Автор Тема: Грешно отчитане на изминати км  (Прочетена 9207 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7235
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Грешно отчитане на изминати км
« Отговор #40 -: май 28, 2017, 08:24:31 pm »
Гошко, в случая не става въпрос за гадаене. Мисля, че не можеш да отречеш очевидните симптоми за бедна и богата смес, за харч на масло и т.н., които оставят ясни следи по свещите. Това как изглежда свещта на идеално работещ двигател не е въпрос на обсъждане. На моите двигатели им сменям свещите през 30 - 40 000 км пробег. През това време въобще не ги поглеждам. Свещи свалям само ако усетя проблем в работата на двигателя. Това с оцветяването на централния електрод в бледо кафяво при идеално работещ двигател, може да е останало като следа от времето, когато бензинът беше оловен. Не знам. В днешно време двигателите си менят работата само със смяната на бензинджийниците, какво остава за другите фактори.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Rossonero76

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 90
  • Кара: Kawasaki Versys 650 '09
Re: Грешно отчитане на изминати км
« Отговор #41 -: май 28, 2017, 08:40:56 pm »
Цитат
Това с оцветяването на централния електрод в бледо кафяво при идеално работещ двигател, може да е останало като следа от времето, когато бензинът беше оловен. Не знам. В днешно време двигателите си менят работата само със смяната на бензинджийниците, какво остава за другите фактори.

Точно, много зависи и от състава на тежките въглеводороди ( качество на бензина ) какви отлагания ще има при изгарянето, дори и пълно и с чисто нова свещ. Затова и като "оцветяване" на свещта  е възможно да е светло сиво при правилна работа на ДВГ.
« Последна редакция: май 28, 2017, 08:42:59 pm от Rossonero76 »


Неактивен Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2403
Re: Грешно отчитане на изминати км
« Отговор #42 -: май 30, 2017, 10:11:27 am »
Гошко, в случая не става въпрос за гадаене. ...

Именно за гадаене става дума.

По свещи "гадаене" правеха и продължават да правят гаражните и псевдомайсторите, които не разполагат с необходимата машинка за целта. А машинката не е много евтина. Тя измерва остатъчния кислород и дава РЕАЛНА диагностика в РЕАЛНО време. Гадаенето по свещ е не само отживелица, ами и напълно погрешен метод, тъй като свещта е ПОСЛЕДНОТО нещо, което страда от неправилна работа. Свещта е един от най-твърдите елементи в двигателя и се поврежда последен.

Ако всичко е наред, а в случая говорим за ЧИСТО НОВ СКУТЕР, очевидно става дума за съвсем елементарен реглаж. Безумно е да предлагате на колегата статии на над 10 години и снимки на свещи, които са буквално унищожени. Само за твое сведение, на въпросния 139 QMB свещта трябва да бъде с НЕРАЗЛИЧИМ от нов керамичен изолатор до края на живота й. Освен това свещи НЕ се сменят когато двигателят започне да работи неправилно. Сменят се като всички други консумативи - на определен пробег или ако се износят по-рано.

Обяснявам и защо керамиката трябва да е чиста и без отлагания:

Керамиката е ИЗОЛАТОР. Тя трябва да ИЗОЛИРА централния електрод от масовия електрод и масовата обвивка. Тя НЕ ТРЯБВА да се замърсява и да се опроводява. Затова е използвана и въпросната керамика. Тя се САМОПОЧИСТВА при определена температура (нещо като катализатора). Затова и свещите биват с различни топлинни числа. Те показват при каква температура свещта ще започне да си почиства сама изолатора БЕЗ да причинява своеволно запалване.

Можеш да провериш сам това по следния начин - вземи парче керамика от свещ и я окаляй с каквото се сетиш - масло, боя, лайна... После я нагрей на газовия котлон до оранжево и я остави да изстине. Тя отново ще стане БЯЛА.
И затова се подбират такива свещи, които да успяват да се самопочистват БЕЗ да възпламеняват сместта по-рано от нужното. Най-често а бавнооборотни двигатели с големи цилиндрови обеми се поставят "студени" свещи (те се самопочистват при по-ниска температура, но почистването е компромисно) а при високооборотни двигатели с малки цилиндрови обеми се поставят "топли" свещи.

В случая 139QMB  е супер термично натоварен двигател и дори при обогатена смес, свещта пак ще си остане бяла. Тя успява да почисти всички отлагания от себе си.

Затова гадаенето по свещи е неадекватно.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7235
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Грешно отчитане на изминати км
« Отговор #43 -: май 30, 2017, 07:06:00 pm »
Уффф... Лекцията беше добра, но встрани от темата. Нали не мислиш сериозно, че в снимките от статията някой специално е цапал свещи. Тези свещи са вадени от проблемни двигатели. Те са нагледно доказателство, за това, че в даден двигател нещата не са се случвали по най-добрия начин. Хората са наблюдавали какво се случва с двигателите именно по свещите им още от както са измислени самите двигатели и свещите за тях. Това се нарича опит. Ако ти закъсаш някъде с незакъсващите си мотори, ама да речем, че закъсаш, как ще диагностицираш проблема? Дали всеки път си мъкнеш с теб газанализатора? Както сам знаеш, на двигателя му трябва масло, гориво и ток. Което и от трите да му липсва, няма да работи. А пък свещите показват какво се случва, ако токът, горивото и маслото не са в нужните параметри.
В крайна сметка тук даваме съвети на колеги, които имат чуденки какво се случва с моторите им, за да се ориентират какво да правят. Не водим лекции в Техническия университет.

П.П. Случвало ми се е да виждам как "гърмят" свещи след първото палене на двигателя. На второто вече са щета. А пък на двигателите си им няма нищо. При мотоциклетите най-често собствениците изревават от свещи зимно време заради леки припалвания за по няколко минути. Не мисля, че свещите са най-яката част на двигателя. Ама въобще не мисля, че са най яката част. Даже съм убеден, че не е така.

П.П.2. АЗ си сменям свещите, когато усетя, че двигателят започне да работи не както трябва. Мога да си позволя такива волности, нали съм корифей ^-^. Знам какво казва теорията по въпроса. Дали е правилно или не, не ме интересува. Другите можете да си сменяте свещите по менюъл, което също не ме интересува. Не карам никого да прави това, което правя аз.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен zariben_fen

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 26
  • Кара: shineray xy250 stxe/Baotian bt49qt-12d
Re: Грешно отчитане на изминати км
« Отговор #44 -: май 31, 2017, 09:28:04 am »
Ами, ето това представлява свеща след 20км каране през повечето време на 3/4 навит масур, защото тука няма една права уличка, а само нагорнища.
Мисля след малко да отворя карбуратора да видя размера на главния жиглйор просто от любопитство, защото четох, че за САЩ ги правят обикновено с 88 микронови, а за нашия пазар 73. Поне така пише из нета. Става дума за 18мм карбуратор.
« Последна редакция: май 31, 2017, 09:32:20 am от zariben_fen »

Неактивен Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2403
Re: Грешно отчитане на изминати км
« Отговор #45 -: май 31, 2017, 11:37:40 am »
Ако моторчето върви добре, не пипай карбуратора! Свещта е перфектна.

Неактивен zariben_fen

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 26
  • Кара: shineray xy250 stxe/Baotian bt49qt-12d
Re: Грешно отчитане на изминати км
« Отговор #46 -: май 31, 2017, 12:30:08 pm »
За сега съм много доволен от моторчето. За 160км има 2 смени на маслото, а сега на 250 ще го сменя пак, после на 500 и на 1000км. Изобщо не го жаля, а и няма как. С под 6000 оборота не мога да изкача баирите(90кг съм), но пък вчера на главен път и права отсечка успях да вдигна 65 и щеше да ми хвръкне каската   ^-^. За тясно и ”наблъскано” градче като Созопол ми е предостатъчно. 15 минути ръчкане и после час-два почивка. Така го карам и се надявам да няма проблеми. Карбуратора няма да го разбутвам то беше просто любопитство. Кажете само колко трябва да са луфтовете на клапаните на 139qma 50cc, че в мануала не пише нищо, а в нета няма две еднакви мнения и повече няма да ви занимавам с глупави въпроси  :cheers:

Неактивен kova44

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 171
  • Кара: KEEWAY KEE 110
Re: Грешно отчитане на изминати км
« Отговор #47 -: май 31, 2017, 01:07:31 pm »
Всмукателен  - 0.05 mm.
Изпускателен - 0.1 mm.
https://www.youtube.com/watch?v=xYPJM8jp5F8


Неактивен Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2403
Re: Грешно отчитане на изминати км
« Отговор #48 -: май 31, 2017, 03:22:00 pm »
Всмукателен  - 0.05 mm.
Изпускателен - 0.1 mm.
https://www.youtube.com/watch?v=xYPJM8jp5F8

Не е съвсем вярно!

Ето ОРИГИНАЛНИЯТ сървис менюъл към двигателя:

https://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/baotian_motor_servicemanual.pdf

Освен всички хлабини и градуси, подробно са описани и силите на затягане на всички болтове. Освен това са дадени и всички допуски и допустими износвания. Показано е как се разглобява до последния болт и как после да се сглоби. Включително и какви инструменти са необходими...  Абе всичко за този двигател...


Наздраве!
« Последна редакция: май 31, 2017, 03:26:46 pm от Гошко »

Неактивен kova44

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 171
  • Кара: KEEWAY KEE 110
Re: Грешно отчитане на изминати км
« Отговор #49 -: юни 01, 2017, 06:59:15 am »
Прилагам снимка за хлабините в клапаните на двигател като моя, но за 50 и 72сс. Такава инструкция за ремонт съм намерил за моята моторетка. Ако погледнем например за 50 сс и вземем допуска за всмукателният в горна, а за изпускателният в долна граница се получава: изпускателен 0,02; всмукателен - 0,045мм. Много съм се чудил на това тъй като ми е ясно, че изпускателният е по-натоварен топлинно от всмукателният клапан, но факт - така го дават в ръководството. Аз личо ги регулирам така: всмукателен - по средата на допуска; изпускателен - в горната граница на допуска.

Неактивен Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2403
Re: Грешно отчитане на изминати км
« Отговор #50 -: юни 01, 2017, 08:44:55 am »
Прилагам снимка за хлабините в клапаните на двигател като моя, но за 50 и 72сс.

Колега, двигател "като твоя" няма нищо общо с двигател "като неговия".
Постарах се да намеря и дам на колегата пълно сервизно ръководство за ТОЧНО неговия двигател. От тук насетне всички локуми по темата нямат смисъл.

Двигателят на колегата е с принудително охлаждане, докато твоят НЕ. Това е огромна разлика.

Освен това ДЕБЕЛО подчертавам, че експлоатационната книжка и сервизното ръководство са две коренно различни неща.
В сервизното ръководство точно и ясно е написано колко трябва да бъдат хлабините. Тук няма горна-долна граница и прочие безсмислици. Написано е ясно и точно и това е ЕДИНСТВЕНОТО вярно нещо в цялата работа.

Моля, нека бъдем точни и коректни, когато става дума за важни неща. Недопустимо е да се дават такива примери...

Неактивен zariben_fen

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 26
  • Кара: shineray xy250 stxe/Baotian bt49qt-12d
Re: Грешно отчитане на изминати км
« Отговор #51 -: юни 01, 2017, 12:00:52 pm »
Дааам.. преди час отворих да проверя хлабините. Всмукателния беше 0,04, а изпускателния 0,03. Регулирах ги на 0,06 и 0,08. Резултата е по-умерена работа на двигателя като цяло и по-лесно изкачване на баири  :D Благодаря за ценните съвети на всички още веднъж  :beer: