Заминал ли е акумолатора ако при зареждане веднага почва да шуми тоест да ври?
За бързото "кипене" на акумулатора има поне две причини:
1 - голям заряден ток, който може да се измери с последователно включен ампермер в зарядната верига. Токът не трябва да е повече от 1-1,5 Ампера и е в зависимост от капацитета на акумулатора (ориентировъчно 1/10).
2 - сулфатизирал акумулатор. Тогава при нормално зареждане, акумулаторът загрява прекомерно и дори при продължително зареждане не достига нормалната гъстота (1,27-1,29).
Обикновено сулфатизират старите или неправилно експлоатираните акумулатори - презареждани с високо напрежение, оставяни без електролит, или много разредени за продължителен срок от време и други подобни.
Изясни си коя е причината и ако е втората се стягай за нов акумулатор (обикновено се купува в началото на новия сезон, та реално да му ползваш гаранцията, която в повечето случаи е 6 месеца).
