.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: разработка 2т двигател  (Прочетена 55359 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

5ров

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 417
  • Кара: стари мотори....
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #20 -: юни 27, 2016, 03:41:34 pm »

Цитат на: vesko1988
здравейте

как се разработва такъв двигател-в началото,колко км,колко трябва да се пали и гаси на едно място,преди да почне да се кара леко

благодаря
Веско, по-добре виж какво пише на тубичката с маслото, то сега не е като едно време когато имаше два вида 2т масло, а дори по бензиностанциите имаше и колонка с двутактова смес. Иначе темата ти е интересна, а и доста различни мнения по въпроса се изписаха, нали ? Казвам го защото колегата Гошо изписа доста, но неща които се отнасят за състезателните мотори, написа и за двигатели на генератори, но моторите за състезания не се разработват както другите мотори. При тях хлабините и допуските при сглобките се оставят по-големи от тези при нормалните двигатели, поради което не е нужно да се разработват 2000 км.  А карбураторите или горивоподавателните системи се настройват според предназначението ......но в края на краищата става въпрос за ИЖ, а и е по-добре малко повече да пуши, отколкото след 1000 км. да сменяш основни лагери ........
Активен
Теория - това е, когато знаеш всичко, но нищо не работи.
Практика - това е, когато всичко работи, но не можеш да го обясниш теоритически.

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2898
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #21 -: юни 27, 2016, 03:50:38 pm »

Глупости на търкалета!!!


не знам какъв тие спорта, ама 35% и сух картер на 4т, няма общо с моторите
веротно е някакъв корбо/авио меделизъм ама там нито октаните са ви като на моторите, нито път можеш да си вадиш изводи за двигателите на моторите.

разликата в отношението масло/бензин влиае на отношението бензин въздух...сътоветно ти променя бедна/богата смес

И октаните, и мощностите, и натоварванията са в пъти по-сериозни, но това е друга тема! Ако под моделизми се разбират двигатели от порядъка на 350-600 кубика...

Промяна на съотношението масло/бензин оказва влияние в ПРЕНЕБРЕЖИМИ граници, когато процентното съотношение е в малки такива (граници). Естествено е, че ако вместо 4% масло се сложат 5%, обедняването е толкова малко, че е пренебрежимо! Загряването от това обедняване се компенсира от по-доброто смазване.
За тази цел карбураторите си имат настройки (игла и жигльори), а инжекторните системи полу- или напълно автоматични лостове за нормализиране на сместа!
Факт е, че чрез завишаване на масленото съдържание, един и същи двутактов двигател вместо да загрее повече, прави точно обратното - започва да работи на по-ниска температура.

не знам какъв тие спорта, ама 35% и сух картер на 4т, няма общо с моторите

В зората на двигателите с вътрешно горене, 4-тактовите са били именно такива. Смазването се  осъществявало като на двутактовите - само чрез масло в бензина.
Днес съществуват спортни 4-тактови двигатели, които се смазват по същия начин. Вярно е, че повечето от тях се използват в моделизмите, но пак казвам - 600 кубиков 5 цилиндров двигател някакси не ми е представата за моделизми. По-скоро за сериозен спорт със сериозни мощности и още по-сериозни горива и масла.
Звучи налудничаво, но е факт. Тъй като се отдалечаваме от темата за двутактовото мазане, спирам дотук. Ако ти е интересно - можем да продължим дискусията на лични.
Активен

vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #22 -: юни 27, 2016, 08:52:05 pm »

Цитат на: vesko1988
здравейте

как се разработва такъв двигател-в началото,колко км,колко трябва да се пали и гаси на едно място,преди да почне да се кара леко

благодаря
Веско, по-добре виж какво пише на тубичката с маслото, то сега не е като едно време когато имаше два вида 2т масло, а дори по бензиностанциите имаше и колонка с двутактова смес. Иначе темата ти е интересна, а и доста различни мнения по въпроса се изписаха, нали ? Казвам го защото колегата Гошо изписа доста, но неща които се отнасят за състезателните мотори, написа и за двигатели на генератори, но моторите за състезания не се разработват както другите мотори. При тях хлабините и допуските при сглобките се оставят по-големи от тези при нормалните двигатели, поради което не е нужно да се разработват 2000 км.  А карбураторите или горивоподавателните системи се настройват според предназначението ......но в края на краищата става въпрос за ИЖ, а и е по-добре малко повече да пуши, отколкото след 1000 км. да сменяш основни лагери ........

нищо не пише,слагам според книжка която имам там дават 1:25,но това е че няма друго съотношение след разработка.

Ще го карам с 40 мл,пък и върви добре с това количество в момента
Активен

5ров

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 417
  • Кара: стари мотори....
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #23 -: юни 27, 2016, 08:56:12 pm »

Виж свеща, ако има керимидено - кафяв цвят означава, че и горивната смес е добра, ако е поопушена може да понамалиш малко горивото, но ако не си го правил карай и си прави кефа  :cheers:
Активен
Теория - това е, когато знаеш всичко, но нищо не работи.
Практика - това е, когато всичко работи, но не можеш да го обясниш теоритически.

vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #24 -: юни 27, 2016, 08:57:58 pm »

гледах я,тъмна е.Иглата ми е на средата(има 5 деления).Но аз го карам на късо 4-5 км и спирам.Не може да се изчисти до керемиден цвят.Като почна по 10 км сигурно ще изчисти.
« Последна редакция: юни 27, 2016, 09:00:03 pm от vesko1988 »
Активен

kiko22

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1079
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #25 -: юни 27, 2016, 10:49:05 pm »

Колега,за керемидения цвят на свеща,освен съотношението на гориво-въздушната смес,основно значение има и центровката на запалването.
Активен
Всеки умира,но не всеки живее!

vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #26 -: юни 28, 2016, 06:37:43 am »

2.2 -2.6 е центровката.Моята е на 2.4
Активен

vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #27 -: август 01, 2016, 07:45:57 pm »

да попитам нещо

двигателя е след основен ремонт(нови цилиндри,бутала) и колянов вал,по равно върви що годе добре,но ако има 1 % наклон спира да върви.620 км разработка е в момента.
И друго което е-гори блозо  8.5 л в момента

благодаря
« Последна редакция: август 01, 2016, 07:50:41 pm от vesko1988 »
Активен

5ров

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 417
  • Кара: стари мотори....
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #28 -: август 02, 2016, 07:43:22 am »

Цитат на: vesko1988 link
.....двигателя е след основен ремонт(нови цилиндри,бутала) и колянов вал,по равно върви що годе добре,но ако има 1 % наклон спира да върви.620 км разработка е в момента.И друго което е-гори блозо  8.5 л в момента......
Искаш да кажеш, че ако види малко зор и затяга /загасва/, така ли ? А колкото до горенето, мисля, че на този етап е нормално мотора да гори малко повече, но за двуцилиндров ИЖ си е добре.......
Активен
Теория - това е, когато знаеш всичко, но нищо не работи.
Практика - това е, когато всичко работи, но не можеш да го обясниш теоритически.

vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #29 -: август 02, 2016, 08:13:59 am »

не затяга,а няма никаква мощност да качи 1-2 % наклон.Сега на 2-ра,на 3-та качва едва едва.А преди да му правя ремонт на 4-та съм минавал по същия път без проблем.Иначе преди ремонта 5.3л -5,4 л даваше гора-шосе
« Последна редакция: август 02, 2016, 08:41:35 am от vesko1988 »
Активен

5ров

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 417
  • Кара: стари мотори....
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #30 -: август 02, 2016, 12:13:29 pm »

не затяга,а няма никаква мощност да качи 1-2 % наклон.Сега на 2-ра,на 3-та качва едва едва.А преди да му правя ремонт на 4-та съм минавал по същия път без проблем.Иначе преди ремонта 5.3л -5,4 л даваше гора-шосе
Държи ли оборотите на двигателя, има ли промяна в тях, намаляват ли, или се увеличават ? Проблема може да е и от съединителя, ако не е настроен, или ако са изхабени дисковете. Забелязъл ли си къде започва да отделя, както и къде започва да зацепва ?  Това можеш да го усетиш като запалиш мотора и опреш предната гума на някакво препятствие, брдюр, стена........ Включваш на скорост, подаваш малко газ и започваш да отпускаш плавно съединителя, ако съединителя е добре, мотора или ще загасне, или ще превърти задната гума, а ако продължиш да отпускаш съединителя а двигателят продължава да работи, работата е ясна........или иска настройка, или ще се сменят феродовите дискове..... Опитай и кажи какво е било.........
« Последна редакция: август 02, 2016, 12:17:20 pm от spongi »
Активен
Теория - това е, когато знаеш всичко, но нищо не работи.
Практика - това е, когато всичко работи, но не можеш да го обясниш теоритически.

vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #31 -: август 02, 2016, 01:27:14 pm »

Оборотите падат,като почне някакъв мижав наклон,съединителя не буксува.С много гориво или с малко гориво не ще да върви-в случая съм настроил поплавъка да поддържа  по-високо ниво в поплавковата камера за да върви,но нищо.Като дам повече газ глъхне-за 600 км не може да не е отпуснал малко,иначе пали от 1/4.
« Последна редакция: август 02, 2016, 01:33:10 pm от vesko1988 »
Активен

Moni

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 874
  • Кара: XL 700
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #32 -: август 02, 2016, 03:09:31 pm »

Щом глъхне трябва да се настрои карбуратора.Нещо му е малко а другото му е в повече.Мирише ли на суров бензин(с тоя двутактов май все си мирише)Махни въздушния филтър и пак пробвай.
Активен

5ров

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 417
  • Кара: стари мотори....
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #33 -: август 02, 2016, 03:15:20 pm »

От това което си написал в предишните си постове, както и от последните, разбирам, че мотора ти дави. Върни поплъвъка както си е бил, върни и фибата на дроселовата игла там където е била и тогава ще се разбере....дали е от прекаленото гориво, а иначе все още не са се напаснали на 100% повърхностите на цилиндър, бутало и сигменти, а да се разбере дали един ремонт е направен качествено е нужно след него да бъде изминат пробег за разработване около 2000/2500 километра.
Активен
Теория - това е, когато знаеш всичко, но нищо не работи.
Практика - това е, когато всичко работи, но не можеш да го обясниш теоритически.

vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #34 -: август 02, 2016, 04:35:52 pm »

2500 км му дават разработка.Ако намаля горивото по-зле-много загрява(забива).А за глъхненето явно още трябва разработка,понеже и с по-малко гориво пак глъхне,като го изфорцирам много на свободна.

благодаря за отговорите
« Последна редакция: август 02, 2016, 04:47:05 pm от vesko1988 »
Активен

5ров

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 417
  • Кара: стари мотори....
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #35 -: август 03, 2016, 10:46:16 am »

Цитат на: vesko1988
2500 км му дават разработка.Ако намаля горивото по-зле-много загрява(забива).А за глъхненето явно още трябва разработка,понеже и с по-малко гориво пак глъхне,като го изфорцирам много на свободна.........
Ако не го разработиш правилно ще береш ядове, а е съвсем естествено мотора да позагрее, не казвам да прегрее, или да затегне, а трябва да загрява до оптималната си работна температура за да се напаснат повърхнините движищите се елементи. Колкото до това, че глъхне и на свободна, отново показва, че или горивото му е много, или въздуха му е малко...но мотора си е твой и е съвсем естествено, че ще го разработваш както си решил..........
Активен
Теория - това е, когато знаеш всичко, но нищо не работи.
Практика - това е, когато всичко работи, но не можеш да го обясниш теоритически.

vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #36 -: август 03, 2016, 12:34:09 pm »

иж Юпитер 5 е,карам го леко с 60 км колкото дават в мануала.А за глъхненето -в момента с повече гориво,понеже съм чел,че ако е малко прегрява двигателя
Активен
 

Страницата е създадена за 0.169 секунди с 26 запитвания.