Автор Тема: Кардан  (Прочетена 2559 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен welinow

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 26
  • Кара: INTRUDER VL 1500 LC , ИЖ СПОРТ 350 ,Балкан 50 МК-3
Re: Кардан
« Отговор #40 -: януари 04, 2018, 11:58:00 am »
Колеги бъркате "диференциала" се регулира от дистанционните втулки с номера 12 и 17 и аз като Гошко живота е кратък и трябва да се казват нещата директно за да не се губи време, самото регулиране трябва да прочетеш малко в нета как става, изтегли си ръководството и виж там е описано.

п.п:  не е нормално така да грее
« Последна редакция: януари 04, 2018, 12:49:16 pm от welinow »

Неактивен Veselin_YZE 750

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 185
Re: Кардан
« Отговор #41 -: януари 04, 2018, 01:58:14 pm »
Те затова са с няколко размера , но номер 3 позволява движение на вала с пиньона напред и назад , и с това да прецени дали трябва да маха или добавя дистанционни пръстени. 


Неактивен Samcro

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 59
  • Кара: intruder800
Re: Кардан
« Отговор #42 -: януари 04, 2018, 04:21:46 pm »
След като го развих, разбрах че с дистанционните втулки се регулира. Тва е че не е претегнат има лек луфт. Лагерите се въртят добре нито хлопат, нито тракат, на капака има семеринг, нормално е да го притяга, него мога да го прибера само с болтовете. После като го стегна, тогава вече се върти по трудно.
Две са дистанционните втулки там. Смятам че не е от това проблема, на короната се вижда леко поизносване ама все пак за 20 години ми се вижда нормално. Ше видя някой майстор да си каже мнението.

Неактивен spongi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 360
  • Кара: стари мотори....
Re: Кардан
« Отговор #43 -: януари 04, 2018, 05:14:36 pm »
Те затова са с няколко размера , но номер 3 позволява движение на вала с пиньона напред и назад , и с това да прецени дали трябва да маха или добавя дистанционни пръстени.
Не искам да помислиш, че се заяждам, но не си прав. Детайла с № 3 само и единствено затваря този "полудиференциал", нещо като затварянето на ауспух. Преди него е семеринга и лагера които си имат точно определени места до къде да се надянат върху пиньона, а самата опашка на пиньона също има точно определено мято с иглен лагер в корпуса и колкото и да натягаме, а тези дистанционери са точно за реглаж на луфта
Теория - това е, когато знаеш всичко, но нищо не работи.
Практика - това е, когато всичко работи, но не можеш да го обясниш теоритически.

Неактивен Samcro

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 59
  • Кара: intruder800
Re: Кардан
« Отговор #44 -: януари 04, 2018, 08:46:18 pm »
Веселин има предвид, че от там се разбира колко трябва да се увеличи или намали луфта чрез детайл 3. След което да измериш с шублера и да пресениш колко дистанционни втулки ще трябват или да махнеш. Поне аз така го разбирам.

Неактивен spongi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 360
  • Кара: стари мотори....
Re: Кардан
« Отговор #45 -: януари 04, 2018, 09:36:56 pm »
Веселин има предвид, че от там се разбира колко трябва да се увеличи или намали луфта чрез детайл 3. След което да измериш с шублера и да пресениш колко дистанционни втулки ще трябват или да махнеш. Поне аз така го разбирам.
Да, до някъде е така.......... :cheers:, но този детайл под № 3, се затяга колкото е възможно за да не се развие, макар, че това е малко вероятно, защото кардана се върти точно в посока на затягане на същия  :bravisimost:
Теория - това е, когато знаеш всичко, но нищо не работи.
Практика - това е, когато всичко работи, но не можеш да го обясниш теоритически.

Неактивен Samcro

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 59
  • Кара: intruder800
Re: Кардан
« Отговор #46 -: януари 05, 2018, 08:02:34 am »
В посоката на развиване се върти. Да трябва да е хубаво стегнат, за това му е и толкова малка съпката.

Неактивен welinow

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 26
  • Кара: INTRUDER VL 1500 LC , ИЖ СПОРТ 350 ,Балкан 50 МК-3
Re: Кардан
« Отговор #47 -: януари 05, 2018, 10:10:16 am »
Номер 3 се стяга до упор той си има законтряща шайба мисля Номер 4 , като се сглоби не трябва да се върти трудно.


Неактивен Veselin_YZE 750

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 185
Re: Кардан
« Отговор #48 -: януари 05, 2018, 01:06:13 pm »
Веселин има предвид, че от там се разбира колко трябва да се увеличи или намали луфта чрез детайл 3. След което да измериш с шублера и да пресениш колко дистанционни втулки ще трябват или да махнеш. Поне аз така го разбирам.

Те някои хора си пишат ей така , прочели , не прочели , пишат си.  Разхлаби малко въпросната муфа с номер три , може и да издърпаш малко вала с пиньона в посока на разхлабването , и виж дали ще започне да се върти по-лесно. Същото може да го пробваш и с короната , като разхлабиш малко болтове 30. Ако започне да се върти лесно , може да се играе с пластините /на короната са от двете страни/ така , че да се получи правилната работна повърхност между зъбите и нужният луфт.  Но е напълно възможно да продължава да се върти трудно , защото при прекомерно износване на зъбите се променя стъпката и се получава голямо триене , при това положение ще трябва да подмениш пиньона и короната комплект. Та направи първо това , за да не ти вземат парите някъде и пак да си остане проблема.

Неактивен spongi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 360
  • Кара: стари мотори....
Re: Кардан
« Отговор #49 -: януари 05, 2018, 01:45:20 pm »
В посоката на развиване се върти. Да трябва да е хубаво стегнат, за това му е и толкова малка съпката.
Прав си, в твоя случай е така, а при мен е обратно и двата кардана са ми от дясно.
Теория - това е, когато знаеш всичко, но нищо не работи.
Практика - това е, когато всичко работи, но не можеш да го обясниш теоритически.