО! Не се шегувам... Значи свалих свещите, просто да видя как са. Ииии... какво мислите?


Четирите свещи са различна марка, а една е руска! И нито една от тях не е от предписания модел - NGK BR8ES:




Хайде кажете - как можеш да сложиш 4 (четири) разлини свещи на мотора си? Как може да се обясни това? Може ли до такава степен да не ти пука? Представете си този човек какъв е в работата и в личния си живот... Ами ако е станал учител и сега възпитава и образова детето ти? Или е станал хирург, а ти си легнал да те оперира? Или пък е шофер на автобус и те вози всеки ден, а ти изобщо не предполагаш? Изобщо не ми се мисли...

Няколко думи за мотора - много е зле като състояние, още не съм видял детайл без забележки. Но пък в някои отношения е учудващо запазен... Гледайте коловете на предните телескопи, след като ги избърсах с парцала:




Освен това имаше налягане в коловете - натиснах вентила и маслото изби на струя от него. И това е мотор на 30 години, на незнайни километри, каран от жесток мърляч в България. Ами телескопите на Ямахата ми изглеждат по-зле, егати...

И последно - вижте обтегача на веригата. Обърнете внимание как е бит със секача, и особено - как е шплентована гайката на оста:


Еееех, зор е видял този нещастен мотор... Мисля си - пълно е с разни дружества, дето защитават животните от жестоко отношение, ами моторите? Тях кой ще ги защити?
« Последна редакция: октомври 18, 2013, 07:24:59 pm от Bushman »
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!


Неактивен Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2356
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #48 -: октомври 18, 2013, 07:26:23 pm »
Тоя го е поддържал все едно е някой ИЖ. Та аз на ИЖ-а не съм си позволявал подобни интервенции. Ужас просто.
Но като цяло на мен не ми изглежда толкова зле, все пак е мотор на 30 год.
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams

Неактивен soadfan

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1219
    • Ъ?
  • Кара: F шестнай... две :D
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #49 -: октомври 18, 2013, 07:31:16 pm »
По въпроса със свещите, еквивалента на Денсо за този модел: http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/plug/euro/mc/mc-detail.cgi?filename=mc-67.txt&no=2356



Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #50 -: октомври 18, 2013, 07:52:55 pm »
Бушмен,вървиш по моя път ^-^ ^-^ ,предните ми два мотора бяха 20 + годишни,и по-зле от твоя :D .Коларския пирон ме изненада,но останалото го минах.На единия явно никога не му бяха сменяли семеринги на предницата и резултата беше изтрит хром на коловете до самия метал :Devil: .
Късметлия си да намериш толкова запазен. Като гледам,генерацията и боята са ти по-големите разходи,а това е нищо,направо си е късмет :bravisimost:

Неактивен Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2183
  • Излекуван работохолик.
  • Кара: Черна FZ1-N
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #51 -: октомври 18, 2013, 08:17:11 pm »
Да бе, голям късмет... Няма една пластмаса да не е строшена, една гума да не е скъсана. Шибаната верига е играла и е престъргала всичко около нея. Почти няма място да не е чукано, драно, лепено, заварявано. Ако е само да го запалиш и подкараш - моторът е достатъчно запазен, наистина. Но е много далеч от оригинален вид и перфектно състояние...
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #52 -: октомври 18, 2013, 08:32:26 pm »
Да де,ама почти нищо не липсва и няма да се бориш с горяща инсталация,утечки,счупени капаци,ГОЛЯМ разход на масло,крива рама,лепен радиатор,много липсващи оригинални части и др.(аз и не можах де :( )
Успех :cheers:
« Последна редакция: октомври 18, 2013, 08:34:08 pm от gufi »

Неактивен Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2183
  • Излекуван работохолик.
  • Кара: Черна FZ1-N
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #53 -: октомври 18, 2013, 09:10:36 pm »
Прав си за кривата рама, иначе механичните проблеми не ме притесняват особено. Имам доста части, а двигателят не е много сложен и имам ръководство за ремонт. Инсталацията се прави лесно, като имаш схемата - теглиш кабелите, запояваш обувки и клеми, изолираш с термосвиваем шлаух, омотаваш с изолирбанд, стягаш със свински опашки и това е... Много повече ме тормозят пластмасите - не познавам читав бояджия, който да ги направи перфектни. Много мразя стошени и заливани със смола спойлери, а точно това намерих, като започнах да ги свалям...
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #54 -: октомври 18, 2013, 09:34:09 pm »
Варианти има за спойлерите,вече зависи колко е любовта и колко би отделил за нея.
Аз като върл фен на оригиналния вид бих потърсил оригинални спойлери от и-бей,но може и тук да ти направят нови.
И двата варианта ще са за боя.






Неактивен Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2183
  • Излекуван работохолик.
  • Кара: Черна FZ1-N
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #55 -: октомври 18, 2013, 10:01:41 pm »
Прав си, в края на крайщата всичко опира до парите... Ще се дават пари, това е ясно. Ако съм искал да правя икономии - изобщо нямаше да се захващам с тази развалина. Ще опитам да намеря нужните пластмаси тук (в България), а ако не става - ще търся в чужбина. То това си е част от играта - да си намираш части. Ако имаш всичко готово за сглобяване - какъв кеф е това...

Днес гледах мотора и се чудих за предложението на Глигана... Каква цел да гоня с този мотор? Напълно оригинален вид с оригинални (автентични) части? Или - оригинален вид, но с нови части - новодел? Или пък да допусна и някои различни от оригиналните детайли, например - ауспусите? Май все пак клоня към оригиналния вид... Лесно е да направиш сбирток, пълно е с такива. А 30-годишен мотор в оригинален вид е нещо интересно и рядко срещано.
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

Неактивен Stan4o_12

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 512
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #56 -: октомври 18, 2013, 10:10:32 pm »


К'во не му хареса на тоя? ;D
Излезе ти на първо само...10лв.
После е друга тема вече.Една цистерна масло :P

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #57 -: октомври 18, 2013, 10:24:50 pm »
Търси оригиналния вид!Сбиртаци има много.Този мотор си е история,която можеш да съхраниш!При толкова стар мотор,неоригиналните части само ще го обезличат,освен ако не е пълна промяна към нещо друго.
А пък какъв кеф е като го яхнеш накрая...изкупва всички нерви и колебания.


П.С. Станчо недей,че точно тая "друга тема" ми скъси живота :D .Не мога да ги прежаля тези стари ГСХР-и и нищо чудно да последвам примера на Бушмен.






 

Неактивен Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2356
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #58 -: октомври 18, 2013, 11:35:21 pm »
Колега, повярвай ми, чакат те адски много пари за даване.
Аз започнах да реставрирам един ИЖ Планета 3-01,  модел 1979 година, като казвам реставрация имам предвид в буквалния смисъл.
За този нищо и никакъв руски мотор, дадох грубо над 1000 лв (реално бяха сигурно доста повече), само да го приведа в оригинален вид и го продадох реставриван на 95 %, но ако трябваше да е на 100% щях да дам още пари.  Две години си играх с него и се оказа, че смених всичко, даже неща който на пръв поглед не искаха смяна.
Представям си колко пари ще са ти нужни на теб за този мотор, който е рядък и едва ли ще има части под път и над път.
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams

Неактивен Hawk

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #59 -: октомври 19, 2013, 09:17:58 am »
Като цяло сумата, която трябва да бъде дадена за този мотор за да добие оригиналния си вид и блясък е по-добре да не бъде пресмятана. Човека не го е взел с определен бюджет който не бива да надхвърля, той е напълно наясно с какво се е захванал, и практически за него няма значение колко пари ще даде по мотора за него е важно този мотор да стане такъв, какъвто е бил излизайки от завода. А, това е едно изключително начинание, което при всички случаи си заслужава. Когато го види след време във вида който е преследвал, като цел просто няма да може да му се нарадва! А, нямам съмнения, че ще го кара. Вероятно няма да го кара всеки ден, но ще има задължително каране. Тръпката да подкараш отново стария си мотор, след около 20 години е много голяма. Едва ли го притеснява точно колко ще спира този мотор, и как... Той е наясно как спира. Радвам се, че се е захванал с това, резултатът ще си заслужава както усилията, така и средствата които ще вложи. Той тепърва започва... След това такава краста ще го обхване да завърши този мотор, че... но той си знае.