Автор Тема: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!  (Прочетена 34369 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 755
  • Кара: Majesty 400
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #440 -: юни 28, 2019, 05:34:01 am »
При мен двуколесното е различно, но все пак има багажник за каска и там слагам мека (текстилна) хладилна чанта с охладители и ефекта е задоволителен.  :cheers:
Валентин Андреев

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2540
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #441 -: юни 28, 2019, 06:56:18 pm »
Това е единият вариант. С хубава хладилна чанта и гелови охладители, бирата остава ледена повече от денонощие.
Вторият вариант е облицовка на багажника с ева (отвън). Ефектът е много добър, но иска майсторлък при уплътняването на капака. Правил съм го на 50 кубиков скутер.
Третият вариант е втория плюс една пелтиерка (стига да има излишни едни 8-10 ампера...).


Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2540
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #442 -: юли 02, 2019, 02:10:29 pm »
В неделя с Вили се разходихме до София за среща с приятел. 321 километра по магистралата и околовръстното на София, със скорост 110 ми изгори точно 10,5 литра.
Това прави разход 3,27/100.



Следващият уикенд планирам по-дълга разходка. Ще пиша в темата.

Направих и по-продължителен тестдрайв на Голдуинг-а. Готов съм да напиша кратко ревю, стига да има интерес.

« Последна редакция: юли 02, 2019, 02:24:24 pm от Гошко »

Неактивен boy3m

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 380
  • Ето ме! Приятно ми е: Аз съм г-н Ки
  • Кара: 04`Keeway KEE110; 08`Honda Transapl XL700V; 88`ETZ 150
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #443 -: юли 04, 2019, 09:49:01 am »
Е,иска ли питане. ;)

Когато намериш време драсни няколко реда с ревюто. :bravisimost:
Ние ще чакаме.

Поздрави,
 :cheers:
http://www.carspending.com/bg/vehicles/4266-keeway-kee-110   тук е цялото досие на г-н Ки ;)

Цитат от един друг форум:"Колата е за да върши работа , мотора е за да доставя удоволствие. По друг начин казано , колата е жената ,а мотора е любовницата."

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2540
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #444 -: юли 05, 2019, 04:07:54 pm »
Вече няколко пъти казвам, че съм планирал следващия по-голям мотор да бъде Африката, а междувременно (вероятно за другия сезон) планирам да купя и един малък Ребел. Ребелът е "извън плановете" и се води импулсивна покупка. Там няма да има размисли, тъй като вече съм го решил.
За жалост (или по-скоро за радост) идеята за Африка все повече се разклаща. Причините са няколко и стават все повече с времето. Чат-пат имам възможност да карам Африка DCT и все по-малко ми харесва. Причините са много, но на първо място това са разходът, спиците, стойката и адски грозните оригинални куфари. Може да са много практични (за мен НЕ СА!) за много хора, но това ръбато чудо изобщо не ми е по вкуса. Моторът е направен за изключително дълги маршрути, каквито аз не правя. Не карам, а и мразя да карам по прекалено разбити и трудно проходими пътища. Не съм този тип моторист - авантюрист. На практика няма да мога да използвам потенциала на мотора, а това, което ще използвам не ми харесва. На този етап NC-то ми допада все повече и колкото повече свиквам, толкова повече ми харесва. Моторът е просто практичен. За дистанции по 200-500км на ден нищо друго не ми е необходимо.
Казах, че предстои да купя Ребел. Причината е, че най-хубавите пътувания съм правил със стария си 125сс китайски чопър и той ми липсва. Ребелът е 1:1 с него като габарит, окачване и тип мотор. Само дето е по-мощен. Такъв мотор ми пасва много добре, защото предлага една изключителна простота и превръща разходките в нещо импулсивно, а не планирано.
Не, че кой знае колко се чудя накъде да тръгнем през уикендите, но какво да правя - сантимент.

И тук стигнах до идеята за Голдуинг. Заглеждам мотора от доста време. За съжаление старите версии ми бяха прекалено натруфени - пробвал съм почти всички, но миналата година нещата се обърнаха. Новият Голдуинг е по-лек и по-направен. Конструкторите най-после са стигнали до това, че толкова масивен мотор все пак трябва да се кара, а не само да изглежда добре отстрани. Въпреки това, много неща (за мен) не са ОК и в последната версия.

Започвам от трансмисията - DCT. Имах възможност няколко пъти да покарам Голдуинг, но за съжаление все по извънградски маршрути. 4 пъти по за 150-200 километра ми стигнаха, за да успея да харесам машината дотолкова, че да се замисля за собствена. На пръв поглед изглежда много масивна и внушителна, но се управлява лесно. За извън града изглежда и се държи чудесно, но... САМО на равен път! При по-разбит асфалт или път с неравности нещата са недотам ОК. Въпреки много плавното и меко окачване, човек ВИНАГИ трябва да има едно наум и да се съобразява с дупките. Малко по-голяма неравност, която за автомобил не е проблем, кара мотора да подскача, а на него не върви да се изправиш. Да, може, но... не върши особена работа.
Автоматикът се държи досущ като моя. 2 и 3-та предавки са символични. Можеше преспокойно да ги няма. 6-та отново включва на 65 км/ч... Чак доста по-късно се включва 7-ма и нещата стават поносими за магистрално каране.
Щракането е АДСКИ СИЛНО. Чак се усеща като удар... смяната не се усеща (и чува дори), но щракането е убийствено. Мисля, че е крайно време инженерите да помислят за синхронизатори.

Окачването:
Отпред внушително, отзад не по-малко, а в резултат... усещането е като в малолитражен автомобил. При дребни неравности не се усеща, но при по-големи ходът е недостатъчен. На този мотор не върви да се изправиш, а и 400 килограма са си 400 килограма... С водача - половин тон. Наклонът на вилката е супер за стабилността при ниски скорости, но ужасен за човек с по-слаби мускули.

Мястото за багаж - без коментар! Доволно! Две жабки, три багажника и още няколко изненади. Но защо USB-то е на майка си в г...зъ?

"Инфотейнмънт" таблото - тук нещата не са ОК. Защо половината табло е ултра-дигитално, а другата половина до болка аналогова? Нещата не се връзват стилово.
Имах усещането, че всичко ще е балансирано и функционално, а то се оказа играчка със скопени възможности. Има какво да се желае по отношение на функции и свързаност. Уви, не успях да разбера каква е кънективността към дроидни и ябълковидни устройства. Надявам се ако го няма - да бъде добавено.
Навигацията е ДЪРВО в буквалния смисъл. Един простичък линк от мобилно устройство към таблото и можеше да се ползва Гугъл, но... не знам дали го има! Ако го има - извинявам се на инженерите.
Музиката е откровено зле. То и няма как една водоустойчива музика да е добре, но тук работата е по-скоро за парлама.
Предната слюда е много практична. За съжаление твърде силно изкривена. Извън града до 130-140 не се усеща никакъв насрещен поток. Не се и чува. Явно това се дължи на формата. Същата тази форма много изкривява визуално, а при напълно спусната слюда (може да се позиционира ръчно и автоматично), горният й ръб пречи на видимостта.
Моторът има парно, подгрев на седалки и ръчки. Но няма охлаждане. Има вентилатор, но не върши работа в големи жеги. Същата тази хубава слюда в летен ден в града води до сваряване. Не те духа никакъв ветрец от никъде. Вероятно в някоя от следващите версии ще има климатик. Дифузерът, който има функция да насочва малко въздух към главата на водача е от евтина пластмаса и не функционира добре. С него, без него - все тая... Вероятно в студено време се усеща, но не и в жегите.

Комфортът: Е, пасажерът определено е привилигерован! Много удобна пасажерска седалка с подлакътници!

Динамиката: Тир. Натоварен. Нямам друго сравнение. Не би и следвало да се очаква друго, но тези коне на това тегло... трябваше да бъде по-пъргав. Вярно, системата против поднасяне се намесва, ама все пак... не се усеща жив.

Въпреки недостатъците, моторът ми харесва. Бих си го купил, но не и в този вариант. Предполагам, че следващият фейслифт ще бъде по-завършен и по-технологично ориентиран. Все пак дори най-евтините автомобили вече имат оборудване, което превъзхожда това на мотор с цена над 70 хиляди. Беше редно да се вложи малко повече идея и заиграване с детайла.

Останалите впечатления ще споделя по-натам в темата.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7620
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #445 -: юли 05, 2019, 07:34:53 pm »
Странно. Аз автоматика го чух да изтраква няколко пъти и то при по-рязко ускорение. През повечето време не съм чувал изтракване. При мен слюдата в долно положение позволяваше да ме духа вятърът, може би защото съм 1.82. А пък на ускорение не отстъпваше на другте мотори в групата. На мен моторът ми хареса, само цената му не ;D
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2540
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #446 -: юли 05, 2019, 08:06:14 pm »
Да го кажа така: Груповият тестдрайв не дава възможност да се тества до краен предел...
Определено моторът е с много по-слаба динамика от НЦ!

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7620
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #447 -: юли 05, 2019, 08:27:25 pm »
Може. Аз НЦ-то така и не успях да го пробвам, за да имам база за сравнение. Просто казвам, че Голдът си има достатъчно динамика за концепцията. Все пак не е пистов модел.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.


Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2540
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #448 -: юли 06, 2019, 07:03:00 pm »
По темата:
Днес изминах 250 километра, но понеже не бързах и разходката беше айляшка, поддържахме скорост 80-85. С тази скорост разходът падна на 2,4.
Засечката направих точно на 530-тия километър от старта на предишната магистрална разходка. За тези 530 километра (321км със скорост 110 и 230км със скорост 80-85) съм изгорил 15 литра бензин.
Моторът е уникален с този разход!
Утре планирам още 330 километра.

Другото неприятно нещо в Голдуинга е разходът. Даде ми 6/100! То... колата ми лапа по-малко.
Но има доста място за газифициране!
« Последна редакция: юли 06, 2019, 07:59:42 pm от Гошко »

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 755
  • Кара: Majesty 400
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #449 -: юли 07, 2019, 02:10:03 pm »
Да си кажа право, това NC много взе да ми приляга, само трябва да преборя бюджета...  :bravisimost:

Мен скутера ме умаря, не знам Вие как сте, но след 50-тина километра каране имам нужда от почивка, трябва да пробвам как ще ми е NC-то.   ::)
« Последна редакция: юли 07, 2019, 02:13:12 pm от valentyno »
Валентин Андреев

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2540
Re: HONDA NC 750 XD - Силата на една сбъдната мечта!
« Отговор #450 -: юли 07, 2019, 07:48:11 pm »
Какво да кажа... току-що се прибрахме.
За уикенда километражът показва изминати 501 километра, а резервоарът "отчете" изгорени 12 литра бензин.

2,4/100!!!

Нямам думи!
Двамата с Вили (100 килограма сме общо), малко дрехи и съвсем малко багаж.
Както казах, реших да карам бавно - 85 км/ч, от което съм изключително доволен! Вместо да се напрегна, си починах. Прибрах мотора чист и без гадни насекоми.
Завбъдеще ще шофирам по този начин. Все повече ми харесва.

Две снимки, направени по време на една от почивките, някъде в Габрово: