Автор Тема: На път с мотопеди (и не само) - тема за пътувания с любимите ни моторетки.  (Прочетена 78793 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен ХХХ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1118
  • Родих се изморен и живея за да си почивам:)
  • Кара: скутер WANGYE GRACE 150cc и мечтае за още нещо
Аз все още не знам дали ще успея да дойда. При нас туристическия сезон вече е в разгара си и това заема почти цялото ми време. Ще съм наясно 2-3 дена преди 19-ти дали ще имам възможност за 2 свободни дена.
След всяко надолнище идва нагорнище.

Неактивен габрово

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 404
  • Кара: моторетка
Защо не, Гошко, стига момичето да се чувства комфортно и да има желание, нека дойде.
Любо, надяваме се да ти се получат нещата и да дойдеш. Мисля, че ще е много приятна среща.


Неактивен дака_74

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 89
Поздравления Гошко,за новият мотор.Много безаварийни километри ти желая.Доста висока скорост си постигнал,сигорно е и голяма кубатура.?сподели с нас за марка и модел,интересно ще е да научим нещо повече за новата ти предобивка :) :cheers:

Неактивен габрово

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 404
  • Кара: моторетка
Гошко,
бях останал с впечатлението, че съм ти честитил новия мотор в темата за ендурото. Проверих - не съм. Затова приеми и моите поздравления и пожелание за много безаварийни километри с новата машина и много радостни мигове с нея. :cheers:

Неактивен Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2378
Благодаря ви, колеги!

Като горд собственик на вероятно единствения у нас такъв мотор, имах (и все още имам) огромно желание да споделя опита и впечатленията си от него. Причината е, че сблъсъкът с нещо ново и непознато крие много въпроси, чиито отговори първия път се получават много трудно. Лично аз постоянно се сблъсквам с нови и непознати неща. По характер съм човек, който обича новото, необичайното, модерното. Обичам да съчетавам традиционното с иновативното и да се радвам на резултатите. По тази причина винаги ми е било много трудно, когато нямам нужната информация, за да продължа напред. Това е като по времето когато нямаше интернет. В най-добрият случай се разчиташе на библиотеките, а когато и те не можеха да помогнат, се налагаше принципът "проба/грешка".
Точно за това, преминавайки през новото предизвикателство (а то беше сериозно), исках да споделя и помогна на всички, които евентуално биха минали по същия път. Гугъл индексира всичко. Някой ден някой може да си купи подобна машинка и да почерпи информация от моите писаници. Верни/неверни, полезни/безполезни, пак е нещо. Например как се обезвъздушава система с две разширителни казанчета (нещо, което не бях виждал досега). Как работят съдове, скачени "отгоре". Какви рискове крие и какви ползи дава LED осветлението; що е то радиокомуникация и кои са най-приложимите варианти за мотори; как се прави окабеляване при допълнителни нужди и т.н., и т.н. Правя доста по мотора си и все неща, които съм правил многократно и смея да твърдя, че съм постигнал съвършенство при работата. Исках да споделя точно тези неща на чисто нов мотор (а не да снимам вече съществуващи), стъпка по стъпка, така както мисля, че би трябвало да се случват нещата.
Обаче дрънкането и напразния шум така ме подразниха, че спрях да пиша в темата. Сега не искам да развалям тази, защото тя е тематична. По-късно ще изтрия този пост, тъй като не е по темата. Ще създам нова (ако се наканя), в този раздел, където имам амбицията, че сме постигнали (с ваша помощ) добро ниво на разбирателство, търпимост и недопускане на тролове.

Неактивен boy3m

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 370
  • Ето ме! Приятно ми е: Аз съм г-н Ки
  • Кара: 04`Keeway KEE110; 08`Honda Transapl XL700V; 88`ETZ 150

 Какви рискове крие и какви ползи дава LED осветлението; що е то радиокомуникация и кои са най-приложимите варианти за мотори; как се прави окабеляване при допълнителни нужди и т.н., и т.н.

Гошко,
четох в една от темите за това което си монтирал на един от моторите ти,но тук понеже споменаваш и за рискове(може би с трудната фиксация към тялото на фара и неподвижността при вибрации),ще те помоля да споделиш по-подробно.
Ако може и линкове на сайтове от където си пазарувал тези лед диоди.
Дори днес търсих постовете ти относно тези ледове,понеже един колега поръчва градински и други лампи на този принцип.

Благодаря.
http://www.carspending.com/bg/vehicles/4266-keeway-kee-110   тук е цялото досие на г-н Ки ;)

Цитат от един друг форум:"Колата е за да върши работа , мотора е за да доставя удоволствие. По друг начин казано , колата е жената ,а мотора е любовницата."

Неактивен Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2378
За съжаление не мога да цитирам линк към сайт по причини, които не мога да споделя. Но мога да съдействам на всеки, който пожелае да си купи или да ползва тази технология. Съдействието може да стане на ЛС, скайп, телефон. Не ми се отваря кутията на Пандора със странични теми, защото ще се случи същото като с мотора ми.

Решенията са стандартни, оригинални, с оригинални цокли. Не се преправя нищо. Единственото неудобство е дали охладителят ще се побере в оставеното място.
Опасности крият най-вече драйверите на неоригиналните решения. Най-често окабеляването е некачествено, проводниците са тънки, а драйверите се претоварват. Напоследък имах проблеми с чипове, които са много мощни (40-50 вата), на които е закачено смешно драйверче, което изгаря след час непрекъсната работа. Със смяна на едно съпротивление получавам корав диод с луда мощност...

Дотук мога да кажа следното - в почти всяка област (домашна, индустриална, градинска и т.н.) съм намерил възможно най-оптималните решения за осветяване с LED. Технологиите постоянно ни заливат и в момента съм стигнал едно положение да предугаждам появата на следващото поколение и да го притежавам преди да стане масово. Например вече няколко месеца използвам LED за основни светлини, като по този начин правя тест за издръжливост и трупам впечатления. На автомобила си, на скутера си и на още няколко МПС-та съм преминал изцяло на диоди. На новия мотор предстои, но там фаровете са по-специални и търся решение...


Ето, виж какъв е резултата на скутера ми:
Десният фар е оригиналната H4-ка. Левият е с H4 диод само 10 вата (къси + още 5 за дълги). На стената ясно се вижда колко по-рязко очертан е диодния фар (не разсеян като ксенона) и колко по-силна и бяла светлина предлага. Късите и дългите функционират също както при обикновена крушка.

« Последна редакция: юли 08, 2014, 12:01:45 pm от Гошко »

Неактивен Hawk

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
Споделяй впечатления от ендурото, Гошко  :bravisimost: Много безаварийни колометри с него и много да те радва :)


Неактивен Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2378
Да се върнем на темата за излета. Някъде по-напред мярнах думичката "мастика"..?
Да не би сред нас да има любители на тази напитка?

Неактивен габрово

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 404
  • Кара: моторетка
Аз съм почитател на всички форми на анасоновите напитки. Мастичка си пийвам с удоволствие, но лидер сред този род питиета ми е "перното". Предпочитам го дори пред "рикар", въпреки че и той не е за подценяване :) Но и нашата родна мастика е добро питие. От узото най ми пасва "пломари", но там има и едно "мини", което не е за изпускане.... Абе, тази тема е доста пространна и приятна за разговори, ноооо по-приятна е за дегустации  ;). Този тип напитки са ми любими лятно време, а зимата се комкам с греяна ракийца, но по много стара рецепта - на Данчо съм я споделял, остава и да му я представя за консумация :) Да не би в твое лице да имам съмишленик по отношение на мастиката?  :cheers:

Неактивен дака_74

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 89
Здравейте Колеги..Да ви се оплача от мотора..Бях го прибрал и след час ми се наложи да изляза по задачи,и...оооо чудеса,неможах да му отключа волана,а се заключи както обикновено,дори габарита премигва когато се заключва и отключва.Какво ли не пробвах и неще та неще,мина ми през акъла да не се е износил ключа,пробвах с резервния и същото нещо,патрона си влиза навътре но неще да заварти..??Някой сблъсквал ли се е с подобно нещо.?? или да чупя волана,пак че си е в къщи а не някаде по пътищата,че неможе и да се тика даже,дайте савет от какво ще да е.?Пробвал съм всякакви вариянти за отключване но без резултат.. :SOS:А дали става да се смъкне и да я занеса на ключар...много странен проблем

Неактивен Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2378
Аз съм почитател на всички форми на анасоновите напитки...

В такъв случай, ако дойда (да не се заричам), ще сложа в куфара и една бутилчица от моята мастика, която правя с тънка средиземноморска нишка и по заарски тертип (висок градус). Надявам се само да има къде да я замразим.   :cheers:

Неактивен Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2378
Здравейте Колеги..Да ви се оплача от мотора...

Не знам дали в този случай може да се даде съвет. Възможно е секрета да е блокирал или частично да се е повредил. Може да опиташ за начало да впръскаш малко масло или тефлон в ключалката (ако има заседнала пружинка или пинче, евентуално да се освободят).
Друго, което може да се направи е да се пробват различни положения на ключа (натиск в различни посоки с различно усилие)
Най-добре е да потърсиш съдействие от дилъра заради гаранцията.

Неактивен дака_74

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 89
Благодаря Гошко за съвета, :bravisimost:Пробвах с масло но ефект нямаше..течен тефлон нямам но му инжектирах течна газ в ключалката и заработи..явно е влязло влага вътре и е блокирало.,радвам се че се оправиха нещата,а за останалите колеги,имаите го това в предвид че блокирват ключалките неочаквано без да дават признаци преди това.хубаво е да се смазват от време на време.. :)

Неактивен габрово

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 404
  • Кара: моторетка
Здравей Данчо,
имал съм подобен проблем с кимкото. Там не можех да пъхна ключа до край за да отключа кормилото. А бях и по баирите на доста отдалечено от хора място. След доста лутане се оказа, че самото кормило е застанало в някакво криво положение и за това става така. Изхода при мен се получи с размърдване на кормилото наляво-надясно и едновременно ръчкане на ключа. Въпреки всичко почти никога не ключа кормилото, а на киуея никога не съм го ключил. Просто не виждам смисъла. Успех с начинанието и дано се разминеш само с някакво охлабане. успех приятел и пиши какво става.

Неактивен ХХХ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1118
  • Родих се изморен и живея за да си почивам:)
  • Кара: скутер WANGYE GRACE 150cc и мечтае за още нещо
На мене никога не ми се е получавал такъв проблем при скутера, макар че редовно заключвам кормилото. Явно е направено добре, при заключване и отключване се чува лек, но отчетлив звук от ключалката. Надявам се да нямам такъв проблем, или ако стане да е близо до вкъщи че да не се налага да чупя ключалката.
     Иначе аз също обичам мастичка (и всички анасонови аналози). Харесва ми и така наречения "облак" ;D, най-добре ми влиза с лимонада или айрян :) Също много добре се получава когато впръскаш с медицинска спринцовка мастиката в парчета диня и после ги вкараш в хладилника.......наслада за небцето и кеф за душата :D
След всяко надолнище идва нагорнище.

Неактивен boy3m

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 370
  • Ето ме! Приятно ми е: Аз съм г-н Ки
  • Кара: 04`Keeway KEE110; 08`Honda Transapl XL700V; 88`ETZ 150
...,а се заключи както обикновено,дори габарита премигва когато се заключва и отключва.Какво ли не пробвах и неще та неще,.....

Аз бих свалил челния декоративен капак и бих ревизирал състоянието на кабелите-в тази зона се намира и езичето на заключващия механизъм.Защо го казвам....?

Когато купих моят мотор се чуваше едно дасадно проскърцване в крайно дясно положение на кормилото(не ,че сега изчезна напълно,но доста намаля),затова свалих капака и какво установих-много лошо разпределение на кабелните снопове в прехващащите скоби.Отворих ги и понаместих и направих преразпределение,като целта ми бе височината им да е възможно най-малка.
После повъртях кормилото наляво/надясно,но пак не ми хареса,понеже установих доста контактни площи на кабелните снопове и рамата(да ви кажа честно не ми хареса конструктивно как е направено/измислено-на дъртото ЕМЗе тези кабели минават през отвора на предната вилка)затова изрязах едно парче от уж яка,износоустойчива материя и го подврях между кабелите и рамата.
Така според мен елиминирах възможността от протриване на кабели.
Мисля си в случая на Данчо има нещо подобно и затова пиша тези мои предположения.

Поздрави на мастикаджиите.... :cheers:
http://www.carspending.com/bg/vehicles/4266-keeway-kee-110   тук е цялото досие на г-н Ки ;)

Цитат от един друг форум:"Колата е за да върши работа , мотора е за да доставя удоволствие. По друг начин казано , колата е жената ,а мотора е любовницата."

Неактивен дака_74

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 89
Благодаря ти Милко,за съветите.Ще го имам в предвид,за сега си бачка ключалката както вече казах я инжектирах с Газ и се оправи,дори и по-добре си работи от преди :beer: наздраве на всички. :)

Неактивен Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2378
Някое пинче е по-грубо и е било заседнало. Случва се. Това с кабелите е проблем на повечето мотопеди, че и мотоциклети, че и автомобили. Рядко се виждат изпипани инсталации. На скутера ми привързах всеки сноп в предницата така че да не вибрира, да не се обтяга и да не допира никъде до движещи се повърхности още като нов.
Имаше доста люлеещи се кабели, които рано или късно ще създадат предпоставка за проблеми.

Неактивен дака_74

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 89
Милко,следя постояно саита където публикуваш разхода на мотора си,направи ми впечатление че от 3 до 8 има стил на каране "Агресивно".а и разходът ти се покачва с всеки ден,с каква скорост караш извънградско и колко можеш да подържаш на дълъг път,интересно ми е да разбера,а и на колегите сигурно.Аз на моя наскоро му пренастройвах карбуратора и днес го тествах с пълен резервоар,с агресивно каране за тая кубатура 85-90 км\h, и утре ще го допълня да го хвана колко ми е изгорил на 100км.На 70км ми падна едно деление стрелката на горивото,после започна по бързо да слиза,но като го допълня от същата колонка ще го видя колко ще ми вземе,а и да спомена че и насрещен вятър имах в едната посока което на моменти доста дърпаще мотора назад.