.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: На път с мотопеди (и не само) - тема за пътувания с любимите ни моторетки.  (Прочетена 230977 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2898

Аз си представях мястото за почивка като местност без удобства. Нямах представа, че сте имали предвид летен бар. Това обезсмисля големите покупки в Кауфланд. Мислех, че ще правим нещо като почивка с BBQ на открито.

Идеята не е лоша! Аз съм безразличен, в смисъл - идвам за срещата и запознанството. Не е лошо да се помисли дали тези километри няма да дойдат множко за идващите от по-далеко. При повече от два часа на мотопед, мравките яко налазват долната част на гърба. Не е лошо да има и някаква по-близка алтернатива за тези, които на място се почувстват уморени. Една груба сметка показва, че ако идват хора от 150 - 200км, плюс още 40, плюс 40 връщане и още 20 до хижата, това са си около 300 километра за един ден.
Лично за мен е без значение - аз (вече) не усещам пътя и не ми тежи. Трябва да се помисли и за това дали мотопедите ще понесат толкова дълго планинско каране - дали няма да се наложи често спиране за охлаждане. Имам предвид, че всички са още нови и неразработени - не е добре да се натоварват до краен предел.
Активен

boy3m

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 394
  • Кара: 04`Keeway KEE110; 08`Honda Transapl XL700V; 88`ETZ 150
  • Ето ме! Приятно ми е: Аз съм г-н Ки

Да уточним-летният бар е опция-ако желаете удобства.Той е по пътя ни до Писания камък,може просто да го подминем.

Идеята бе да покараме в група и да се изкефим от пътуването. :headbang:

Трасето не е натоварващо за двигателя(дори и неразработен),има няколко по-големи баира,но са късички.
Пътя минава в непосредствена близост до реката и е много приятно и за окото и за слуха.
Минава се и покрай два манастира-единият е на сами пътя Батошевския.
Ако има желаещи за разглеждане-разглеждат,останалите се отдават на почивка на "задните части" или просто цигара време.
В никакъв случай не желаем да претоварваме някой от групата или да налагаме нещо-нали и за това водим тези уточнявания.Каквото решим заедно-това ще е.
Активен
http://www.carspending.com/bg/vehicles/4266-keeway-kee-110   тук е цялото досие на г-н Ки ;)

Цитат от един друг форум:"Колата е за да върши работа , мотора е за да доставя удоволствие. По друг начин казано , колата е жената ,а мотора е любовницата."

Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2898

Звучи чудесно! Кажете само какво е разстоянието от Габрово до най-далечната точка на пътуването и после до хижата, за да направим графика.
Активен

габрово

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 404
  • Кара: моторетка

Извинявайте за "н"тото включване днес, ама мисля, че е хубаво да имаме твърд график до момента на тръгване на разходка.  От там нататък - колкото ни е кеф - толкова. Резервирал съм хижата, но час за пристигане там нямаме. Така че ако ни е кеф на мястото за отдих - кефим се и се съобразяваме единствено със залеза :) ако не ни е кеф - палим и обратно. Така че идеята, която предлагам е след фиксиране на часа за тръгване на минем на плаващ график и да не следваме твърди часове. Ориентировъчно все пак е добре да имаме някакъв план, затова не отхвърям идеята затакъв, а предлагам да не бъде консервативен в частта си след определянето на час за тръгване.
 Милко каза, че крайната точка на плана за разходка отстои на около 40км от Габрово - уви, аз километри не съм засичал, но съм си засичал време и при едно каране с около 40км/ч съм ходил за малко по-малко от час, така че вярвам, че Милко е прав. Значи слагаме час натам и час насам - 2 часа за път и около 45 минути да се качим от Габрово до Узана - 2часа и 45 минути. Айде да кажем 3 часа за път.
Това означава, че ако се спазва графика предложен от Гошко, при потегляне в 13.30, за да пристигнем в 18.00 часа в хижата, ще разполагаме с близо 2 часа за отдих край реката.
Активен

boy3m

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 394
  • Кара: 04`Keeway KEE110; 08`Honda Transapl XL700V; 88`ETZ 150
  • Ето ме! Приятно ми е: Аз съм г-н Ки

Цялата разходка като километраж не е повече от 100км.

На вторият скрийншот, който съм прикачил разтоянието е 41км.(виж долния ляв ъгъл на снимката)началото е Кауфланд-Габрово,края е с.Валевци.Както споделих и по-горе има и кратък път(около 5км. в едната посока)по- малко.
Или проста бабешка сметка:
Total-2*41+23=105км. ориентировъчно.

20 те км. до Узана вече си е баш баир,но може да предвидиш в графика качването да е в рамките на 30-40 мин.
Активен
http://www.carspending.com/bg/vehicles/4266-keeway-kee-110   тук е цялото досие на г-н Ки ;)

Цитат от един друг форум:"Колата е за да върши работа , мотора е за да доставя удоволствие. По друг начин казано , колата е жената ,а мотора е любовницата."

Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2898

Значи е решено - 12:00 най-ранно пристигане на Кауфланд, 13:00 - тръгване! Умишлено давам толкова голям толеранс за събиране, защото на път всичко се случва.

20 те км. до Узана вече си е баш баир,но може да предвидиш в графика качването да е в рамките на 30-40 мин.

Само информативно (за да знам с какъв мотор да тръгна) - сравним ли е този баир с прохода Шипка/Беклемето или е по-сериозен? Питам, понеже скутерът ми е настроен за максимални баири като цитираните. По-стръмно мога, но не мога бавно - с тежки ролки съм. Ако реша да тръгна с него, да знам какво ме чака.
Активен

boy3m

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 394
  • Кара: 04`Keeway KEE110; 08`Honda Transapl XL700V; 88`ETZ 150
  • Ето ме! Приятно ми е: Аз съм г-н Ки

...,направи ми впечатление че от 3 до 8 има стил на каране "Агресивно".а и разходът ти се покачва с всеки ден,с каква скорост караш извънградско и колко можеш да подържаш на дълъг път,интересно ми е да разбера,а и на колегите сигурно.


Да отговоря,че откогато се каня и все не остава време.

Първо няколко думи относно разработката която направих,следвайки указанията на производителя.
1.до 300км-35км./ч.-карах с 40км./ч.
2.до 1000км.-50км./ч.-карах с 50км./ч.
3.до1500км.-80км./ч.-карах с 80км./ч.-това си го реших аз,за още по-голяма сигурност,макар,че един от майсторите ми каза:"Както и да го караш на 10000км. си за смяна на сигменти."

След като г-н Ки стана на 1500км. реших да му "извия врата" да го видим колко даяни.
За целта бяха направени няколко изпитания в различни дни.
1.тест за максимална скорост-95км/ч.
2.тест за поддържана скорост-90км/ч.
3.тест за катерене на височина-обект"Крушевски баир"-Севлиево-надморска височина 201м,Крушево-надморска височина 520м. тази разлика се преодолява за около 4-5км.
линк:
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D1%80%D1%83%D1%88%D0%B5%D0%B2%D0%BE_%28%D0%9E%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82_%D0%93%D0%B0%D0%B1%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE%29

резултат-започвам катеренето със скорост от 70км.ч.,следва леко повишаване на наклона,от същинският баир скоростта вече е на 60км./ч.На върха скоростта бе малко над 50км./ч.
Извод:мотора се справя чудесно с възходящи наклони.

Като питаш какво разбирам под агресивно каране-ами ето това е агресивно-почти на пълна газ.Ето затова започна да скача и разхода.След 1000та км. вдигам тавана постоянно.Баирчета,това-онова.....

Моите впечатления относно скоростта:
най-добрата и икономична е в диапазона 50-70км./ч.
максимално достигната и поддържана на сток мотор би могла да е-100км./ч.-при мен има някакво прекъсване при постоянно подадена газ-затова и смених запалителната свещ,но резултата е същия.

Казаха ми ,че има и добър ефект от ревизия и реглаж на клапани.Някой от вас правил ли е това?

Относно разхода на гориво:
2л./100км.-според мои наблюдения е възможен с втори човек.

Изпитвам удоволствие от скорост 50км/ч.-така чувам добре и звука от двигателя.Нали все пак това бе едно от нещата заради което купих тази машина. :)
« Последна редакция: юли 11, 2014, 04:32:27 pm от boy3m »
Активен
http://www.carspending.com/bg/vehicles/4266-keeway-kee-110   тук е цялото досие на г-н Ки ;)

Цитат от един друг форум:"Колата е за да върши работа , мотора е за да доставя удоволствие. По друг начин казано , колата е жената ,а мотора е любовницата."

boy3m

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 394
  • Кара: 04`Keeway KEE110; 08`Honda Transapl XL700V; 88`ETZ 150
  • Ето ме! Приятно ми е: Аз съм г-н Ки


Само информативно (за да знам с какъв мотор да тръгна) - сравним ли е този баир с прохода Шипка/Беклемето или е по-сериозен? Питам, понеже скутерът ми е настроен за максимални баири като цитираните. По-стръмно мога, но не мога бавно - с тежки ролки съм. Ако реша да тръгна с него, да знам какво ме чака.

Според мен е сравним и може да се довериш на ролера,но за твое успокоение разгледай маршрута от долния линк:
https://www.google.bg/maps/dir/%D0%93%D0%B0%D0%B1%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE+%D0%A6%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8A%D1%80,+%D0%93%D0%B0%D0%B1%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE/%D0%A3%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B0,+Mestnost+Uzana,+%D0%BC%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82+%D0%A3%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B0,+5300/@42.789448,25.252741,16z/data=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x40a91abb775d0c5f:0xd7caf958aadb9ca0!2m2!1d25.318437!2d42.8776641!1m5!1m1!1s0x40a907ad394ad5ef:0xdd79111e7ee3635f!2m2!1d25.240103!2d42.765388?hl=bg

кликни на опцията "Визуализация",за разглеждане на пътя.
Вярно,че има няколко по-гаднички,обратни завоя,но ако видиш зор,може.....евентуално да ти "взема багажа". ;)

« Последна редакция: юли 11, 2014, 04:15:24 pm от boy3m »
Активен
http://www.carspending.com/bg/vehicles/4266-keeway-kee-110   тук е цялото досие на г-н Ки ;)

Цитат от един друг форум:"Колата е за да върши работа , мотора е за да доставя удоволствие. По друг начин казано , колата е жената ,а мотора е любовницата."

габрово

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 404
  • Кара: моторетка

Пътят към Узана е напълно идентичен на този по Шипка от северната му страна. Не е по-стръмно. Дори като завои доста си приличат. Има участъци, в които ако те пуснат и не можеш да кажеш към Шипка ли пътуваш или към Узана. Щом Шипка не те плаши като преход - няма място за притеснение и за Узана. Багажът ако е проблем ще го поемем ние - достатъчно мотори сме в групата. На Узана се качвам всяка пролет с кимкото да си бера леворда и при положение, че пътувам с не-повече от 25км/ч нагоре, не съм загрявал дотолкова, че да започне да губи малкото мощност, която има.
Активен

дака_74

  • Full Member
  • ***
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 89

Благодаря ти Милко за информацията,явно има разлика в двигателите,предполагам че не си сменял пиньон и си с оригиналния.?Аз тия резултати ги постигам но с по голям преден пиньон,само че при мен теста за максимална скорост постигнах 100км/h но много за малко а и не е скорост за подържане,с 85 км си подържам на дълго обаче там вече си понагорява,дава ми 2,20 разход на 100км.А това дето ти казал майстора за сегментите,немога да се съглася с него,моя е почти 10000км и няма признаци на износване,има си мощност в баирите,не ми харчи масло и лесно си пали,добре си набира.?За клапаните преди два дена го отварях точно за това да ги проверя,мога да ти кажа че не са мръднали за почти 10000км,и двата клапана са на по 0,05мм,пластината си влиза точно както трябва,нито много леко-нито много трудно.,но забелязах нещо друго което ме озадачи..има белези на маховика и на запечатката на разпределителният вал,тези два белега на коляновият вал и на разпределителният вал се разминават,има зададено закаснение от порядака на два зъба,което ме води на мисълта че умишлено така ги спъват,в тоя случай неможе да напълни горивната камера достатачно и от там следва да пада и мощноста,вие как мислите.??
Активен

boy3m

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 394
  • Кара: 04`Keeway KEE110; 08`Honda Transapl XL700V; 88`ETZ 150
  • Ето ме! Приятно ми е: Аз съм г-н Ки

Данчо,
не съм сменял пиньона.Покарах малко мотора на Милен,но за кратко и то по равно-с две думи не можах да добия пълна представа за ефекта,но все пак може да ми кажете от къде си купихте и на каква цена.
Аз обичам да експериментирам,така,че който е дилара да казва цената или дори може да ми купи и донесе на срещата на Узана дЖелезото. ;D
За сигментите и реглажа на клапаните взех второ мнение и за сега реших да си карам така-задоволява ме и малко харчи.
Белезите като на снимката ли изглеждат?

p.p.не успях да прикача снимката
« Последна редакция: юли 12, 2014, 10:19:14 am от boy3m »
Активен
http://www.carspending.com/bg/vehicles/4266-keeway-kee-110   тук е цялото досие на г-н Ки ;)

Цитат от един друг форум:"Колата е за да върши работа , мотора е за да доставя удоволствие. По друг начин казано , колата е жената ,а мотора е любовницата."

дака_74

  • Full Member
  • ***
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 89

Милко в Facebook съм ти писъл за пиньона,а за белезите на маховика има едно капаче отгоре,от там се виждат белезите,нагласям буквата Т на пролеза а на главата на цилиндара от ляво има капаче,като се отвори се вижда запечатката с ангренажната верига,на запечатката има една точка а на главата пролез които трябва да съвпадат,а се разминават с белезите,тоест по посока на движение изостават с два зъба.
Активен

boy3m

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 394
  • Кара: 04`Keeway KEE110; 08`Honda Transapl XL700V; 88`ETZ 150
  • Ето ме! Приятно ми е: Аз съм г-н Ки

Момчета,

според инфото от линка има вероятност да се натъкнем на ремонтни дейности по трасето до Узана:

http://bfas.bg/news/article/suobshtenie-za-planinsko-izkachvane-uzana-2014

една седмица след нашето мероприятие има планинско..... :director:
Активен
http://www.carspending.com/bg/vehicles/4266-keeway-kee-110   тук е цялото досие на г-н Ки ;)

Цитат от един друг форум:"Колата е за да върши работа , мотора е за да доставя удоволствие. По друг начин казано , колата е жената ,а мотора е любовницата."

габрово

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 404
  • Кара: моторетка

За планинското знам, но за ремонт на пътя - не. Като се замисля, няма и какво толкова да се ремонтира. Ще проверя все пак, но дори и да има ремонтни дейности, то те няма да се извършват в събота и неделя. Току-що говорих с кметицата на Зелено дърво ( в чиито обхват е Узана) и тя не знае нищо за някакви ремонти по пътя, тъй като е искала да се положи осева линия, а са и отговорили, че пари няма. Миналата седмица са пълнили дупки нагоре по пътя и за това тя не вярва да правят нещо повече. Въпреки всичко ми обеща в понеделник да се обади в Областно пътно управление и да ми даде отговор, който ще получите веднага и вие. Още повече за другия уикенд на Узана щяло да се провежда Узана поляна фест, което е тържище на еко и био продукти - това е ежегодно мероприятие и се състои в единия край на поляната(която е с площ 752.2 дка) и няма да се допусне то да се провали заради пътни ремонти.
Активен

габрово

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 404
  • Кара: моторетка

Казаха, че няма опасност да срещнем пътно-ремонтна техника. Това е последната информация, която имам. :bravisimost:
Активен

boy3m

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 394
  • Кара: 04`Keeway KEE110; 08`Honda Transapl XL700V; 88`ETZ 150
  • Ето ме! Приятно ми е: Аз съм г-н Ки

В събота след като изчетох тази тема:
http://www.motoforum-bg.com/index.php/topic,24422.0.html
и си викам:
-че ние нямаме ли си планинско пътче-може да не Драконско,ама става.... :bravisimost:

И така макар да имаше доста облаци и отляво:
.
.
.
.
.


п.п.исках да направя подобно пътеписче със снимки,но за съжаление не мога да ги прикача.Моля Гошко или някой Админ да помага и да каже къде бъркам.Снимките са от телефона и не вярвам да са по-голям обем от на колегата от щатите.
Активен
http://www.carspending.com/bg/vehicles/4266-keeway-kee-110   тук е цялото досие на г-н Ки ;)

Цитат от един друг форум:"Колата е за да върши работа , мотора е за да доставя удоволствие. По друг начин казано , колата е жената ,а мотора е любовницата."

габрово

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 404
  • Кара: моторетка

Защо се омълчахте? По повод снимките на Милко, би искал и аз да ги видя. Не можах да отида с него, защото същия ден ми се наложи да я карам на лопедиум ;), но като се чухме по телефона каза, че е било невероятна гледка над облаците.
Активен

Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2898

За съжаление, откак Imageshack стана платен, шерването на снимки е проблем. Аз също имам проблеми. При снимане с телефон също не мога да прикача файла, преди да го обърна в jpg.

Впрочем, "синоптик" дава все по-лоши прогнози за времето. Дават го лошо и валежно, особено в планините. Ако до ден-два не се промени прогнозата, ще се наложи да имаме алтернативна дата за сбирката.
Активен

габрово

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 404
  • Кара: моторетка

Нека не се поддаваме на паника с времето и да изчакаме още някой-друг ден. Днес например го даваха за Габрово дъждовно, а сега е 16.00 и има разкъсана облачност и поне в този момент - никакви изгледи за валеж - деня приключва, а през цялото време, въпреки прогнозите си беше слънчево и от време на време се скриваше слънцето зад някой пухкав бял облак. Така че на прогнози относно нашия регион, който не е и от наблюдаваните, не се доверявам много-много. Въпреки всичко и аз ги следя.
Активен

габрово

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 404
  • Кара: моторетка

към 19.00 леко преръмя. Ще ви държа постоянно в течение какво е времето в Габрово.
Активен
 

Страницата е създадена за 0.099 секунди с 23 запитвания.