.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: Въпроси за спирачна течност  (Прочетена 24614 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2897
Въпроси за спирачна течност
« -: юни 27, 2016, 09:32:28 pm »

Не знам дали тук е мястото на темата, но не намерих по-подходящ раздел.

И така, предисторията:

Преди няколко години ненадейно ми протече казанчето за спирачна течност (интегрирано в предната дясна ръчка за спирачка - метално с нивомерно стъкло). Протече заради немарливост от моя страна - с години не бях сменял течността. Тя е поела вода, станала на боза и разяла металната гривна около уплътнението на прозорчето.
Както и да е, замених цялото казанче, което върви в комплект с ръчката. От тогава редовно си подменям спирачната течност с ACDelco DOT4. Така пише на всичките ми мотори - use only DOT4!

Дотук добре, но новото казанче имаше малко по-различна форма и все ме глождеше да си възстановя старото... три години мислене и най-накрая се реших. Намерих си подходящо нивомерно стъкло, разпробих старото, навих резба и всичко стана перфектно. Новото нивомерно стъкло беше немско производство - Медлер.
Въпреки това, не успях да се сдобия със 100% гаранция, че стъклото е съвместимо със спирачни течности. Затова, изчаках още една година, като напълних казанчето и го оставих на топло. След една година всичко беше ОК - нивомерното стъкло не се беше повлияло нито грам. Реших да си възстановя мотора с оригиналната ръчка. При монтирането, течността ми свърши и си купих BOSCH, пак DOT4.

И тук ми започва проблема, както и питането. Новата спирачна течност успя да разяде новото нивомерно стъкло (по-точно полиамидната набивка) за има-няма две седмици. Направи я на парцали... Уж и двете са DOT4, уж и двете са маркови... Наложи се да слагам неръждаем болт и по този начин вече не виждам нивото... докато не намеря друго решение.

Тааа, някой от вас, колеги, сблъсквал ли се е с ПРЕКАЛЕНО агресивна спирачна течност? Възможно ли е да съм си купил менте?
Днес забелязах, че на друг мотор, на който също съм подменил течността с BOSCH, има леко омазняване около капака на казанчето... Дали просто уплътнението ми се е сплескало или течността минава през него? Отворих, прегледах, нищо притеснително. Но все пак не мога да преценя защо изби, макар и едва забележимо.

Съществуват ли течности, които са по-агресивни от други и какво ще ме посъветвате? Дали новата течност е по-лоша или по-добра? Агресивността й на какво може да се държи?
А с гумичките до този момент проблем нямам. Да чакам ли да се появи или да сменям течността? От същата сложих на всички мотори, просто разфасовките са големи. Купувах служебно и покрай това купих и за себе си, ползвайки отстъпката.
« Последна редакция: юни 27, 2016, 09:34:20 pm от Гошко »
Активен

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2897
Re: Въпроси за спирачна течност
« Отговор #1 -: юни 30, 2016, 07:58:11 am »

Малко развитие по темата:

Допуснал съм грешка. Старата течност не е на ACDelco, а носи марката FERODO. Наложи се да купя цели 2 литра, тъй като "оригиналната" и скъпа BOSH се оказа пълно менте!!!

Колеги, искам да ви предупредя - течност BOSH, DOT4, литрова разфасовка, в пластмасово шише, закупена от КОСЕР е нещо отвратително! Скапва всичко, до което се докосне, включително и алуминий.
Изключително агресивна, преминава ПРЕЗ гумени уплътнения и мембрани, включително и устойчивите на спирачна течност. Успя да премине и през полиуретан, което би трябвало да е невъзможно. За седмица ми скапа устройството за изливане на течност, което ползвам от няколко години без да се е повредило...

Изтеглих късата клечка... сега сменям масово на всички мотори, тъй като рискувам да прецакам всичките си спирачни системи. Вчера подмених задна спирачна помпа, кой знае какво още ме чака...
Казанчетата ми масово просълзиха - течността минава ПРЕЗ мембраните им, което не бях виждал досега.
Активен

ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 510
  • Кара: BMW G 650 GS Sertao
Re: Въпроси за спирачна течност
« Отговор #2 -: юни 30, 2016, 09:52:52 am »

До скоро ползвах TRW DOT-4 произведена в Neuwiet - Germany, но понеже шишето е 250 мл сега минах на SCT DOT-4 произведена в Hаmburg - Germany, защото е 455 мл в шишето. Сменям, или доливам всяка година и до сега проблеми не е имало, и на колата, и на мотора.
Течността е бистра и съвсем леко бледожълта. Стане ли червеникаво кафява и с леки парцали вътре, значи много отдавна си пропуснал времето за смяна на спирачната течност, и рискуваш да останеш без спирачки всеки момент. ;) Тя по начало си е агресивна спирачната течност и, ако капне по боя, по алуминии, или пластмаса, и не я изтриеш веднага си оставя следи, но да разяде прозорчето за нивото на резервоарчето.... Такова чудо за първи път чувам.  ::) Какво менте са направили... :-\
« Последна редакция: юни 30, 2016, 09:55:56 am от ВладиЧ »
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8413
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Въпроси за спирачна течност
« Отговор #3 -: юни 30, 2016, 12:23:27 pm »

Сещам се за един виц:
Явил се на някакъв симпозиум един учен и започнал да размахва с ръка някакво шише и да обяснява, че е изнамерил съвършената киселина, която разяжда абсолютно всичко. Съответно другите учени го пратили на майната му...

Може пък Бош наистина да са сътворили чудото  ;D
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

yamaha1100cc

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 692
  • Кара: Lifan LF 150-9J 1.РЕГ:17.07.2014 Сега с Двигател Zongshen 167FMM 229сс 17 коня
Re: Въпроси за спирачна течност
« Отговор #4 -: юни 30, 2016, 01:35:46 pm »

България страна на чудесата!!! Пълно е с чудеса скоро и аз попаднах на едно от тях!!!!  Бош едва ли са замесени,най-вероятно някой Бг" учен" е решил да изкара лесни парички на гърба на бедния Българин.
« Последна редакция: юни 30, 2016, 01:42:33 pm от yamaha1100cc »
Активен

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: Въпроси за спирачна течност
« Отговор #5 -: юни 30, 2016, 02:09:01 pm »

Не знам как разбирате дали една течност е хибава или лоша? Да не  я пиете?

Гошко, как реши че спирачна течност + вода разяжда метала?

Сипвал съм всякакви марки течности д осега проблем не съм имал с която и да е, камо ли да е разяла нещо.
Това до колко е качествена течността е важно за температурата и на кипене, при която оставаш без спирачки. По това се различава течност от 10лв и от 50лв. С времето всяка течност поема вода, даже тези "спротните" поемат по-бързо и за това се препоръчва да я сменяш по-често.

Пише USE DOT 4 ONLY, защото отгава такъв е имало, и 5.1 да сложиш няма проблем, но гледай да не е само 5, защото тя е на друга основа и ще останеш без спирачки.
Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2897
Re: Въпроси за спирачна течност
« Отговор #6 -: юли 01, 2016, 08:06:59 am »

Че, не съм решил, че спирачна течност плюс вода разяжда метал.

Споделих, че попаднах на изключително агресивна "течност" - МЕНТЕ, която ми съсипа голяма част от спирачните системи на моторите!!!

Само за информация - не се занимавам от вчера. Знам какво е спирачна система, имам огромен опит с обезвъздушаването, подменям си течността на всеки 2-3 години на всички МПС-та. Поне от 20 години го правя и знам как и какво правя. Знам много добре какво е 3, 4, 5 и 5,1.

Въпросната спирачна течност е БОШ, DOT4 и е изключително агресивна.



В буквалния смисъл ми разяде устройството, с което източвам старата течност и което ползвам от много години. Тази течност ПРЕМИНАВА ПРЕЗ МЕМБРАНИТЕ на спирачните казанчета.

Обяснявам - на спирачното казанче отгоре има капак и мембрана. Под мембраната има спирачна течност, а над нея има въздух с атмосферно налягане. Мембраната представлява преграда между течността и околния въздух, като функцията й е да "пружинира", за да компенсира промяната на нивото на течността.
Въпросната течност беше преминала ПРЕЗ мембраните на ВСИЧКИТЕ МИ МОТОРИ и започна да излиза през капаците на казанчетата. Досега не ми се беше случвало боята на казанчетата да се повреди, тя все пак е малко по-устойчива. Е, налюпи се...

Освен това във вътрешността на казанчетата се появиха ЯЗВИ, които преди това ги нямаше! Не съм малоумен, не съм немарлив. Когато сменям течност, проверявам всичко обстойно, изчиствам с микрофибърна кърпа (да не падат власинки) и т.н., и т.н. - говорим едва ли не за вманиачаване. Досега никога не съм имал язви в казанчетата, а се появиха само за 1-2 седмици.

Два спирачни апарата ми блокираха, а са обслужени тази пролет! Обслужвам ВСЯКА пролет, по един и същи начин. Използвам високотемпературна грес от 470 лева килото... Гумичките бяха АУТ. Капачетата на щуцерите за обезвъздушаване се разкапаха. АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ, които бяха близнати от това чудо на гаражната химия. Някои са 12 годишни, други едва на две години... Всички, до които се докосна тази гняз се разпаднаха!!!
Спирачна помпа на една година се разтече малко след като смених течността с въпросната БОШ...

Досега никога не ми се беше случвало да капне капка върху пластмасата на скутера и да остави следа. Е, този път пластмасата стана ГРАПАВА и се разяде, въпреки, че избърсах точно една секунда, след като капката капна...

За да се убедя 100%, направих експеримент - жертвах две чисто нови нивопоказателни стъкла (немски), по 16 кинта бройката, като ги потопих в две шишенца спирачна течност. Едната беше въпросната БОШ, а другата - ФЕРОДО (която си купих, за да подменя БОШ-а). Познай какво се случи - на третия ден вложката, която придържа стъклото беше станала на парцали... При пробата с течност ФЕРОДО вложката нямаше никакви следи. Да не говорим, че такова стъкло съм го киснал близо година в течност ФЕРОДО точно, за да се убедя, че няма да поддаде...

Направих експеримента в деня, в който написах първия пост. Довечера ще ги снимам, за да видите за каква гняз говоря.


Остана ми около или малко над половин литър. Ако някой иска да си прави експерименти - подарявам я!

Бах му мамата, такова чудо не бях срещал! Споделям информацията, за да не изгори някой друг като мен.
Похарчих няколко стотачки да сменям гумички, цилиндърчета, казанчета и помпи... кой знае още какво ме чака...
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8413
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Въпроси за спирачна течност
« Отговор #7 -: юли 01, 2016, 01:48:10 pm »

Маркучите  ;)
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

MX13

  • инж. Мартин Тошков Василев
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2689
  • Кара: yz250/RGV250/GSXR1100 '88/GSXR1100 '92/ GSXR711Turbo /TL1000R /RS250 /RD250 /ES175-2 /ES250
  • работя в ZM-PerfOrmance Варна
    • www.motoforum-bg.com
Re: Въпроси за спирачна течност
« Отговор #8 -: октомври 26, 2016, 07:12:39 pm »

За нормални цели и мотокрос ползвам обикновена ДОТ4 спирачна течност. Феродо, Бош, Арал, ТРВ, Мотул и ... Уловката е да се ползва само току що отворена опаковка!!! Купувам само малки опаковки 250мл. и след като свърша със смяната изхвърлям остатъка. При следващата нужда отварям нова. Това работи чудесно и мисля да се придържам към тази схема.
За спорт, там където спирачките под товар/термично натоварване/ ползвам рейсингова спирачна течност, която не кавитира при термично натоварване, но си има своята цена - КРАТЪК ЖИВОТ около 5-6 мото часа!

Поздрави
Марто
Активен

IVODR800S

  • Ivelin Mitev
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 554
  • Кара: SUZUKI DR-BIG800S
  • БЪРЗАЙ БАВНО/А.Л.М.
Re: Въпроси за спирачна течност
« Отговор #9 -: октомври 26, 2016, 08:11:42 pm »

Купувам само малки опаковки 250мл. и след като свърша със смяната изхвърлям остатъка.
Марто,ако обичаш,моля те да ми ги събираш,да си ги слагам на колата като добавка!!!
Обади се :bravisimost:
Активен
От "ПОЧТИ" до "НАПЪЛНИХ СИ ГУМАТА" разликата е около кило лайна в памперса .
А.Л.М.(АСОЦИАЦИЯ НА ЛОШИТЕ МОДЕРАТОРИ)
 

Страницата е създадена за 0.102 секунди с 22 запитвания.