Сега,пичага,не се впрягай чак толкова.Нормално е по-старите и опитни мотористи да се опитваме да поучаваме по-младите и неопитни.Правим го отчасти за да ви предпазим,отчасти да покажем колко сме опитни и колко знаем.
А и ти сам провокира такива изказвания и съвети още с първия си пост.Както и да е...
Какво да гледаш...Ами на първо място разучи всичко за марката и модела,който си решил да купуваш до най-малката подробност-разцветки,форми,особености и прочие...Опитай се да намериш информация по форумите за характерни особености,слабости и дефекти на модела и провери първо тях при огледа.Съвета ми е да гледаш машината да е пълен оригинал или максимално близо до оригинала,пък ти после си я боядисвай и тунинговай колкото щеш.Макар че,както каза Китан,мотора може да е като нов откъм спойлери,а да му е взет огъня по пистите...
Започни с общ поглед на машината-изглед,стойка,съостност.Погледни я отпред,отзад и огледай за криви или посукани елементи.Изправи кормилото и клекни отзад или отпред и виж гумите дали са в една линия.Ако километража показва малко километри и собственика твърди,че са реални,огледай борда на джантите-ако са наранени на много места,това показва,че гумите са сменяни много пъти,следователно е навъртял километри.Също така индикатор може да ти бъде донякъде радиатора-ако тук-там има криви пластинки,добре.Но ако целия е с изкривени и огънати ребърца,значи си е покаран бая.Огледай коловете за теч на масло.Хвани дисковете на предната спирачка здраво и се опитай да ги мърдаш напред-назад и настрани-не трябва да има луфт.Накарай собственика да наклони мотора на ляво както е на пачия крак докато се вдигне задната гума.Хвани задната гумас две ръце и се опитай да я мърдаш наляво-надясно.Не трябва да има луфт.Ако има,опитай се да установиш дали е лагер на шарнира или втулки и лагери на оста.При всички положения ако има луфт не е добре и също показва,че мотора си е каран доста или е имало предни и задни гуми...Искай преди да идеш на оглед,мотора да не е загрят,а да е студен.Запали двигателя и слушай за шумове и тракания.Огледй доколкото ти е възможно двигателя за течове.Докто е още студен,подай му газ (не до прекъсвач) и гледай какво излиза през ауспуха.Може да изпуши черно-сивкав пушек,но не и синкаво-бял.Да не се объркаш от парата и конденза,които излизат при по-студено време.Докато работи двигателя,стисни и пусни няколко пъти съединителя-разликата в шума на двигателя не трябва да е голяма или изобщо не трябва да има.Всичко по таблото трябва да работи.Светлини,габарити,мигачи,стоп-също.Хвани задния зъбак и се опитай да го мърдаш напред-назад.Луфт не трябва да има.Огледай зъбите на зъбака-не трябва да са изпилени и криви от едната страна.Кто го подкараш,трябва да е на достатъчно прав и широк път,за да можеш да включиш поне до 3-та предавка.Предавките трябва да влизат плавно и прецизно.На втора подай интензивно,но плавно газ,като внимавш да не се изправи мотора на задна гума.Не трябва да изключва предавката.Мини на висока предавка с малка скорост и виски обороти и подай газ,като се ослушваш за боксуване на съединителя.Опитай се да спреш плавно,но интензивно и се ослушвай за вибрации.Ако има,най-вероятно са криви дискове,разбити лагери на трипътника или напълно износени накладки.Засега толкоз.
П.П. Всички тия обяснения няма да имат никакъв смисъл,ако нямаш нужния опит.Затова ако го нямаш,по-добре намери приятел с такъв и гледайте двамата.Успех!