.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: Вериги, пиньони и зъби ...  (Прочетена 64804 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Вериги, пиньони и зъби ...
« -: март 04, 2015, 06:11:12 pm »

За сефте ще сменям веригата с пиньоните. Тука една седмица се ровя из ибея и се чудя вече какво точно ми трябва.
За веригата е ясно, че ще е DID (само тая марка знам  :D ) 525/118 звена, но за пиньони си нямам и на идея. Има някакви комплекти ама нищо не ми говорят. Оригинално: преден 16 зъба, заден 43.
Случайно съм виждал някъде из темите, че някои си слагат по-малко отпред и повече отзад за по-голямо ускорение. Какви са минусите на това освен по-ниската максимална скорост (за която не ми пука) ? Разходът качва ли се чувствително?
Активен

китан

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1424
  • Кара: изтребител
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #1 -: март 04, 2015, 07:49:28 pm »

аков пипаш пиньона ще ти избяга километража,за това не те съветвам да го правиш.един зъб повече отзад ще го озлоби малко,но не е нещо фрапиращо.пада ти максималната скорост и ти се качва разхода,но с малко,защото му трябват повече обороти да държи дадена скорост.ако ти е само от любопитство,по добре не ги пипай,или смени с един зъб отзад и ще ти се изясни картинката.скъсяват ти се и скоростите

с един зъб по малко отпред и два повече отзад,няма да си познаеш мотора

роля играе и тежестта на короната и дебелината на веригата,при това не малка.
Активен

Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2356
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #2 -: март 04, 2015, 11:16:39 pm »

Моя съвет е въобще да забравиш за стъпка 525. Няма смисъл. Сложи си качествен DID Gold X ring 520 с подходящите пиньони. Няма да съжаляваш за това въобще. По-леката верига има своите плюсове. Мотора става малко по-пъргав. Замервано е на Дино, как един и същи мотор получава 3 коня на задната гума само от поставянето на по-леките верига и пиньони. 520-ката е достатъчно здрава и ще изкара може би същите километри колкото и 525.
Аз на Хорнет 600 съм с алуминиев заден пиньон с +1 зъб. Максималната не ми падна, разхода не ми се вдигна, защото +1 зъб отзад не е голяма разлика. Единствено в началото усещах мотора по-пъргав, но сам знаеш, че след известно време се свиква и не ти прави впечатление. Не те съветвам да буташ пиньоните с +2 или 3 зъба отзад и с -1,-2 зъба отпред. -1 зъб отпред се развнява на +3 отзад. Сам си направи сметката.
Но ако ме послушаш за по-леката верига и пиньони, няма да съжалиш. Слагай си пиньони с оригиналния брой зъби.
Активен
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #3 -: март 05, 2015, 01:27:45 am »

Това с броя на зъбите попитах информативно. Значи 525 е стъпка? Ако се сложи 520 не трябва ли и пиньоните да са с друга стъпка?
Активен

Angelov88

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 308
  • Кара: Suzuki RF600R
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #4 -: март 05, 2015, 09:35:39 am »

Извинявам се, че се намесвам в темата на колегата, но тъй като скоро и аз ще съм изправен пред същия избор.... за мен скоростта на мотора няма значение, това което ме влече е точно ускорението. И това ми звучи добре +1/2 отзад и -1 отпред...ясно, разхода евентуално ще се качи, ща падне малко и от макс. скорост, но друго да очаквам ли? защото примерно от 180 да ми падне до 160 км/ч и от 4/100 да гори 5/100 бих го прежалил може би...
Активен

Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2356
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #5 -: март 05, 2015, 10:03:13 am »

Това с броя на зъбите попитах информативно. Значи 525 е стъпка? Ако се сложи 520 не трябва ли и пиньоните да са с друга стъпка?
Пиньоните също трябва да са за верига със стъпка 520. Плюс е, че верига с тази стъпка е и малко по-евтина от същия модел със стъпка 525 и 530.
За Хорнет 600 няма смисъл от 525, макар, че оригинално е с такава верига. Доста мощни мотори ги карат с верига 520.
Така, че помисли си.
Към колегата Ангелов88. Ако искаш мотора ти да живне сложи му -1 отпред и +1 отзад. И същото което казах на колегата с по-леката верига 520 и пиньони ще усетиш разлика. Аз ако се наложи някога да сменям веригата на Хорнет 919, ще сложа 520-ка.
Активен
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #6 -: март 05, 2015, 10:29:01 am »

Ще се опитам да намеря повече инфо за 520 веригата. Моля някой друг колега ако е правил такава смяна да сподели впечатления.
А като марка за пиньони освен JT някоя друга да препоръчате?
Активен

Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2356
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #7 -: март 05, 2015, 11:00:37 am »

Ще се опитам да намеря повече инфо за 520 веригата. Моля някой друг колега ако е правил такава смяна да сподели впечатления.
А като марка за пиньони освен JT някоя друга да препоръчате?
Питай Коко Вмакса, той ще ти отговори подробно за интервенцията.
Не знам какво инфо ти трябва. Това си е верига като всяка друга, просто е по-тясна и съответно по-лека. Пиньоните за нея също са по-леки. От това получаваш малко пъргавина. А за износването, ако я поддържаш, ще изкара най-вероятно колкото и всяка друга верига.
Аз на ф2-ката бях с чисто нова ДИД 520. По-добре се усещаше от колкото с 525-цата.
Активен
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams

васко-57

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 684
  • Кара: Honda VT-750C, Honda ANF 125i Wave
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #8 -: март 05, 2015, 11:53:57 am »

Ето малко инфо за разликата между 520 и 525: http://www.weldmax.net/bg/%D0%90%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BA%D1%83%D0%BB/18-%D0%9C%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%86%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%B8-%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%B8----%D0%9E(X)---Ring/
Разликата е в теглото, ширината на ролката и якостта, но са пренебрежимо малки с изключение на теглото (240 гр. на линеен метър). Миналата година сменях веригата и зъбчатките на стария ми мотор(CB-500), сложих DID 525 X-рингова златно-черна и JT зъбчатки - всичко заспа от раз за няма и 20 минути. Комплекта за смяната си го поръчах от Мартин (МХ-13) и Стоян (zaba) от форума - всичко с Еконта ми излезе към 280-290 лв. и за няма 24 часа моторът стана друг.
Ако ще се заиграваш с предавателните числа, очакваните промени може да се видят в много сайтове предлагащи Gear calculator за мотоциклети, като най-общо казано -1 зъб отпред и +2 отзад, дават към 10 % разлика в + за въртящия момент и в - за максималната скорост.  :cheers:
Активен

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #9 -: март 05, 2015, 12:30:40 pm »

Не знаех, че има такива калкулатори :) Сега се заиграх с този http://www.sprocketcalculator.com/
При свалянето на само един зъб отпред цифрите отиват на +6.3%(torque) за -6.3%(max speed)
Активен

Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2356
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #10 -: март 05, 2015, 01:51:28 pm »

Значи сам можеш да си направиш извода дали ще сложиш стокови пиньони или -1 отпред и +1 зъба отзад.
Имах един познат с Хорнет 600, първия модел. Купи го ударен и започна да си го прави и тунингова. Преди да го продаде беше с кит на карбураорите, цяла генерация Яшимура, филтър КиН, верига 520, -1 зъб  отпред и +3 отзад, настроен на Дино след поставянето на кита и генерацията. Доста доработен, обратна предница (от сузуки ако не се лъжа), задно окачване Олинс. Визуално изцяло променен, фар от ГСР, ел табло, кил, въздухоотводи, ако не видиш двигателя нямаше как да се познае, че е Хорнет. Нямаш си на идея как вървеше мотора до около 200 км/ч. Не съм го карал, но ме е возил. Много злобна машинатка беше.
Но и максималната му скорост беше малка, за сметка на това пича караше само по завои и градско и приятелите му мотори от по-високия клас доста се изпотяваха по криволичещите пътища. Накрая го продаде на безценица защото повечето не проявяваха интерес към този мотор. Мисълта ми е, че дори само с пиньоните можеш да назлобиш машинката, но ще ти падне максималната скорост.
Активен
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #11 -: март 05, 2015, 02:01:42 pm »

А броя на болтовете/разстоянията между тях на пиньоните универсални ли са? В смисъл ако си избера пиньон трябва ли отделно да гледам дали става за моя мотор?
Активен

Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2356
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #12 -: март 05, 2015, 02:07:07 pm »

Трябва, да!
Търси за Хонда Хорнет 600, ако не се лъжа е еднакъв с тези на много други Хонди. Примерно от Ф4 без проблем става на Хорнет. От 600рр най-вероятно също
Активен
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams

ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 510
  • Кара: BMW G 650 GS Sertao
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #13 -: март 05, 2015, 02:59:29 pm »

Да сложиш един зъб по-малко на предният пиньон това се равнява на близо три зъба повече отзад на задният пиньон. При това положение ( минус един зъб отпред) да взимаш заден пиньон  с още три зъба повече отзад е все едно да не си променял предният, а да се сложил заден със ШЕСТ зъба по-голям. Такова е съотношението и така всеки може да си промени характеристиките на мотора. Горе долу е 1:3. Съответно, ако сложиш пиньон с един зъб повече отпред все едно си свалил с близо три задният пиньон. ;) Зависи кой за какво ще си ползва мотора, а освен това зависи и от мястото отпред. На някои мотори не може да се сложи по-голям пиньон отпред, защото просто няма място. ;)
На времето имах Хонда Африка Туин 750. Предният ми венец беше оригинален, но задният вместо с 46 зъба, бях купил с 40 зъба. Моторът беше малко по-муден на потегляне, но за сметка на това държеше по-висока максимална скорост с близо 900 оборота по-ниски от нормалните за тази скорост и съответно по-нисък разход. Гореше ми точно 5/100, до като на колегите със същите мотори, заедно, на същият път, но със стандартните зъби на венците не падаха под 5,8/100. Понеже този мотор го ползвах за далечни пътешествия това ме устройваше. Иначе за черно каране и офроуд по този начин с този заден венец мотора беше доста куц.  ;)
« Последна редакция: март 05, 2015, 03:09:30 pm от ВладиЧ »
Активен

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #14 -: март 05, 2015, 03:05:32 pm »

Мерси за разясненията, колеги. Май започвам да се навивам за -1 отпред. А километража от скоростната кутия ли мери скоростта, че дава отклонения при различни съотношения?
Активен

blue_xx4

  • Full Member
  • ***
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 86
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #15 -: март 05, 2015, 04:33:42 pm »

И аз на сузукито ще му свалям един зъб отпред. Според този калкулатор, който колегата по-горе е качил ще ми свали 6,3% от скоростта, което при 280 km/h е почти 18 km/h, което е приемливо, поне според мен.
Активен

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #16 -: март 05, 2015, 04:41:52 pm »

И аз на сузукито ще му свалям един зъб отпред. Според този калкулатор, който колегата по-горе е качил ще ми свали 6,3% от скоростта, което при 280 km/h е почти 18 km/h, което е приемливо, поне според мен.
Ето ти и един малко по-подробен, на който можеш да видиш точно с колко ти се променя скоростта и оборотите даже за различните предавки. Зареди си най-отгоре твоя модел (ако го има) http://www.gearingcommander.com/

EDIT:
Разпитах и на други места и се оказа, че тези бази данни са верни само на хартия. Поне що се отнася за хорнета.
Цитат
-1 front sprocket actually increases the top speed of the Hornet 600, as the Hornet cannot currently pull to redline in 6th gear!

Changing the sprockets is quite a common mod (and is recommended as a cheap way to vastly improve the performance of the hornet), members experience tends to be that you get an increase in top speed by gearing down. To get to top speed in standard sizes you actually have to be in 5th gear!
« Последна редакция: март 05, 2015, 05:38:21 pm от Firehand »
Активен

blue_xx4

  • Full Member
  • ***
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 86
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #17 -: март 05, 2015, 07:41:23 pm »

И аз на сузукито ще му свалям един зъб отпред. Според този калкулатор, който колегата по-горе е качил ще ми свали 6,3% от скоростта, което при 280 km/h е почти 18 km/h, което е приемливо, поне според мен.
Ето ти и един малко по-подробен, на който можеш да видиш точно с колко ти се променя скоростта и оборотите даже за различните предавки. Зареди си най-отгоре твоя модел (ако го има) http://www.gearingcommander.com/

EDIT:
Разпитах и на други места и се оказа, че тези бази данни са верни само на хартия. Поне що се отнася за хорнета.
Цитат
-1 front sprocket actually increases the top speed of the Hornet 600, as the Hornet cannot currently pull to redline in 6th gear!

Changing the sprockets is quite a common mod (and is recommended as a cheap way to vastly improve the performance of the hornet), members experience tends to be that you get an increase in top speed by gearing down. To get to top speed in standard sizes you actually have to be in 5th gear!


Хаха тая програмка е по-интересна.
Активен

китан

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1424
  • Кара: изтребител
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #18 -: март 05, 2015, 09:10:17 pm »

километража на повечето мотори взема данни от предния поньон и при промяна на зъбите ще показва невярно.при по голяма промяна сигурно и разхода ще е различен.не съм засичал,но като си карам все на ръчка и си е все тая.но максималната скорост я сваля яко,от порядъка на 15км на заден зъб и съответно скоростите се скъсяват.
ако карам мотора всеки ден,ходя на работа,на пазар,не бих сменил повече от 1 зъб отзад.но ако го ползвам само за ръчка...-2 отпред и +1 отзад и ускорението дето правеше на 2 сега го прави на трета,а на първа само тръгвам.миналото лято доста си поиграх със зъбчатките и сега имам цял комплект пиньони.ако не сменяш веригата,мести гумата с по 1,5-2 см на зъб.

та като ви е мерак да пробвате,един преден пиньон е 20 лева,сменяш го и сам ще получиш отговора на въпроса колко зъба да сменя.

после си вземаш комплект и газ  :headbang:
Активен

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #19 -: март 06, 2015, 10:12:24 am »

Аз го карам най-вече градско като ходя на работа, че от скоро съм баща и няма време вече за по-дълги разходки... От всичко най ме притеснява, че ще ми писне да сменям предавки м/у светофарите.
Цитат
та като ви е мерак да пробвате,един преден пиньон е 20 лева,сменяш го и сам ще получиш отговора на въпроса колко зъба да сменя.
И аз това си мислех, но само с друг пиньон ще мине ли номера? В смисъл таблицата ми дава 118 звена верига оригинално и ако сложа -1 отпред. Ако сложа +1 и отзад ми показва 120?! Не знам може и да греши нещо тая таблица.
Активен
 

Страницата е създадена за 0.134 секунди с 23 запитвания.