Автор Тема: Поддръжка на мотор през зимата!  (Прочетена 16414 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2356
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #40 -: ноември 10, 2014, 01:36:07 am »
20 лв е без пари направо. Може да си поръчам и аз едно, за резерва.
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams


Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2716
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #41 -: ноември 10, 2014, 11:57:18 am »
Зарядните от LIDL са доста добри за парите си, но в сравнение с нашенския пазар. За същите пари може да се купи читаво компютърно зарядно, което освен да зарежда и разрежда, може да каже какво е точното състояние на акумулатора, какъв му е точно капацитета (или по-скоро какъв капацитет е останал), да го цикли , да го зарежда бързо и една камара други неща. С такова зарядно само в рамките на 2-3 часа мога да разбера колко точно ми е читав акумулатора и евентуално колко животец му е останал. Някои имат и автоматична функция за поправка на плочите на оловните батерии (в рамките на възможното).

От известно време използвам X100. Това нящо може да зареди и разреди каквото ми душа сака. Ползвам го специално за колата и моторите заради удобния максимален заряден ток от 8 ампера. Цената му за 100 вата заряд и 10 разряд е повече от приемлива, да не говорим за глезотийките - цветен тъчскрийн, 2,1 амперово USB, 32-битов процесор и т.н.

Очаквам скоро да се появи 300 ватовата версия, която би ми била полезна в друго направление.

ТТ-данни:

Features:
• 3" inch Touch Screen TFT display
• 32 bit processor
• Multiple language interface
• USB Port
• Supports 6 different types of battery chemistry
• Up to 6S Lithium
• Max charge rate 8 amps
• Built in AC Power Supply, also supports DC power

Specs:
Touch Screen: 3.0-inch 400 x 240 px
Operating Voltage Range: 11.0~28.0V
AC Input: 11~240V
Circuit Power: Max 100W (charging) and Max 10W (discharging)
Charge Current Range: 0.1~8A
Discharge Current Range: 0.1~3A
Current Drain For Balancing LiPo: 300mAh / Cell
Lithium Battery Cell Count: 1~6 series
NiCd / NiMh Battery Cell Count: 1~16 Cells
Pb Battery Voltage: 2 to 24V
Dimension: 148 x 140 x 48mm
Weight: 560g
« Последна редакция: ноември 10, 2014, 12:01:40 pm от Гошко »

Неактивен boy3m

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 384
  • Ето ме! Приятно ми е: Аз съм г-н Ки
  • Кара: 04`Keeway KEE110; 08`Honda Transapl XL700V; 88`ETZ 150
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #42 -: ноември 10, 2014, 03:43:02 pm »
A това зарядно Х100,на каква цена може да се намери,Гошко?
Много хубаво изглежда,но предполагам,че цената няма да ми хареса.... ;)
http://www.carspending.com/bg/vehicles/4266-keeway-kee-110   тук е цялото досие на г-н Ки ;)

Цитат от един друг форум:"Колата е за да върши работа , мотора е за да доставя удоволствие. По друг начин казано , колата е жената ,а мотора е любовницата."

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2716
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #43 -: ноември 10, 2014, 05:09:26 pm »
Излиза около 130 лева с всички такси и транспорт.

Цената на зарядното е 50$, транспортът е 19$, ДДС-то е 20% и ако митничарката се върже на декларацията, ще легне на 108 лева.

За около 60 лева има не толкова екстравагантни варианти, но с подобни възможности. Класическият вариант 50 вата става идеално за мотор, върши работа за кола и е на цена 23$. Разликата е, че няма вградено захранване и трябва да му се мисли такова (обикновено компютърно захранване върши работа).

Всъщност по-мощният 120-ватов вариант на Екс-чарджъра струва само 40$, но не е с AC захранване. Не може да се включи в контакта. Нужно е захранване 10-28V.

Комбинираните AC/DC за мен са най-добри, защото са компактни и всичко е вътре. Това зарядно може да зареди/разреди/цикли/провери/възстанови всичко от миниатюрна литиева батерийка на хендсфри та чак до акумулатор на камион. Зарежда всички разпространени видове батерии - LiPo, LiFePo4, LiIon, Pb, NiCd, NiMH.
Хубавото е, че може да се види точно колко амперчаса са подадени и после да се провери точно колко амперчаса ще отдаде акумулатора. Така се разбира точно какво му е състоянието, особено като нов! Много често се продават залежали батерии и това лъсва веднага след 3-тия цикъл.

Неактивен boy3m

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 384
  • Ето ме! Приятно ми е: Аз съм г-н Ки
  • Кара: 04`Keeway KEE110; 08`Honda Transapl XL700V; 88`ETZ 150
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #44 -: ноември 10, 2014, 05:41:21 pm »
Благодаря за пълния и изчерпателен отговор. :notworthy:

Ще кажа на едно аверче да се поразрови из нета за възможно най-ниската цена,па тогава ще решавам.
Както  казваш за захранването ,щом може от компютър....поне то да излезе без "пари". 8)
http://www.carspending.com/bg/vehicles/4266-keeway-kee-110   тук е цялото досие на г-н Ки ;)

Цитат от един друг форум:"Колата е за да върши работа , мотора е за да доставя удоволствие. По друг начин казано , колата е жената ,а мотора е любовницата."


Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2716
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #45 -: ноември 10, 2014, 06:49:32 pm »
Не юркай аверчето. Аз ще ти дам линка. Мястото е доста специализирано...  :D

Неактивен ХХХ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1118
  • Родих се изморен и живея за да си почивам:)
  • Кара: скутер WANGYE GRACE 150cc и мечтае за още нещо
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #46 -: ноември 10, 2014, 11:25:46 pm »
"Възможно най-ниската цена" е едно от любимите ми съчетания на думи ;DЗарядното е много яко :bravisimost:
« Последна редакция: ноември 10, 2014, 11:31:52 pm от най-бавния »
След всяко надолнище идва нагорнище.

Неактивен китан

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1339
  • Кара: изтребител
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #47 -: ноември 11, 2014, 01:55:27 am »
130 лева са 6,5 зарядни от тези на колегата,но вие си знаете де

Неактивен soadfan

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1220
    • Ъ?
  • Кара: F шестнай... две :D
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #48 -: ноември 11, 2014, 07:39:54 pm »
баси, па мойто зарядно не е толко модерно (CTEK MXS5.0)




Неактивен ...

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 187
  • Кара: ETZ
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #49 -: ноември 12, 2014, 03:05:47 pm »
баси, па мойто зарядно не е толко модерно (CTEK MXS5.0)

Какви са ти впечатленията от него? Едно такова пътува в момента към мен от ebay.de.
Най-вече ме интересува дали някой е използвал AGM функцията за такъв тип акумулатори, защото ЕТЗ-то е с такъв.
Понеже трябва да поддържам 3 автомобилни и 2 мотоциклетни акумулатора през зимния сезон, реших да взема още едно зарядно - Bosch C7:

http://aa-boschap-kr.resource.bosch.com/media/parts/service_parts__auto_parts/batteries/batterielader_c3_c7_broschuere_de.pdf

Тъкмо ще направя съпоставака между двете.

Според мен е добре да имаме "умно" зарядно, защото ще спести много пари за акумулатори. Отделно, че при повечето по-нови мотоциклети е по-добре акумулаторът да се поддържа без да се сваля от мотоциклета.
Невежеството е това, което ни прави състрадателни, любвеобилни и социални същества.
Знанието ни прави арогантни, безпардонни и непоносими за околните. Но и самотни.
В един момент, обаче, се оказва, че смъртта е занимание самотно и е нямало никакво значение колко социални сме били. Умираме сами.

Неактивен китан

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1339
  • Кара: изтребител
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #50 -: ноември 12, 2014, 07:01:37 pm »
сигурно изглежда като заяждане,но не е.любопитство е.като ви казвам че има зарядни правени в бг за 20 лева,защо си купувате други за над 100.

Неактивен ...

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 187
  • Кара: ETZ
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #51 -: ноември 12, 2014, 07:36:40 pm »
сигурно изглежда като заяждане,но не е.любопитство е.като ви казвам че има зарядни правени в бг за 20 лева,защо си купувате други за над 100.
Не ми изглежда като заяждане, но се чудя, ако това зарядно е "умно", какви са материалите и частите, които са вградени в него, колко струва трудът на правещия го, та накрая крайната цена да е 20 лв.?
Аз акумулаторите си ги зареждам без да ги свалям от моторите или колите и искам да съм сигурен, че няма да стане фал.
Ако зарядното не е "умно", тогава нямам интерес. Имам две такива, едното е българско, другото е Бош и не ги ползвам, а ги давам на закъсали приятели, които имат възможност да си следят заряда. Аз искам да включа зарядното предния ден и на другия ден да ида и да запаля, а не да влача акумулатори от гаража вкъщи, да следя какво се случва и да ги мисля нощес. :)
Невежеството е това, което ни прави състрадателни, любвеобилни и социални същества.
Знанието ни прави арогантни, безпардонни и непоносими за околните. Но и самотни.
В един момент, обаче, се оказва, че смъртта е занимание самотно и е нямало никакво значение колко социални сме били. Умираме сами.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8011
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #52 -: ноември 12, 2014, 08:33:43 pm »
... Отделно, че при повечето по-нови мотоциклети е по-добре акумулаторът да се поддържа без да се сваля от мотоциклета.

Това как се обяснява  :-\

Аз искам да включа зарядното предния ден и на другия ден да ида и да запаля, а не да влача акумулатори от гаража вкъщи, да следя какво се случва и да ги мисля нощес. :)

Със зарядното на колегата от Пловдив се работи точно по този начин.

Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен ...

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 187
  • Кара: ETZ
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #53 -: ноември 12, 2014, 08:41:12 pm »
... Отделно, че при повечето по-нови мотоциклети е по-добре акумулаторът да се поддържа без да се сваля от мотоциклета.

Това как се обяснява  :-\

Аз искам да включа зарядното предния ден и на другия ден да ида и да запаля, а не да влача акумулатори от гаража вкъщи, да следя какво се случва и да ги мисля нощес. :)

Със зарядното на колегата от Пловдив се работи точно по този начин.
Обяснява се със загуба на настройки на електрониката. Не става въпрос за час и дата, а за адаптации на горивните смеси и аванса. Не е болка за умиране, но мотора е неадекватен, докато не си направи адаптациите. Поне при ЕТЗ-то е така.
А относно умното зарядно за 20 лв. аз пак питам - колко струват частите в него и колко струва трудът на колегата, за да е такава крайната цена? Не се заяждам, а искам някой да обясни с думи прости и смислено.
Невежеството е това, което ни прави състрадателни, любвеобилни и социални същества.
Знанието ни прави арогантни, безпардонни и непоносими за околните. Но и самотни.
В един момент, обаче, се оказва, че смъртта е занимание самотно и е нямало никакво значение колко социални сме били. Умираме сами.

Неактивен solarsea

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 133
  • Кара: RT125D, V7II
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #54 -: ноември 12, 2014, 09:04:11 pm »
Такъв е пазарът защото масово хората гледат да минат тънко.

Неактивен ...

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 187
  • Кара: ETZ
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #55 -: ноември 12, 2014, 09:09:29 pm »
А пазара на здравето или живота как върви? На какви ставки е в момента?
Невежеството е това, което ни прави състрадателни, любвеобилни и социални същества.
Знанието ни прави арогантни, безпардонни и непоносими за околните. Но и самотни.
В един момент, обаче, се оказва, че смъртта е занимание самотно и е нямало никакво значение колко социални сме били. Умираме сами.

Неактивен ...

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 187
  • Кара: ETZ
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #56 -: ноември 12, 2014, 09:16:53 pm »
Айде успех с тия 20 лв.
Дано не си купувате всичко на "тоя" принцип.
Невежеството е това, което ни прави състрадателни, любвеобилни и социални същества.
Знанието ни прави арогантни, безпардонни и непоносими за околните. Но и самотни.
В един момент, обаче, се оказва, че смъртта е занимание самотно и е нямало никакво значение колко социални сме били. Умираме сами.

Неактивен edd

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 113
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #57 -: ноември 12, 2014, 09:19:52 pm »
Въпросното зарядно за 20 лева не е от този тип "умни", за които пишете по-горе. То просто отчита напрежението и като то падне под определена стойност прави заряден цикъл.

Неактивен ...

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 187
  • Кара: ETZ
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #58 -: ноември 12, 2014, 09:30:13 pm »
Демек, някои хора не правят разлика между зарядно и зарядно.

Ето, например, какво прави С7 при десулфатизация:

https://www.youtube.com/watch?v=1_PCkxEJBYw

Ето какво прави пък и CTEK, най-образно:

https://www.youtube.com/watch?v=JVPh8Lj8EK8

Невежеството е това, което ни прави състрадателни, любвеобилни и социални същества.
Знанието ни прави арогантни, безпардонни и непоносими за околните. Но и самотни.
В един момент, обаче, се оказва, че смъртта е занимание самотно и е нямало никакво значение колко социални сме били. Умираме сами.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8011
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #59 -: ноември 12, 2014, 09:37:07 pm »
...А относно умното зарядно за 20 лв. аз пак питам - колко струват частите в него и колко струва трудът на колегата, за да е такава крайната цена? Не се заяждам, а искам някой да обясни с думи прости и смислено.

Предполагам, че частите не са по-скъпи от тези, ползвани в зарядните на БОШ. Просто БОШ са известна марка, която си е изградила име и сега това име и носи по-висок процент печалба от същите части. Е, вероятно цената на твоето зарядно се определя и от някоя и друга функция в повече. В електрониката, поне доколкото съм запознат, има няколко крупни производители на масови части, които намират приложение в продуктите на различни марки и съответно се продават на различни цени. Повечето монитори за ТВ се правят от корейци, чиповете другаде и т.н. Човек може да си купи ТВ от различни марки с един и същ монитор за 1000 или за 500 лв. На времето ТВ Велико Търново 84 се правеха с монитори на Филипс, ако не бъркам и макар да бяха сравнително скъпи за онова време за нас, бяха значително по-евтини от ТВ Филипс. А при майка ми още си работи един ВТ 84.
Зарядното на колегата е факт, при това работи без грешка. Колко му е изгодно да ги произвежда си е негова преценка.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.