.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)  (Прочетена 108158 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

soadfan

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1220
  • Кара: F шестнай... две :D
    • Ъ?
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #60 -: октомври 19, 2013, 10:15:05 am »

Като цяло сумата, която трябва да бъде дадена за този мотор за да добие оригиналния си вид и блясък е по-добре да не бъде пресмятана. Човека не го е взел с определен бюджет който не бива да надхвърля, той е напълно наясно с какво се е захванал, и практически за него няма значение колко пари ще даде по мотора за него е важно този мотор да стане такъв, какъвто е бил излизайки от завода. А, това е едно изключително начинание, което при всички случаи си заслужава. Когато го види след време във вида който е преследвал, като цел просто няма да може да му се нарадва! А, нямам съмнения, че ще го кара. Вероятно няма да го кара всеки ден, но ще има задължително каране. Тръпката да подкараш отново стария си мотор, след около 20 години е много голяма. Едва ли го притеснява точно колко ще спира този мотор, и как... Той е наясно как спира. Радвам се, че се е захванал с това, резултатът ще си заслужава както усилията, така и средствата които ще вложи. Той тепърва започва... След това такава краста ще го обхване да завърши този мотор, че... но той си знае.

Да не говорим, че не гони краен срок. т.е. бюджет е разтегливо понятие във времето.
Активен


Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2184
  • Кара: Черна FZ1-N
  • Излекуван работохолик.
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #61 -: октомври 19, 2013, 12:45:51 pm »

Търси оригиналния вид!Сбиртаци има много.Този мотор си е история,която можеш да съхраниш!При толкова стар мотор,неоригиналните части само ще го обезличат,освен ако не е пълна промяна към нещо друго.

Тук мога да кажа само ...  :bravisimost: :bravisimost: :bravisimost: Точно така виждам нещата и това искам да постигна. Крайната цел е перфектен мотор със всички оригинални части. Но наистина, нямам срок кога тряб ва да стане това, а и са възможни някакви компромиси... Ще видим какво ще се получи като резултат, и на мен самият ми е интересно.

Благодаря ви пичове, наистина оценявам подкрепата и съветите, които ми давате. За разходите ... не мога да кажа, че са ми съвсем безразлични. Плюс / минус 200 - 300 лева не са проблем, но все пак не мисля да инвестирам хиляди в тази железария. Имам и други разходи, семейството ми разчита на мен, абе знаете как е... Между другото, очаквах Директорката да ме скалпира заради тази покупка, но нашата прояви учудваща толерантност. Тя все се притеснява, че не знае какво да ми подари за Коледа, за РД и други празници. Викам й: Ето Маце, сега съм си купил каквото искам, не искам нищо да ми купуваш за 2 години напред (тя, така или иначе, все дрехи и козметики ми подарява, така си седят...), а твоят подарък ще бъде да не ми се караш. Тя гледа мотора на снимките и даже го хареса, че имал голяма седалка и дръжки отзад, за които да се хване. На Ямахата (ествествено) такива "екстри" няма.

За каране - ами моторът и сега може да се кара, само да го сглобя за няколко часа, да му налея маслото и да му заредя батерията... Но не това съм си поставил за цел. Както казах - имам си мотор за каране, не разчитам точно на този. Нова и лъскава машина мога да си купя от магазина, но просто не ми е интересно така.

За спирачките да ви кажа - аз се помайтапих, че няма спирачки, не е (не беше) чак толкова зле. Моторът е тежък (260 кила), гумите са тънки (110 предна и 130 задна) и затова не спира като новите, това е ясно. Задната е с едно бутало и плаващ супорт, а дисовете (и трите!) са 236мм. Така че задната спирачка с нищо не отстъпва на новите - на R1 е същата, даже с по-малък диск. А отпред са сложили просто 2 х задната спирачка - същите апарати и дискове. Пак спира, но с по-голямо усилие и по-голям ход на лоста. Аз като подкарах Ямахата точно предната спирачка ми създаваше проблеми, защото бях свикнал да стискам яко лоста, а при нея е дстатъчно само да го пипнеш с 2 пръста. Искам да кажа, че GPz-то (естествено) не спира като "внуците си", но все не е съвсем без спирачки.
Активен
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

ludau

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 338
  • Кара: YZF 426 '02
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #62 -: октомври 19, 2013, 07:30:24 pm »

Добре е да има такива хора,които да се занимават с тези машини.
Просто съм потресен от това, как можеш да сложиш 4 различни свещи, та това е грехота да му се не види.
Активен
Айнщайн казва:
"Да унищожиш предразсъдаците на хората е по трудно,
отколкото да разделиш атома на частици."

Hawk

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 507
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #63 -: октомври 20, 2013, 09:32:59 am »

Добре е да има такива хора,които да се занимават с тези машини.
Просто съм потресен от това, как можеш да сложиш 4 различни свещи, та това е грехота да му се не види.

Да, тя и веригата не е била за този мотор, май е ИЖ-ова... и е по-широка от необходимото, та е претрила капака на малкия пиньон... А, бе в голям мърляч е бил тоя мотор, ама сега си е намерил вече добър стопанин.
Активен

Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2184
  • Кара: Черна FZ1-N
  • Излекуван работохолик.
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #64 -: октомври 20, 2013, 07:53:39 pm »

Днес продължих с разглобяването. Ще ви покажа само два интересни детайла, на които се натъкнах... Погледнах задния спирачен апарат и ми се стори, че има накладки. Я да ви питам като разбирачи - накладките на моторите лепени ли са? Или са нитени? Мислите, че въпросът е тъп и отговорът е очевиден? Я пак помислете...:









Значи феродото е хванато с алуминиеви нитове, които минават през отвори на стоманената планка и са разплескани от задната й страна. Адвансед технологии и яко иновации, какво ще кажете?

Източих "бензина" от резервоара и развих кранчето, за да видя как е вътре. Самото кранче беше запекло на положение "ON" и не мърдаше на никъде... Резервоарът не е ръждив, но изкарах една шепа боклук от него, прилича на въглищен прах... Ето няколко кадъра на кранчето, преди да правя опити да го чистя:




После го обърнах и го изтръсках - това излезе само от кранчето:




Този боклук не е от резервоара, та се чудя какво е сипвал тоя турлак в него... Горната част на кранчето - след като го изтръсках. Тук някъде трябва да е отворът за резервата, но чак след доста ръчкане успях да пробия циментирания боклук и да стигна до него...:


Напръсках го с WD-40 и успях да го раздвижа и разглобя - всичко си е наред и кранчето си работи, просто беше забито с боклук. Дадох си сметка, че така, детайл по детайл, ще трябва да препипам целия мотор. Няма лошо, това си е част от забавлението.

« Последна редакция: октомври 20, 2013, 08:00:45 pm от Bushman »
Активен
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 819
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #65 -: октомври 20, 2013, 08:05:50 pm »

Представям си какво ще откриеш в спирачните апарати и казанчета ;D
При мен беше с консистенцията на тиня,единия апарат беше запушен и не работещ.
Активен

Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2184
  • Кара: Черна FZ1-N
  • Излекуван работохолик.
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #66 -: октомври 20, 2013, 08:33:24 pm »

Абе всичко друго разбирам - може на човека да не му е пукало, да е нямал пари, може да го е мързяло да се занимава или да е икономисвал от разходите... Ама точно със спирачките на 120 коня и 260 кила мотор са ди правиш експерименти - е това не  мога да го разбера. Сещам се какво казваше един приятел: Може двигателят ти да падне на пътя и в салона да се завъдят плъхова, ама спирачки и кормило трябва да имаш ВИНАГИ. Тоя мърляч сякаш някой насила го е качил на мотора...
Активен
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 819
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #67 -: октомври 20, 2013, 08:45:46 pm »

Ами просто не разбира и няма и желание да се научи - щом върви и спира значи е наред,това е.
Тоя от който взех един мотор,караше доста лачен Мерцедес,питаме го колко кубика е - не знам,колко коня е - не знам :imstupid: .Човека знае че е дизел и друго не му трябва.
Активен

Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2356
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #68 -: октомври 20, 2013, 09:01:40 pm »

Не се учудвайте, има всякакви хора на този свят!
Имам приятел който кара ф2 вече 5-6 години. От него съм виждал подобни трикове. Слага дунапрен вместо въздушен филтър защото не му се дават пари за нов, или реже филтър от кола за 15 лв и го преправя за мотора си.
Дума не може да става за почистване на карбуратори, синхронизация, нови свещи, антифриз, спирачна течност и т.н.
Прави какви ли не ''подобрения'', само и само да не се дават пари за нови чисти... е мотора пали, върви, но не в това е въпроса. За някои хора е по-добре да икономисат някой лев от колкото да си направят мотора както трябва... което се отплаща след време.
Има такива за които е най-важно да върви, а как изглежда, какво е състоянието му, не е от значение, нали все пак пали и се движи.
« Последна редакция: октомври 20, 2013, 09:03:51 pm от Пламен Шопов »
Активен
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams

stanislav

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 492
  • Кара: Ява 350-354 -1956-та и два Балкан МК 50-3
  • няма лоши машини-само лоши стопани
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #69 -: октомври 20, 2013, 10:15:43 pm »

Имат си спирачки тези Кави-не е каквото да нямат...Немалко пъти са ме спасявали в критични ситуации и не смятам че им трябват по силни.В интерес на истината и моите накладки са ковани и изглеждат като оригинални-че даже и спират яко...Давай колега-с интерес ще следя темата. :bravisimost:
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8416
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #70 -: октомври 20, 2013, 10:25:09 pm »

Прекаленото вманиачаване по външния вид също не е за предпочитане. Не ми се мисли какво ще почувства някой маниак, ако нещо вземе да му стане с любимото возило. Едно е да постигнеш оригнален вид, ама да вземеш всеки ден да лъскаш до полуда всеки сантиметър - това вече е мания.

И айде стига с това "стар" мотор. Ми и моят е на 30 години. Пък и не е само той в почти ежедневно движение. Има и по-стари из пътищата  ;)
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

oggie

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 420
  • Кара: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #71 -: октомври 21, 2013, 12:19:51 am »

Като гледам снимките има просто велики попадения . Тоя мотор направо те принуждава да го направиш най-малкото да си поеме една голяма глътка въздух и да си умре с достойнство. Все пак старите мотори рано или късно трябва да умрат но трябва да умрат красиви а не като някакви изоставени ръждиви трупове. Аз нямам нерви да си занимавам , нито имам техническите познаия но се кефя на хора които възстановяват такива стари класики. Особено на стари мотори възстановени с перфекционизъм до такава степен че не е останл един ръждив болт или нещо което да напомня че този мотор е стар . Въстановени във заводски вид и изглеждащи все едно сега са излезли от завода . Даже бих бролил доста пари за подобен мотор и бих го подържал перфектно но да тръгна да го правя не бих се захванал.
Активен

Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2924
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #72 -: октомври 21, 2013, 07:35:47 am »

Имат си спирачки тези Кави-не е каквото да нямат...Немалко пъти са ме спасявали в критични ситуации и не смятам че им трябват по силни.В интерес на истината и моите накладки са ковани и изглеждат като оригинални-че даже и спират яко...Давай колега-с интерес ще следя темата. :bravisimost:

И ускоряват доста добре, направо си е мотор въху който с леко усъвършенстване е стъпила концепцията на спорните туристи на Кавазаки от края на 80 те..
Активен

Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2356
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #73 -: октомври 21, 2013, 10:15:46 am »

Прекаленото вманиачаване по външния вид също не е за предпочитане. Не ми се мисли какво ще почувства някой маниак, ако нещо вземе да му стане с любимото возило. Едно е да постигнеш оригнален вид, ама да вземеш всеки ден да лъскаш до полуда всеки сантиметър - това вече е мания.

И айде стига с това "стар" мотор. Ми и моят е на 30 години. Пък и не е само той в почти ежедневно движение. Има и по-стари из пътищата  ;)
Прав си колега. Аз страдам от тази болест... една муха да се лепне мотора се мие цялостно. Преди седмица се заех да развия всички болтове по спойлерите, степенките и т.н, да ги лъсна с паста за хром (да лъсна и болтовете на спирачните дискове, самите дискове.). Вярно, станаха като нови, без точица потъмняло или мръсотия, но цял ден се занимавах и резултата го видях само аз. Когато викнах жена ми, ме пита какво съм правил цял ден с мотора.
Това наистина си е мания.
Но пък именно външния вид радва окото.
Според мен след като направи всичко Буш, трябва да го боядиса в оригиналния цвят и тогава всичко ще е завършено изцяло.
Много ще радва моторчето, няма нищо по-добро от оригиналния вид.
Активен
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams

Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2184
  • Кара: Черна FZ1-N
  • Излекуван работохолик.
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #74 -: октомври 21, 2013, 07:45:24 pm »

Моята мания е подобна, но има някои нюанси. Както се казва - всеки луд с номера си... Занимавал съм се с реставриране на стари оръжия (май го споменах вече...) и държа всяка вещ да бъде напълно автентична. Резервните части трябва да бъдат от същия модел и производител, на същите години и в същото състояние. Старите пушки имат маркировки и номер буквално на всяка част. Отималният вариант е номерата на всички части да съвпадат - това се цени особено от колекционерите, защото доказва, че това е пушката, както е излязла от завода преди 150 години (примерно), а не е сбирток от различни части. Затова държа всички части да бъдат оригинални. Същевременно "изделието" трябва да носи белезите на времето, да има разни дребни дефекти (драскотини, пукнатини, подбитости и дори изгорено по приклада, изтъркана оксидация, следи от удари и подбивания), които свидетелстват, че предметът е бил използван дълго време. Арсеналска пушка, дебело намазана с консервационна смазка не е интересна - просто е стояла в някой оръжеен склад последните 100 години, не е участвала в сражения, няма история...

Малко се колебая как да приложа тази философия към мотора... Дефектите трябва да се отстранят и всичко по машината да работи. Частите да бъдат оригинални. Може да ми се смеете, но докато разглобявам мотора - изхвърлям всички нови и лъскави гайки, купени от кварталната железария. Гайките и болтовете също трябва да бъдат оригиналните - с кафявата оксидация. Е, може да не са от същия модел, а да са от GPz750 - едва ли някой ще се усети, ха-ха... За пребоядисването - няма нищо по-добро от оригиналната боя, дори с цената на няколко дефекти и драскотини. Но тъй като събирам пластмаси от различни мотори, а и този е пребоядисван - няма да мина без бояджия. Дали ще боядисвам ВСИЧКО или само пластмасите - ще реша по-късно. Няма проблем да се сложат нови зъбчатки, верига, гуми, свещи, накладки - тези части се сменяват на всички мотори. Но все пак моторът е на 30 години и 50 000км и трябва да изглежда съответстващо. Перфектно състояние - да, но не и да лъщи като току-що изкаран от магазина. Той е стар и точно с това е интересен...

До вчера се дразнех и ядосвах на всички строшени и дефектни части по мотора. Днес приех друг подход - да се радвам на всяка една изправна част. И тутакси изникнаха поводи за радост - открих няколко части, които са в отлично състояние и се нуждаят само от малко почистване и освежаване:












Някои детайли изглеждат ужасно, но като затрия наслояваната с години мръсотия - отдолу излизат като нови. Ето например задния амортисьор, както го свалих от мотора:




И ето го само след едно избърсване с парцала:






През това маркуче с вентила се помпа амортисьора и през същия отвор се сменя и маслото в него - сега го прочетох в ръководството за ремонт:


Друга приятна изненада от днес - шарнирите на уни-трака не са разбити и няма никакъв луфт в задницата. Това е учудващо, защото на старото ми Кавасаки беше пълна трагедия - лагерчетата се бяха разпаднали на парчета и вилката играеше нагоре - надолу.
« Последна редакция: октомври 21, 2013, 08:02:20 pm от Bushman »
Активен
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2184
  • Кара: Черна FZ1-N
  • Излекуван работохолик.
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #75 -: октомври 21, 2013, 07:56:25 pm »

Като гледам снимките има просто велики попадения . Тоя мотор направо те принуждава да го направиш най-малкото да си поеме една голяма глътка въздух и да си умре с достойнство. Все пак старите мотори рано или късно трябва да умрат но трябва да умрат красиви а не като някакви изоставени ръждиви трупове. ...

Тези железа умират трудно - като  Брус Уилис... Както виждате, досега не са успели да го убият. Ако успея да го докарам в добро техническо състояние и го обслужа с качествени консумативи - синтетично моторна масло, K&N филтри, съвременни накладки и гуми, синтетична DOT4 спирачна течност, тефлонова грес на лагерите, горивна добавка за инжекциона и спрей за веригата, при спокойно и културно каране - кога ще го стъркаш? Просто нямаш шанс да го убиеш с каране, само ако го блъснеш... Много по-вероятно е машината да те надживее и да остане като спомен от теб на внуците ти.
Активен
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 819
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #76 -: октомври 21, 2013, 07:58:38 pm »

Май си попаднал на чудото невиждано - "На реални километри"!
Толкова запазен радиатор не съм виждал!
Явно мръсотията е балсамирала мотора подобно на египетска мумия ;D ,за да се запази така.
Честно ти казвам,моите клаксони са по-зле от тези.
Активен

Bushman

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2184
  • Кара: Черна FZ1-N
  • Излекуван работохолик.
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #77 -: октомври 21, 2013, 08:11:31 pm »

На таблото излизат 44 000 километра, но жилото на километража беше скъсано и го извадих на парчета от бронята. Затова предпполагам към 50 000, зависи кога се е откъснало жилото. Километрите може да са всякакви, но според номера на рамата година е 1983 - тук грешка няма. А за мръсотията е точно така...  :bravisimost: :bravisimost:
« Последна редакция: октомври 21, 2013, 08:13:32 pm от Bushman »
Активен
Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual!

Hawk

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 507
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #78 -: октомври 21, 2013, 09:19:38 pm »

Е, ми едно време са влагали душа в тези машини, личи си... Изобщо не е лесно да сдадат багажа, и аз адски се кефя, че е така... Спорим с едни колеги, те твърдят, че е по-добре да караш нещо чисто ново, да му свалиш ти найлоните... нищо, че е китайско, ама... хич не съм на тяхното мнение... в тия машини има дух, в 30 годишните... Вложено е много при мисленето им, при производството им... Аз с огромно удоволствие бих подкарал и Балкан М1, наше родно производство, макар копие на DKW, ама нямам търпението да намеря някой такъв ръждив труп, и да се заема да го съживявам, ще ми отнеме години, а това Kawasaki, дори не мога да го нарека ръждиво...
Активен

alexandarpav

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1221
Re: Kawasaki GPz 1100i (старата любов ...)
« Отговор #79 -: октомври 21, 2013, 10:23:31 pm »

 :cheers:
« Последна редакция: октомври 21, 2013, 10:28:11 pm от Moto Huligan.com »
Активен
 

Страницата е създадена за 0.095 секунди с 22 запитвания.