Автор Тема: иж  (Прочетена 1807 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
иж
« -: ноември 02, 2015, 12:13:30 pm »
здравейте,имам питане-защо когато нивото в карбуратора е високо гори по-малко и не върви,а когато е ниско върви добре и дава 400-500 мл. повече.Иж Юпитер 6.113.

Неактивен kiko22

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1079
Re: иж
« Отговор #1 -: ноември 02, 2015, 01:38:21 pm »
На кое казваш ниско и на кое високо.Иглата (за която е хванат и дросела) трябва да има 5 степени.Някъде долу отстрани на карбуратора трябва да имаш болтче за въздуха (богата-бедна смес),а отгоре трябва да ти е болта за оборотите.Обясни как точно си регулираш карбуратора.
Всеки умира,но не всеки живее!


Неактивен vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
Re: иж
« Отговор #2 -: ноември 02, 2015, 01:44:01 pm »
нивото на горивото в поплавковата камера,иглата ми е на 2 положение(по-затворена)въздуха е 1.5 оборота.Поплавъка има пластинка която може да се криви и определя нивото
« Последна редакция: ноември 02, 2015, 01:46:01 pm от vesko1988 »

Неактивен kiko22

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1079
Re: иж
« Отговор #3 -: ноември 02, 2015, 01:49:13 pm »
На второ положение като броиш отдолу нагоре,или отгоре надолу?
Всеки умира,но не всеки живее!

Неактивен vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
Re: иж
« Отговор #4 -: ноември 02, 2015, 01:49:50 pm »
отгоре надолу

Неактивен kiko22

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1079
Re: иж
« Отговор #5 -: ноември 02, 2015, 02:01:51 pm »
А как определяш нивото на карбуратора кога е високо и кога е ниско-според положението на иглата ли само?Да нямаш спукан поплавък?Когато регулираш сместа (въздуха),се прави на свободни обороти на загрят двигател и не гледаш колко оборота е болта,а го завърташ или отвърташ  до момента,в който оборотите ти станат най-високи-това е оптималното положение.Оттука при всяко  завъртане или отвъртане трябва да усетиш заглъхване на двигателя.След като нагласиш въздуха,коригираш оборотите отгоре.Как ти е центровката?Виж си свещите какъв цвят са.Доколкото си спомням,на Юпитер 5 по мануал даваха 2,4-2,8 мм. преди горна мъртва точка.Аз го правех 2,6.
Всеки умира,но не всеки живее!

Неактивен vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
Re: иж
« Отговор #6 -: ноември 02, 2015, 02:05:32 pm »
центровката е 2.4,оборотите са добре на празен ход.Нивото на горивото го определям от пластинката на поплавъка,иглата не я пипам.Друго което е цилиндрите са малко надрани и компресията е 8.4 атм.Ако има значение.Свещите са кафяви
« Последна редакция: ноември 02, 2015, 02:12:04 pm от vesko1988 »

Неактивен kiko22

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1079
Re: иж
« Отговор #7 -: ноември 02, 2015, 02:17:28 pm »
Така е,иглата няма отношение към нивото на горивото в карбуратора-исках да разбера дали правилно назоваваш нещата.Оборотите на празен ход може и да са добре като обороти,но според мен регулирай си въздуха както ти казах и тогава чак нагласи оборотите,остави пластината на поплавъка на средно (хризонтално ) положение и дай малко предварение-2,8-3,2мм.Според мен мотора се дави и не изгаря напълно горивото.Колкото до компресията на цилиндрите,мисля,че си добре-по мануал му даваха 9,3-9,6:1 на цилиндър ако не се лъжа.
« Последна редакция: ноември 02, 2015, 02:19:04 pm от kiko22 »
Всеки умира,но не всеки живее!


Неактивен kiko22

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1079
Re: иж
« Отговор #8 -: ноември 02, 2015, 02:25:57 pm »
А,и според мен дай иглата на дросела поне на средна степен,ако не и на  втора отдолу нагоре ако искаш да върви мотора,защото така малко си му позатворил горивната смес-как да върви? ;D
Всеки умира,но не всеки живее!

Неактивен vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
Re: иж
« Отговор #9 -: ноември 02, 2015, 02:34:45 pm »
9,3:1 е компресията по мануал
Понеже като правихме опити с поплавъка-мерим средата на поплавъка с шублер на затворено положение.
на 16 мм -дава 5.6 разход,но не върви добре
на 15 мм -не работи добре,харчи 6,5
сега е на 18.5 мм - и върви добре-дава 5.9 разход.
И на двата цилиндъра е еднаква
Въздуха не съм го пипал от как съм го купил на 1.5 оборота е.
Понеже сме планинско при мен и центровката е така 2.4-2.5 я правим
Другото което може ли от малката компресия да е вдигнал разхода.Понеже като го купих гореше 5,после стана малко мазало сменявах сегменти,сложих китайски,отначало се раздрънчаха,износиха се за 2000 км,сега съм с съветски и няма грешка
Иглата ще я оправя

това е общо взето
« Последна редакция: ноември 02, 2015, 02:51:36 pm от vesko1988 »

Неактивен kiko22

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1079
Re: иж
« Отговор #10 -: ноември 02, 2015, 02:53:10 pm »
Да,със сигурност и компресията оказва влияние...Но според мен точно защото е планинско при теб и е една идея по-рядък въздуха,ти трябва повече предварение на центровката,за да дава искрата малко по-рано и да има повече време за изгаряне.Направи я поне 2,8...мисля,че ще усетиш разлика и във вървенето,и във разхода.Но е хубаво да правиш центровката с уред,а не с отвертката... :bravisimost:
Всеки умира,но не всеки живее!

Неактивен vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
Re: иж
« Отговор #11 -: ноември 02, 2015, 02:58:57 pm »
аха,иначе с уред я правим.

благодаря много за информацията

Неактивен kiko22

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1079
Re: иж
« Отговор #12 -: ноември 02, 2015, 03:02:38 pm »
Успех! :bravisimost:
Всеки умира,но не всеки живее!