.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: Педалетка или мокик?  (Прочетена 68391 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2900
Педалетка или мокик?
« -: март 12, 2015, 03:52:42 pm »

Пускам нова тема, за да не спамя в темата за Ки-тата.


И така, детска мечта ми е да имам мотопед. Малък, лек и бавен. Целта е да се разхождам тихо из града, а ако ми се припие биричка - да отскоча до кварталния магазин.
В мързелив неделен следобед просто да попърпоря лежерно до "Гребната база" или из розариума на "острова".
Чат-пат да отскоча до работа "след работа" (разбирай в извънработно време), до близкото село, до "Джъмбо" за играчка на малката и... за подобни айляшки съботно-неделни воайяжи.
А защо не и жена ми да пробва да пребори страха си да покара? Да отиде до работа... да почувства свободата на двуколесното.

Изобщо, има една романтика в карането на малък мотопед. Няма скорости, няма фучене на вятъра... нещо като велосипед, но без досадната умора.

И така, колебая се между симпатична педалетка и "класически" мокик.
Педалетката е 40 кубика, 4-тактова, с центробежен съединител и верижно предаване, без вариатор. Няма скорости, няма динамика. Максимална скорост около 60-65 км/ч. Разход... под 1,5/100.
Като минус виждам ниско разположения стартер, точно под цилиндъра. Не ме е страх толкова от удар, колкото от каляне, причинено от малкия и висок калник.

Мокикът е със 17 инчови колела, класическа визия, а задната седалка се сваля с една ръка.  Има 4 скорости, стартер и също е икономичен. Двигателят е 4-тактов, 50 кубика. Има страхотна кошница точно между краката, която ми се струва много практична.

И двата са леки и компактни. Мога лесно да изкача 3-4 стъпала и да прибирам мотопедчето във входа или в приземната си работилничка.

Ами това е... кажете мнение и ме посъветвайте кой да избера!

Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8432
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #1 -: март 12, 2015, 04:08:55 pm »

Ако има въобще някакво значение, на мен педалетката ми изглежда по-симпатична. Освен това, ако случайно свърши бензинът (щото с този разход се очаква да забравиш кога си зареждал за последно  ;) ) поне можеш да се дотътриш до вкъщи или до някоя бензинджийница на педали. С другия ще падне бутане.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

габрово

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 404
  • Кара: моторетка
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #2 -: март 12, 2015, 04:18:00 pm »

Вече изразих мнение в другата тема, но да го повторя и тук - първата снимка(педалетката) ми е по-симпатична. Но все пак наличието на скорости си е голямо предимство. А и големината на колелата не е за пренебрегване. Ако може мокикът да е с визията на педалетката - супер. Сподели и цените, ако обичаш - интересно е.
Поздрави  :cheers:
Активен

boy3m

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 394
  • Кара: 04`Keeway KEE110; 08`Honda Transapl XL700V; 88`ETZ 150
  • Ето ме! Приятно ми е: Аз съм г-н Ки
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #3 -: март 12, 2015, 04:50:35 pm »

Айде и тук да се вдяна....

"Пляс-пляс,педалите...",както се пее в песента. :)

Това според мен ще удовлетвори детската ти мечта.Ако пък е и по-тих като звук,още по-добре.
Може да го караш и без каска и регистрация(последното е малко спорно,де).

По второто предложение-то ако ще е подобно,по-добре си вземи като нашите Ки та.Кошницата се монтира и допълнително-виждал съм по китайските сайтове.Моето мнение,че по-скоро мунусите от подобен монтаж ще бъдат повече от положителните.
Активен
http://www.carspending.com/bg/vehicles/4266-keeway-kee-110   тук е цялото досие на г-н Ки ;)

Цитат от един друг форум:"Колата е за да върши работа , мотора е за да доставя удоволствие. По друг начин казано , колата е жената ,а мотора е любовницата."

Moni

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 874
  • Кара: XL 700
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #4 -: март 13, 2015, 07:45:50 am »

Едно комшийче кара такова с педали из града.Не съм наясно с закона но от него разбрах,че не се иска ни книжка ни застраховка,данък,преглед и т.н.Което от своя страна не е за пренебрегване.Малко и аз залагам на него. :bravisimost:
Активен

Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2900
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #5 -: март 13, 2015, 08:20:04 am »

Принципно няма такъв филм, че не се иска книжка и регистрация. Всичко, що има двигател, подлежи на регистрация и някакво свидетелство за правоуправление. Това, обаче не ме интересува, тъй като регистрацията не е проблем, а книжка си имам.

Въпросът ми към вас, колеги, е кой от двата мотопеда ви се струва по-практичен за нуждите, които имам.
Вярно, мога да си купя "Ки", но той е по-скоро мотоциклет, отколкото мокик. Идеята е да се сдобия с малко мотопедче, което да мога без проблем да извадя от избата или от работилницата.
Абстрахирайте се от хубавия червен куфар. Той не е в комплекта. Поставихме го отгоре колкото за снимката. За педалетката евентуално ще може да се сложи куфар, но не и този...
На мен също повече ми харесва педалетката, но... гадното усещане за два крака на различно положение ми вгорчава идеята. Теглата на мотопедите са идентични и този с по-големите колела като че ли надделява. Гадното е, че има скорости... хубавото е, че може да достигне и 80 км/ч! Т.е. става и за много бавно, и за по-бързо каране.
Втората причина да не искам "Ки" е, че си имам скутер 150 кубика. Той е идеален за градската джунгла, но не става за бавно каране. Т.е. една велосипедна скорост му идва много по-тежка, отколкото продължително каране с 90 - 100 км/ч.
Вярно, удобен и компактен е, разходът е около или под 2/100, но... липсва чара на бавната езда с 25-40 км/ч.

Плюсовете на педалетката:
+ По-компактна.
+ По-лесна за употреба.
+ Има педали, които биха помогнали в някоя ситуация
+ Може да се сложи куфар, кошница или седло за втори (има степенки за пасажер)
+ Маслен центробежен съединител без скорости.
+ Може да се вдигне с една ръка.
+ Много икономична (под 1,5/100).
+ Прост двигател без усложнения.
+ Двойно федериране на задното окачване - веднъж амортисьори и веднъж пружина на седалката
+ Супер практичен тайник за инструменти, интегриран под седалката.
+ Супер симпатична!!! (вероятно това ще наклони везните, защото аз съм силно емоционална личност)
+ Стартер. Не се пали с педали, а по модерния начин.
+ Мигачи, фар, стоп. Има си всичко.
+ Адски удобно се седи и има "чопърлив" волан. Само като седна отгоре и се ухилвам до ушите! Все едно сядам на някой къстъм-чопър от детската градина.
+ Настройваща се по височина седалка.

Минуси на педалетката:
- По-малки гуми (13 или 14 инча - не помня)
- Сравнително малка седалка (не става за по-големи гъзета)
- Ниско разположен двигател и по-специално стартер (за мен най-големият минус) - едва 12-тина сантиметра над земята. Един по-голям бордюр би отнесъл част от железата... но пък тя не е направена за бордюри все пак. Повече ме притеснява мокренето на стартера и смешната пластмаса, която уж трябва да го пази.
- Лоша динамика - демек само една скорост и толкоз. Няма вариатор, няма разпределение на въртящия момент.
- Твърди задни амортисьори (прекалено лек съм и пружинирам само на седалката),
- Педали!!! (хем плюс, хем минус... вероятно също толкова гаден, колкото и ниския двигател. Много гадно усещане за дисбаланс и асиметрия на краката... карал съм много време велосипеди и това не ме е притеснявало, но никога не съм карал педалетка... а първите мотоциклети все пак са били с педали... сигурно се свиква)
- Максимална скорост с лек водач 60-65 км/ч



Плюсове на мокика:
+ Големи колела - 17 инча.
+ Лъскав хром.
+ Удобна стойка на водача при езда.
+ Също такова готино чопърливо кормило.
+ Супер практична "кошничка" между краката.
+ Сваляща се задна седалка, позволяваща "щракването" на кошничка или куфарче.
+ Скорости, позволяващи динамика и доста по-висока максимална скорост.
+ "Двоен" лост за скоростите - нагоре с петата, надолу с пръстите, като на старите "Иж"-ета.
+ Висок, лек, удобен за маневриране.
+ Стартер.
+ Удобна, широка седалка.
+ Сравнително меко окачване.
+ Възможност за возене на втори без допълнително преправяне.


Минуси на мокика:
- Скорости (в града това е толкова досадно!)
- По-големи габарити
- Прекалено много хром, изискващ грижи и чистене.
- Неудобен за вдигане по стълби.



Ами това е. Ще съм благодарен да споделите и вашето мнение. Аз винаги постъпвам методично и накрая... се бухвам надъбоко под давлението на силна емоция след няколко бирички.

 :D

P.s. Моля, побързайте, че утре трябва да си тръгна с един от двата..!   ;) :D ;D ??? :SOS:
Активен

габрово

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 404
  • Кара: моторетка
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #6 -: март 13, 2015, 08:50:50 am »

Гошко,
Въпреки симпатиите ми към педалетката, скачай на мокика. Особено удачен е за града, особено ако е с полуавтоматични скорости: липсва стискането на съединител и смяната на скоростите като свикнеш става мигновено. Аз имам underbone 50сс на Kymco, което на практика е същото, но с повечко пластмаса. От там знам, че скорост от 80км/ч е възможна само по надолнище. На равно върви с до оклоло 50 км/ч. На пътва обаче съм карал със скоростта на пешеходец на среден ход, за да си лафя с колегите, които засякох на пътя пеш, а аз бях с мотопеда. Поради автоматичният съединител нямаше никави затруднения да поддържа такава скорост. На пътва развива до около 15 км/ч, повече е на много високи обороти. На втора до около 25км/ч, на трета до около 35км/ч, а на четвърта до около 50км/ч. На този мотопед съм навил 15700км без да бутна нищо по него, освен масло и натягане на верига. Използвал съм го и по лек офроуд кагато ходя за гъби. 17 цолови са колелата.
Поздрави  :cheers:
Активен

Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2900
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #7 -: март 13, 2015, 09:50:50 am »

На този мокик максималната скорост е доста по-голяма. Карал съм редом с такъв и със скутера си и едва го догоних. Човека си държеше 80 километра стабилно. Спрах да го питам дали е правил доработки и отговори, че мотопедът е закупен преди два месеца и не е пипал нищо, дори не се втелява да разработва.

Лошото е, че съединителят не е автоматичен. Ако беше автоматичен, нямаше да се замисля. Това е и основната причина да се двоумя.
Освен това, мотопедът ще се използва и от жена ми, която няма никакъв опит нито с карането, нито с правилника и тепърва ще го учи.
След няколко години е ред на дъщеря ми, която още от сега е обявила кандидатурата си да ми наследи моторетките...

Та така, дилемата е сериозна!  :D ^-^

P.s. Цената и на двете е идентична - малко под 1200 лева.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8432
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #8 -: март 13, 2015, 10:04:23 am »

Ами ти хем искаш да караш бавно, хем те притеснява наличието само на една предавка при педалетката. Трябва да постигнеш душевен мир и да решиш все пак за какво най-често ще ползваш миксерчето. Ако ще се пускаш на по-големи разстояния и те притеснява бавната скорост, яхвай някой от другите си мотори.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

boy3m

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 394
  • Кара: 04`Keeway KEE110; 08`Honda Transapl XL700V; 88`ETZ 150
  • Ето ме! Приятно ми е: Аз съм г-н Ки
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #9 -: март 13, 2015, 12:37:31 pm »


Освен това, мотопедът ще се използва и от жена ми, която няма никакъв опит нито с карането, нито с правилника и тепърва ще го учи.
След няколко години е ред на дъщеря ми, която още от сега е обявила кандидатурата си да ми наследи моторетките...


Ето това трябва да наклони според мен везните в полза на педалетката.Този тип е много по-подходящ за начинаещи.

Смятам,че прехода от колело и навиците придобити при карането му се транспонират изцяло.
Или накратко-стискаш съединителя,палиш и навиваш масуря на газта.Чудесно-движиш се.Трябва да спираш-сещаш се веднага за контрата при колелото-биеш спирачка.

Относно стартера-монтираш едно парче вътрешна гума(или друго подходящо) с нужната форма и елиминираш проблема.Така съм си монтирал на ETZто на калника парче от транспорна лента-което върши страхотна предпазна функция.

п.п.Ако все пак много държиш на мокик,търси вариант с автоматичен съединител.Кефа е много голям.
Активен
http://www.carspending.com/bg/vehicles/4266-keeway-kee-110   тук е цялото досие на г-н Ки ;)

Цитат от един друг форум:"Колата е за да върши работа , мотора е за да доставя удоволствие. По друг начин казано , колата е жената ,а мотора е любовницата."

boy3m

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 394
  • Кара: 04`Keeway KEE110; 08`Honda Transapl XL700V; 88`ETZ 150
  • Ето ме! Приятно ми е: Аз съм г-н Ки
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #10 -: март 16, 2015, 05:06:25 pm »



P.s. Моля, побързайте, че утре трябва да си тръгна с един от двата..!   ;) :D ;D ??? :SOS:

И в крайна сметка....ще има ли утре?  ;)


 :cheers: :cheers: :cheers:
Активен
http://www.carspending.com/bg/vehicles/4266-keeway-kee-110   тук е цялото досие на г-н Ки ;)

Цитат от един друг форум:"Колата е за да върши работа , мотора е за да доставя удоволствие. По друг начин казано , колата е жената ,а мотора е любовницата."

Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2900
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #11 -: март 16, 2015, 08:36:48 pm »

Не мога да преценя.  :(
Днес ги карах и двата. Педалетката набира задоволително, но е литкава. Малко разтърсване на кормилото и имам усещането че ще падна. Не може да се кара с една ръка. Педалите стават да се изминат 50-100 метра.
Засега единственото й предимство е че е компактна.

Мокикът върви по-добре, доста по-стабилен. Но не мога да го кача по стълбите, което му обезсмисля идеята...
Активен

Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2900
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #12 -: март 18, 2015, 09:06:00 am »

Дами и господа!

Днес планирам да си купя мотопед!  :D

Моля, кажете ми кой от двата да избера!!!

Все по-силно везните се накланят в полза на мокика. Неговите предимства са много:
1. По-стабилен.
2. По-здрав механически.
3. Наличие на резервни части.
4. По-добра возия и повече комфорт.
5. Класически външен вид.

Единственото предимство на педалетката (в този краен етап) е нейната компактност и нищо повече.

Моля, посъветвайте ме кой от двата да избера. Така имате шанса да участване в едно "приключение" без да рискувате средства.
Вярвам, че ще е забавно за всички ни!

 ;) :D ;D :o :SOS: :cheers:
Активен

Angelov88

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 308
  • Кара: Suzuki RF600R
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #13 -: март 18, 2015, 09:41:32 am »

Нещата са прости, но никой не може да ти помогне приятелю! Всичко зависи от целта: ако търсиш компактност и лесно да го качваш по стълби - педалетка! Ако търсиш визия и возия (пърформърс) - мокика! Просто 2 убивини НЕМА  :'( така че, за целта ти само ти можеш да решиш :) ако не ми беше важно на мен лично да го качвам по стълбите до 5-ти етаж, щях с две ръце да взема мокика  :cheers:
Активен

габрово

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 404
  • Кара: моторетка
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #14 -: март 18, 2015, 10:01:47 am »

И аз като колегата Ангелов залагам на мокика - чини ми се по-практично, а и сам каза, че е по-читав откъм механика, и че няма проблем с частите. А педалетката е "литкава" хахаха, такова определение не бях чувал :). Само не знам защо държиш да го качваш по етажите, тъй като съм останал с впечатлението, че разполагаш с гараж, където си подслонил няколко машини. Е, за един бръмбазък все ще се намери някое кьошенце там...
Поздрави  :cheers:
« Последна редакция: март 18, 2015, 10:10:28 am от габрово »
Активен

Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2900
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #15 -: март 18, 2015, 10:12:02 am »

Ми щото гаражът е на 50-тина метра и сутрин ме мързи да отключвам-заключвам... А и е толкова претъпкат с МПС-та, че ако поискам да извадя някое по-навътре, пада борба.
Идеята е да прибирам мотопеда в "Клуба".
"Клубът" представлява малък приземен апартамент (две стаи, коридор и санитарно помещение), което обслужва мен, моето хоби и моите гости. Едната стая съвместява кухня и склад за моделите ми, а другата е нещо като битова работилничка и стая за гости.
Достъпът до "Клуба" е лесен - от двора го делят 2 метра и 4+3 стъпала - 4 външни, два метра преход и 3 вътрешни.
Бих искал да мога сутрин (или когато се наложи) да вадя лесно мотопед от въпросното помещение и вечер да го прибирам отново така лесно. Без досадното отваряне/затваряне на гаража и ходенето до там.
Активен

габрово

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 404
  • Кара: моторетка
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #16 -: март 18, 2015, 10:49:19 am »

Отговорът е : Две кофражни дъски и никакво носене на ръце - да не е бебе! Правиш си лесна за монтаж и демонтаж рампичка и си ти човека  :)
Пздрави  :cheers:
Активен

габрово

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 404
  • Кара: моторетка
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #17 -: март 18, 2015, 10:54:37 am »

Дори не е нужно всеки път да мъкнеш дъските - само ги изпарвяш подпряни във вертикално положение на стената за да не пречат на преминаването и когато ще вадиш/прибираш, ги пльосваш на стъпалата....
« Последна редакция: март 18, 2015, 10:56:25 am от габрово »
Активен

edd

  • Sr. Member
  • ****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 113
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #18 -: март 18, 2015, 11:21:50 am »

Ако са достатъчно широки стълбите може дори да не я демонтира всеки път. Хем ще може да се направи и по-стабилна.
Активен

boy3m

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 394
  • Кара: 04`Keeway KEE110; 08`Honda Transapl XL700V; 88`ETZ 150
  • Ето ме! Приятно ми е: Аз съм г-н Ки
Re: Педалетка или мокик?
« Отговор #19 -: март 18, 2015, 12:37:15 pm »

Да бъде светлина...
Светни се....

А това беше друго...

Да бъде мокик.... 8)

А относно стълбите,може да си монтираш метално парче профил и така да улесниш преминаването.Нещо подобно,на профила който монтират на подлезите и се използва от майки с детски колички.

 :cheers:

Активен
http://www.carspending.com/bg/vehicles/4266-keeway-kee-110   тук е цялото досие на г-н Ки ;)

Цитат от един друг форум:"Колата е за да върши работа , мотора е за да доставя удоволствие. По друг начин казано , колата е жената ,а мотора е любовницата."
 

Страницата е създадена за 0.107 секунди с 22 запитвания.