Автор Тема: АТВ - 50 куб. не пали добре  (Прочетена 298 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 639
  • Кара: ше: ZX-9R
АТВ - 50 куб. не пали добре
« -: октомври 01, 2017, 05:33:19 pm »
Здравейте колеги, зарадвах сина си като му купих АТВ - 50 кубика, още е малък и караме по рядко, а пък е и на село и това допълнително ни бави от каране до каране. Ето и малко история: купихме китайчето преди 2 месеца от търговец, с мой приятел купихме 2 бр. напълно еднакви, бяха в кашон. Сглобихме го наляхме бензин и запали от 5 - 6 тото дърпане, това беше и първото каране. От тогава на сам имаме 4 карания за по един час с почивки, днес обаче, греда не успяхме да го запалим. Не е палено от около 2 седмици и днес го пукнах от дърпане и неще, има си искра, но мокри свеща. На моя приятел тъй като детето е по-голямо и го карат почти всеки ден, за сега няма проблеми, казва че го дърпа 10-тина пъти докато запали, но пък поне припуквало и съответно стартирало. Въпросът ми е, ако някой споделя моите неволи и открил вероятния проблем да сподели опит, че да го оправя. На търговеца ще звъня утре да сподели мнение.
Валентин Андреев

Неактивен yamaha1100cc

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 556
  • Кара: Lifan LF 150-9J 1.РЕГ:17.07.2014 Сега с Двигател Zongshen 167FMM 229сс 17 коня
Re: АТВ - 50 куб. не пали добре
« Отговор #1 -: октомври 01, 2017, 07:06:30 pm »
Подобен проблем имах с мотора миналата зима в най-големите студове се получи, не палеше няколко акумолатора съборих и се убих от ритане. Интересното е ,че се получи отведнъж. Оказа се свещта,че е за смяна ,оригинална на малко километри,но...китайска.
А с предният двигател с оригиналната карах 15300+км и не е имало ядове ......всичко е до късмет..
« Последна редакция: октомври 01, 2017, 07:10:35 pm от yamaha1100cc »


Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1992
Re: АТВ - 50 куб. не пали добре
« Отговор #2 -: октомври 01, 2017, 08:23:16 pm »
Там има една сиджимка, дето се връзва на ръката...
Вижте дали не ви прави проблем прекъсвача.

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 639
  • Кара: ше: ZX-9R
Re: АТВ - 50 куб. не пали добре
« Отговор #3 -: октомври 02, 2017, 04:50:39 pm »
"Сиджимката" дето и викаш, нея съм я пробвал, като развия свещта и гледам дали има ток, изтегля ли кабела и тока спира. Ще отида да купя една нова свещ и ще пробвам тогава. Един приятел ми споделя, че се утаявало маслото и така, че не съм го карал много време, първото което стигало до цилиндъра е богат на масло бензин и затова давило. Да съм точил карбуратора при по-дълъг престой. И това ще пробвам, но така е с китайците, ама ме е яд защото като е топло и е оса! Пали от раз, държи перфектни обороти и се режа досущ като резачка, но това палене на студено е УЖАС.  ЗДРАВЕ ДА Е :cheers:
Валентин Андреев

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1992
Re: АТВ - 50 куб. не пали добре
« Отговор #4 -: октомври 02, 2017, 04:59:00 pm »
Не е от производителя... от собственика е проблема!

Иска настройка!
За начало си регулирай свещта. Колко масло слагаш?

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6763
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: АТВ - 50 куб. не пали добре
« Отговор #5 -: октомври 02, 2017, 07:38:13 pm »
Двутактовите се оправят с разклащане, за да се разбие маслото, ако се е утаило на дъното на резервоара. Това в карба няма да е проблем. И разстоянието между електродите на свещта трябва да е каквото са го предписали чайните. От там нататък евентуално насторйка на карба.

П.П. Това возило смукач има ли и задействаш ли го при палене?
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 639
  • Кара: ше: ZX-9R
Re: АТВ - 50 куб. не пали добре
« Отговор #6 -: октомври 02, 2017, 08:29:49 pm »
Има си смукач, всичко си е като на нормален мотор, с кранче за горивото, дори и мини филтър. В инструкцията за употреба ясно е упоменато, че всичко е настроено и има нужда само от гориво. Както писах по-горе като е загряло е направо супер, пали на четвърт. Ще взема една нова свещ, преди да започна с разглобяване и настройки.
Валентин Андреев

Неактивен yamaha1100cc

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 556
  • Кара: Lifan LF 150-9J 1.РЕГ:17.07.2014 Сега с Двигател Zongshen 167FMM 229сс 17 коня
Re: АТВ - 50 куб. не пали добре
« Отговор #7 -: октомври 02, 2017, 08:39:43 pm »
Това с утаяването на маслото за сефте го чувам.Толко балканчета и симсонки съм счупил ,никога не е бил проблема в утаено масло, дори след казармата с престой от година и половина балканя запали с три четири ританета.


Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1992
Re: АТВ - 50 куб. не пали добре
« Отговор #8 -: октомври 02, 2017, 08:48:51 pm »
Маслото веднъж смесено с бензина, не се утаява НИКОГА!!!

НЕ сменяй свещ! Другаде ти е проблема.

Какво и колко масло слагаш?
Повече няма да питам...

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 639
  • Кара: ше: ZX-9R
Re: АТВ - 50 куб. не пали добре
« Отговор #9 -: октомври 03, 2017, 06:05:21 am »
Не сме дозареждали резервоара все още от първото наливане, резервоара е 2 литра. Прилагам снимка на маслото, разредил съм го в съотношение 1 лит. бензин 25 гр. масло! Случайно намерих и снимка на двигателя, ако на някой му е интересно.
« Последна редакция: октомври 03, 2017, 06:06:55 am от valentyno »
Валентин Андреев

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1992
Re: АТВ - 50 куб. не пали добре
« Отговор #10 -: октомври 03, 2017, 07:17:14 am »
Увеличи маслото на 50 грама на литър първите 5 резервоара, после го намали на 40.

Направи свещта 0,4 - 0,5.

Когато не иска да запали я отвий подсуши я, дръпни рязко 5-6 пъти с пълна газ и пак я завий.
Не дърпаш правилно. Тези мотори палят от поглед...

Неактивен Veselin_YZE 750

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 172
Re: АТВ - 50 куб. не пали добре
« Отговор #11 -: октомври 03, 2017, 07:30:16 am »
Почисти свещта с една телена четка и я нагрей с една горелка , става и като я полееш с бензин и го запалиш. След това я навиваш и палиш.

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 639
  • Кара: ше: ZX-9R
Re: АТВ - 50 куб. не пали добре
« Отговор #12 -: октомври 03, 2017, 12:43:24 pm »
Гошко, благодаря за бързите и конкретни отговори, но откровенно мисля, че повечето масло няма да подобри паленето на двигателчето. На маслото е написано съотношение 100:1, като ясно е упоменато, че литър масло е за 100 литра бензин, маслото е синтетика и е с намалена димност. Аз на своя преценка съм увеличил дажбата с почти три пъти и доста си пуши докато е студено, та мисля това нещо да не го изпълня. Навремето и аз съм карал двутактови машини, там съм слагал 30 - 40 мл. на литър М10Д наливно, та тука 50 мл. ми се виждат множко.
   А относно почистването на свеща, колеги тя свети, пак казвам нямаме изгорели и 2 литра гориво, но за нагряването, да вече го правих. От всичко изброено до тук, няма да успея да приложа нищо ново, просто не остава време, развитие по въпроса в Събота.

Благодаря.
« Последна редакция: октомври 03, 2017, 12:46:27 pm от valentyno »
Валентин Андреев

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1992
Re: АТВ - 50 куб. не пали добре
« Отговор #13 -: октомври 03, 2017, 03:52:10 pm »
Колега, опитвам се да помогна.

Фактите са следните: очевидно не можеш да се справиш сам с проблема и търсиш помощ. Това е нещо съвсем нормално.
Обаче проблемът е в това, че не допускаш да ти се помогне...

Сега ако имаш желание, прочети следващите редове. Ако нямаш желание - прескочи ги и туйто.

Никога не се съди за съотношението масло/бензин по етикета на маслото. Производителят на маслото е излизал 1001 екологични задника и затова е изтипосал такъв етикет. На някои двигатели вероятно ще им понесе 1% масло... но на повечето - НЕ!
Освен това гордо е написал, че маслото е бездимно... е, ти сам казваш, че пуши. Ами пуши... като изгаря ще пуши...

Винаги, ама ВИНАГИ се гледа какво е написал ПРОИЗВОДИТЕЛЯТ НА ДВИГАТЕЛЯ!!!  Това е отправната точка. Всичко друго е маркетинг и реклама.
А производителят е приложил една книжка към АТВ-то. В случай, че нямаш такава книжка, ще се опитам да ти обясня туй-онуй за тези двигатели.

Това са масови двигатели, произведени по концепция на двойката ААС (Алуминиево бутало, алуминиев цилиндър и хромно покритие). На този принцип са всички резачки, косачки и тям подобни градински двутактови бръмчилки.
На теория концепцията гарантира много, ама изключително много дълъг живот. На практика повечето двигателчета от този сорт се унищожават в първите 10 часа от работата им от НЕПРАВИЛНА разработка.

Това е високооборотен двигател с автономно охлаждане, който се разработва за минимум 10 часа. Пълната разработка настъпва едва след 100-200 часа работа (ако имаш търпение). Причината е в материалите, от които е изработена двойката. След 10 часа сегментите все още ще са черни и ще виждаш едва доловим лъскав ръб, дебел колкото косъм. За да се счита, че двигателчето е разработено, сегментите трябва да станат ЛЪСКАВИ.
Дотогава и компресията ще ти е компромисна, и паленето, и една камара други неща.

А за да не надереш все още грубия хром, те посъветвах да слагаш съотношение точно 20:1. След разработката съотношението е 25:1. Това са 50 милилитра на литър и респективно 40 милилитра на литър.

Маслото НЕ ти пречи на паленето. Маслото най-много да ти уплътни малко повечко... Пречи нещо друго. Или не дърпаш достатъчно рязко, или бобината не е коректно поставена.
Огледай я - трябва да е на минимално разстояние от турбината (магнета).

Огледай и лулата. Ако решиш - пробвай и с друга свещ, но надали проблемът е в нея.

Извади свещта и дръпни. Ако виждаш ясна искра, проблемът не е в свещта. Нагласи разстоянието на 0,4 - 0,5 и дърпай РЯЗКО. Опитай с почерпване и/или смукач.

Ако проблемът продължи - огледай клапите. Много често се чупи пластмасата, която е между тях и карбуратора (фланеца). Възможно е от там сместта да се бъзика.

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 639
  • Кара: ше: ZX-9R
Re: АТВ - 50 куб. не пали добре
« Отговор #14 -: октомври 04, 2017, 05:44:29 am »
Конкретно и ясно, благодаря Гошко.
Валентин Андреев

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 639
  • Кара: ше: ZX-9R
Re: АТВ - 50 куб. не пали добре
« Отговор #15 -: октомври 05, 2017, 09:23:18 pm »
   ЗАПАЛИ!
Не се стърпях да чакам до събота и си казах отивам, пък каквото стане и то стана. Ако ви е интересно ето последователността на действията ми. Вслушах се в съвета на колегата Гошко и първото, което направих е да долея още масло в тубата с бензина и допълних резервоара, разклатих машинката, като се надявах да се поразреди достатъчно. Отвъртях ограничителя на газта и напомпах няколко пъти, опънах смукача и дръпнах въжето - припука, това ме обнадежди и повторих процедурата и на 3-тия път заработи. А пък заработи ли един път и е като барут... ще го припомпвам преди палене и така. Благодаря на отзовалите се, със всякакви съвети и кураж.
 :bravisimost:

https://youtu.be/LpWDY2uAx_E
Валентин Андреев

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1992
Re: АТВ - 50 куб. не пали добре
« Отговор #16 -: октомври 17, 2017, 05:04:28 pm »
Не ти отговорих на съобщението, поради липса на време.
Не се плаши от течовете на масло през частите на ауспуха. Уплътни си добре свръзките! Използвай силикон или термо лепило. Преди това хубаво обезмасли!!!
Малко масло е нормално да капе чак от края на ауспуха.
Карай го с 50-80 грама на литър поне 10 часа. После ще пали от поглед.
Няма опасност от запушване на ауспуха! Не и с това масло.
Слагай смело!!!!!