Автор Тема: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!  (Прочетена 16668 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2341
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #160 -: юни 05, 2018, 06:55:26 pm »
Вчера направих първото обслужване на 850 километра. Умишлено не чаках да навъртя 1 000.

Стана малък гаф, но веднага след като помолих да бъде отстранен по "моя" начин, това се случи безусловно и по най-добрият възможен начин!

Адмирации към Бултрако - Пловдив и им БЛАГОДАРЯ! Наистина прекрасно отношение. Ще се реванширам!

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2341
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #161 -: юни 09, 2018, 05:01:37 pm »
1100 километра!

С Васко отскочихме до Синия хан над Хвойна. Нагоре той зададе малко по-бързо темпо и реших да пробвам спортния режим на първа степен.
Принципно (как мразя този израз) спортните режими в книжката са описани с две предназначения:
1.  За "спортни" изживявания (каквото и да значи това с тази мощност)
2. За планинско каране.

Предишният модел имаше само един спортен режим. В този режим сменяше предавките при малко по-високи обороти/скорост.  Например в нормален (еко) режим моят мотор реди както следва:
1 - до 20км/ч;
2 - до 30;
3 - до 40;
4 - до 50
и 5 - до 65-68.

В обратен ред превключването става малко по-късно.
Например 5-та влиза при 60;
4-та при 48;
3-та при 36 -  37;
2-ра при 28
и първа си влиза на 20 км/ч.

Това очевидно е направено, за да има "хистерезис" и да не се случва неконтролируемо щракане на границата между две предавки. Всичко работи предвидимо и гладко, докато...
... докато не се навие рязко газта. Тогава автоматикът започва да "мисли" малко по-сериозно и е в състояние да задържи 4-та и до 120 км/ч и да я държи така доста време. Обикновено при рязко подаване за 5-10 секунди (изпреварване), автоматът връща 1-2-3 предавки (колкото е нужно) и няколко секунди след връщане на газта си влиза в нормален режим. Да, ама при навиване "докрай", това не се случва точно така. Моторът все едно влиза в спортен режим (при това направо 2 или 3 ниво) и остава докато масурът не се успокои.

Направи ми впечатление и друго. Не знам доколко и как е заложено, но щом кача Вили (38кила), колкото и нежно да подавам газ, автоматът започва да сменя при малко по-висока скорост (с около 3-5 км/ч. Или има датчик за натоварването, или някакси успява да "разбере", че теглото е в повече. Според мен няма връзка с датчика за детонации, тъй като и при спускане работата е същата.

И сега нещо, което не ми хареса. В режим Sport трябва адски много да се внимава с лягането и намалянето на скорост в завой. Днес на два пъти ми се случи във въпросния режим да намаля на остър завой и при вкключване на по-ниска предавка аха-аха гумата да сурне...
Не ми се мисли как ще се държи при 3-та степен...
На първа степен , за разлика от нормалния режим, 6-та влиза при около 100-110...  На втора и трета не съм пробвал. Съединителят е интелигентен - дава малко време и не удря веднага по-ниска или по-висока предавка... но това в нормален режим. В спортен включването е "ударно" - тласка като рейс. Лошото е, че при намаляне пак превключва бързо... това е опасно. Ако държа мотора със спирачки на ръба на приплъзването, една такава смяна ще го накара да поднесе...

Така или иначе аз не карам агресивно. Ще трябва да се съобразя с тази особеност и в балкана да не давам много зор. Разбира се, винаги мога да карам и ръчно, но... под дадени обороти автоматът пак ще се намеси.

Мисля, че следващия модел трябва да има специален режим за планина. Няма как да не се сетят.

Иначе вече посвикнах, както с управлението, така и с теглото. Моторчето се кара лесно, а в града е песен. Никакъв проблем в час пик. Следващото по-дълго пътуване ще е около 1 000км за ден или два. Ще тествам доколко е удобен.


Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7154
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #162 -: юни 10, 2018, 06:59:38 pm »
...

Мисля, че следващия модел трябва да има специален режим за планина. Няма как да не се сетят.

...

Пиши им. Предполагам очакват отзиви от клиенти. Иначе могат да си помислят, че са направили всичко както трябва. Нали този преди да го пуснат на пазара са му правили ред изпитания. Ако бяха усетили проблеми, да ги бяха отстранили.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Rossonero76

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 81
  • Кара: Kawasaki Versys 650 '09
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #163 -: юни 10, 2018, 10:07:30 pm »
Цитат
И сега нещо, което не ми хареса. В режим Sport трябва адски много да се внимава с лягането и намалянето на скорост в завой. Днес на два пъти ми се случи във въпросния режим да намаля на остър завой и при вкключване на по-ниска предавка аха-аха гумата да сурне...

Да разбирам ли, че по време на описване траекторията на завоя, намаляш скороста ?

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7154
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #164 -: юни 10, 2018, 10:31:29 pm »
Цитат
И сега нещо, което не ми хареса. В режим Sport трябва адски много да се внимава с лягането и намалянето на скорост в завой. Днес на два пъти ми се случи във въпросния режим да намаля на остър завой и при вкключване на по-ниска предавка аха-аха гумата да сурне...

Да разбирам ли, че по време на описване траекторията на завоя, намаляш скороста ?

На теб не ти ли се е случвало? Случват се и такива неща. Затова истинските мотори са направени така, че мотористът сам да превключва скоростите, а не някакъв компютър да кара вместо него.
Затова казвам, че на джапанките трябва да им се изпращат отзиви, защото те може и да не са намаляли в завой при тестовете.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Rossonero76

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 81
  • Кара: Kawasaki Versys 650 '09
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #165 -: юни 11, 2018, 08:53:31 am »
ivchotr, само зададох въпрос. Не съм квалифицирал действието като правилно или неправилно.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2341
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #166 -: юни 11, 2018, 11:32:35 am »
Закъснях с отговора, защото през делничен ден ми е лудница и през телефона трудно се пише.

Ами да, понякога ми се налага да намаля в завой, колкото и да не ми се иска. Когато карам сам, се старая да поддържам еднаква скорост на правите и в завоите при планинско каране. С други думи - бавно и без излишно напрягане. Карам с такава скорост, че да няма много големи амплитуди между правите и завоите. Ако познавам пътя, си позволявам да карам по-бързо, но винаги е в границите на разумното/закона.

Когато карам с някого, се старая да поддържам неговото темпо, стига да не е неразумно. В случая темпото беше по-бързо от моето и се налагаше да догонвам. Не е било кой знае колко бързо, но все пак. Аз винаги мога да си карам бабешката, но не е това проблема. В случая не ми е било некомфортно.

И в двата варианта, обаче, се случва да попадна на трасе, което не познавам. Например: Беклемето мога да го мина със затворени очи, въпреки че зимата не минавам от там и е логично да позабравя завоите. Но пътят Асеновград - Смолян го минавам два - три пъти в годината и не помня всеки завой. Няма да забравя никога и един много коварен завой към хижа Здравец и тук вече започва примера:

Да, не си позволявам да намалям в завой. Правя това ПРЕДИ завоя, а в завоя поддържам скорост или леко ускорявам. Но има завои, които са коварни - продължителни и с променяща се крива или променящ се наклон. В този случай какво да направя - да вървя в мантинелата ли? Завоят към хижата е точно такъв - както върви дъгата и изведнъж се "чупи" под още по-свит радиус. Е, няма как да знам... Карам с такава скорост, че да мога да намаля, ако се наложи. И точно в такава ситуация автоматикът като изщрака предавка надолу и усетих как задницата леко кривна. Не е проблем - малки поднасяния са поносими и се овладяват. Но ако имаше пясък - инцидентът е налице. Със стария мотор съм имал къде-къде по-сериозни поднасяния, но винаги съм успявал да ги контролирам.

Пак казвам - не е проблем или кусур. Това за "истинските мотори" ще го пропусна. За някой може да е фалшив, но това е МОЯТ мотор. Хубав, лош - няма да го хвърля. Ще го коландря няколко години, пък после следващия. При всички случаи повече на ръчни скорости няма да се върна. След скутерите, това за мен е следващото и по-високо ниво на удоволствие от шофирането на мотоциклет. Вместо да щракам като ненормален и да правя мускили на лявата ръка и левия крак, се наслаждавам на пътя и нещата около него. Усещането е уникално!

Да пиша на японците? Да, не е лошо като вариант. По-скоро споделям мнение и изграждам "паспорт" на този тип мотори. Сега ще си имам едно наум и ще внимавам. Не е първото, нито ще е последното возило към което се адаптирам.

Все още трудно свиквам с клаксона. Би трябвало копчето да се намира най-долу на лявата ръкохватка, но то е на 3-то ниво. Най-долу се намира дауншифт бутона, над него е този на мигачите, а чак после е клаксона. Доста копчерляк е събран тук:


Неактивен Rossonero76

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 81
  • Кара: Kawasaki Versys 650 '09
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #167 -: юни 11, 2018, 02:36:22 pm »
За намалянето на скоростта в завой и на мен ми се е случвало по непознати пътища. Питах за да добия представа за алгоритъма на работа на автоматика. После видях, че си написал и промяната на предавките в низходящ ред. Пропуснах го при първото четене. Сменя на доста близки разлики. Преди 3 години правих тест драйв, но на NC700 също с DCT.  Направи ми приятно впечатление откъм разход.  Но за близо 250км няма как да имам цялостно виждане за поведението на автоматика. За 20г стаж с мотоциклет, точно планинските карания са ми много слабо застъпени. Но все още помня едно каране с едни колеги, два V-strom-a 1000cc. Аз бях с GSX-R 750. Постоянно се чудех коя е подходящата предавка и чаках колкото и къса да е права за да превключа +-1,2,3. На почивката момчетата ми казаха да използвам 2 и 3-та, оттам нататък да боравя само с газта. Като продължихме това и забелязах при тяхното управление. В други режими на работа на DCT имал ли си подобно поведение?


Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7154
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #168 -: юни 11, 2018, 06:29:56 pm »
Гошко, не съм имал намерение да те обиждам на мотор. Просто доколкото знам, автоматиците са измислени далеч след конвенционалните (ръчни) скорости. Веднъж карах в група, в която имаше и един образ с макси скутер, но с обикновен вариатор. Нямаше стигане из завоите. При обикновен мотор със скорости няма как да се случи да се сменят предавки надолу баш в завоя, освен ако мотористът не направи тази грешка. На всички ни е ясно, че ако ползваме повече предната спирачка, задната гума ще остане без сцепление и едно такова сваляне на предавките без намесата на водача, като нищо може да го метне в шубраците. За да не остава задницата без товар, мисля че е уместно Гошко да ползва и двете спирачки с еднакво усилие.
На японците е добре да се пише, защото така хората трупат опит. Брат ми например, се занимава с монтаж на газови уредби на автомобили и връща отзиви и активно участва с предложения в усъвършенстването на софтуера, който една българска фирма влага в компютрите за инжекционите.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2341
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #169 -: юни 13, 2018, 10:16:18 am »
За намалянето на скоростта в завой и на мен ми се е случвало по непознати пътища. Питах за да добия представа за алгоритъма на работа на автоматика. После видях, че си написал и промяната на предавките в низходящ ред. Пропуснах го при първото четене. Сменя на доста близки разлики. Преди 3 години правих тест драйв, но на NC700 също с DCT.  Направи ми приятно впечатление откъм разход. 

Откъм разход съм изумен. Невъзможно нисък е! Откак е купен мотора ( вече 1 300 километра) по бордкомпютър средният разход стои твърдо 3,5. Това е с всякакво възможно каране - извънградско, градско с двама, планинско, планинско с двама, тук-там повече ръчка... Ако го галя, ще падне под 3. Моментния разход в момента след разработката (ако изобщо е приключила) при 100 км/ч е 2,4 (!!!) по комп. Точно това исках!
Ето, например, последните няколко дни тръгвам от работа около 17:15. От Кукленско шосе отивам до Преспите. Това е целият град по диагонал. Там качвам Вили и пак през града стигаме до Шекера. Продължаваме до село (Царацово), за да видим малката и после се прибираме вкъщи. Всеки ден в час пик. Разходът не мърда.

Относно смяната - явно автоматикът променя нрава си според натоварването. Може и да се заблуждавам, но с двама нещата са други. Когато съм сам - тогава се случва както съм го описал и въпреки това не всеки път е еднакво. Първа скорост по начало е доста дълга, но това е оправдано. Все по-често усещам, че смяната не е съвсем еднаква и много се влияе от различни фактори. Веднъж смяната е рязка, друг път плавна. Наскоро ми се случи да навия газта по-рязко и за по-дълго време. От 6-та, моторът слезе на 2-ра, която задържа докъм 70, после 3-та и на 130 вкара 4-та. Това в нормален режим. След което върнах газта, за да спре ускорението, но поддържах скоростта. Очаквах след няколко секунди плавно да превключи до 6-та, но това не се случи. В продължение на повече от минута остана на 4-та. Явно, че автоматът е "помислил", че ще караме агресивно. Щракнах ръчно. Въпреки това още около минута реакциите бяха в посока по-високи обороти. На таблото си светеше нормалния режим.





Но за близо 250км няма как да имам цялостно виждане за поведението на автоматика. За 20г стаж с мотоциклет, точно планинските карания са ми много слабо застъпени. Но все още помня едно каране с едни колеги, два V-strom-a 1000cc. Аз бях с GSX-R 750. Постоянно се чудех коя е подходящата предавка и чаках колкото и къса да е права за да превключа +-1,2,3. На почивката момчетата ми казаха да използвам 2 и 3-та, оттам нататък да боравя само с газта. Като продължихме това и забелязах при тяхното управление. В други режими на работа на DCT имал ли си подобно ?

Първо да кажа, че и моето каране с предишния модел е било главно на равно и в група. Все пак моторът не беше мой и съм внимавал с навиването. Но въпреки това там нещата се случваха далеч по-предвидимо.

Относно планинското - това е може би най-любимият ми тип каране. С нормални скорости винаги поддържам равномерно темпо и карам така, че да сведа превключването до максимум 2 (в краен случай 3) предавки. Има проходи и изкачвания, които са с големи и плавни завои, следвани от дълги прави. Там карането ми е ограничено от 3-та до 5-та. Дори да имам възможност да стигна по-висока скорост, не включвам 6-та, защото после трябва да намалям. Излишна загуба на енергия.
Но едно Беклеме, например - с чопъра карах само на 3-та и 4-та. Много рядко 2-ра, когато завоят е остър и изисква много ниска скорост. Но с големия мотор нямаше как. 3-та къса, 4-та дълга... С него не можех да карам под 4 000 оборота на изкачване. Двигателят чукаше. Просто искаше обороти. Да де, ама 1 цилиндър... и на 6к вече идваше тегаво. Това е граница от само 2 000 оборота... трябваше да се съобразявам. Точно това ме накара да купя автоматика - необходимостта от постоянно ръчкане и прекалено честа смяна на скоростите, което ми разваляше кефа от карането и ме уморяваше. Сега минавам много по-големи дистанции в планината без изобщо да усетя умора. В същото време нямах такива проблеми на Хаимбоаз. Прав, широк проход, кара се само на 5-та и 6-та.

В заключение ще кажа, че са ми необходими поне 10 000 километра, за да усетя всички особености на този мотор.



Гошко, не съм имал намерение да те обиждам на мотор. Просто доколкото знам, автоматиците са измислени далеч след конвенционалните (ръчни) скорости. Веднъж карах в група, в която имаше и един образ с макси скутер, но с обикновен вариатор. Нямаше стигане из завоите. При обикновен мотор със скорости няма как да се случи да се сменят предавки надолу баш в завоя, освен ако мотористът не направи тази грешка. На всички ни е ясно, че ако ползваме повече предната спирачка, задната гума ще остане без сцепление и едно такова сваляне на предавките без намесата на водача, като нищо може да го метне в шубраците. За да не остава задницата без товар, мисля че е уместно Гошко да ползва и двете спирачки с еднакво усилие.
На японците е добре да се пише, защото така хората трупат опит. Брат ми например, се занимава с монтаж на газови уредби на автомобили и връща отзиви и активно участва с предложения в усъвършенстването на софтуера, който една българска фирма влага в компютрите за инжекционите.


Ивчо, не съм се обидил. Просто моят избор не винаги съвпада с общоприетия. Аз харесвам по-различните неща. Не знам, а и не съм се интересувал кога са измислени автоматичните скорости. Знам, че съществуват адски много варианти и подварианти. Също така знам, че повечето нови спортни суперавтомобили са с DCT. Причината е, че двойният съединител осигурява мигновена смяна на предавките със "застъпване". Тоест - не се губи време в превключване. Имаше и една илюстративна диаграма, ще я потърся. Двигателят не се нуждае от сваляне на оборотите. Най-често това се прави с шифтър (спиране на запалването за част от секундата), но при DCT това не е необходимо. Смяната е мигновена - следващата предавка "влиза" в същото време, в което предишната "излиза". При този мотор явно нещо се грижи за плавността на процеса според стила на каране или различни фактори. Все още не знам кога как и защо, но се усеща разлика. Понякога от 3-та към втора, при намаляне, смяната е по-рязка. Друг път има изчакване...  Също така 1-ва никога не влиза рязко. При намаляне от 2-ра към 1-ва, ако намаляването е по-осезаемо, 1-ва не зацепва. Все едно съм на стиснат съединител. Обаче ако намалям много плавно или се стремя да поддържам някаква минимална скорост, от 19 км/ч чувам как автоматът щраква, после изчаква 1-2-3 секунди (различно според степента на забавяне) и мноооого плавно увлича първа. Ако реша да спра, изобщо може и да не я увлече - все едно съм стиснал съединителя.

Отосно спирачките - бях останал с впечатление, че са комбинирани. Май не е така - не мога да преценя. Аз винаги използвам и двете спирачки. В зависимост от терена, пътя, наклона и скоростта давам превес на едната или на другата. Противно на правилата, много често в завой използвам повече задна спирачка. Тя ми дава по-плавен контрол над скоростта. Вярно е, че е по-опасно, но аз имам свое усещане за баланс и досега не ме е подвело. А усещането ми е свързано с натоварването на съответното колело. "Усещам" кога кое колело е по-натовареното и естествено използвам повече неговата спирачка. Колкото повече олеква задницата, толкова по-малко пипам задната спирачка. При този мотор тя е доста безобидна (да го кажа така...).


« Последна редакция: юни 13, 2018, 11:06:22 am от Гошко »

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7154
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #170 -: юни 13, 2018, 06:06:31 pm »
Ама ако ти олекне примерно задното колело и набиеш предна спирачка, предницата ще потъне и задното колело ще олекне още повече. Принципно предна спирачка в завой би трябвало да ти изправи мотора и от там да изтървеш траекторията на завоя. Драмата не е голяма, защото можеш да противодействаш на този ефект с натискане на кормилото в контразавиване. Въпросът е, че при твоя мотор компютърът решава да намали предавките усещайки, че набиваш спирачки. Ако има жироскоп, който да му каже, че си легнал в завой и една такава промяна на оборотите на задното колело би могла да те хвърли на земята е едно, ама ако няма, е друго.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2341
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #171 -: юни 14, 2018, 05:17:21 pm »
Много ми се ходи пак до Мелник и скоро с Вили ще повторим разходката, но ще я удължим с ден-два и няколкостотин километра. На отиване маршрутът и проходите ще са същите и ще си покаже какво-що.

Иначе дотук нищо кой знае какво. Километрите се трупат неусетно. Тези дни вали и се примирявам с придвижване пеш. Ако и уикендът е с такова гадно време, мисля да почопля туй-онуй. Изходи за USB да монтирам и стойката за телефон. Пусто, воланът оскъден... няма място.

Неактивен Rossonero76

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 81
  • Кара: Kawasaki Versys 650 '09
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #172 -: юни 14, 2018, 05:55:38 pm »
Имайки предвид конструктивната особеност на нашите мотори ( Versys-a и NC-то), че имат задни спирачки с много слабо действие, можеш да пробваш в затягащи завои, да я ползваш.  Ползата освен намаляне на скоростта е и, че с помощта на задната гума мотора съкращава ъгъла на завоя. Като под ползваш имам предвид съвсем леко спирачно усилие.
Относно разхода, с Versys-a съм правил експеримент да го карам до 5000 об/мин. , което е около 110км/ч реални, плавни изпреварвания на камиони и бусове и пак обратно до лимита на обороти. Минималния разход който съм постигал е между 3,6-3,8л / 100км. Направих го за да видя какви възможности има. Както и да го погледна, NC-то има превъзходен разход. Казвам го, защото преди 3г. бях потенциален клиент на Хонда и следя темата ти с интерес.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2341
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #173 -: юни 15, 2018, 08:15:13 am »
Този при 110 е на малко над 3 000 оборота...

А относно спирачките - аз използвам и двете постоянно. Особено планинско кракът ми винаги е на спирачката и в готивност.
Но има много завои с "обратен" наклон, в които трябва страшно много да се внимава. Последното ми сериозно поднасяне беше на едно нищо и никакво завойче, но беше разпилян някакъв сив пясък. Изобщо не се виждаше.

Както и да е. Моторчето си го бива. Става идеално и за ежедневка. Много удобен багажник!!! Не съм поставял куфарите. Не са ми нужни. Всичките покупки - торби, чанти и личен багаж се събират отпред.

Неактивен gredarov

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 131
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #174 -: юни 16, 2018, 02:02:56 am »
Вчера направих първото обслужване на 850 километра. Умишлено не чаках да навъртя 1 000.

Стана малък гаф, но веднага след като помолих да бъде отстранен по "моя" начин, това се случи безусловно и по най-добрият възможен начин!

Адмирации към Бултрако - Пловдив и им БЛАГОДАРЯ! Наистина прекрасно отношение. Ще се реванширам!
Не споделяш каква е била ситуацията. Аз от Бултрако София  (да подчертая) съм крайно недоволен. И да до уточня от главния мениджър. Като цяло по мое наблюдение понеже обиколих големите имена в мото строенето докато си харесам машина. В хонда и ямаха се държаха като парцал, а не като потенциален клиент. Огромната изненада  за мен, дойде от Кимко. Там аз бях  човека с парите и те се постарах да се почувствам като такъв така че и двете страни да имат полза. За съжаление в продуктовата им гама нямаше това към което се бях насочил. Та за Хонда София ако някои ще има вземане даване с тях за нова машина,изобщо да не говори с мениджъри и тем подобни. Направо да търси Цецо. Това е може би единствения човек от които съм останал доволен в хонда София. На мен също ми предстои първо обслужване след има няма един уикенд каране. Да споделиш цена? И друго се сещам. За задната спирачка. И при мен е така. Помня че на тестовия си спираше доста добре с задната а моя не иска. Явно и при мен има въздух.
Honda Silver wing 600
Xenon H1 Bosch cool white light
GIVI Monokey MAXIA E51
Hot Grips Oxford
Garmin zumo 550
K&N Air duster

Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2787
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #175 -: юни 16, 2018, 09:11:16 am »
Те май всички официални представители са от един дол дренки...
...визирам представители на автомобили... с които се срещнах, но мой доверен човек изказа подобно мнение и за други.
Да не допираш до тях. Особено за сервиз. 

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2341
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #176 -: юни 16, 2018, 10:31:20 am »
Аз не споделям нихилизма и лепенето на етикет на база субективни фактори. Дългогодишния ми опит в търговията и в частност с различните дилъри на МПС-та ме е научил да съм търпелив и да отделям ситуациите от общото.

Защото:
Кое определя дали дилъра е "хубав" или "лош"?
Определя го това, което НИЕ искаме - отношението към клиента. Само че въпросното отношение е толкова субективен фактор, колкото сме ние самите с нашите си разбирания. Почти всички хора, които познавам, са склонни да лепнат етикет само заради една-единствена ситуация. Това, според мен, е глупаво и деградивно.

Да си представим следната ситуация: Отива клиентът да му сменят маслото. Дилърът заявява, че всичко ще се случи по най-добрият за парите начин. Така и става - маслото е сменено, филтрите също, пробката е затегната според правилата, цената е поносима. Обаче в същото време един работник от най-ниско ниво погрешка е изхвърлил празната тубичка, в която трябва да върне остатъка. Работникът е нов и няма навици... Когато му казват, че трябва да върне остатъка, грабва първата му попаднала под ръка туба, сипва остатъка и го връща. Да, ама не видял, че тубата е мръсна...
Какво да си помисли клиентът? Какво са ми сипали в двигателя? И готово - глупавият човек веднага лепва етикета.
Разумният може да използва ситуацията в своя полза и ТОГАВА СЕ РАЗБИРА дали дилърът е с възможности и ресурси или е поредният гаражен нещастник.
Случката е отпреди 10 години. Повтори се преди 7. От тогава до днес само като ме видят и кафето е сервирано... а колата ми се поема от началника на сервиза и не се поверява на други работници.

Затова аз никога не лепя етикет от една ситуация. Опитвам се да разбера каква е причината и ако съм ощетен, да обърна нещата така, че всички да са доволни. Все пак дилърът не е физическо лице. Той е сбор от фактори и не бива да забравяме, че основната му дейност е ТЪРГОВСКА. Целта е да вземе парите и да остави добро впечатление. За съжаление много често кацата с мед бива оакана от капка катран.

Предишният ми дилър беше изключително слаб в търговско отношение. Въпреки, че го имам за приятел, всички останали фактори около него го принуждаваха да работи брутално. Семейна фирма, абсолютно невежи в търговско отношение. Бутат я някакси, печелят нещо си... а имат ресурса да печелят 10 пъти повече. Но не го знаят, няма и да го научат.

Както и да е. Не мога да давам квалификации на база едно-единствено действие. Все пак работата на дилъра е да печели, а аз трябва да съм глупав, за да си въобразя, че трябва да ми прави свирки. Вярно е, че съм човекът с парите, но от друга страна покупката на едно-единствено МПС не ме прави повече от регулярен клиент. Ако съм купил 10 возила и съм абониран за обслужването им, ще влизам в представителството като арабски шейх. Но да го правя, при положение, че съм направил оборот за 20-тина пикливи бона... някакси не е редно. Че нали трябва да имам някаква база, на която да стъпя? След като принадената стойност, която са извлекли от мен не покрива дори една заплата, какво да очаквам?

Бултрако в това отношение към мен са изключително коректни. Не желая да влизам в подробности, но без възражения коригираха един малък пропуск за тяхна сметка. Това за мен е много повече, отколкото да влизам в разправии и накрая като спечеля битката да се правя на голямата работа. С дипломация е много по-лесно.

Ако трябва да вляза в ролята на селски цървул - трябваше да вдигам гири за всеки един от кусурите на мотора ми. И какво ще спечеля? Ще ми полират картера ли? Или ще ми пребоядисат радиатора? Или някой пишман-монтьор ще ми се упражнява на мотора да ми изправя пластмасите... че той надали някога го е правил... И всичко това ще е пипнато от незнайна българска ръчица, дето ще ми окепази возилото 3 пъти повече...
Ето - получавам си мотора след смяна на масло и на другия ден виждам, че пластмасите не са сглобени правилно. Една от щипките изобщо не е влязла където трябва и всичко се клати. Е, какво сега - да вдигам скандал ли? Ами не - правя си го както трябва, отнема ми 20 секунди и всички са щастливи. Следващия път лекичко ще насоча вниманието и ще кажа: "Моля, нека техника бъде внимателен, че предишния път беше сглобил неправилно!" и ще получа обслужването, което очаквам.


Така че драми на този етап няма. Доволен съм, получавам това, което очаквам и се надявам и завбъдеще да е така. След като купя Африката (живот и здраве след няколко години), ще имам повод да бъда една идея по-настоятелен като клиент.
« Последна редакция: юни 16, 2018, 10:34:07 am от Гошко »

Неактивен китан

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1163
  • Кара: изтребител
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #177 -: юни 16, 2018, 01:46:11 pm »
принципно не би трябвало да има значение от африката и сегашния ти мотор

реално е напълно възможно те сега да имат по-голяма печалба,отколкото от африката

да,ще дадеш повече пари,ма ще закупиш нещо с по-скъпи елементи,та нищо чудно хич и да не ги ебе реалната цена на самия мотор

както сам каза,закупуването на един продукт,не те прави царя на бара

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2341
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #178 -: юни 16, 2018, 01:58:05 pm »
Закупуването на второ мпс през 3 години не ме прави специален, нито го искам. Но намеренията ми не свършват дотук. Африката не е крайната ми цел.
Живот и здраве.

Неактивен Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 509
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #179 -: юни 16, 2018, 03:16:36 pm »
Аз от приемчика на Бултрако София и момчето, което ми направи пълна диагностика на мотора там съм доволен. Това беше преди 2 години де. Помня, че много се чакаше обаче. Сега някой знае ли как е, че пак трябва да ходя?