.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: Вериги, пиньони и зъби ...  (Прочетена 64566 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

китан

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1424
  • Кара: изтребител
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #20 -: март 06, 2015, 01:40:34 pm »

Виж до къде ти е  задната гума,има ли място за обтягане,ако имаш поне 1,5см слагай смело,ако ти е доста назад,можеш да смениш задния зъбак,но той е по скъп.каквото и да смениш после го изхвърляш при смяна на веригата.
като купуваш виж номера на твоята верига.ако е 525 задължително ти трябва пиньон 525

после си купи цял комплект и готово
Активен

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #21 -: март 06, 2015, 01:56:00 pm »

Май има къде още да върви назад, но веригата в момента много се е разтегнала и имам един индикатор, който е стигнал до "Replace chain" или нещо такова :)
Тъй като ще пипам само единия пиньон още се чудя дали предния или задния. Ако е задния излиза по-дебело, а и гледам, че JT нямат 46 зъба заден за моя.
Нещо за марките пиньони да кажете? JT, Sunstar, Evokit, Renthal (на тея задните са им само алуминиеви).
Активен

васко-57

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 684
  • Кара: Honda VT-750C, Honda ANF 125i Wave
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #22 -: март 06, 2015, 02:18:40 pm »

Май има къде още да върви назад, но веригата в момента много се е разтегнала и имам един индикатор, който е стигнал до "Replace chain" или нещо такова :)
Тъй като ще пипам само единия пиньон още се чудя дали предния или задния. Ако е задния излиза по-дебело, а и гледам, че JT нямат 46 зъба заден за моя.
Нещо за марките пиньони да кажете? JT, Sunstar, Evokit, Renthal (на тея задните са им само алуминиеви).

Щом индикатора казва смяна на веригата ще трябва да я сменяш. Можеш да вземеш преден -1 зъб и да пробваш със старата верига и твоя заден какво се получава с ускорението (смяната е за 5 мин., ако имаш винтоверт). Ако ти хареса после вземаш заден стоков и верига и си готов.
Можеш да пробваш и преден -1, а заден +1-2 пак със старата верига, но играта с разглобяването и сглобяването става доста повече, а и цената на задния ще оскъпи експеримента, но пълно щастие няма. Но в никакъв случай не сменяй само зъбчатките, особено ако веригата ти е разтегната, както е в твоя случай. :bravisimost:
Активен

китан

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1424
  • Кара: изтребител
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #23 -: март 06, 2015, 07:55:12 pm »

при поставяне на нова зъбчатка на стара верига,зъбчатката заминава за норматив,не те съветвам да я използваш после.смени пиньона покарай един два дни и сам ще разбереш колко зъба и къде ще пипаш.преден е малко по малко от 3 задни


ебати дилемата с тия зъби,20 лева е един пиньон,сменя се за 15 минути.
Активен

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #24 -: март 06, 2015, 09:02:16 pm »

Работата е, че не мога и нямам условия да го сменя сам. Ще го карам някъде да ми го сменят всичко наведнъж. За това гледам да проуча предварително,  че сменя ли веднъж край.
Активен

китан

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1424
  • Кара: изтребител
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #25 -: март 06, 2015, 09:30:54 pm »

е колко да ти вземат за една смяна на пиньона??? така от форума е трудно да добиеш реална представа.

ако много ти е мерак за смяна,сложи +1 най много два зъба отзад.смяна отпред или комбинация вече се изгрубява работата.
Активен

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #26 -: март 09, 2015, 04:10:11 pm »

Май има къде още да върви назад, но веригата в момента много се е разтегнала и имам един индикатор, който е стигнал до "Replace chain" или нещо такова :)


Тоя индикатор не го гледай много много, а си виж в мануала какво пише. Обикновено дават да премериш разтоянието между даден брой звена колко е и има какъв е лимити...ако е повече, значи веригата е прекалено разтегната и е за смяна.

Тук можеш да видиш кое как ще се промени при смяна на боря на зъбите
http://www.gearingcommander.com/

От опит мога да кажа че 1-2 зъба отзад трудно ще ги усетиш, тка че по-добре -1 отпред

при поставяне на нова зъбчатка на стара верига,зъбчатката заминава за норматив


Чак пък за норматив не бих казал. Доста съм си играл с венците и при нова и при сртара верига и не за заминавали зъбчатките поне за времето в което мотора е бил при мен преди да го продам ( 2-3г.)


Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

китан

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1424
  • Кара: изтребител
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #27 -: март 09, 2015, 08:45:45 pm »

така ми го обясни майстора.каза че при смяна на една зъбчатка,тя се изяжда бързо от разтегнатата верига и после ако я оставиш ти скъсява живота на новата верига и другата зъбчатка.затова като замине едно,се сменят и трите.а и не виждам смисъл да рискува нова верига за един пиньон.

всеки зъб си се усеща,вярно че предните повече,но и задните си се усещат.

олекотена корона и верига 520 +2 зъба отзад си е разлика от оргинала
Активен

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #28 -: март 09, 2015, 09:30:46 pm »

Реших да сложа само -1 отпред тоя път. С обикновена 525 верига. Ако сваля много зъби, мисля че много ще ми се скъсят скоростите и ще ме дразни.
Мерси за съветите!
Активен

mitakasan

  • Sr. Member
  • ****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 112
  • eto tova e kon4eto mi....
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #29 -: март 09, 2015, 10:02:22 pm »

Колега играта с пиньон и  корона е как да кажа малко въпрос на личен избор >:( и колегата Пламен Шопов :notworthy: най точно ти обяснява какво точно се случва като увеличиш или намалиш зъбите..... или ще рече че ако увеличиш короната(задния пиньон) имаш добро ускорение и по малка крайна скорост и обратното съответно.Колкото до по леката верига и пиньони пак има право Пламен :cheers: усеща се НО само в началото.... :) после свикваш.А за марка има и други освен DID .... аз трета година карам с MGM нямам никакви проблеми.А сега за пиньоните .... прикрепям ти линк обади им се и говори с хората за това каква стъпка искаш с колко зъба с колко болта за захващане на задния и какви шлици за предния и т.н. гарантирам за тях .... От 15 г. не съм купувал пиньон от магазин а смених доста возила на душата  ;) и никога не съм бил разочарован от въпросните хора.Уникално точни в договорките и бързото обслужване . Надявам се да не го приемат за реклама.......http://www.nhm-bg.com/. Малко допълнение сменяш ли верига сменяй всичко ще рече пиньон корона и верига заедно.Поздрави и дано времето се оправи за откриването...поздрави на всички колеги :cheers:
« Последна редакция: март 09, 2015, 10:07:03 pm от mitakasan »
Активен
Понякога взимам такива решения и правя такива неща че чувам как...бръмбарите в главата ми стават прави и ме аплодират...

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #30 -: април 18, 2015, 08:38:23 pm »

Днес си смених веригата и пиньоните сам. Купих си инструмент за нитоване/разглобяване на вериги. Верига DID 525VX, пиньони AFAM (предния е -1). Главната причина да го направя сам е, че исках да изчистя тинята на предния пиньон и разни други тиняци, които никога не са чистени. Да гресирам разни неща, които не са гресирани от както е купен от магазина и да проверя лагерите на задната гума. Ако бях отишъл на "майстор" никой нямаше да чисти нищо най-вероятно :)

Изненадах се много като видях, че на предния пиньон няма тиня! Преди две години го чистих с адски зор. Предишния собственик беше пръскал спрейове яко и едва го изчистих с degreaser. От тогава съм го смазвал само с 80W90 трансмисионно масло. Явно с него не се събира тиня.

Имам няколко въпроса и притеснения:
1) Явно малко съм се престарал с натискането на пластината на свързващото звено. Сега то не е толкова гъвкаво като другите. Не се е гипсирало, но малко по-трудно се огъва.
2) Не мислех, че -1 зъб отпред ще окаже такова влияние на дължината на веригата. Като я настроих се оказа, че е малко дълга. Отиде на същото деление където беше старата разтегната верига. Ако знаех щях да махна едно звено преди да я занитя.
3) Как се проверява дали задната гума е центрована, за да не бие на една страна? Направих и от двете страни оста да е на едно и също деление, пуснах на скорост на стойка да върти гумата и с просто око не виждам да мърда, но има ли някакъв по-сигурен начин?
4) За увисването на веригата. Допустимите стойности при мен са 30-40мм. Уж четох, четох, гледах как се прави ама нещо не съм сигурен какво точно съм направил. Меря в средата м/у двата пиньона. Разграфих си на една хартия границите и натиснах веригата нагоре обаче тя няма много ход натам, защото опира в рамото, което е над нея.

От горните най ме притеснява 1). Какво влияние може да окаже това по-стегнато звено? Ако положението е сериозно ще поръчам ново свързващо звено (тъкмо ще я скъся с още едно да не е толкова дълга)
Не ми остана време да го изкарам от гаража да видя нещо дали трака, дрънка, шава и тнт. Утре ако не вали ще го тествам. Ето две снимки:

Активен

васко-57

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 684
  • Кара: Honda VT-750C, Honda ANF 125i Wave
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #31 -: април 19, 2015, 10:29:33 am »

По т.1 аз не бих се притеснявал от стегнатостта на свързващото звено, след много кратко време мисля, че ще се изравни с другите. Притеснитено ще е ако са ти останали гумичките, или не си ги сложил правилно, или пък не си напълнил с онази бялата грес от пликчето обема между гумичките.  ;)
Активен

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #32 -: април 19, 2015, 11:02:01 am »

Сложих всички рингове и добре ги омазах. Гледах плочката да е колкото другите притисната(мерих с шублера), но явно после като нитовах допълнително съм притиснал двете страни.
Мисля да покарам стотина километра и ако не се раздвижи да поръчам ново звено. Тъкмо ще я скъся с още едно.
Активен

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #33 -: април 19, 2015, 07:31:11 pm »

Колеги, някой друг ще даде ли мнение? Да го карам ли така или да поръчвам ново звено и да подменям?
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8432
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #34 -: април 20, 2015, 02:40:03 pm »

Какво ще правиш, когато веригата стане за обтягане, при положение, че сега си в края на хода й, поне според маркера на шарнира?
Струва ми се, че е редно да я скъсиш с колкото трябва звена.
Провисването на веригата - избираш си дали долният край на звената да ти служи за ориентир или горният им. Разграфен лист не ти трябва. Същата работа върши и ролетка. Даже е по-удобна, защото се гъне по-трудно. Натискаш веригата нагоре (за уточняване е, че се работи върху частта от веригата, която е под шарнира) и мериш по ролетката колко сантиметра се придвижва. Ако надвишава максимално допустимото провисване, я стягаш. Ако не достига минимално допустимото, я отпускаш. Имай предвид, че е еднакво зле за нея ако е пренатегната или прекалено охлабена. Пък и за теб, естествено. Тази операция се прави и след определен пробег, с едно допълнение. Тогава трябва да намериш участъка от веригата, който е с на-малко провисване и да я регулираш спрямо него. Логиката е, че ако я натягаш спрямо участъка с най-голямо провисване, то този с най-малкото ще се окаже пренатегнат, което не е добре.
Ако шарнирът не е със симетрични рамена, най-сигурният начин да разбереш дали задното колело е центрирано, е като гледаш скалите от двете страни на шарнира. Ако шарнирът е със симетрични рамена, можеш да си потвърдиш центровката по скалите с измерване на разстоянието от гумата до шарнира. Трябва да е еднакво. Друг сигурен индикатор за накриво стегнато задно колело е положението на веригата (предният и задният "пиньон" трябва да са в една равнина). За целта се продават едни приспособления, които се закачат върху веригата при задния пиньон и един показалец проследява веригата напред. Ако не се намират в една равнина, показалецът видимо се отклонява от веригата.
Друго за сега не се сещам.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #35 -: април 20, 2015, 02:51:48 pm »

Мерси! Ново свързващо звено в линка на един колега по-горе е 8лв, така че ще поръчам и ще я подкъся. Раменете са симетрични и от двете страни скалите са еднакви. В момента показват на едно и също деление. Покарах днес и не усетих да бие. Явно съм уцелил баланса.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8432
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #36 -: април 20, 2015, 03:52:40 pm »

 :bravisimost:
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #37 -: април 26, 2015, 06:18:08 pm »

Колеги помагайте. Оплесках нещата още повече  :violent: Махнах едно звено (свързващото + още едно):



Веригата се оказа къса. Болта отиде в дъното и с помощта на една свинска опашка едва успях да закача веригата на съседния зъб:



Веригата е опъната като струна. Не мога повече да разхлабвам:



Нарочно не съм сложил свързващото звено, защото така няма да може да се кара. Със зор докарва към 10-15мм движение. Та се получи патова ситуация "двама са малко трима са много"  ;D В случая най-добрата комбинация щеше да е +1 зъб отзад, нооо няма как да знам.
Какво може да се направи от тук нататък? Най-лесното е да купя още едно звено и да я върна в предишното положение. Така обаче след време ще се разтегне и няма да мога да я опъвам повече.
Има ли шанс както е сега да пусна мотора да върти на стойка и да се поразхлаби малко?

 :SOS:
Активен

васко-57

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 684
  • Кара: Honda VT-750C, Honda ANF 125i Wave
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #38 -: април 26, 2015, 08:06:34 pm »

Излишно упражнение си направил. В много от Gear калкулаторите се отчита и броя на звената на веригата. Например в този http://www.sprocketcalculator.com/ като въведеш стоковите брой зъби на зъбчатките и звена от веригата и променените, автоматично ти смята броя на звената в новата конфигурация. Ако твоите данни са 16/43 и 110 звена, при 15/43 - пак дава 110 звена.
Активен

Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Вериги, пиньони и зъби ...
« Отговор #39 -: април 26, 2015, 08:30:08 pm »

Точно тоя калкулатор гледах. Даде ми пак 118 звена, но се оказа дълга. Махнах едно и стана къса...
Активен
 

Страницата е създадена за 0.13 секунди с 23 запитвания.