Глупости на търкалета!!!
не знам какъв тие спорта, ама 35% и сух картер на 4т, няма общо с моторите
веротно е някакъв корбо/авио меделизъм ама там нито октаните са ви като на моторите, нито път можеш да си вадиш изводи за двигателите на моторите.
разликата в отношението масло/бензин влиае на отношението бензин въздух...сътоветно ти променя бедна/богата смес
И октаните, и мощностите, и натоварванията са в пъти по-сериозни, но това е друга тема! Ако под моделизми се разбират двигатели от порядъка на 350-600 кубика...
Промяна на съотношението масло/бензин оказва влияние в ПРЕНЕБРЕЖИМИ граници, когато процентното съотношение е в малки такива (граници). Естествено е, че ако вместо 4% масло се сложат 5%, обедняването е толкова малко, че е пренебрежимо! Загряването от това обедняване се компенсира от по-доброто смазване.
За тази цел карбураторите си имат настройки (игла и жигльори), а инжекторните системи полу- или напълно автоматични лостове за нормализиране на сместа!
Факт е, че чрез завишаване на масленото съдържание, един и същи двутактов двигател вместо да загрее повече, прави точно обратното - започва да работи на по-ниска температура.
не знам какъв тие спорта, ама 35% и сух картер на 4т, няма общо с моторите
В зората на двигателите с вътрешно горене, 4-тактовите са били именно такива. Смазването се осъществявало като на двутактовите - само чрез масло в бензина.
Днес съществуват спортни 4-тактови двигатели, които се смазват по същия начин. Вярно е, че повечето от тях се използват в моделизмите, но пак казвам - 600 кубиков 5 цилиндров двигател някакси не ми е представата за моделизми. По-скоро за сериозен спорт със сериозни мощности и още по-сериозни горива и масла.
Звучи налудничаво, но е факт. Тъй като се отдалечаваме от темата за двутактовото мазане, спирам дотук. Ако ти е интересно - можем да продължим дискусията на лични.