Принципно няма такъв филм, че не се иска книжка и регистрация. Всичко, що има двигател, подлежи на регистрация и някакво свидетелство за правоуправление. Това, обаче не ме интересува, тъй като регистрацията не е проблем, а книжка си имам.
Въпросът ми към вас, колеги, е кой от двата мотопеда ви се струва по-практичен за нуждите, които имам.
Вярно, мога да си купя "Ки", но той е по-скоро мотоциклет, отколкото мокик. Идеята е да се сдобия с малко мотопедче, което да мога без проблем да извадя от избата или от работилницата.
Абстрахирайте се от хубавия червен куфар. Той не е в комплекта. Поставихме го отгоре колкото за снимката. За педалетката евентуално ще може да се сложи куфар, но не и този...
На мен също повече ми харесва педалетката, но... гадното усещане за два крака на различно положение ми вгорчава идеята. Теглата на мотопедите са идентични и този с по-големите колела като че ли надделява. Гадното е, че има скорости... хубавото е, че може да достигне и 80 км/ч! Т.е. става и за много бавно, и за по-бързо каране.
Втората причина да не искам "Ки" е, че си имам скутер 150 кубика. Той е идеален за градската джунгла, но не става за бавно каране. Т.е. една велосипедна скорост му идва много по-тежка, отколкото продължително каране с 90 - 100 км/ч.
Вярно, удобен и компактен е, разходът е около или под 2/100, но... липсва чара на бавната езда с 25-40 км/ч.
Плюсовете на педалетката:
+ По-компактна.
+ По-лесна за употреба.
+ Има педали, които биха помогнали в някоя ситуация
+ Може да се сложи куфар, кошница или седло за втори (има степенки за пасажер)
+ Маслен центробежен съединител без скорости.
+ Може да се вдигне с една ръка.
+ Много икономична (под 1,5/100).
+ Прост двигател без усложнения.
+ Двойно федериране на задното окачване - веднъж амортисьори и веднъж пружина на седалката
+ Супер практичен тайник за инструменти, интегриран под седалката.
+ Супер симпатична!!! (вероятно това ще наклони везните, защото аз съм силно емоционална личност)
+ Стартер. Не се пали с педали, а по модерния начин.
+ Мигачи, фар, стоп. Има си всичко.
+ Адски удобно се седи и има "чопърлив" волан. Само като седна отгоре и се ухилвам до ушите! Все едно сядам на някой къстъм-чопър от детската градина.
+ Настройваща се по височина седалка.
Минуси на педалетката:
- По-малки гуми (13 или 14 инча - не помня)
- Сравнително малка седалка (не става за по-големи гъзета)
- Ниско разположен двигател и по-специално стартер (за мен най-големият минус) - едва 12-тина сантиметра над земята. Един по-голям бордюр би отнесъл част от железата... но пък тя не е направена за бордюри все пак. Повече ме притеснява мокренето на стартера и смешната пластмаса, която уж трябва да го пази.
- Лоша динамика - демек само една скорост и толкоз. Няма вариатор, няма разпределение на въртящия момент.
- Твърди задни амортисьори (прекалено лек съм и пружинирам само на седалката),
- Педали!!! (хем плюс, хем минус... вероятно също толкова гаден, колкото и ниския двигател. Много гадно усещане за дисбаланс и асиметрия на краката... карал съм много време велосипеди и това не ме е притеснявало, но никога не съм карал педалетка... а първите мотоциклети все пак са били с педали... сигурно се свиква)
- Максимална скорост с лек водач 60-65 км/ч
Плюсове на мокика:
+ Големи колела - 17 инча.
+ Лъскав хром.
+ Удобна стойка на водача при езда.
+ Също такова готино чопърливо кормило.
+ Супер практична "кошничка" между краката.
+ Сваляща се задна седалка, позволяваща "щракването" на кошничка или куфарче.
+ Скорости, позволяващи динамика и доста по-висока максимална скорост.
+ "Двоен" лост за скоростите - нагоре с петата, надолу с пръстите, като на старите "Иж"-ета.
+ Висок, лек, удобен за маневриране.
+ Стартер.
+ Удобна, широка седалка.
+ Сравнително меко окачване.
+ Възможност за возене на втори без допълнително преправяне.
Минуси на мокика:
- Скорости (в града това е толкова досадно!)
- По-големи габарити
- Прекалено много хром, изискващ грижи и чистене.
- Неудобен за вдигане по стълби.
Ами това е. Ще съм благодарен да споделите и вашето мнение. Аз винаги постъпвам методично и накрая... се бухвам надъбоко под давлението на силна емоция след няколко бирички.
P.s. Моля, побързайте, че утре трябва да си тръгна с един от двата..!