.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: Въпроси, проблеми за рядък мотор!  (Прочетена 4288 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

heat

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 6
  • Кара: Cagiva Aletta Oro S2 125 2t
Въпроси, проблеми за рядък мотор!
« -: октомври 25, 2017, 10:29:39 pm »

Здравейте, колеги! От скоро съм част към мотообществото, така да се каже, и от сравнително скоро имам първия си мотор. Сигурно вече се чудите какъв ще е този "рядък" мотор, ами това е Cagiva Aletta Oro S2 (125cc, 2T). Като цяло не знам много за модела, но знам, че най-вероятно съм единствения в цяла България с този мотор, което честно да си кажа не е много добре. Ето снимка и на мотоциклета:


Единият от проблемите, с които се опитвам да се справя в момента, е маншона/колектора (така и не намерих кое от двете наименования е най-правилно) или иначе казано това е гумената част, която свързва карбуратора с цилиндъра, като тази гумена част върви и с резонатор за изпарения. Та, тази определена част - колектора се е нацепила, тъй като, както казах е гума, и в момента цепнатините са залепени със силикон (не с този за прозорци  :D ), но идва време да разглобявам мотора за смяна на консумативи и т.н, а силно ме съмнява, че след като сваля колектора вече наистина няма да става за нищо...
Така изглежда колектора на Cagiva Mito 125:


А ето какво представлява на моята Cagiva:



Моля, ако някой има идеи как да оправя т'ва гуменото "нещо" да казва. Няма ли някой, който прави такива неща по поръчка, например?

П.П. Пълен новобранец съм от към тия неща, готов съм да приема каквато и да е критика или каквито и да са съвети. Търсил съм къде ли не в интернет за тази част, но уви, няма я никъде...

Още един въпрос - звукът на мотора е изключително зле, поради факта, че си напрвих тъпия експеримент да отворя гърнето и да видя на какъв хал са нещата, съответно ватата се поразмести и в момента е ужас.. Та, искам да попитам, наистина ли вътре се слага стъклена/стоманена вата, за да изолира шума? Искам да я подменя за по-добра изолация и като цяло да пооправя звука малко.

Активен

ХХХ

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1118
  • Кара: скутер WANGYE GRACE 150cc и мечтае за още нещо
  • Родих се изморен и живея за да си почивам:)
Re: Въпроси, проблеми за рядък мотор!
« Отговор #1 -: октомври 26, 2017, 10:23:05 am »

Здрасти колега! Първо, при смяна на консумативи не е нужно да разглобяваш мотора. И второ, ако не разбираш какво правиш първо питай или води мотора при някой дето е в час с нещата и знае какво да прави. Въпросната гумена част не я пипай вече изобщо ако засега си върши работата, поне докато не намериш резервна точно същата или много подобна дето да стане на твоя мотор.
Активен
След всяко надолнище идва нагорнище.

Lucifer 1

  • Sr. Member
  • ****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 102
  • Кара: Suzuki TLS -2000г
Re: Въпроси, проблеми за рядък мотор!
« Отговор #2 -: октомври 26, 2017, 10:46:47 am »

Здравей колега
Пробвай да намериш тази част в някой магазин за части на скутери.Там със сигурност може да намеришсе ако неостане същата,то поне подобна която можеш да напаснеш за твоя  мотор.Пробвай от Пиаджо,Априлия или, някои др Италиански скутери.
Активен

Lucifer 1

  • Sr. Member
  • ****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 102
  • Кара: Suzuki TLS -2000г
Re: Въпроси, проблеми за рядък мотор!
« Отговор #3 -: октомври 26, 2017, 10:50:15 am »

А и тази част си има номер.Ако можеш д го видиш ще имаш повече шансовете да я намериш лесно и бързо.
Активен

heat

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 6
  • Кара: Cagiva Aletta Oro S2 125 2t
Re: Въпроси, проблеми за рядък мотор!
« Отговор #4 -: октомври 28, 2017, 03:22:56 pm »

Колеги, благодаря за съветите  :cheers:! Ще проверя в магазините за скутери, дано да я има там. Колкото до разглобяването, наистина не знам как точно се сменят консумативите. Единственото, което по-така сменях беше жилото за газта, заради което ми се наложи да разглобя горната част на карбуратора (където е иглата) и всичко си направих сам. Но естествено, не си мислете, че ще тръгна да го разглобявам на своя глава, имам приятели монтьори, които ми помагат и ме напътстват! Иначе говорих за разглобяване, защото исках да сваля и да почистя всичко, да го боядисам с хубава боя и да знам като цяло на какъв хал е моторът, това ми беше идеята.

П.П Затова съм направил темата за въпросната част, именно, за да я намеря преди да се е развалила и да се наложи отремонтирване. Ще е малоумно (или може би отчаяно действие), ако я махна преди да съм купил нова...
« Последна редакция: октомври 28, 2017, 03:28:00 pm от heat »
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8430
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Въпроси, проблеми за рядък мотор!
« Отговор #5 -: октомври 28, 2017, 10:37:55 pm »

Бая се е нацепил маншонът. На първо време можеш да запълниш всички цепнатини по него с някакво лепило за гума и после да го омажеш със силикон, за да запечаташ цепките. Може да не е много естетически издържано, но поне ще се спасиш от проблема със засмукване на въздух през него. Със сигурност тази част ще я има в оторизирано представителство на марката.

ТОЗИ не е ли същият като твоя маншон.

Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

heat

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 6
  • Кара: Cagiva Aletta Oro S2 125 2t
Re: Въпроси, проблеми за рядък мотор!
« Отговор #6 -: октомври 29, 2017, 11:06:37 pm »

Бая се е нацепил маншонът. На първо време можеш да запълниш всички цепнатини по него с някакво лепило за гума и после да го омажеш със силикон, за да запечаташ цепките. Може да не е много естетически издържано, но поне ще се спасиш от проблема със засмукване на въздух през него. Със сигурност тази част ще я има в оторизирано представителство на марката.

ТОЗИ не е ли същият като твоя маншон.


Мисля, че е възможно да е абсолютно същия, но... 90 евро с доставката до България, човек... По-добре да му шибам силикона, една лента отгоре да измисля и т'ва да е... Все пак съм все още ученик и ми е малко трудно да ги тръшна на масата 200 евро за няква гумичка  :o :-[ . Иначе се радвам, че си успял да го намериш, ще го имам в предвид!
Активен

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2898
Re: Въпроси, проблеми за рядък мотор!
« Отговор #7 -: октомври 30, 2017, 09:22:43 am »

И... ще стане на п..тки и парцали още на другия ден!
 Защото силиконът не издържа на бензин и петролни продукти.

Отиди при някой производител на маншони и/или тампони. В Пловдив има няколко, не те знам откъде си.
Ще платиш 10-20 лева за матрица ( може би ) и после изделията са ти жълти стотинки.
Жокер - Гума трейд. http://gumatrade.avtochastite.bg/listing-гума-трейд-еоод-6475.html

Звънни по телефона и ги питай за условия!

Вариант 2 ти е 3д принтер, но... доста са неизвестните.
Активен

heat

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 6
  • Кара: Cagiva Aletta Oro S2 125 2t
Re: Въпроси, проблеми за рядък мотор!
« Отговор #8 -: октомври 30, 2017, 02:00:17 pm »

И... ще стане на п..тки и парцали още на другия ден!
 Защото силиконът не издържа на бензин и петролни продукти.

Отиди при някой производител на маншони и/или тампони. В Пловдив има няколко, не те знам откъде си.
Ще платиш 10-20 лева за матрица ( може би ) и после изделията са ти жълти стотинки.
Жокер - Гума трейд. http://gumatrade.avtochastite.bg/listing-гума-трейд-еоод-6475.html

Звънни по телефона и ги питай за условия!

Вариант 2 ти е 3д принтер, но... доста са неизвестните.


От Варна съм, но не ми пречи, че фирмата е от друг град, предполагам, че ще работят с Еконт и т.н. Изпратих им запитване, ако не ми отговорят, ще звънна. Благодаря за съвета!  :beer:
Активен

ikonomec

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 20
  • Кара: колебае се
Re: Въпроси, проблеми за рядък мотор!
« Отговор #9 -: ноември 15, 2017, 08:52:17 am »

Като съвет - погледни маншона отвътре как е, не отвън.
На моята Априлия едно време се беше нацелип, беше мазан със силикон... - отвътре като нов.
Карах си така 3 години без проблем.
Иначе цената му е около 150 лв. и не е от каква да е гума, че да ти го направят на матрица ели пък 3д.

Тази част на двигателя не влиза в консумативите, както един колега спомена. Освен да си почистиш карбуратора и да провериш свеща, друга работа там нямаш.

Успех!
Активен

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2898
Re: Въпроси, проблеми за рядък мотор!
« Отговор #10 -: ноември 15, 2017, 10:12:22 am »

.
... и не е от каква да е гума, че да ти го направят на матрица ели пък 3д...

Айде бе!!!
Те оригинално сигурно го правят от Извънземна Гума... да си чини парите?!

Говоря ОТ ОПИТ. Правил съм точно такъв фланец, но за друга марка двутактов мотор. Беше преди 20 години и ОЩЕ не се е нацепил.

Нека не говорим глупости, а да помогнем на колегата.
Аз давам ПРОВЕРЕНИ възможности за справяне с проблема.
За магазина той си знае и сам!
Активен

heat

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 6
  • Кара: Cagiva Aletta Oro S2 125 2t
Re: Въпроси, проблеми за рядък мотор!
« Отговор #11 -: ноември 24, 2017, 05:26:59 pm »

Все още не съм стигнал до разглобяването и умуването за маншона. В момемта мъдря и начин да оправя малко звука на ауспуха, че ватата вътре е за смяна и се чудя с каква да я подменя.
Активен
 

Страницата е създадена за 0.116 секунди с 21 запитвания.