.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: проблем ли е  (Прочетена 29093 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

васко-57

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 684
  • Кара: Honda VT-750C, Honda ANF 125i Wave
Re: проблем ли е
« Отговор #20 -: ноември 06, 2016, 08:26:51 am »

Това, че при по-студен въздух двигателя работи по-добре е лесно обяснимо. В студения въздух съдържанието на кислород е повече, а именно той подобрява горенето. Малко по-друг е въпросът какво е съдържанието на кислород в студен, но влажен въздух.
Активен

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2898
Re: проблем ли е
« Отговор #21 -: ноември 06, 2016, 01:14:28 pm »

Това твърдение не е вярно.

Въздухът е флуид и като всеки друг флуид разширява обема си с повишаване на температурата. Респективно се намалява плътността му.
При спадане на температурата, въздухът намалява обема си и така неговата плътност се повишава.
Студеният въздух има абсолютно същото процентно съдържание на кислород като горещия.

Двигателите работят по-добре с по-студен въздух, защото при един и същ обем, студеният въздух има повече тегло (количество) в сравнение с топлия. Демек влиза ПОВЕЧЕ въздух.
От друга страна по-плътният въздух увлича повече гориво в карбуратора като винаги се запазва едно и също съотношение. Така в цилиндрите навлиза повече горивна смес. С други думи карбураторът е вид инжектор или вентуриева тръба.

При инжекционните двигатели няма увличане на гориво. Там по-плътният въздух отново е с по-високо тегло, но корекцията на количеството гориво се извършва от компютъра на база показателите на сензора за кислород в ауспуха ( ламбда сондата ).
Резултатът е същия.



Влагата във въздуха влияе отрицателно на работата на двигателите!!! Всички смятат, че студеният въздух е влажен, но всъщност е точно обратното. Всеки може да провери с най-простичък влагомер този факт. През топлите месеци относителната влага във въздуха е повече, отколкото през студените. Дори когато през студен ден навън ръми, на топло вкъщи влажността е повече.

Причината е в изпаряемостта на водата. Когато е студено тя по-трудно се изпарява...
Активен

васко-57

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 684
  • Кара: Honda VT-750C, Honda ANF 125i Wave
Re: проблем ли е
« Отговор #22 -: ноември 06, 2016, 04:33:54 pm »

Да де, но ДВГ влиза обем въздух и когато температурата е по-ниска, влиза и по-голямо количество кислород. Просто при еднакъв обем количеството кислород в студения въздух е по-голямо, отколкото в същия обем от топлия, това имам предвид-елементарно е обяснението със специфичното тегло на въздуха. А атмосферното налягане и влажността са съвсем друга тема. Обърквацията идва от съчетанието на многото компоненти от състава на въздуха, влияещи на горенето и настройките на двигателя - съотношение гориво-въздух, момент на запалване, газоразпределение, качества на горивото, изменението на някои параметри спрямо оборотите и натоварването на двигателя и т.н.
« Последна редакция: ноември 06, 2016, 04:37:56 pm от васко-57 »
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8416
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: проблем ли е
« Отговор #23 -: ноември 06, 2016, 07:23:11 pm »

Та без значение как го обясняваме този фокус със студения въздух, е по-вероятно на човека моторът или да е с богата смес или просто да не изгаря всичката в цилиндъра., ами да догаря и в колектора.
Но няма смисъл да водим виртуални спорове. Като покара малко и извади свещта, ще има някакви насоки. Освен ако не е разбъзикал онова състояние, де.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

yamaha1100cc

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 692
  • Кара: Lifan LF 150-9J 1.РЕГ:17.07.2014 Сега с Двигател Zongshen 167FMM 229сс 17 коня
Re: проблем ли е
« Отговор #24 -: ноември 06, 2016, 07:52:14 pm »

Я кажете как се познава горивната смес по свеща.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8416
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: проблем ли е
« Отговор #25 -: ноември 06, 2016, 11:22:58 pm »

Най-общо ТАКА
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.
 

Страницата е създадена за 0.102 секунди с 22 запитвания.