Автор Тема: Питане за кросов мотор  (Прочетена 3621 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен chako3

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 7
  • Кара: Z 1000
Питане за кросов мотор
« -: септември 08, 2015, 09:20:05 am »
Здравейте, от известно време се заглеждам по кросовите мотори .И имам няколко въпроса .
1.Препоръчайте  ми мотор .(но да не е някой миксер 50 куб.)
2. Мога ли на кросов мотор да му слагам пистови гуми ,да става като супер мото ( да мога да се придвижвам градско/извън) градско?
3. С един резервоар гориво колко километра горски преход мога да направя .

Благодаря !

P.S. Като илитерат по темата предварително се извинявам ако съм задал някой глупав въпрос .


Неактивен китан

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1337
  • Кара: изтребител
Re: Питане за кросов мотор
« Отговор #1 -: септември 08, 2015, 10:02:42 am »
задал си няколко глупави въпроса,но всички се учим докато сме живи,та ти е простено.можеш да сложиш "пистови"гуми на кроса,но няма мигачи и фарове и за това не можеш да го караш по пътя.някои модели имат букса и могат да се сложат,но това са спортни машини и не са за всекидневно каране.понеже питаш и за разхода...всичко на тези машини се мери на моточас и харчат здраво,но горивото не ти е проблема(поне не основния) тук буталото и цилиндъра са ти консумативи,като маслото.поддръжката на такъв мотор си е сериозна инвестиция.
търси си ендуро,което да направиш на супермото,ако ще го караш по шосе.
хр400 на хонда не е лош избор.

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2007
  • There is no replacement for displacement......
Re: Питане за кросов мотор
« Отговор #2 -: септември 09, 2015, 09:59:55 am »
1. кажи какво търсиш, къде/как ще се кара, бюджет и чак тогава може някой да ти предложи варианти
2. супермото капли/гуми лесно се слагат, ама ако е само за "придвижване", а не за даване на газ и с таралежките става
3. тука е много относително - колко литра ти е резервоара, какъв е мотора и какъв е прехода

Сега малко да изясним какво е "кросов" мотор, защото за повечто хора всичко с таралежки е крос.
Крос е мотор за мотокрос трасе,  няма светлини, няма регистрация и НЕ МОЖЕ да се регистрира дори и да му сложиш фар, стоп, мигачи или каквото и да е.
Кроса илиза от завода като мотор, който не подлежи на регистрация.
Обикновено крос-а не е за гората, защото е предвиден за трасе и като такъв има:
- по-дълги/по-малко скорости
- по-твърдо окачване
- по-рязък двигател, който хич го няма в ниските
КТМ SX/SXF, Honda CR/CRF, Yamaha YZ/YZF, Suzuki RM/RMZ, Kawasaki KX/KXF

За гората има "ендуро" мотори, ама не ендуро като XL600 или Africa twin, а спортни ендура, които много приличат на крос, но са предивдени точно за гората:
- може да се регистрира(но гледай вече да има регистрация)
- има стартер(не винаги)
- повече/по-къси скорости
- по-добри ниски и по-плавен двигател
- по-меко окачване
КТМ EXC, Honda CRE/CRF-X, Yamaha WR, Suzuki DRZ(то е по към неспортните ендура)

Поддръжката на крос-а и спортното ендуро е близка, като си е на моточасове. Но буталото и цилиндъра не са точно консуматив.
Да сменят се, но не и всеки сезон както казва някои(говорим за 4Т).
Главно подрръжката е масло и филтри на 15 моточаса, пране и смазване на въздушния на няколко излизани.

Има и не толкова "напилени" ендура, които не са с такава подръжка, но това е за сметка на вървенето и килограмите.
KTM LC4, Honda XR, Yamaha XT, Suzuki DRZ


'01 KTM SX 250
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
'98 Honda VTR1000 Firestorm
'95 KTM 620 EGS Supermoto
'89 Suzuki GSX750Fighter

Неактивен chako3

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 7
  • Кара: Z 1000
Re: Питане за кросов мотор
« Отговор #3 -: септември 09, 2015, 10:57:16 am »
1. кажи какво търсиш, къде/как ще се кара, бюджет и чак тогава може някой да ти предложи варианти
2. супермото капли/гуми лесно се слагат, ама ако е само за "придвижване", а не за даване на газ и с таралежките става
3. тука е много относително - колко литра ти е резервоара, какъв е мотора и какъв е прехода

Сега малко да изясним какво е "кросов" мотор, защото за повечто хора всичко с таралежки е крос.
Крос е мотор за мотокрос трасе,  няма светлини, няма регистрация и НЕ МОЖЕ да се регистрира дори и да му сложиш фар, стоп, мигачи или каквото и да е.
Кроса илиза от завода като мотор, който не подлежи на регистрация.
Обикновено крос-а не е за гората, защото е предвиден за трасе и като такъв има:
- по-дълги/по-малко скорости
- по-твърдо окачване
- по-рязък двигател, който хич го няма в ниските
КТМ SX/SXF, Honda CR/CRF, Yamaha YZ/YZF, Suzuki RM/RMZ, Kawasaki KX/KXF

За гората има "ендуро" мотори, ама не ендуро като XL600 или Africa twin, а спортни ендура, които много приличат на крос, но са предивдени точно за гората:
- може да се регистрира(но гледай вече да има регистрация)
- има стартер(не винаги)
- повече/по-къси скорости
- по-добри ниски и по-плавен двигател
- по-меко окачване
КТМ EXC, Honda CRE/CRF-X, Yamaha WR, Suzuki DRZ(то е по към неспортните ендура)

Поддръжката на крос-а и спортното ендуро е близка, като си е на моточасове. Но буталото и цилиндъра не са точно консуматив.
Да сменят се, но не и всеки сезон както казва някои(говорим за 4Т).
Главно подрръжката е масло и филтри на 15 моточаса, пране и смазване на въздушния на няколко излизани.

Има и не толкова "напилени" ендура, които не са с такава подръжка, но това е за сметка на вървенето и килограмите.
KTM LC4, Honda XR, Yamaha XT, Suzuki DRZ



Благодаря за изчерпателния отговор!
Определено ми даде насока към ендурото .

Неактивен китан

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1337
  • Кара: изтребител
Re: Питане за кросов мотор
« Отговор #4 -: септември 09, 2015, 11:45:45 am »
аплодисменти за che,ако можеше да се сложи поста му на място леснодостъпно за всички,много хора щяха да намерят отговор на въпросите си