Автор Тема: Нуждая се от съвет  (Прочетена 1290 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен whatsgucci

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 14
Нуждая се от съвет
« -: август 28, 2017, 01:43:23 pm »
Здравейте. Аз съм момче на 18.Записах се за кат.А2, минах теорията, и днес ми беше първият час от практическата част. До сега никога не се бях качвал на мотор, и нямах търпение да започна с карането. Когато отидох на полигона видях, че ме чака 500цц чопър на който кормилото му едвам се въртеше, и съединителя и предната спирачка бяха супер твърди или поне на мен ми се сториха така (аз си мислех, че ще карам някакъв турист, а то какво се оказа) малко бях разочарован (според Вас не е ли малко странно да те карат да се учиш на чопър?) Та запалих го обясни ми инструктора всичко каза само да му слушам напътствията , и тръгнах да правя някои от елементите.Мотора ми се видя АДСКИ тежък много зор видях при завиването (Мисля, че мотора тежеше 190-200кг пък аз съм 70кг.) даже няколко пъти едва не го изпуснах, като правех осморка, и не само. След като всичко свърши поговорихме малко с инструктора ми, и му казах какво чувствах, и че мотора ми е тежък, пък и той го забеляза още от самото начало. Попитах го дали може да пробвам останалите 2 мотора, които имаше там в гаража, и се качих на 125цц демек за кат.А1 мотора. Направих 2-3 обиколки на целия полигон с 125цц мотора, и ми се стори много по-лесно, много по маневрено, и супер лекичко. Инструктора ми предложи, ако искам да се отпиша от сегашната кат.А2, и да премина на кат.А1(аз изобщо не исках А1, защото 125цц моторите ми се виждаха не чак толкова бързи, а и с този звук, като на резачка не знам..) Какво мислите вие, като доста по-опитни? Дали това би било правилен избор, или не? Дали си заслужава само заради килограмите на мотора, да сменям категориите?

Много ще се радвам, ако ми дадете някакви съвети.
« Последна редакция: август 28, 2017, 02:08:48 pm от whatsgucci »

Неактивен apollo11

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 219
  • Кара: TDM900
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #1 -: август 28, 2017, 02:12:13 pm »
Ми, аз съм 74 кила, мотора ми е ендуро-турър, 230 кила..каъо кача багажа и жената, общо още към 80 кила, и на мен тогава ми идва тежък, особено като съм и снощен!  ;) Пък и висок..
Покарай още малко, ще свикнеш с килограмите- идеята е да хи балансираш, не да вдигаш(и това ще се налоби, но на друг етап)


Неактивен whatsgucci

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 14
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #2 -: август 28, 2017, 02:21:32 pm »
Точно да балансирам ми е доста трудно, особено като завивам на дясно направо залитам, и ако не са краката да ги сурна по земята падам, а инструктора постоянно ми вика КРАКАТА ГОРЕ, е как горе като губя баланса и падам...  :( ама като за първи път не мога да очаквам много от себе си
« Последна редакция: август 28, 2017, 02:27:09 pm от whatsgucci »

Неактивен apollo11

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 219
  • Кара: TDM900
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #3 -: август 28, 2017, 03:56:37 pm »
Подай газ като мислиш че ще падаш- мотора се изправя

Неактивен Devil Inside

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 8
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #4 -: август 28, 2017, 10:17:14 pm »
 И аз бях първо на чопър 3-4 пъти (макар и по малък). После понеже съм 100 кила направо ме качи на 650 кубиковия за А. категория с който си карах и изпита.
Даже ми забрани да хващам газ, а  да държа сглобката на спирачката. Идеята му беше да не навия масура без да искам преди да съм свикнал с баланса на мотор.
Според мен си беше прав щото докато бях на курса 3-ма влязоха в храстите понеже навиха погрешно масура.
Пък какво като ти е трудно, после на изпита ще ти е по-лесно. Може да си сигурен, че на изпита няма да си с чопъра..... :).
Аполо е прав за изправянето, аз пък като карам много бавно леко натискам задната спирачка и мотора някак си не се клати толкова, почти мога да спра на място без да сваля крак. Важното е да караш, то с карането става всичко.

Неактивен Мартин Чолаков

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 33
  • Кара: Yamaha FZR 600 3HE 1991 ; Honda CBR1000RR 2007
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #5 -: август 29, 2017, 08:25:18 am »
Колега, ще свикнеш с килата, не се притеснявай. После като вземеш книжка и си купиш мотор да не мислиш че ще е по-лек от 170-180кг ?
Моя съвет е не се записвай за А1, от нея логика и полза няма. Карай А2 и с малко повече практика ще се случат нещата. Може и малко килца да натрупаш, пак ще помогне :)

Неактивен dirtlego

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 448
  • V-twiner
  • Кара: Harley Davidson Night Rod Special
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #6 -: август 29, 2017, 09:17:32 am »
Цитат
днес ми беше първият час от практическата част. До сега никога не се бях качвал на мотор
Ти сам си го казал. Първият път няма как да е друго особено ако скачаш на 500сс. Според мен поне един ден на 125сс и после на по-голямо желязо. Търпение и каране, и нещата се случат. Успех.
Ride smart. Read the road.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6655
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #7 -: август 29, 2017, 02:00:35 pm »
Именно. В казармата има няколко основни принципа при подготовката, единият от които е "От простото към по-сложното", а другият е "Повече пот в ученията, по-малко кръв в боя"  ;D
Можеш да врътнеш няколко часа със 125-цата. Като схванеш как се правят упражненията, сменяш мотора. Теглото се контролира с газта, спирачката, съединителя и кормилото. Даже като свикнеш с по-голямото тегло, по-леките мотори след време ще ти изглеждат странни. Аз миналата седмица правих едно трипче на жена ми със 125-цата. Тя счупи ръка и сега някой трябва да кара моторчето, че да не се застоява много. Трябваше ми време да свикна с това, че не тежи хич ;D за разлика от почти 300 килограмовия ми туч.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.


Неактивен whatsgucci

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 14
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #8 -: август 30, 2017, 08:42:36 am »
Колко е хубаво да чуеш някое друго мнение
Оценявам отговорите Ви!!
Много Ви благодаря!   :friends:


П.С продължавам си с А2 категорията

Неактивен ХХХ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1111
  • Родих се изморен и живея за да си почивам:)
  • Кара: скутер WANGYE GRACE 150cc и мечтае за още нещо
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #9 -: септември 02, 2017, 08:31:00 pm »
Точно така :bravisimost:А като вземеш книжката и решиш какъв мотор да купиш ти препоръчвам някой макси скутер, най-добре 400куб. Няма да се занимаваш със съединители и скорости, а краката ти ще са удобно опънати и само ще си почиват. ;D :)
След всяко надолнище идва нагорнище.

Неактивен yamaha1100cc

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 511
  • Кара: Lifan LF 150-9J 1.РЕГ:17.07.2014 Сега с Двигател Zongshen 167FMM 229сс 17 коня
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #10 -: септември 02, 2017, 11:10:34 pm »
А и да не забравяме колко хубаво се пада от тия скутери.  ;D ;D ;D

Неактивен whatsgucci

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 14
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #11 -: септември 13, 2017, 07:26:21 pm »
Здравейте отново, колеги. Искам да Ви попитам един доста тъпичък въпрос: какво е "смесен разход"? :-[ и дали това е добре, или не?
Това ще ми излиза ли по-скъпо сравнение с зареждането само на бензин? И вярно ли е, че винаги когато зареждаш трябва да слагаш и масло?

Отново се извинявам за моето незнание, но тепърва навлизам в този свят... :-[

Неактивен ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 367
  • Кара: BMW R1100GS
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #12 -: септември 13, 2017, 08:13:20 pm »
Под "смесен разход" обикновено се разбира средният разход на бензин за дадено МПС. Например при градско каране, (където обикновено разхода е по-висок) МПС-то ти гори 6л/100км. На дълъг път извън градско каране примерно на същото това МПС разхода е 4л/100 км. Или средният разход на гориво в този случай ти е 5л/100 км.
Ако питаш за двутактова смес, то вече мисля, че повечето модерни двутактови машини имат маслен резервоар и помпа, която подава определено количество масло в горивото. Просто масленият ти резервоар за двутактово масло не трябва да е празен. Пък ти ако искаш всеки път си го доливай масленият резервоар, когато си сипваш и бензина.
Ако пък питаш за старите двутактови машини от едно време там ИЖ-ета, МЗ-ти, ЧЗ-та, Балканчета, Симсонки и други, то там вече маслен резервоар и помпа нямаше, а изсипвахме определено количество двутактово масло направо в резервоара с бензина след зареждане. Имаше си определено съотношение. Обикновено се сипваше малко повече масло та машините пушеха при движение, но това тогава не беше проблем. ;)

Неактивен spongi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 293
  • Кара: стари мотори....
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #13 -: септември 13, 2017, 08:14:16 pm »
Точно да балансирам ми е доста трудно, особено като завивам на дясно направо залитам, и ако не са краката да ги сурна по земята падам, а инструктора постоянно ми вика КРАКАТА ГОРЕ, е как горе като губя баланса и падам...  :( ама като за първи път не мога да очаквам много от себе си
Ти караш ли колело ? Явно не ! За това ако приемаш съвети започни с нещо по-леко, като килограми и като кубатура, за да можеш малко по малко да свикнеш да завиваш без да стъпваш на земята.
Здравейте отново, колеги. Искам да Ви попитам един доста тъпичък въпрос: какво е "смесен разход"? :-[ и дали това е добре, или не?
Това е разхода на едно МПС при смесено каране, хем при градско, хем и извънградско. Примерно при градско - 6/100, при извънградско - 4/100, т.е. смесен разход - 5 л./100 км. , това е, е до къто се поправях ВладиЧ-а ме изпревари :cheers:
« Последна редакция: септември 13, 2017, 08:16:14 pm от spongi »
Карай ново, хвали старо !

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6655
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #14 -: септември 14, 2017, 10:44:09 am »
Когато си избираш мотор, трябва да знаеш какъв е - четиритактов или двутактов. На четиритактовия се сипва масло в картера на двигателя и се кара с него както е при колите, за определен пробег. Е, изключваме Трабантите и Вартбурзите, понеже са двутактови автомобили. Ако вземеш двутактов мотор, колегите са обяснили по-горе. Мога само да добавя, че много народ е изревал заради неработеща помпа за масло на двутактов мотор. Като спре да пуска масло, двигателят отива на основен ремонт. Освен това двутактовите мотори традиционно горят повече бензин за единица пробег, в сравнение със същата или по-висока кубатура четиритактови. Но пък за сметка на това обикновено са по-мощни при една и съща кубатура. Та като теглиш калема, според мен ще ти излиза по-евтино и по-неангажиращо, ако караш четиритактова машина.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен spongi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 293
  • Кара: стари мотори....
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #15 -: септември 14, 2017, 01:35:07 pm »
......... Ако вземеш двутактов мотор, колегите са обяснили по-горе. Мога само да добавя, че много народ е изревал заради неработеща помпа за масло на двутактов мотор. Като спре да пуска масло, двигателят отива на основен ремонт.
Нещо изтървавам, поне при симсоните, балканчетата, ижета, емзети, ЕТЗ, ЧЗ и т.н. има масло в картерите, та нали там им са скоростите и съединителите, или ти говориш за маслена помпа която дозира масло в бензина ? Както и да е, но ме накара и да се засмея, то ТДМ-ите са четиритактови, ама и те като масларките, като им спре помпата за мазане и хайде на части, поне тези 850, а дали този проблем при 900 е оправен нямам идея  :bravisimost: :headbang:
Карай ново, хвали старо !

Неактивен ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 367
  • Кара: BMW R1100GS
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #16 -: септември 14, 2017, 02:22:45 pm »
Обясненията по-горе, които съм дал се отнасят за двутактови двигатели, които не горят чист бензин, а двутактова смес, тоест бензин с определено количество масло разтворено в него.
Четиритактови мотори, които имат отделен маслен резервоар и съответната маслена помпа са тези, които се водят със "сух" картер. Това е условно казано. Там също има отделен маслен резервоар и маслена помпа, която върти маслото, но това не двутактово масло, което да се смесва с бензина, а е масло за смазване на двигателя. Такива мотори със сух картер са повечето модели на Харли Дейвидсън, както и Ямаха ТДМ, и разни други.  ;)
Надявам се, че ви стана ясно, защото повече лекции няма да пиша. ;)

Неактивен spongi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 293
  • Кара: стари мотори....
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #17 -: септември 14, 2017, 02:31:28 pm »
Надявам се, че ви стана ясно, защото повече лекции няма да пиша. ;)
Аз пък имах предвид това което беше казал Иво. Не за друго, а защото при изброените от мен мотори, отиват за ремонт и в двата случая, както при липсата на масло в картера, така и при липса на масло в бензина, а ТДМ-а го споменах по случай неработещата маслена помпа, е за това .... :bravisimost:
Ако вземеш двутактов мотор, колегите са обяснили по-горе. Мога само да добавя, че много народ е изревал заради неработеща помпа за масло на двутактов мотор. Като спре да пуска масло, двигателят отива на основен ремонт.
Карай ново, хвали старо !

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6655
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #18 -: септември 14, 2017, 02:45:55 pm »
Аз имах предвид двутактовите, които не са предвидени да бъркат масло в бензина, защото водачът е облекчен с монтиран резервоар за масло и помпа с дозатор, която да го подава към горивната смес. Май имаше и едни ЧЗ-та с подобни омаслители. Човекът си пълни казанчето с масло и му е широко около врата, че двигателят се маже. Ама помпата е абортирала, не пуска масло и двигателят и той абортира.
При всички четиритактови двигатели има нагнетателна маслена помпа и тя абортира ли, в общи линии и четиритактовият двигател отива за ремонт, най-малкото на разпределителния вал. Ама при тях по-лесно се хваща този проблем, защото има всякакви индикации, особено тези които показват налягане на маслото.
Затова повечето собственици на цвайтактери препоръчват маслото да се налива в резервоара, че да е спокойно карането.
Аз лично съм фен на четиритактовите, защото ми е омръзнало да меша течности при всяко наливане на бензин.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Стоян Стайков

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 81
  • уммм...уммм...омм..омм..омм
  • Кара: CBR 1000 RR
Re: Нуждая се от съвет
« Отговор #19 -: септември 14, 2017, 03:11:00 pm »
Нещо много важно според мен за всеки нов мотоциклетист е това:

https://youtu.be/Ni2a2zUia_A

Кое как контролира мотора, равновесие и т.н. Мой съвет е да го научиш този филм и тогава да опиташ на практика всичко за което се говори там (с бавна скорост с малък мотор) за да разбереш какви закони на физиката ти оказват влияние докато управляваш мотоциклет.  :hello:
НЕ става само с каране, трябва да е и без акъл :D